Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7978 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתמול זה היה ג'סטי היום זה גולף...אז מה מחר???(סתם צוחק)

תמיר תבוא למפגש הבא מחכים לראות את השגעון הבא שלך...LOL

 

 

ג'ניה

:king:

פורסם

יש לך 2 פירמידים? אני מבין שאדון אשר רוצה להסתכסך אתי....

 

מזל"ט על האוטו, הגיע הזמן. מלבד שדרוג האלט' , תהיה חייב לשים לפחות קבל אחד.

ל1300 קשה לסחוב את הפירמידים. למה לא תעבור לקלאס D/T ? שיהיו PWM ו"יחסכו"

בצריכת זרם?

 

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם

Class D/T לא ממש קיימים לשוק הרכב.. וגם לא ממש תורמים לצריכת החשמל של הרכב, אלא רק לנצילות של הספק כניסה לעומת יציאה.

 

עד כמה שהבנתי צריכת הזרם של מגברים מCLASS D אפילו קבועה כאשר לא משנה מה נכנס למגבר, גם שקט צורך שם את מקסימום הזרם.

פורסם

עד כמה שהבנתי צריכת הזרם של מגברים מCLASS D אפילו קבועה כאשר לא משנה מה נכנס למגבר, גם שקט צורך שם את מקסימום הזרם.

מישהו יכול לענות בוודאות שקלאס די אכן צורך צריכה קבועה ?

והאם היא קבועה לכל התנגדות ? או קבועה ביחס להתנגדות מסויימת ?

 

זאת אומרת, אם יש לי מונובלוק שיכול לעבוד ב1 אוהם, ויביא לי 1000 וואט, האם הצריכה של המגבר תהייה זהה גם אם אני יעבוד איתו ב4 אוהם בלבד ויתן 250 וואט ?

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

ברור שקבועה בהתאם להתנגדות.

 

בקשר לשאלה השניה, ניסיתי העבר להביא הוכחות חותכות ע"י הרבה מאד זמן של חיפושים ומצאתי רק חצי דבר, אני מקווה שעם הזמן הטכנולוגיה תפתח לשוק הרחב יותר ואז נדע את התשובה במדויק.

פורסם

CLASS D זה בעצם PWM. הPWM שרפאל הראה לא מזמן בחידון שלו של זהו את המגבר שונה בכך שהנצילות שלו גבוהה אף יותר (וגם שיש לו הענות תדרים גבוהה). לפי מה שהבנתי החסרון שלו הוא שצריכת הזרם היא קבועה ). CLASS D "רגיל" יש לו צריכת זרם משתנה ולרובם גם טווח הענות קטן בשל אחוז עיוות גבוה.

 

משהו שכתב ROB M (מהנדס) שכותב בCARSOUND:

Class A: Transistor always conducting



Class B: Two transistors, each conducting for -exactly- half cycle

Class BD: PWM switching with three states (+,-,0)

Class AB: Two transistors, conducting for slightly more than half a cycle

Class C: Two transistors, conducting for slightly less than half a cycle (narrow-band apps only)

Class D: PWM switching

Class E: Switching (not applicable to audio)

Class F: Does not exist?

Class G: Multiple class B stages at different voltage levels for reducing voltage drop across output devices

Class H: Voltage rails to class B output stage track input for minimum voltage drop across output devices

Class I: New from Crown/JBL, some switching variation...

Class S: Class A driving class B stage; named after inventor, Dr. Sandman; also reportedly filtered class D (latter from Rane audio reference)

Class T: Tripath (switching with digital feedback and pulse shaping)

Class X: ?

 

The lowest-distortion amplifiers possible are class A, then class B, then classes G+H, then all the others. Keep in mind that under-biased class B so there's crossover distortion is actually class C; the bias generating circuit is a critical part of a hi-fi class B amplifier. Barring that, you can make a class AB easily by being lazy about the biasing and overbiasing the transistors. You still can't hear the distortion, which is good enough for audio applications.

פורסם

class d רגיל = מגבר מונו לרכב ?

class d לא רגיל = מגבר "דיגיטלי" (או איך שקראו לו)

 

לא הבנתי מה האבחנה בין שני סוגי הCLASS D , איך לא להתבלבל ?

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

קשה מאוד לא להתבלבל בגלל שהרבה מהCLASS הם סה"כ תרגיל בשיווק של חברות שונות שמנסות למכור את המגבר שלהן ככזה בעל טכנולוגיה חדישה. בפועל הרוב הם פשוט וריאציה של CLASS D. תכלס ככל הידוע לי המינוח מגבר דיגיטלי הוא לא נכון אלא המינוח הנכון הוא מגבר בינארי (כיבוי והדלקה כמו 0 ו-1).

 

CLASS D לרכב נכון להרגע הם לרוב מגברי מונובלוק לסאב בעלי טווח תדרים מוגבל (ולכן הם לסאבים) שהיתרון שלהם הוא נצילות גבוהה יותר.

פורסם

חח כניראה לא הסברתי את עצמי, השאלה העיקרית שלי נבעה באיך לא להתבלבל בין מגבר שהצריכת חשמל שלו קבועה, לבין מגבר שהצריכת חשמל שלו לא קבועה...... יש לך רעיון ? או שאין לי ממה לחשוש ומגברי המונו לרכב הם אכן עם צריכה לא קבועה?

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

אין לך מה להתבלבל, לא תמצא בקלות את המגבר עם הצריכה הקבועה. ככל הידוע לי מתחילים להכניס את זה עכשיו בתוך מגברים קטנים שנועדו להתחבר בקלות למערכת האורגינלית של הרכב (בהספקים נמוכים) אבל זה עוד לא נפוץ (וכנראה שעדיין לא יהיה כל עוד צריכת הזרם היא קבועה).

 

בתחום הביתי אתה יכול למצוא אותם יותר (גם עוד לא נפוצים).

פורסם
אין לך מה להתבלבל, לא תמצא בקלות את המגבר עם הצריכה הקבועה. ככל הידוע לי מתחילים להכניס את זה עכשיו בתוך מגברים קטנים שנועדו להתחבר בקלות למערכת האורגינלית של הרכב (בהספקים נמוכים) אבל זה עוד לא נפוץ (וכנראה שעדיין לא יהיה כל עוד צריכת הזרם היא קבועה).

 

בתחום הביתי אתה יכול למצוא אותם יותר (גם עוד לא נפוצים).

אכן, המגברים הבינאריים בעלי צריכת זרם קבועה, ולכן הצעתי לתמיר לעבור אליהם.

המגברים הקיימים אצלו לפי מיטב ידיעתי, הם PYRAMID-PB-1280 המספקים כ-1200W

ועובדים בCLASS-A . כך, שהטרנזיסטורים צורכים מתח כל זמן שהמגבר דולק, ומכסחים את מערכת

החשמל באוטו בצורה פראית. שני מגברים כאלה זה כמו 4 מזגנים עובדים...

לי היה אחד כזה באוטו, וזה מפלצת מטורפת.... הוא דחף שני סאבים 800W של פיוניר ב2 אום

כאילו הם היו גרעינים... אבל האוטו לא סחב.

 

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם

גם לי היה קשה... פתחתי, ראיתי, ונדהמתי. המגבר, שהוא לא יקר, מתחמם כמו תנור מהדקה הראשונה

שהוא דולק, ממש אי אפשר לגעת בו..

ומלבד זה אפילו הספק (יבואן) טען שהוא זבל, מתנתק... נכון, כי מתקינים אותו בצורה לא נכונה

ולא מתאימה. צריכת הזרם שלו כ"כ מטורפת, שהתקנתי אותו ביונדאי H-100 דיזל, הוא שרף לה את האלטרנטור. ה1 וגם ה-2... עד שפירקתי אותו

 

שלומי

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.


×
×
  • תוכן חדש...