Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בבעיית חשמל בקטנוע ללא מצבר (מגנטו בלבד)


eran_k
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4646 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

חג שמח לכולם,

אשמח לעזרה ממי שמבין במערכות חשמל באופנועים ישנים הפועלים עם מגנטו בלבד וללא מצבר או מיישר

בפיאג'ו Si שלי מותקנים איתותים (כך הגיע במקור) כששיפצתי אותו החלפתי את המאותתים הגדולים במאותתים קטנים ועדינים יותר למראה.

מאז אני נתקל בבעיה של שריפת נורות איתות בכל סל"ד מעל סרק בערך.

ההבדל היחיד הוא שהנורות במאותתים הישנים הן 12V 21W ובחדשים הנורה מסוג H6W 12V (שבכלל נורא קשה למצוא אותן)

האם זו הסיבה?

מצורפת הסכמה החשמלית, אשמח לכל רעיון ופתרון

sielec.jpg

 

תודה

ערן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי ערן,

אינני מבין גדול בחשמל בכלל או באופנועים בפרט, אבל לוגיקה פשוטה מובילה אותי להמליץ על:

1)הוצא את נורות המאותתים ממקומן (הדבר מדמה כאילו הן שרופות), וחבר פרוביזורית מאותת 1 ישן או לפחות את הנורה עצמה (21W - בהנחה שנשאר אצלך לפחות אחד כזה. אם אין לך קנה נורה כזו בשקלים בודדים) וראה עם היא נשרפת?.

אם לא - בינגו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוספה הייתה לי בעייה דומה באחד מהסלילים כאשר נורת אור בלם אחרי היתה נשרפת בסלד מסויים פשוט המתח החשמלי היה עולה לערכים שמעל 6 V מעל מהירות סרק הבעייה היא בסלילים. ניתן לפתור עי החלפת הסלילים או לחילופין התקנה של מגביל מתח. ניתן לרכוש בחנויות לאלקטרונאים בעלות זניחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערן שלום שוב,

סביב תחנה מרכזית ת"א יש מספר חנויות אלק' - שם ניתן לרכוש מגביל מתח.

אך אני רוצה להסב ליבך כי בהתאם לסכמה שאתה צרפת - כל הנורות שצוינו בה הן 6V ולא כפי שרשמת 12V !!!.

ראה סעיף 1 - נורה ראשית (6V/15W).

ראה סעיף 2 - אור עיר (כנ"ל).

ראה סעיף 17 - נורת עצירה (6V/10W).

ראה סעיף 18 - אור זנב/אור מספר (6V/4W).

 

היוצא דופן בתרשים זה סעיף 4 - ז"א 2 נורות אינדיקציה (אני לא בטוח מה זה, אבל נראה לי שהמדובר בנורות

הקיימות בלוח שעונים - סוויטש', וכדומה... כי לאורות איתות קוראים באנגלית SIGNALING או BESAONING

ולא כפי שרשום בסכמה = INDICATORS).

 

אני ממליץ שתעשה בדיקה שלוקחת 10 דקות... תוציא כל נורה ותבדוק תאימותה לרשום מעלה - אפס עלות.

אחר כך תחליף את נורות המאותתים בנורות 6V - עלות של שקלים ספורים.

במידה וכל זה לא עזר, בשלב האחרון, לרכוש מגביל מתח.

ההצעות הנ"ל מוינו לנוחיותך לפי סדר הגיון ועלויות.

 

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה שהבעיה אמנם בנורות. מה ההסבר?

האם אפשר להשתמש בדיודה או נגד או איזה רכיב אחר כדי שיהיה אפשר להשתמש במאותתים הקטנים?

 

בכל מקרה לדעתי הסליל במגנטו שמזין את מאותתים הוא 12V

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערן שלום שוב,

סביב תחנה מרכזית ת"א יש מספר חנויות אלק' - שם ניתן לרכוש מגביל מתח.

אך אני רוצה להסב ליבך כי בהתאם לסכמה שאתה צרפת - כל הנורות שצוינו בה הן 6V ולא כפי שרשמת 12V !!!.

ראה סעיף 1 - נורה ראשית (6V/15W).

ראה סעיף 2 - אור עיר (כנ"ל).

ראה סעיף 17 - נורת עצירה (6V/10W).

ראה סעיף 18 - אור זנב/אור מספר (6V/4W).

 

היוצא דופן בתרשים זה סעיף 4 - ז"א 2 נורות אינדיקציה (אני לא בטוח מה זה, אבל נראה לי שהמדובר בנורות

הקיימות בלוח שעונים - סוויטש', וכדומה... כי לאורות איתות קוראים באנגלית SIGNALING או BESAONING

ולא כפי שרשום בסכמה = INDICATORS).

 

אני ממליץ שתעשה בדיקה שלוקחת 10 דקות... תוציא כל נורה ותבדוק תאימותה לרשום מעלה - אפס עלות.

אחר כך תחליף את נורות המאותתים בנורות 6V - עלות של שקלים ספורים.

במידה וכל זה לא עזר, בשלב האחרון, לרכוש מגביל מתח.

ההצעות הנ"ל מוינו לנוחיותך לפי סדר הגיון ועלויות.

 

בהצלחה!

 

היי שמוליק

תודה על ההצעה המסודרת, תיקון קטן - מנורות מס 4 בתרשים הן כן המאותתים (טעיתי כשכתבתי למעלה 21W צ"ל 10W)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מד מתח (וולטמטר) יש לך?

 

יש

בסרק אני מודד בבסיס הנורה (חוט ורוד) מינוס 8.5 וולט (מוזר שזה שלילי) ועם עליית הסל"ד המתח מטפס גם ל 17 V ויותר

מוזר גם שזה זרם ישר

ישנו רכיב בשרטוט שנראה כמו דיודת זנר והוא נקרא Double Diode במקרא, האם יכול להיות שזה סוג של מיישר פרימיטיבי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מד מתח (וולטמטר) יש לך?

 

סורי, לא.

אבל זה רעיון מצוין נוסף שרציתי לרשום לך קודם לכן, ושחכתי.

תמדוד את המינוס והפלוס שמגיע לבית מנורת האיתות עם הוולטמטר - במצב סרק.

תמדוד את המינוס והפלוס שמגיע לבית מנורת האיתות עם הוולטמטר - במצב נסיעה (העמד הקטנוע על בלוק).

השווה זאת לעוצמת הנורות שבתרשים (12V על 10W עפ"י מה שאתה רשמת, כאמור).

מוזר שכל הנורות בקטנוע/בתרשים מבוססות 6V ורק המאותתים הם לכאורה עפ"י מה שרשמת 12V...

במידה וההפרש שמתקבל בוולטמטר בין מצב סרק לנסיעה הוא ניכר, נניח מעל 25% (ברור שחייב להיות הפרש כי עוצמת הדינמו

גוברת ככל שהמהירות עולה, בדומה לדינמו של אופניים), אז אתה חייב מגביל מתח (זה בעצם נגד שתפקידו לחסום/לייצב הזרם).

ברר אצל שכן/חבר/חשמלאי מהיישוב בו הנך מתגורר עם יכול להלוות לך לשעה וולטמטר.

אם אין, אז הנה אחד למכירה ביד 2-

http://www.yad2.co.il/Yad2/ViewImage.php?CatID=3&SubCatID=0&RecordID=409ade241c48713fa398d13585f952c101e

 

חחח... ועכשיו ברצינות-

http://kli-vahomer.dpages.co.il/aimage%20zooming%20galleries/c11808.php

 

זה משהו לא יקר, בין 150 - 200 שקלים, ושווה להיות בכל בית. לא מתקלקל וישמש אותך שנים רבות.

מקווה שאם תחבר את כל ההמלצות שהשקעתי לרשום לך, תפיק מכך תועלת והבעייה תיפתר.

לך בשיטת השלבים.

בהצלחה!!!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיודה זנר הכפולה היא הוסת מתח שלך.

על פי הקריאה של המתח - שם הבעיה

 

היי ערן

אשמח אם תוכל לפרט את תשובתך, מה תפקיד הדיודה הזו, איך לבדוק אם תקולה?

 

תודה

ערן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיודה זנר מווסתת את המתח על פניה כאשר היא נמצאת במקביל למתח.

לדעתי תשדרג לווסת מתח מודרני ותהנה ממתח יציב שלא יגרום לנורות להבהב לפי הטורים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה מילים על דיודה ודיודה זנר בפרט

לדיודה כיוון חיבור

כאשר מחוברת עם הכיוון יהיה עליה מפל מתח קבוע של 0.7 וולט

זא תמיד יהיה במעגל 0.7וולט

כאשר מחוברת נגד הכיוון היא משמשת כנתק

אבל

לכל דיודה יש גם נק פריצה. זא מעל המתח הזה הדיודה נפרצת ומתחילה להוליך (אם חוברה הפוך)

דיודה רגילה בשלב הזה נהרסת

דיודה זנר לא

בנקודת הפריצה (לכל דיודה נק משלה לדוגמא 12 וולט) היא מתחילה להוליך תוך כדי שמירה על מתח קבוע.

כאשר דיודה מתחממת מעבר למותר היא נהרסת

דיודה הרוסה משמשת כקצר (כאילו חיברת חוט)

* ישנם יוצאים מהכלל, המתח שנשמר הוא לא אבסולוטי וכו'

כל האמור כאן הוא הסבר כללי.

 

בקיצור

אם אין לך ויסות של המתח הדיודה מתה - קורה, לא נורא

תחליף ויהיה נהדר

 

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה מילים על דיודה ודיודה זנר בפרט

לדיודה כיוון חיבור

כאשר מחוברת עם הכיוון יהיה עליה מפל מתח קבוע של 0.7 וולט

זא תמיד יהיה במעגל 0.7וולט

כאשר מחוברת נגד הכיוון היא משמשת כנתק

אבל

לכל דיודה יש גם נק פריצה. זא מעל המתח הזה הדיודה נפרצת ומתחילה להוליך (אם חוברה הפוך)

דיודה רגילה בשלב הזה נהרסת

דיודה זנר לא

בנקודת הפריצה (לכל דיודה נק משלה לדוגמא 12 וולט) היא מתחילה להוליך תוך כדי שמירה על מתח קבוע.

כאשר דיודה מתחממת מעבר למותר היא נהרסת

דיודה הרוסה משמשת כקצר (כאילו חיברת חוט)

* ישנם יוצאים מהכלל, המתח שנשמר הוא לא אבסולוטי וכו'

כל האמור כאן הוא הסבר כללי.

 

בקיצור

אם אין לך ויסות של המתח הדיודה מתה - קורה, לא נורא

תחליף ויהיה נהדר

 

בהצלחה!

 

תודה על ההסבר, וסליחה על החפירה

אז אתה חושב שהדיודה אצלי שרופה לכן המתח עולה עם הסל"ד, האם שימוש בנורות בעלות הספק נמוך יותר יכלו לגרום לשריפת הדיודה?

אם הדיודה מנותקת ולא שרופה(בגלל נתק בחוט או מגע רופף) האם התופעה תקרה?

למה הסימול בסכמה הוא של דיודה "כפולה" ? גם בטקסט מצוין Double Zener?

הרכיב נראה ככה , הגיוני?generic_do-4_or_do-203aa_stud_diode_1.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...