Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש ייעוץ לפני קניית פג'ו 406 - בנושא ק"מ ומנועים


yosefus
שימו לב! השרשור הזה בן 5962 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום !

לקראת התרחבות המשפחה ובכלל בשל רצון להשתדרג, ולאחר מחקר מעמיק בפורום ובאתרים אחרים החלטתי לרכוש 406 שנתון 2000+.

אני מבצע כ - 1500 ק"מ בחודש כאשר מתוכם 1000 ק"מ בין עירוני (ירושלים - ת"א).

אני מעוניין לרכוש את הרכב השמור ביותר עם מספר הק"מ הנמוך ביותר ולהחזיקו מספר שנים.

ההתלבטות שלי כרגע היא בין שני פרמטרים - נפח המנוע וכמות הנסועה (קילומטראז') שלו.

משיטוט בYAD2 ה2000 סמ"ק (שבפורומים הומלץ עליו כעדיף מבחינת ביצועים וצריכת דלק - פרמטר שחשוב לי)

הכי פחות "נוסע" עומד על 100K ומעלה כאשר לעומת זאת מצאתי מספר 1800 סמ"ק יד 1 עם היסטוריה מלאה אשר נסעו פחות מ 100K.

השאלה האם ה 20K הללו משנים ?

האם בכל מקרה עדיף 2000 סמ"ק ? (עדיף - מבחינת צריכת דלק ביצועים וסחירות עתידית)

 

תודה רבה

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב ש2000 סמ"ק עדיף בכל זאת, מכיוון שמנוע באופן מאוד משמעותי חזק יותר ובנסיעות שרובן בין עירוניות, לפי דעתי זה פרמטר מכריע.

בטח ובטח אם 1.8 עשה רק על 20K פחות שזה לא משמעותי כ"כ.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון רב מאוד עם שני הדגמים, ה 2 ליטר אוכל טיפה יותר דלק וטיפה פחות חרישי מה 1.8

מצד שני, ה 1.8 חלש וזה מתסכל (צריך למשוך הילוכים כדי להתחיל להאיץ).

כל פעם שמניעים את הרכב בבוקר המנוע נשחק, ולכן קילומטרז' בלבד לא בהכרח מעיד על מצב המנוע, איכות הטיפולים ואופי הנסיעה גם משפיעים (מצב הגיר יותר קריטי בהרבה ממצב המנוע ברכבים של פיג'ו). קניית רכב משומש היא תמיד סיכון מסוים בכל סוגי הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי שוקל עוד אופציות, זאת לאור ביקורות לא מחמיאות שאני שומע השכם לבקרים מבעלי דגם זה של חברת פג'ו.

מדווחות תקלות חשמל, גיר וגימורים למיניהם.

 

אם לטווח זמן ארוך אז או אקזמפלר שתוחזק למופת ומתועד ככזה בקבלות ממוסכי שרות רשמיים או מחשבות על אפשרויות אחרות.

"נשים. אי אפשר לחיות איתן. אי אפשר לשלוח את כולן לקנדה"

(משנתו הסדורה של אל באנדי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

dany66 - אני מוכן לשלם מעט עוגמת נפש בתיקון תקלות קטנות פה ושם, מאשר לנהוג כל העת בעוגמת נפש יפנומטית אפרורית

לגבי האקזמפלר השמור - אני קונה אחת אך ורק עם היסטורית טיפולים ממוסכים מורשים (לאו דווקא פיג'ו אך חושב לי מוסך עם קבלות)

 

גילוי נאות - כיום אני נוהג על איביזה 3 דלתות ידנית 1600 שנת 2000, נהנה מכל רגע ומבסוט עד הגג. האופי של הפג'ו הוא כמעט הפוך מכיוון והמתלים רכים ומפנקים ביחד לאיביזה שיש לה גמישות של קרש גיהוץ אך לפחות התרשמתי ששתיהן יודעות לגהץ סיבובים בצורה מכובדת. הפג'ו אוטומטית בניגוד לידנית אבל בכ"ז - בשל אילוצי מקום - תפנה את מקומה האיביזה לטובת הפג'ו

 

המלצת לחפש רכב מסוג אחר - אני כבר חודשיים מחפש סיאט לאון / טולדו / פורד פוקוס / סקודה אוקטביה שהיא לא מונית או "ל" עם גיר ידני אך ללא הועיל, ואני מדבר על מעקב יום יומי אחר כל הלוחות באינטרנט. (לצערי אפילו חוויתי חוויה של ביקור במגרש מכוניות שנמצאה בו טולדו שמורה ידנית עם בקרת אקלים שנת 2001 אך למעשה, כשהגעתי, מסתבר שזו הייתה קורדובה - ומי ששלח אותי לשם היה אידיוט.)

 

ואמרתי לעצמי - אם כבר להתפשר (מבחינתי) על גיר אוטומט - אז לפחות רכב אמיתי מפנק ומהנה לנהיגה, והיות וכך פסלתי מראש את כל הלנטיסים, אימפרזות, מיצובישים ושות'.

 

אז זהו, שטחתי בפניך את מערכת השיקולים, מקווה שכעת אתה מבין קצת יותר מדוע אני כבר עם מסקנות מגובשות לגבי ה 406.

 

אגב, אודה לכל תוספת בידע על ה 406 במידה ולא הועלתה בעבר בפורום....

 

תודה שוב

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאמי היה פז'ו 406 שנת 2000 במשך 3 שנים האוטו היה אוטו מהחברה(ליסינג) ואני יודע שהרכב עשה המון בעיות כשהיה חדש, כול פעם היה איזה משהו אחר, לכן אני ממליץ בחום לא להתקרב ל 406 , אם הוא היה מאוד לא אמין כשהיה חדש מה יהיה עכשיו כשהוא בן 5-7 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו אז ל406 שלך היו כמה בעיות, לא רשמת בכלל מה רק "בעיות". מזה אתה מסיק שכל הדגם הזה דפוק וכדאי להתרחק ממנו וככה אתה ממליץ? איזה בדיוק בעיות היו?

 

406 אחלה רכב, נוח ועם מנוע 2000 הוא לא מטוס אבל לקרוזינג הוא פתרון מעולה בתור משפחתית גדולה משומשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה406 אצלנו שנה וחצי כמעט עם 210K קילומטר והיא עובדת כמו שעון שוויצרי בלי תלונה אחת עד כה.

אני ממליץ בחום במיוחד במחיר המחירון המגוחך שלה(לא תהיה לך בעיה להשיג מודל 2000 באזור ה30K ש"ח)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה406 מבחינת שילוב התנהגות כביש-נוחות הרכב הכי טוב בסגמנט שלו כבר 20 שנה כולל כל הרכבים שנמכרים היום בהפרש של שנות אור!.מבחינת אמינות אחד הרכבים הכי אמינים ושורדים שיש ויותר אמין גם מחלק מהיפניות.צריך לוודא אם הגיר שופץ ומתי כי זאת הנקודה הרגישה היחידה ברכב.לך רק!!!על מנוע 2000 היא זריזה אתה הולך להנות בגדול ובזול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים...

עדכון - בדקתי 406 2000סמ"ק 138 כ"ס שנת 2002 יד 1 במצב נחמד (עם קצת קורי עכביש ועכבישים מתחת למכסה המנוע :shock:)

נסעתי עליה נסיעת מבחן - ולהלן רשמי:

רכב נעים נוח ומהנה - כאילו לקחתי את הכורסא מהבית וחיברתי לה גלגלי מגנזיום :)

התגובה של המנוע קצת עצלה (קצת הרבה) בטורים נמוכים ובלחיצות עדינות על הדוושה

לוקח לו זמן להאיץ ממצב עמידה או לשמור על אותה מהירות בעליה (אולי המומנט שלו מגיע לשיאו רק בטורים גבוהים יותר?)

אם לוחצים את הדוושה לרצפה המנוע יותר נמרץ ונותן ביצועים מהנים - אולם הגיר משוגע על כל הראש...

לוחץ לרצפה - והוא כאילו אומר - שלום, מי אתה ? מה אתה רוצה ? ורק אחרי שלחצתי על כפתור הספורט - הוא פתאום הוריד הוליך והשאיר אותי בו עד 6000 סל"ד :lol:

בקיצור - רכב נחמד ומהנה, לדעתי יהיה חלומי בנסיעות בין עירוניות... אולם בעיר נצטרך ללחוץ עליו חזק (וכנראה לבזבז גם הרבה דלק)

נקודה לבחינה - הברקסים שלו לא הכי בולמים בנחישות כמו שהייתי מצפה מ 4 בלמי דיסק. והם אחרי טיפול. לצורך העניין - בהשוואה לאח הצרפתי מבית רנו - שם נגיעה קלה בדוושת הבלם מדביקה אותך לשימשה....

 

יש סיכוי שאני דפוק בראש ולא הגיר - אחרי הכל אני (עדיין) בעלים מאושרים של איביזה 1600 ידנית עם בולמים מוקשחים ספורטיבים משהו, אשר מדביקה לי את הראש בהנאה ובעונג לכרית הראש בכל לחיצה נמרצת על דוושת הגז - ובאיביזה המומנט מגיע הרבה קודם כך שניתן להשיג האצות ביניים גם בטורים נמוכים ובהילוך גבוה יחסית (3 - 4)

 

מסקנות:

כנראה שאלך דווקא - שימו לב - על דגם ה 1800 מהסיבות הבאות (לפי הניתוח שלי והבנתי):

בעיר בשני המנועים אצטרך ללחוץ את הדוושה לריצפה - עדיף שאבזבז דלק ב 1800 ולא ב 2000 כי הוא ישתה יותר...

מחוץ לעיר - ה1800 רועש פחות לדבריכם, וצורך מעט פחות דלק - ואם אחפוץ לשמוע שעטות סוסים - אלחץ אותו לכיוון הקו האדום שמוציא את המיץ מהמנוע.

כך אוכל להרוויח רכב זול יותר, חוסך יותר ומאובזר יותר (ה 2000 שבדקתי הייתה ללא רדיודיסק או בקרת שיוט - גימור ST לעומת ה 1800 שבגימור ST נותנת את הדברים הללו)

 

 

זהו. לבנתיים, מקווה שהחזקתם מעמד

תודה לכולם - ואשמח לשמוע עוד עצות

יש כאן פורום נפלא !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדד לפני כחודשיים הייתה ברשותנו 406 1.8.

כשהיינו נוסעים בה נסיעות בינעירניות (י-ם ת"א), האוטו היה שקט מאוד. כשהרכב לא מלא אנשים (5 נוסעים במשקל מלא) הוא נוסע מצויין. צריכת דלק בין עירונית (בלבד!) עם מזגן (נבדק בחזרה מאילת) עמדה על 1:15. ביום יום עשתה 1:10 פחות או יותר.

 

שלנו הייתה 2002 ST (אגב, הרדיו דיסק שם היה אופציה - עוד 600 שקל בזמנו), יד ראשונה וכשמחרנו אותה היא עמדה על 76,000 ק"מ ומטופלת במורשים בלבד - ככה שיש לך מה לחפש - לא להתייאש!

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שלמעשה עשית מאיביזה 1600 לפחות מכונית פורמולה 1 ("אשר מדביקה לי את הראש בהנאה ובעונג לכרית הראש בכל לחיצה נמרצת ") השיקול היחידי חייב להיות מצב הרכב בלבד.

לא משנה נפח המנוע, ההבדלים זניחים.

הרבה יותר חשוב היסטוריית טיפולים, ומצב עדכני של הרכב, מאשר 200 סמ"ק לפה או לשם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

 

לאור תגובתך הראשונה אני מבין שבקרוב מישהו ייבלד ועל כן אני מאחל מזל טוב.

 

לדעתי אתה צודק כאשר אתה אומר שהפיג'ו מהנאה לנהיגה ושהיא נוחה מאוד אבל יש רכב אחד (באותו סגמנט) שהוא יותר נוח והוא התאום מבית סיטרואן- C5. הסיבה שאני מציע לך לבדוק את הרכב היא שהוא זכה ל-4 כוכבי בטיחות (ב-2001) בעוד שה-406 זכתה לשלושה (אותה השנה) וזהו (לדעתי לפחות) פרמטר חשוב בפני עצמו.

 

לדעתי בכל בחירה שתבחר היא צריכב להיות בחירה שאתה שלם עם עצמך. בהצלחה בחיפוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על כל היעוץ.

אגב, לגבי האיביזה - בוודאי שאני לא מייחס לה תכונות של פורמולה - אני די צוחק על כל ה"מבינים" שבשבילם כל רכב עם 3 דלתות הוא אוטומטית תואם פורש....

בכל מקרה - תענוג לי לנהוג עליה.

נראה לי שה 406 תהיה בחירה טובה, אחפש את השמורה ביותר שאוכל למצוא בתקציבי.

לגבי ה C5 - אחות תאומה וחכמה אך אני יותר אוהב את המראה החיצוני של ה 406.

עניין של טעם.

אעדכן בהמשך

שבוע טוב

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אח אח אח עם ישראל.

תתעוררו, מה אתה בכלל נותן לעצמך להכניס לשיקול של קניית הרכב 80 אלף קילומטר או 100 אלף.

בואו תשמעו משהו מעניין - בארצות אירופה עם אוטוסטרדות ללא הגבלת מהירות אנשים נוסעים 500-600 אלף קילומטר במכוניות כמו פיזו 406 ואין להם צורך אפילו להחליף מנוע עד המצב הזה.

כל עוד שאתה עושה טיפולים קבועים באוטו בסוכנות ואתה משקיע על האוטו הכל יהיה בסדר, אל תקרע אותו אל תהרוס אותו ואל תשתגע בנסיעה הכל יהיה מצויין.

 

אני גאה לנהוג בפיזו 406 מנוע 2000, דגם ST, עם 367000 קילומטר.

כן כן, אני לא יגיד לך שלא היו בכלל בעיות באוטו, היו בעיות כמו בכל אוטו שאחרי כמה זמן פתאום איזה מתג של החלון לא מגיב אז הולכים ומסדרים.

לאוטו אין בעיות גיר, מנוע, הוא נוסע פרפקט, כל יום תל באר שבע - תל אביב הלוך וחזור, ויש לו עוד הרבה מה לתת.

הוא מטופל קבוע בסוכנות המורשה בבאר שבע, כל 10000 קילומטר, כל 30000 וכל 100000.

מדי פעם אם אתה רוצה לחדש משהו אתה יכול אבל בכלליות אין לך מה לחדש.

כסאות חשמליים, מזגן מצויין, מנוע חזק שנוסע על 2500 סל"ד ב 115 קמ"ש, וואלה אחת המכוניות המשתלמות ביותר יחסית למחיר שלה.

אנחנו את שלנו לא נמכור כי אבא שלי אומר דבר כזה - למה שאנשים יעשו לי טובה אם יתנו לי 20000 שקל על האוטו בגלל שיש לו קילומטראז' גבוה??

אני אומר לך בוודאות הוא אוטו יותר טוב, נוח, מפנק מכל אוטו אחר שתביא ב 30000 שקל ואני מתחייב על זה.

אחלה אוטו, אל תילך על ה 1800, לך על ה 2000 ותהנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5962 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...