Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתי רכב יד שניה וגיליתי אחרי חודשיים שהוא היה טוטאל לוס (אובדן גמור) - מה לעשות???


koganam
שימו לב! השרשור הזה בן 5967 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נעניתי להודעה דרך אתר יד-2.

המוכר נשמע נחמד וקבעתי להפגש אתו ליד מכון הבדיקות בחיפה. הוא בכלל לא נראה סוחר. האוטו הראה כמה תאונות, אבל הן היו סבירות - והכנסנו אותו לבדיקה.

בבדיקה אמרו שהיו תאונות פח, החליפו כנף ימין וצבעו מכסה מנוע וגם שיש נגיעה בעמוד ימיני - אבל שאף פגיעה כזאת איננה בעלת משמעות כלשהי מבחינת בטיחות לרכב. בעלות הרכב הייתה על שם מישהו אחר - והמוכר אמר שמדובר ברכב של חתנו שמפעת קוצר זמן לא נוכח בארוע.

קניתי את הרכב במזומן - הייתי עיוור...

הבן אדם עשה העברת בעלות שלא בנוכחותי (הוא הציע לי את זה כי הייתי עסוק)...

הכל נראה אחלה, עד שבמקרה החברה שלי גילתה שהרכב היה טוטאל לוסט (פגשה את הבת של זאת שעשתה את התאונה).

חברת הביטוח של המשפחה קנתה מהם את הרכב והעבירה אותו למגרש. מן הסתם, המשפחה לא מכירה בכלל את אותו בחור שמכר לי את הרכב.

השאלות שלי:

1) למי לפנות? למי להתלונן?

2) בעלות הרכב לא הועברה ממבצע התאונה לחברת הביטוח, המגרש או הסוחר - האם זה תקין ומה לעשות עם זה?

3) איך אפשר לקבל את הכסף בחזרה?

 

תודה לכל המגיבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים

 

האם נחתם חוזה לגבי הרכב ובוא מצויין שהמוכר מתחייב כי הרכב לא עבר תאונת שילדה וכו?

 

בעקרון מה שאתה יכול לעשות זה לקחת לך שמאי שיבדוק את הרכב והירידת ערך שלו,בגלל שלא ציינת איזה רכב זה אז קצת קשה להתייחס,אם זה רכב דיי חדש בשביל להגיע לאובדן להלכה צריך נזק של 45-50% תלוי בחברת ביטוח,הרכב באון ברור תוקן השאלה האם תוקן בצורה טובה או רק חיצונית ואכן יש לרכב בעיה של איבוד סיטריה ופגיע בבטיחות.

 

לגבי מה שרשמת כשלוקחים רכב לבדיקה לוקחים אותו למקום בלתי תלוי שאתה בוחר ולא המוכר.

 

קח לך שמאי במידה והרכב חדש ולא רכב ששווה 10 שקל במחירון שיבדוק את הירידת ערך ותוכל לתבוע גם את המכון בדיקה וגם את המוכר בבית משפט.

 

תוכל לבקש את עזרתו של בעל הרכב הקודם,לו בוודאי יש הדוח שמאי המקורי והערכת הנזק לרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הוא ניסאן אלמרה שנת 99, אוטומט. כשקניתי אותו, המחירון שלו היה 36000.

4 מכונאים בחנו את הרכב, ואמרו שיש איזו פגיעונת בקורה אורכית (יש סימני תיקון) - אבל זה תיקון קטנטן, ממש סריטה, ללא משמעות.

כשסיפרתי להם על המקרה - הם כולם אמרו שממש מוזר שהרכב היה טוטאל - שזה פשוט לא הגיוני...

מכון הבדיקה בו הייתי זה "קומפיוטסט" שליד "לה המפרץ" בחיפה.

לגבי השמאי - מאיפה להביא שמאי? למי לפנות? כמה זה עולה? מה עם תלונה במשטרה, פניה לבית משפט או משהו בסגנון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כואב לשמוע על המקרה שלך.

מבחינת ההגדרה הרכב שלך מוגדר "אובדן להלכה"(קומבינה המאפשרת לחברת הביטוח למכור את הרכב עם רשיונותיו לסוחר).

זו דוגמא קלסית לשיטת העבודה של הסוחרים, הטעיה ורמיה מכוונת של הקונה התמים.

אני חושב שהדרך האפקטיבית במקרה שכזה, היא האיום ונקיטה בתביעה משפטית וכן לא יזיק אם תתלונן במשטרה.

 

מספר שאלות:

1.האם המוכר/סוחר "המליץ" על המכון?

 

2.האם חתמתם על זיכרון דברים?

 

2.תעלה/תרשום כאן את הממצאים של דו"ח הבדיקה המלא.

 

היו בפורום זה סיפורים למכביר על הונאות, סיפור מאלף שכזה מובא בקישור הבא:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=196137

"חייל שנלחם תמיד מקווה לימים טובים יותר. אבל אלה שלא נלחמים הם שקובעים איזה ימים יבואו"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכלל לא בטוח שיש לך למי להתלונן. אני בכלל לא בטוח שאת ההפסדים שלך תוכל לכסות.

אם אתה מעוניין להתחיל במסע המשפטי הארוך בעקבות הכסף שלך הדרך עוברת דרך בתי משפט, עורכי דין ושמאי רכב. תצטרך להוכיח בבית המשפט כי המוכר ידע על מצבו של הרכב בזמן המכירה והוליך אותך שולל בקנייה. תצטרך להוכיח ע"י חוות דעת מוסמכת משמאי רכב כי אכן נגרם לרכב נזק רציני ומה בדיוק ערכו.

זאת לא פרוצדורה פשוטה. אל תחשוב שבשיחת טלפון אחת תוכל להחזיר את הגלגל לאחור.

 

אם הרכב שלך נמכר לסוחר וחזר לכביש כנראה שהוא לא נפגע בתאונה כטוטאל-לוס (אובדן גמור) אלא כאובדן להלכה. תחזור כמה דפים אחורה בפורום כדי להבין את ההבדל הדק שבין השניים. לא אחת חברות הביטוח משביתות רכבים כאובדן להלכה למרות שלא היתה להם פגיעת שלדה. יכול להיות שזה המקרה שלך, יכול להיות שלא.

 

הצעתי אליך פשוטה. בשלב ראשון עליך לבדוק היטב מה מצבו האמיתי של הרכב. אתה צריך לקבל חוות דעת מקצועית, אמיתית וכנה על הרכב ולא ללכת לכל מיני מכונאים שמרימים את הרכב לעשרים ומשהו שניות על ליפט ואומרים לך שיש "פגיעונת בקורה אורכית" אבל שוכחים להסתכל על הקורה הימנית שנפגעה (רמז: ברכב בעל שלדה אחודה מדובר בפגיעה בעלת משמעות גבוהה). אחרי שתדע מה מצבו האמיתי של הרכב תוכל לחשוב כיצד להתקדם. אולי תגיע למסקנה שהרכב לא בשבילך ותמכור אותו הלאה או שתבלע את הגלולה המרה ותמשיך להנות ממנו לעוד כמה שנים.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הוא קנה מסוחר, על אחת כמה וכמה שהסוחר חייב בגילוי נאות.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדברים אינם כה חלקים וברורים כפי שחלק מחברי הפורום טוענים.

ראשית עליך לשכור שירותי שמאי רכב מומחה אשר יבדוק מספר נקודות:

- מצבו האמיתי של הרכב לעומת המצג הנובע מבדיקת המכון ומתאורי המוכר.

- ערכו הממשי של הרכב בהתחשב במצבו בפועל לעומת המחיר ששלמת.

- התכנות של תביעה כלפי מי מהגופים (המוכר/סוחר, מכון הבדיקה ו/או חברת הביטוח שהכריזה אבדן להלכה).

 

מספר נקודות למחשבה:

- אם נאמר לך שהייתה תאונה ובדקת ואימתת את העובדה במכון בדיקה - אין לך קייס כלפי מי מהגופים הנ"ל.

 

- אם מכון הבדיקה לא נתן תוצאות אמת ושלא בהתאם לתקנות - יש לך אולי עילת תביעה כלפי המכון.

 

- תלוי בנזק שהיה בפועל ברכב, ייתכן שתקום לך עילת תביעה כלפי כל הקורמים המצויינים לעיל.

 

עלות בדיקה מקדמית של שמאי הנה בין 500 ל 1000 ש"ח

 

לאחר קבלת התוצאות יש לשקול האם יש עילת תביעה, בכמה כסף וכנגד מי ואז להחליט באם להשקיע הלאה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כואב הלב כל פעם לשמוע על הסיפורים האלה.

 

פגיעה בקורת רוחב בדרך כלל זה משמעות גבוה=פגיעה בשלדה.

 

פגיעה בשלדה בדרך כלל יכולה לגרום לאיבוד סימטריה ועם איך שהרכבים האלה מתוקנים זה בדרך כלל המצב

 

ההמלצה הכי טובה שכבר נאמרה כאן זה לבדוק מה המצב האמיתי של הרכב ע"י שמאי,תוכל לבקש המלצה לשמאי כאן בפורום,ומשם לעשות הערכת מצב ולהתקדם אם יש לאן

 

השאלה כאן האם נרשמה פגיעת השלדה בבדיקה ולא הוסברה לך המשמעות שלה או שכלל לא נרשמה ואז יש כאן רשלנות של המכון,נראה שהטעיה של מוכר הרכב יש כאן בוודאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד נקודה למחשבה:

 

העובדה שהרכב היה אבדן מוחלט להלכה אינה מעידה בהכרח שעבר תאונה קשה כלשהי.

מבטחות, כדרך שגרה, מכריזות על אבדן להלכה כששיעור הנזק הגלמי מגיע למשל רק ל 30% וזאת מטעמים מסחריים שונ ים (לקוח או סוכן שחפצים ביקרם, מחלוקת אודות שיעור ירידת הערך בתיקון וכד') וכן קיימים מצבים שהנזק הוא מכני בלבד, ללא נזקי פח/שלדה כלל ובשל העלות הגבוהה של חלפים אלה הרכב מוכרז אבדן להלכה כאשר לאחר תיקון בפועל ייתכן שלא תהיה לו ירידת ערך כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פגיעה בקורת רוחב בדרך כלל זה משמעות גבוה=פגיעה בשלדה.

 

פגיעה בשלדה בדרך כלל יכולה לגרום לאיבוד סימטריה ועם איך שהרכבים האלה מתוקנים זה בדרך כלל המצב.

תפסיק לקשקש :x

פגיעה בקורת רוחב = משמעות נמוכה.

אני יכול להראות לך רכבים עם פגיעות שלדה מעבר לנק' המתלה, רכבים שעשו בטן גב וכד', והם מתוקנים כך ש"אמא שלהם" לא תזהה פגיעה כלשהי והתנהגות הכביש הינה ללא דופי.

אין כלל אצבע לגבי תיקוני תאונות. ישנם פחחים שמחפפים וישנם אומנים ונאמנים למקצועם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נגיד ככה בשביל זה רשמתי בדרך כלל.

 

כל הנושא של ריתום מתלה הוא בולשיט אחד גדול,אלא אם כן הרכב תוקן בצורה נכונה לפי הוראות יצרן על מתקן גייג' ובוצעו מתיחות במקומות הנכונים אז אין על מה לדבר.

 

אני גם בטוח שבמידה והרכב עבר תאונה קשה הוא לא תוקן כמו שצריך,ומדובר בקומבינה של הסוחר עם המכון בכדי להציג שהרכב הוא בטיחותי חלוטין כשבעצם אתה לא יודע מה מצבו.

 

תיקון בקורת רוחב אם בוצע נכון רוב הסיכויים יחזיר את הרכב למצב נסיעה אבל הוא אף לא יכול להחזיר אותו למצבו המקורי,ככה זה בשלדת מרכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המסע המשפטי לא תמיד ארוך- ניתן לתבוע בבית דין לתביעות קטנות עד סך של כמעט 18K ש"ח שבמקרה הנ"ל נראה לי מתאים.

פכי שנאמר לפני- גש לשמאי ולבדיקה מקיפה ואמת אותה מול בדיקת המכון שנעשתה בעת הקניה וכן אל מול דו"ח הנזק של הבעלים הקודמים.

אח"כ נסה להגיע לפשרה אל מול אותו סוחר שמכר לך את הרכב (תקליט את השיחות עמו). רק לאחר מכן פנה לבהמ"ש.

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5967 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...