Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעש של טרקטור בהתנעה למס' שניות בגרנדה פונטו


hwgeek
שימו לב! השרשור הזה בן 4575 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה פשוט מעצבן שאף אחד לא מבין כלום בשמנים במדינה הזאת כולל המוכרים והמוסכים.

 

נשמח לאיזה כתבה נחמדה אם לזה אתה מתכוון?

 

ד.א במנוע של פותח השרשור יש רצועה או שרשרת?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

מה שידידי יגאל רומז, שבאם נורת לחץ השמן נשארת דולקת לאחר ההתנעה למשך כ3 שניות, ואז גם נשמע רעש הטרקטור מהמרימים, מסקנה שמסנן השמן לא מקורי/תקול /לא מתאים לרכב, חסר לו שסתום אל חוזר(מחק את המיותר), ולכן השמן לא נכלא במסנן בעת מנוחת לילה, ויורד לאגן השמן בעת מנוחה, ולכן לוקח לו שלוש שניות למלא את המסנן בעת ההתנעה, ולבנות לחץ שמן, דבר שהוא קריטי, ומשמעותי לגבי אורך חיי המנוע, לטווח הקצר והארוך.

הפיתרון החלפת המסנן, וזאת מבלי להתייחס כרגע לצמיגות השמן וליצרן השמן.

בנוגע להערתו של טוסטוס, הערה נכונה ובמקומה, שקיבלה חיזוק מאיתמר אשר מקורב כידוע למנהלי הפורום, אשר רומז שבקרוב כנראה יפתח שרשור נעוץ, אשר יענה על השאלות הרבות שנשאלות בנוגע לצמיגות השמן, למשמעות הצמיגות במנוע קר וחם, ולמשמעות של הצמיגות המומלצת בישראל לעומת אירופה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר עידכון מקדים על מה שרשמת?

 

נשמח לאיזה כתבה נחמדה אם לזה אתה מתכוון?

 

אני מתרגם מאמר שמצאתי באינטרנט שמסביר בשפה פשוטה מה זה בעצם שמן מנוע. המאמר הזה חידש לי הרבה דברים ואני בטוח שהוא יחדש ויסביר לאנשים רבים דברים שהם לא ידעו על שמן או שהיו בגדר שמועה או מיתוס.

 

התרגום קצת ארוך (עמוד 15 כרגע, בלי רווחים מיותרים) ולכן יקח לי עוד כמה ימים לסיים אותו ולבצע הגהה ועיצוב. אני מבטיח למי שיקרא את המאמר ויבין את תוכנו שבטיפול הבא הוא כבר לא ישתמש באותו השמן בו הוא השתמש עד היום :wink:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התשובה המפורטת.

 

לא נידלקת לי נורת הזהרה והכל כמו חדש ברכב.

בידיוק אני גם חשבתי על השסתום אל חזור במסנן שבאמת הוא לא מונע את שקיעת השמן באגן ואז יש הרגשה שאין שמן בהתנעה ורק 2 שניות אחר כך הרעש נעלם.

 

היסתכלתי היום ויש על המסנן השחור את כל הלוגוים של לאנציה ופיאט ואלפא - לא היה לי אפשרות ליקרוא קוד

ובקבלה אני זוכר היה רשום מסנן שמן פונטו- לא היה מצויין גרנדה- האם מדובר על אותו מסנן?.

 

אני באמת מתחיל לידאוג , כי לא אמור ליהיות הרעש, לפני כ15K שקניתי את הרכב המנוע לא היה נישמע ביכלל אפילו בהתנעה! היה ממש חרישי כמו חדש והיום ניהיה רועש יותר ובהתנעה עושה את הרעש .(במהלך הנסיעה אין רעשים רק בהתנעה לאחר יום מנוחה)

מה גם שהחליפו לי את השמן ומסנן הכניסו כ3 ליטר שמן בימקום 2.6 שרשום בספר רכב, ושחזרתי אמרו שזה לא נוראה ויתאדה לבד. לא סמכתי והעדפתי לישאוב בעצמי את העודף (ככוס אחד) למען השקט הנפשי. והיום מד השמן הוא על גבול העליון .

 

הבעיה שלי שהרעש מופיעה רק בהתנעה לאחר כיום~ יומיים מנוחה. ובמוסך לא ישמעו את הרעש ולא יבינו מה אני רוצה.

בסוף בטח הבדיקה תיצא תקינה ואני סתם יזרוק כסף .

 

אני אחסוף כמה גרושים ואקנה שמן אמיתי ואולי אפילו מסנן RP ואגש להחליף

תודה רבה לכולם!!!!

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

 

יש לי שאלה:

מודבר בגרנדה פונטו 07 עם 37K ק"מ רובוטית

 

לפני כחודשיים עשיתיי טיפול של החלפת שמן ומסנן דלק

 

שמו לי שמן סינטטי של "פז אולטרה K" בצמיגות 5/40

איך השמן הזה? הוא ניחשב לטוב?

 

כי לצערי אני ממש לא מרוצה מההשפעה שלו על המנוע,

כלומר: צריכת הדלק עלתה בכ10% ובהתנעה בצהריים לאחר כ24 שעות בחניה יש למיספר שניות רעש של טרקטור מהמנוע!(מצליחים לישמוע מבפנים שהחלונות סגורים)

כאילו אין שמן ורק אחרי ההנעה שנישאב שמן הרעש נעלם.

 

אני לא מומחה אבל אני ממש לא בעד השמן שמיוצר כאן - אין על מי ליסמוך (להיזכר בדלק סילוני הפגום שכמעט גרם לאסון)

אז חשבתי להחליף לשמן איכותי אמיתי- חשבתי על Royal Purple שהמליצו פה .

 

האם אני חייב להחליף את כל השמן או שאפשר גם להוסיף קצת? (אני אשאב כחצי ליטר ואמלא את החסר?)

שלום רב !

קרא בעיון את מה שהדגשתי באדום !

אין לי מידע לגבי צמיגות השמן הנדרשת.

אין לי מידע, או מילה רעה כל שמני פז בכלל, ועל שמנים תוצרת הארץ בפרט.

אך אני טיפוס שלא מאמים בצרוף מקרים , והצטרפות המקרים, שלאחר החלפת השמן, החלה לאחר החלפת השמן, ומסנן השמן, יכולה להעיד כמעט בוודאות שהאשמה בשמן ובמסנן השמן וחוסר מקצועיות המוסך, שמילא עודף שמן, והמעיט בנזק שנגרם במלוי עודף השמן,כ400גרם יותר מדי, ומה שמרגיז יותר זאת התשובה הלא מקצועית והחאפרית, שמתאימה למוסך מדרכה, לא נורא "השמן יתאדה", וכל מלה נוספת מיותרת!

אין צורך ואל תשאב שמן ואל תמהל שמן, אלא החלף את השמן לאיכותי, ואת עלות ההחלפה, תגבה במסמן וחשבונית, המאשרת את ההחלפה, ואת העלות הטל על המוסך, מומלץ שתידע אותו לפני נקיטת הצעדים האלה.

בברכה

צביקה

 

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה תודה רבה על התגובה,

 

אני אבדוק מה ניתן לעשות, אני סטודנט וממש דואג שלא אוכל מרורים בטווח הארוך ביגלל טיפול פשוט.

זה הבעיה ביגלל שיש אנשים שמיסתכלים על הוראות יצרן כ"המלצה של מהנדסי רכב שלא מבינים בעבודתם" ורק פה בארץ הם יודעים טוב יותר.

 

בעתיד אולי אני אעדיף לעשות טיפולים כאלה בעצמי ואהיה שקט.

 

אני גם סטודנט בהנדסת מכונות ומבין את החשיבות של הוראות יצרן ובקרוב מאוד אדע הרבה יותר בנושא של חומרי הסיכה וסיווג השמנים (התחלנו את ההידראוליקה :mm_eek: )

 

זה היה הטיפול הראשון שעשיתי לרכב מאז שקניתי אותו(רכב ראשון בשבילי) ביגלל זה לא ידעתי את מה שאני יודע היום.

ואין לי דבר נגד המוסך המורשה, קראתי עליהם רק דברים טובים והם היו מאוד נחמדים וסמכתי אליהם שאמרו שזה לא נורא והכל יהיה בסדר ועכשיו אני מיצטער על כך,

 

תודה לכולם ולילה טוב ושקט

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים

 

אני אחליף כניראה לRP הרגיל,

לא חוסך על המנוע.

אני בעד ליקנות כחול לבן אבל לא בקטע הזה.

וגובה המדיד של השמן הוא בגבול העליון ולא חסר.

 

אתה לא צריך להשתגע עם נושא איכות השמן. כל שמן שעומד בתקנים אמור לעשות את העבודה. יש כאלו די בזול על המדף גם באוטו דיפו בסביבות 150 ש"ח ל-4 ליטר שמן 5W-40 של מותגים מובלים (מוביל, אגיפ). בדוק שהשמן עומד בתקנים הנדרשים ע"י היצרן.

 

לגבי העודף שמן - לרוקן בהקדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את השמן העודף רוקנתי כעבור יומיים מהמילוי. העדפתי ללכלך ידיים בישביל השקט הנפשי והכספי.

 

מבחינת השמן שארכוש- למזלי אצלי צריך רק 2.6 ליטר שמן והשמן של RP עולה 62 שקל לליטר אז ייצא לי רק 220 שקל כולל השליח

אני בשמחה מוכן לשלם בישביל השקט הנפשי.

 

קניתי את הרכב במיטב כספי שחסכתי הרבה שנים וזה הרכב הראשון שלי.

לדעתי כמו שלא חוסכים על צמיגים סינים כך אסור לחסוך על שמן הכי איכותי למנוע! 180 שקל לשנה לא יהרגו אף אחד.

תודה לכולם!

- למען הסר ספק- אין לי שום דבר נגד פז ואיכותם. רק מעדיף להוסיף כסף לשמן ידוע ומומלץ יותר בעולם.

 

נ.ב - פניתי לפז בנוגע למידע על השמן אולטרה K שלהם ולמה אין מידע באתרם והם כתבו לי:

 

"מאחר ומדובר במותג של היבואן של פיאט." -- ??? טוב LOL

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים אתך, רצוי להשקיע ולקנות שמן של חברה ידועה, כנ"ל לגבי מי-קרור (שאותו מחליפים כל 4 שנים שכאן ההבדל במחיר ממש לא מורגש). כמו שרשמתי גם בשרשור לגבי המי-קרור: גם אני לא מזלזל בפז, אך, עם כל הכבוד אין מה להשוות אותם לשמות הגדולים בעולם. גם לפי התגובה שלהם ניתן ללמוד עד כמה הם רציניים.......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

טוב חברים עידכון קצר:

לצערי מאז פתיחת הדיון רציתי להיכנס למוסך אך מכל מיני סיבות אישיות לא היה לי זמן ואז הגיעו החגים שגם ככה אני לא נוהג ברכב והטיפול נידחה אך בינתיים המשכתי לעקוב אחר הסימפטומים שמופיעים בדיון.

 

אתמול בבוקר היה לי זמן פנוי וקפצתי למוסך על הבוקר לאחר תיאום מראש, והסברתי בפניהם את הבעיות שניתקלתי בהם לאחר הטיפול: עלייה בצריכת דלק(בקושי עובר 11.4 ק"מ/ל), רעש ומנורת לחץ שמן בהתנעה לאחר המתנה של מעל 24 שעות וכו'

 

התשובה שקיבלתי מהמוסך הייתה שזה לא ניראה להם קשור לאיכות השמן כי השמן טוב וכל הרכבים של פיאט מטופלים על ידם . ושהשמן לא יכול להשפיע על צריכת הדלק.

 

ובנוגע למנורת לחץ שמן ורעש בהתנעה לאחר המתנה של מעל 24 שעות הם אמרו שלא קשור לפילטר שמן כי אין קשר שהמסנן ימנע ריקון השמן מראש המנוע חזרה לאגן(מה שהזכרתם כאן כ"שסתום אל חזור") , ושזה תמיד יקרה לאחר ישיבה ממושכת של הרכב ללא התנעה.

מכייון שהתשובות לא סיפקו אותי ובכל זאת העובדים במוסך בסדר גמור ונחמדים אמרתי להם שבכל זאת יחליפו לי מסנן שמן לחדש ושיחליפו את השמן לשמן שהבאתי מהבית LM הסגול 5W40 סינטטי מלא.

והיה והבעיות שציינצתי יפתרו אז בטיפול הבא ניתחשבן ואם לא אז לא קרה כלום העיקר שאשן בלב שקט (כולה 120 שקל למסנן והעבודה)

כעת לאחר שעברתי כבר מעל 60 ק"מ נסיעות ת"א ראשון כולל פקק של שעה אני חייב לציין שהשיפור ממש מורגש לטובה!

המנוע חזר ליהיות קליל ונימרץ ומרגיש יעיל יותר , וצריכת הדלק עמדה על 14.4 במחשב (התחלה מצויינת ועם הנסיעות בעיר בטח יתייצב סביב ה13 ק"מ לליטר)

 

בנוגע למנורת לחץ שמן בינתיים לא הופיע כי לא יצא לי להתניע לאחר המתנה ממושכת אבל המנוע באמת חלק ואולי אפילו שקט יותר.

מה גם שניקיתי קצת את סעפת היניקה(איפה שיש הפרפר - אך בלי ליפתוח את הפרפר) והוא היה מלא בשמן כמו גריז בדפנות ובצינור אדי השמן ממש היו טיפות שמן (LOL כניראה בזמן האחרון הייתי נוסע על שמן סינטטי מלא)

 

ועכשיו הרכב כמו חדש!

 

תודה לכולם והעדכן עוד כשבוע על הצריכה האמיתית ומנורת לחץ השמן

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניראה לי איתמר מכין כתבה מאוד רצינית של שמנים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שוב שלום לכולם, קבלו עידכון קצר מאז ההחלפת המסנן והשמן לסגול LM:

 

אין יותר רעש בהתנעה (אפילו אחרי יומיים) והמנורת לחץ שמן לא נידלקת , גם עכשיו שקר בחוץ הרכב מניעה חלק ובשקט כמו ביום שקניתי :-)

וגם צריכת הדלק חזרה לעצמה , כלומר מעל ל13 ק"מ לליטר, (אפילו שהשבוע נסעתי הרבה בגשמים שהצריכה גבוהה יותר בגלל ההיתנגדות והחיכוך)

נתון מדוייק יהיה לי בתידלוק הבא (עוד כ500 ק"מ)

ולאלה שחוסכים באיכות השמן - אפילו עם נניח שההבדל בין שמן זול לאיכותי יהיה רק 1% בחיסכון וצריכת דלק(אפשרי בהחלט) אז רק תחשבו כמה דלק ביזבזתם עד ההחלפה הבאה (מעל 10,000 ק"מ) ותבינו שההשקעה מצדיקה עצמה!

עד אז תיסעו בזהירות ובשלום!

 

שבת שלום !

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב חברים עידכון קצר:

לצערי מאז פתיחת הדיון רציתי להיכנס למוסך אך מכל מיני סיבות אישיות לא היה לי זמן ואז הגיעו החגים שגם ככה אני לא נוהג ברכב והטיפול נידחה אך בינתיים המשכתי לעקוב אחר הסימפטומים שמופיעים בדיון.

 

אתמול בבוקר היה לי זמן פנוי וקפצתי למוסך על הבוקר לאחר תיאום מראש, והסברתי בפניהם את הבעיות שניתקלתי בהם לאחר הטיפול: עלייה בצריכת דלק(בקושי עובר 11.4 ק"מ/ל), רעש ומנורת לחץ שמן בהתנעה לאחר המתנה של מעל 24 שעות וכו'

 

התשובה שקיבלתי מהמוסך הייתה שזה לא ניראה להם קשור לאיכות השמן כי השמן טוב וכל הרכבים של פיאט מטופלים על ידם . ושהשמן לא יכול להשפיע על צריכת הדלק.

 

ובנוגע למנורת לחץ שמן ורעש בהתנעה לאחר המתנה של מעל 24 שעות הם אמרו שלא קשור לפילטר שמן כי אין קשר שהמסנן ימנע ריקון השמן מראש המנוע חזרה לאגן(מה שהזכרתם כאן כ"שסתום אל חזור") , ושזה תמיד יקרה לאחר ישיבה ממושכת של הרכב ללא התנעה.

מכייון שהתשובות לא סיפקו אותי ובכל זאת העובדים במוסך בסדר גמור ונחמדים אמרתי להם שבכל זאת יחליפו לי מסנן שמן לחדש ושיחליפו את השמן לשמן שהבאתי מהבית LM הסגול 5W40 סינטטי מלא.

והיה והבעיות שציינתי יפתרו אז בטיפול הבא ניתחשבן ואם לא אז לא קרה כלום העיקר שאשן בלב שקט (כולה 120 שקל למסנן והעבודה)

 

כעת לאחר שעברתי כבר מעל 60 ק"מ נסיעות ת"א ראשון כולל פקק של שעה אני חייב לציין שהשיפור ממש מורגש לטובה!

המנוע חזר ליהיות קליל ונימרץ ומרגיש יעיל יותר , וצריכת הדלק עמדה על 14.4 במחשב (התחלה מצויינת ועם הנסיעות בעיר בטח יתייצב סביב ה13 ק"מ לליטר)

בנוגע למנורת לחץ שמן בינתיים לא הופיע כי לא יצא לי להתניע לאחר המתנה ממושכת אבל המנוע באמת חלק ואולי אפילו שקט יותר.

מה גם שניקיתי קצת את סעפת היניקה(איפה שיש הפרפר - אך בלי ליפתוח את הפרפר) והוא היה מלא בשמן כמו גריז בדפנות ובצינור אדי השמן ממש היו טיפות שמן (LOL כניראה בזמן האחרון הייתי נוסע על שמן סינטטי מלא)

ועכשיו הרכב כמו חדש!

 

תודה לכולם והעדכן עוד כשבוע על הצריכה האמיתית ומנורת לחץ השמן

שלום רב !

 

מומלץ לכל חברי הפורום לקרוא את כל מה שהדגשתי באדום, לאחר הקריאה כל מילה שלי בנושא מיותרת !

וזאת בנוסף לקריאת המאמרים בנושאי שמנים צמיגיות , וההבדל בי שמן מינרלי, חצי סינטטי, וסינטטי מלא, שאיתמר עומד לעלות בקרוב בפורום.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב שלום לכולם, קבלו עידכון קצר מאז ההחלפת המסנן והשמן לסגול LM:

 

אין יותר רעש בהתנעה (אפילו אחרי יומיים) והמנורת לחץ שמן לא נידלקת , גם עכשיו שקר בחוץ הרכב מניעה חלק ובשקט כמו ביום שקניתי :-)

וגם צריכת הדלק חזרה לעצמה , כלומר מעל ל13 ק"מ לליטר, (אפילו שהשבוע נסעתי הרבה בגשמים שהצריכה גבוהה יותר בגלל ההיתנגדות והחיכוך)

נתון מדוייק יהיה לי בתידלוק הבא (עוד כ500 ק"מ)

ולאלה שחוסכים באיכות השמן - אפילו עם נניח שההבדל בין שמן זול לאיכותי יהיה רק 1% בחיסכון וצריכת דלק(אפשרי בהחלט) אז רק תחשבו כמה דלק ביזבזתם עד ההחלפה הבאה (מעל 10,000 ק"מ) ותבינו שההשקעה מצדיקה עצמה!

 

עד אז תיסעו בזהירות ובשלום!

 

שבת שלום !

 

שלום רב !

מה שידידי יגאל רומז, שבאם נורת לחץ השמן נשארת דולקת לאחר ההתנעה למשך כ3 שניות, ואז גם נשמע רעש הטרקטור מהמרימים, מסקנה שמסנן השמן לא מקורי/תקול /לא מתאים לרכב, חסר לו שסתום אל חוזר(מחק את המיותר), ולכן השמן לא נכלא במסנן בעת מנוחת לילה, ויורד לאגן השמן בעת מנוחה, ולכן לוקח לו שלוש שניות למלא את המסנן בעת ההתנעה, ולבנות לחץ שמן, דבר שהוא קריטי, ומשמעותי לגבי אורך חיי המנוע, לטווח הקצר והארוך.

הפיתרון החלפת המסנן, וזאת מבלי להתייחס כרגע לצמיגות השמן וליצרן השמן.

בנוגע להערתו של טוסטוס, הערה נכונה ובמקומה, שקיבלה חיזוק מאיתמר אשר מקורב כידוע למנהלי הפורום, אשר רומז שבקרוב כנראה יפתח שרשור נעוץ, אשר יענה על השאלות הרבות שנשאלות בנוגע לצמיגות השמן, למשמעות הצמיגות במנוע קר וחם, ולמשמעות של הצמיגות המומלצת בישראל לעומת אירופה.

בברכה

צביקה

מי זה המטומטם שכתב את כל מה שהדגשתי באדום?!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4575 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...