Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פנייה לציבור הפונים שמאלה ברמזור


yairw
שימו לב! השרשור הזה בן 4101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל הפונים שמאלה :-)

אם אתם אנשים שנוסעים בצורה רגועה, ללא האצות מהירות ולא במהירויות לא חוקיות, כאשר אתם מגיעים לרמזור בו ישנן שתי פניות שמאלה, אנא מכם, קחו את הימנית!

זה שתתפסו את המקום הפנוי בשמאלי לא יחסוך לכם כלום ורק יביא לכם גל צפירות ועצבים של קהל הנוסעים המהירים מאחוריכם.

 

אנא, מקום פנוי בנתיב השמאלי ברמזור אדום לא אומר שאתם חייבים לתפוס אותו אם הנסיעה בשמאלי אינה דבר שבשגרה שלכם.

 

עכשיו לפני שכולם קופצים עליי וצולבים אותי, הרשו לי להסביר, אינני שייך למתנחלי הנתיב השמאלי (יימח שמם וזכרם :x ), אני אסביר לכם זאת ע"י דוגמא קלאסית לנהיגת בוקר שלי לעבודה:

 

אני נוסע מאחורי רכב שנוסע 40 קמ"ש בכביש של 80 קמ"ש ללא שום יכולת עקיפה (קו לבן רצוף, נתיב אחד) שבסופו צומת T מרומזרת, עם 2 נתיבים לפנייה שמאלה.

הרמזור אדום ויש משאית ממתינה בנתיב הימני לפנייה שמאלה.

נהג הרכב האיטי, ברגע שהוא רואה את הסיטואציה, מחליט לקחת את הנתיב השמאלי - כי הוא פנוי :shock:

כמובן שכשהאור מתחלף לירוק, הוא נרדם/פותח באיטיות ואת כל שארית הכביש הדו נתיבי, אני מבלה מאחורי המשאית, כי שניהם נוסעים באותה המהירות והרכב האיטי לא יכול להשתלב חזרה לימין.

 

אין באפשרותי לעקוף משמאל כאשר הכביש מתחיל להתפצל מכיוון שהרכב האיטי משתלב ישר לתוך השמאלי ולעקוף מימין בפראות בכדי להספיק לא בא בחשבון

 

:shock: בן אדם! אתה נוסע 40 GOD DMAN קמ"ש ! ! ! למה לעזאזל לקחת את הנתיב השמאלי ?!? :shock:

 

"כי אתה מתכנן לתת פתיחה בירוק, לעקוף את המשאית ולהשתלב בביטחון חזרה לימין?"

לא! :x

"כי יש לך פנייה שמאלה ממש אחרי הצומת?"

לא! :x

"כי עד עכשיו נסעת לאט בגלל שחיכית שהכדור שלקחת יעלה?" :wink:

לא! :x

"כי בדיוק קיבלת סמס שאשתך יולדת?"

לא! :x

"כי אתה מרוכז בעצמך ולא חושב על שאר החברה מסביבך שמשתמשת בכביש חוץ ממך?"

כן! :x:x:x

 

אני בטוח שרובכם מכירים את התופעה, אנא, אם ישנם אנשים כאלה מבין מכריכם או משפחתכם, אנא, עשו להם את המוות :-D

 

יש לי חבר שהוא ממתנחלי השמאל (אנשים לא ברורים שנוסעים בנתיב שמאל שלא לצורך עקיפה, לרוב בצורה איטית/מעכבת אחרים), אני רב איתו בכל נסיעה שהוא נוהג, אני צועק עליו שישוב לימין תוך כדי נסיונות חוזרים ונשנים להסביר לו למה זה חשוב ולנסות להבין למה הוא עושה זאת כל פעם.

אני את שלי עושה, מה אתם עשיתם לאחרונה? :-P

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אותי הדבר שיותר מכעיס בפניות דו-נתיביות שמאלה זה אנשים שלא שומרים על קו הפנייה. זה מסוכן, חוסר מקצועי וטיפשי.

בקשר לנסיעה איטית בשמאלי, אני חושב שנפלת על מישהו שלא בקיא בנהיגה פשוט, אולי אגואיסט, אולי אדם מבוגר שחושיו כבר לא חדים, באמת לא יודע.

אתה כן צודק שהתופעה מוכרת וידועה, אבל לרוב אותו האיטי, שבצדק לא רוצה לנסוע אחרי משאית, יסיים את הפנייה לאט ממך, ואז יזוז לימני אחרי שעקף את המשאית, וזה בסדר גמור. אתה אמור לחכות בסבלנות, ולא להיצמד. אם ממש מדגדג, אז תהבהב מרחוק. הבהוב זה לא פעולה אגרסיבית, זו בקשה. אני לא יודע למה אנשים כועסים כשמהבהבים להם.

בנוסף מכעיסים אותי אנשים חסרי סבלנות, אפילו יותר ממתנחלי שמאל. לדוגמה, אם אתה רוצה לעקוף משאית שנוסעת 90 במהירות של 95 זה ייקח כמה שניות, אז לא היית רוצה שהבנאדם מאחוריך ישמור מרחק ממך? אל תטרח לענות התשובה היא כן.

אני הרבה פעמים עוקף משאיות לאט, בזמן העקיפה מדליק איתות שמאלה ומאחורי מבינים ושומרים מרחק, בגלל שאני מנסה להתחשב אני מאיץ קצת, עוקף מהר, וזז ימינה, אבל אני ממש לא חייב את זה. זכותי לעקוף גם בקמ"ש 1 יותר מהרכב הנעקף.

 

לסיכום, קרא את המשפט בחתימה שלי.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכותך - אכן. אבל בהחלט רצוי להימנע מכך. פחות מעברי נתיב "מיותרים" פירושם יותר בטיחות. אם אפשר, למשל, להמשיך לנסוע אחרי אותו נהג עד שהוא יורד ביציאה/פניה הקרובה, או אם בכל מקרה מתקרבים לעצירה כלשהי כמו רמזור - עדיף להימנע מעקיפה, גם בדרך דו-מסלולית.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, אין לך מה לעשות בנידון, אם הוא לפנייך אז הוא יכול לתפוס את הנתיב יש לו זכות. אתה הרי לא מצפה שהוא יעמוד מאחורי משאית (או שתיים) רק בגלל שאתה צריך את השמאלי.

 

תוספת: אני מכיר את ההרגשה, לפעמים אני בא לרמזור שהולך להתחלף לירוק (איך? ע"י תכנון המהירות שלי!) ואתה רק מקווה שהוא מלפנים לא יעצור לך את ה-60 קמש תנופה ל-0 קמש. או שיתחיל לנסוע כבר... אבל שוב - אלה מסוג הדברים שאתה רק יכול לקוות שיקרו... אין לך ממש שליטה על הנהג האחר. לא בקטע הזה בכל אופן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכותך - אכן. אבל בהחלט רצוי להימנע מכך. פחות מעברי נתיב "מיותרים" פירושם יותר בטיחות. אם אפשר, למשל, להמשיך לנסוע אחרי אותו נהג עד שהוא יורד ביציאה/פניה הקרובה, או אם בכל מקרה מתקרבים לעצירה כלשהי כמו רמזור - עדיף להימנע מעקיפה, גם בדרך דו-מסלולית.

אתה צודק ב100%, עדיף להימנע מעקיפות כמה שיותר, אבל לא הבנתי, איך זה מתקשר לתגובה שלי?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעדיף להישאר מאחורי רכב שאטי ממני בקמ"ש אחד בודד מאשר לעקוף. פשוט נראה לי מיותר, ולא בגלל שיש נהגים שצריכים את השמאלי אלא כי עקרונית כמה שפחות מעברי נתיבים - יותר טוב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר לנתיב השמאלי של הפנייה?

אם הנהג נשאר בשמאל גם אחרי הפנייה זה לא שהוא לא יכל להגיע לשם מהמסלול הימני. ואם הוא "שמאלני" אז מן הסתם שגם לא תהיה לו בעיה לפנות מהנתיב השמאלי.

בצומת שלא נסגרים אחריה נתיבים, כדאי להתפרס על כל הנתיבים כדי לחלק את העומס. אתה מוזמן לעצור אחרי משאית כשיש לך נתיב אחר פנוי, אבל לבקש מאחרים ? ועוד בפורום חובבי נהיגה להציע רעיון כזה כאילו יתייחסו ?

ושוב פעם אם לא הבנת אותי : הבעיה היא אם הרכב ישאר בשמאלי אחרי הפנייה. הוא יכל לפנות גם מהימני ולעבור להתקע בשמאלי באותה מידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קשור להיותו של הפורום של חובבי נהיגה? אני חובב נהיגה מושבע אבל אין לי בעיה לעמוד בצומת מאחורי מישהו, כולל משאית. זה עדיף מאשר לעמוד לצד המשאית שקצת "גונבת" לך מהנתיב עם הגלגל האחורי-פנימי שלה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי הדבר שיותר מכעיס בפניות דו-נתיביות שמאלה זה אנשים שלא שומרים על קו הפנייה. זה מסוכן, חוסר מקצועי וטיפשי.

 

אכן. אני מעדיף את הנתיב השמאלי יותר בגלל כל אותם נהגים מוכשרים שמתחילים את הפנייה בנתיב השמאלי מהשניים ומסיימים אותה בנתיב הימני. ואני לא מעכב אף אחד :wink:

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם ניקו בקשר לחוסר שמירת מרחק בפניה,יש כאלה שפונים כאילו הם בנתיב אחד,מאוד מעצבן.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מהמר שהכביש עליו מדבר פותח השרשור הוא 424, בחיבור עם 44. מכיר את הבעיה היטב. מה שגם שהפניה שמאלה מתבצעת ישר לתחילת עליה, כך שההאצה של הרוב גם ככה איטית פלאים.

 

למצדדים בבוחר בשמאלי: אם הוא היה לבד על הכביש - אדרבא שיעבור לשמאלי. בגלל שהוא בחר לנסוע 40 קמ"ש בכביש של 80 (שאין בעיה בטיחותית לנהוג בו 80 ויותר), הייתי שמח אם היה מגלה מעט התחשבות ובהתקרבותו לרמזור היתה מבזיקה במוחו איזו הבנה קטנה שיש כאן הזדמנות לתת למעוכב מאחוריו לעבור. ובד"כ זה לא מעוכב אחד, אלא טור.

חוץ מזה אין פחיתות כבוד לעמוד אחרי משאית, במיוחד שכבודו רק הרגע נהג במהירות מעכבת משאיות לאורך מס' קילומטרים.

 

מזמן גמרתי לצפות למשהו משוכני הכביש, וכפועל יוצא הפסקתי להתעצבן.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזמן גמרתי לצפות למשהו משוכני הכביש, וכפועל יוצא הפסקתי להתעצבן.

 

גם אני הפסקתי לצפות, אבל לא הפסקתי להתעצבן. ״שוכני הכביש״ עושים לפעמים דברים מסכני חיים ממש שאי אפשר לא להתרגז.

אחת התופעות היא למשל אם תהיה בנתיב האמצעי בפניה תלת נתיבית שמאלה ובזמן הפניה שכניך יסגרו עליך כי שניהם שואפים לסיים את הפניה בנתיב שלך.

דבר אחר הוא בלימות בכביש המהיר.

לפני כמה ימים בזמן תנועה זורמת במאה קמש החלטתי לבצע עקיפה שמאלה, התסכלתי במראה השמאלית לראות אם הנתיב פנוי. במחצית השניה שלקח לי לבדוק את העניין הספיק זה שלפני לעבור ממאה קמש לפחות מ50 קמש (ואולי הרבה פחות) ואני נאלצתי לבלום בלימת חירום ולזגזג בין הנתיבים.

לבנאדם באמצע הכביש המהיר פשוט לא התאימה מהירות הנסיעה המהירה והוא החליט לתת לכביש המהיר הרגשה עירונית :| ובכך סיכן את חיי ואת חיי כל הסובבים אותנו.

אפשר שלא להתעצבן?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר לנתיב השמאלי של הפנייה?

אם הנהג נשאר בשמאל גם אחרי הפנייה זה לא שהוא לא יכל להגיע לשם מהמסלול הימני. ואם הוא "שמאלני" אז מן הסתם שגם לא תהיה לו בעיה לפנות מהנתיב השמאלי.

בצומת שלא נסגרים אחריה נתיבים, כדאי להתפרס על כל הנתיבים כדי לחלק את העומס. אתה מוזמן לעצור אחרי משאית כשיש לך נתיב אחר פנוי, אבל לבקש מאחרים ? ועוד בפורום חובבי נהיגה להציע רעיון כזה כאילו יתייחסו ?

ושוב פעם אם לא הבנת אותי : הבעיה היא אם הרכב ישאר בשמאלי אחרי הפנייה. הוא יכל לפנות גם מהימני ולעבור להתקע בשמאלי באותה מידה.

 

כנראה שאתה לא הבנת אותי,

 

אני מדבר על נהג שבטבעיות שלו נוסע פחות מהמהירות המותרת (להזכירך, 40 קמ"ש בכביש של 80 קמ"ש), שזאת בעיה בפני עצמה, אבל שיהיה, החוק מותיר לו, אני סך הכל מבקש התחשבות, אין שום סיבה הגיונית שתקח את המסלול השמאלי מכיוון שאתה מתכנן להמשיך בנסיעה איטית שלא תאפשר לך לעקוף את המשאית.

 

תחשוב רגע בהגיון, אם נהג נוסע 50% פחות מהמהירות המותרת, מה הסיכוי שהוא יצליח לעקוף את המשאית?

אני אענה לך, בשעות שאני נוסע, משאיות נוסעות מהר יותר ונהגים פרטיים עוד לא התעוררו ולכן נוסעים לאט, כך מתקבל מצב של פקק תנועה נייד, שני נתיבים חסומים ללא אפשרות לעקוף.

 

אני רק מבקש שנהג כזה יפעיל שיקול דעת ויאפשר לנהגים שכבר התעוררו, לנסוע במהירות הגיונית תחת מגבלות החוק.

 

אוהב לנסוע לאט?

בונקר חוסך דלק?

לא התעוררת עדיין?

סבבה, לא על חשבון החברה בא אתה חי!

 

גם לי מדי פעם בא לנסוע רגוע וחסכוני, אז אני אסע 80 קמ"ש כל עוד אין אף אחד מאחורי, ברגע שהרצון שלי פוגע באחרים אשר ממהרים, אני מעלה את המהירות בהתאם, הרצון שלי לא צריך לבוא על חשבון אחרים, זה נקרא להתחשב, מילה גסה בישראל.

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיספסתי את הזדמנות העריכה...

 

מה הקשר לנתיב השמאלי של הפנייה?

אם הנהג נשאר בשמאל גם אחרי הפנייה זה לא שהוא לא יכל להגיע לשם מהמסלול הימני. כן? הוא יכול, אבל אני יכלתי לעבור שם לפניו ולהשאיר לו את כל הזמן והמקום על הכביש לעשות ככל העולה על רוחו אחרי שנעלמתי משם ואם הוא "שמאלני" אז מן הסתם שגם לא תהיה לו בעיה לפנות מהנתיב השמאלי. ולכן ארור הוא

בצומת שלא נסגרים אחריה נתיבים, כדאי להתפרס על כל הנתיבים כדי לחלק את העומס. אתה מוזמן לעצור אחרי משאית כשיש לך נתיב אחר פנוי, אבל לבקש מאחרים ? ועוד בפורום חובבי נהיגה להציע רעיון כזה כאילו יתייחסו ?

שוב, לא הבנת אותי כלל, אני לא מדבר על נהגים נורמטיבים, אני מבקש מנהגים נורמטיבים שמכירים אנשים כאלה, להפציר בהם לחדול מהתנהגות חסרת התחשבות ואנוכית!

אני אקח את הנתיב השמאלי ולא אעצור אחר המשאית מכיוון שכשאני תופס את נתיב השמאלי בפנייה, אני מפנה אותו במהירות שלא תבייש אופנוע מירוץ - "כי להיות שמאלי - זה מחייב" :wink:

ובנוסף, בהתחשב בעובדה שלמעלה מ50% מציבור הנהגים נוסע מעל המהירות המותרת וכאשר מתוך האחוז הנ"ל, רובם גם מאיצים מהר ללא התחשבות בצריכת הדלק, אם הנתיב השמאלי בפנייה (או בכלל) יאוכלס בלבד ע"י נהגים אלה, הכביש יתפנה במהירות הבזק (10 שניות במקסימום) ויתאפשר לכל הנמצאים בימני לבצע עקיפות ולהתנחל בשמאלי עד שתפקע נשמתם.

ושוב פעם אם לא הבנת אותי : הבעיה היא אם הרכב ישאר בשמאלי אחרי הפנייה. הוא יכל לפנות גם מהימני ולעבור להתקע בשמאלי באותה מידה. לא הבנתי מה לא ברור בזה - כמובן שהוא ישאר בשמאלי, זאת טענתי. אם הוא ישאיר לי את השמאלי פנוי, לא אכפת לי מה הוא יעשה אחר כך כי אני כבר לא אהיה שם, שיזגז תוך כדי נסיעה על 40 קמ"ש בכביש מהיר, שיעשה מה שהוא רוצה אחרי שבדק כי הוא לא מפריע לאף אחד אחר!

קפיש?

 

מבחינתי, שכל עם ישראל יעבור לגור בשמאלי, כל עוד זה לא מפריע למי שמאחוריהם (כלומר שאין אף אחד מאחוריהם, לא בימין ולא בשמאל), כשאתם לבד, מבחינתי תסעו על 2 גלגלים אחרי 5 בקבוקי וודקה בנתיב השמאלי, כשאתם לא לבד - תתחשבו בגאד דאם אנשים סביבכם! :x

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד יותר מסוכנים, זה אלה שנוסעים מתחת למהירות המותרת ומתחת למהירות בקטע הכביש כאשר הם בנתיב האמצעי!

בחייאת! זה הרבה יותר מסכן מהשמאלי!

אני נוסע בימיני ומתכנן לצאת לעקיפה, ופתאום נוצר מצב בו אני ״תקוע״ בין 2 רכבים. איטי מקדימה ואיטי משמאל, כשאני נמצא בנתיב הימיני.

מסוכן? מאוד! מסכן? מאוד! :x

חלומות גדולים ברכב קטן :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...