Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דטונציה


isma
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7858 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

הבעירה בתא הבעירה הנובעת מהצתת תערובת הדלק/אוויר גורמות ללחץ רב. דטונציה (detonation) נגרמת עקב אוקטן נמוך לספציפיקציה, טמפרטורת תא בעירה גבוהה מהרגיל, צורה לא נכונה של תא הבעירה (עקב שינוי בוכנות לדוגמא ל- forged), תערובת עשירה מדי ועוד...

כתוצאה מדטונציה ישנם עומסים גדולים מהרגיל על המנוע ואם המנוע עובד כך למשך זמן מה(קצר למדי) רוב הסיכויים שייגרם נזק למנוע. לדטונציה, להבדיל מפרטונציה (pretonation) יש צורך בשתי בעירות מקבילות, כלומר בעירת דלק בשתי מקומות או יותר בתא בעירה אחד, בצורה לא אחידה, כשבפרטונציה המקרה הוא שתערובת האוויר/דלק ניצתת עוד לפני שהמצת הצית אותה (שאריות בעירה). בשתי המקרים יהיה ניתן לשמוע פעולה לא תקינה של המנוע, נקישות או רעש מהצילינדר, אך דטונציה, שוב להבדיל מפרטונציה לא משמיעה רעש אחיד כך שקשה לזהותה, כשפרטונציה הצליל הוא קבוע וניתן לזיהוי מיידי.

 

הלחץ הגבוה אשר נגרם בדטונציה יכול לגרום לפרטונציה וכמו כן בטמפרטורות גבוהות פרטונציה יכולה לגרום לדטונציה.

 

שמור על יחסי דלק/אוויר נכונים, אוקטן נכון, זרימת דלק מספיקה על-פי נתוני יצרן או על פי השינויים שבוצעו במנוע (שעון לחץ דלק), לא להחליף לבוכנות בלי לדעת למה אתה מחליף, במקרה והן לא סטנדרטיות ואם בניטרו עסקינן, משאבת דלק נוספת לעולם לא תזיק.

 

מקווה שעזרתי,

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשימחה

דטונציה זה שם לתופעה שקוראת במכוניות כאשר הדלק מתפוצץ תוך כדי תהליך הדחיסה של התערובת של הדלק והאוויר ... לפני ההצתה של הפלאג , עקב הלחץ והחום השוררים בתא בעירה.

הדבר נגרם בעיקר על ידי איכות דלק ירודה ביחס ליחס הדחיסה של המנוע...

משמע כדי שלא תיהיה דטונציה ( שגורמת להיתחממות , לתופעה הקרואה צילצולים במנוע , ולבלאי גבוהה עד נזק למנוע ולפעולתו שמן הסתם פחות יעילה מהרגיל ) יש צורך או ביחס דחיסה נמוך יותר או בדלק בעל אוקטן גבוהה יותר ( דגש... אוקטן הוא לא מידת הזיקוק של הדלק , אלא הרגישות שלו לפיצוץ עקב התנאים הנ"ל )

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

שמור על יחסי דלק/אוויר נכונים, אוקטן נכון, זרימת דלק מספיקה על-פי נתוני יצרן או על פי השינויים שבוצעו במנוע (שעון לחץ דלק), לא להחליף לבוכנות בלי לדעת למה אתה מחליף, במקרה והן לא סטנדרטיות ואם בניטרו עסקינן, משאבת דלק נוספת לעולם לא תזיק.

 

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באוטו של ההורים שלי יש את הבעיה הזאת מאז שקנינו אותו

כששמנו דלק עם אוקטן יותר גבוה הצלצולים נחלשו אבל לא נעלמו לגמרי

 

בדקת תזמון הצתה?

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלונת:

יש לי חבר (באמת, הוא חבר שלי, אני מכבד אותו, הוא מכבד אותי, מיאו)

עם כריזמה אוט', והוא טען שהוא הגדיל את זרימת הדלק לבוכנות,

הוא לא יודע איך, אבל מישהו שהוא מכיר עשה לו את זה.

 

הקיצר, אמרתי לו שזה לא טוב כי ע"מלהוסיף דלק לבוכנות צריך יותר אוויר.

האם זה מסוגל לגרום לדטונציה?

האם בכלל אפשר לעשות מה שהוא עשה בכזאת פשטות? (ואם כן אז למה צריך

צ'יפ בעת התקנת טורבו?)

 

תודה

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעירה בתא הבעירה הנובעת מהצתת תערובת הדלק/אוויר גורמות ללחץ רב. דטונציה (detonation) נגרמת עקב אוקטן נמוך לספציפיקציה, טמפרטורת תא בעירה גבוהה מהרגיל, צורה לא נכונה של תא הבעירה (עקב שינוי בוכנות לדוגמא ל- forged), תערובת עשירה מדי ועוד...

כתוצאה מדטונציה ישנם עומסים גדולים מהרגיל על המנוע ואם המנוע עובד כך למשך זמן מה(קצר למדי) רוב הסיכויים שייגרם נזק למנוע. לדטונציה, להבדיל מפרטונציה (pretonation) יש צורך בשתי בעירות מקבילות, כלומר בעירת דלק בשתי מקומות או יותר בתא בעירה אחד, בצורה לא אחידה, כשבפרטונציה המקרה הוא שתערובת האוויר/דלק ניצתת עוד לפני שהמצת הצית אותה (שאריות בעירה). בשתי המקרים יהיה ניתן לשמוע פעולה לא תקינה של המנוע, נקישות או רעש מהצילינדר, אך דטונציה, שוב להבדיל מפרטונציה לא משמיעה רעש אחיד כך שקשה לזהותה, כשפרטונציה הצליל הוא קבוע וניתן לזיהוי מיידי.

 

הלחץ הגבוה אשר נגרם בדטונציה יכול לגרום לפרטונציה וכמו כן בטמפרטורות גבוהות פרטונציה יכולה לגרום לדטונציה.

 

שמור על יחסי דלק/אוויר נכונים, אוקטן נכון, זרימת דלק מספיקה על-פי נתוני יצרן או על פי השינויים שבוצעו במנוע (שעון לחץ דלק), לא להחליף לבוכנות בלי לדעת למה אתה מחליף, במקרה והן לא סטנדרטיות ואם בניטרו עסקינן, משאבת דלק נוספת לעולם לא תזיק.

 

מקווה שעזרתי,

 

ליאור.

 

==========================================

 

שלום לליאור ולחברי הפורום,

 

כיוצא מן הכלל (יבין מי שיבין)אני יתיחס לשאלה ולתשובות...ואחת הסיבות לכך שהתיחסויות לא נכונות בבסיסן.

אני מקווה שתבינו שמטרתי היא לתרום בתחום לאלו שמעונינים להבין ולהשכיל ללא כל כוונה לפגוע ולזלזל.

 

*אתחיל מכך שלא קיים מושג מיקצועי "pretonation " לא במקור האנגלי ולא בעברית!

 

בכל אופן אני ישתדל לא להיכנס להסבר טכני מסובך מדי אם זאת אנסה לדייק ולהסביר את הסיבות ואת התופעות שאחת מהן היא "דטונאציה".

 

הכל מתחיל בשריפה תקינה בתוך תא הבעירה = צילינדר

 

השריפה התקינה מתחילה בניצוץ מהמצת (פלאג). עם היווצרות הניצוץ תתפשט הלהבה בצורה אחידה ובמהירות מבוקרת, ותתקדם בחזית אחת עד שתגיע לעוצמתה המירבית ב 10 מעלות לאחר הנקודה המתה העליונה, בלא קשר עם מהירות סיבוב המנוע והעומס.

 

דטונאציה

מיד עם הניצוץ כאשר נוצרת חזית להבה ליד המצת מתחילה לנוע חזית להבה נוספת, בדרך כלל מהנקודה המרוחקת ביותר מהמצת.

הלהבה השניה היא תוצאה מחום הלהבה הראשונה או מטמפ' מוגזמת בתא [/b]השריפה.

כששתי להבות אלה נפגשות מתחוללת התפוצצות =דטונאציה הרסנית הנשמעת באוזנינו כנקישה.

עוצמת השריפה המירבית תתקיים עוד לפני 10 מעלות שלאחר הנמ"ע, דבר שיגרום להפסדי כוח!

 

ועכשיו הגענו למושג נוסף והוא:

 

הצתה עצמית - PREIGNITION

 

הצתה עצמית הינה התלקחות התערובת לפני הופעת הניצוץ .

תופעה זו גורמת להיווצרות חזית להבה המקדימה את חזית הלהבה אשר תיווצר עם הופעת הניצוץ.

 

בדומה למצב המתרחש בשעת דטונאציה, התנגשות שתי הלהבות, תגרום לעליה של טמפ' תא השריפה, אשר תתבטא בנקישה.

על אף "הדמיון" בין תופעת הדטונאציה להצתה העצמית יש לשים לב שהסיבות שונות!.

 

הארה:

תזמון לא נכון יכול לגרום לעליית הטמפ' בצילינדר ולדטונאציה כתוצאה מעליית הטמפ' מעבר למותר.

 

שמוש בדלק בעל אוקטאן לא תואם וכאן אציין שהאוקטאן הוא לא אינדיקטור לאיכות הדלק כפי שניטען באחת ההתיחסויות - בכל אופן מי שמעונין להבין ןלהרחיב את ידיעותיו בנושא הדלקים ומטרת האוקטאן יכול לגלוש לאתר שלי למכוניות ספורט בישראל:http://www.carinfocus.com ,יבחר בנושא : "מאמר מערכת"

ובעמוד המאמר הראשי יבחר בתוך חלון המאמרים את המאמר: "מערכת הדלק וסוגי הדלק" ...

 

לסיכום

שריפה לא תקינה עלולה לגרום נזקים חמורים לבוכנות ולשסתומים כתוצאה מדטונאציה או הצתה עצמית גם אם לא שומעים נקישות.

לכן הדרך למנוע תופעות הרסניות מעין אלו שהוזכרו היא באמצעות ביקורת תקופתית סדירה על מנת להבטיח שהשריפה המירבית תתרחש בזמן הנכון ובנקודה הנכונה לאחר שהבוכנה עברה את הנמ"ע.

 

*אציין שיש סיבות נוספות לדטונאציה ולהצתה עצמית שלא הזכרתי בהתיחסותי זו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי להעליב, הסברת את אותו דבר בדיוק, צודק לגבי המושג, זה preignition, יש שעות בהן הראש כבר לא עובד.... :roll:

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואכן צודק... ההתיחסות שם היתה לטמפ ... כפי שנכתב שני משפטים למטה ... ככה שבחירת המיליםאולי לא היתה טובה... אבל הכוונה ... העיקר הכוונה :)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעירה בתא הבעירה הנובעת מהצתת תערובת הדלק/אוויר גורמות ללחץ רב. דטונציה (detonation) נגרמת עקב אוקטן נמוך לספציפיקציה, טמפרטורת תא בעירה גבוהה מהרגיל, צורה לא נכונה של תא הבעירה (עקב שינוי בוכנות לדוגמא ל- forged), תערובת עשירה מדי ועוד...

כתוצאה מדטונציה ישנם עומסים גדולים מהרגיל על המנוע ואם המנוע עובד כך למשך זמן מה(קצר למדי) רוב הסיכויים שייגרם נזק למנוע. לדטונציה, להבדיל מפרטונציה (pretonation) יש צורך בשתי בעירות מקבילות, כלומר בעירת דלק בשתי מקומות או יותר בתא בעירה אחד, בצורה לא אחידה, כשבפרטונציה המקרה הוא שתערובת האוויר/דלק ניצתת עוד לפני שהמצת הצית אותה (שאריות בעירה). בשתי המקרים יהיה ניתן לשמוע פעולה לא תקינה של המנוע, נקישות או רעש מהצילינדר, אך דטונציה, שוב להבדיל מפרטונציה לא משמיעה רעש אחיד כך שקשה לזהותה, כשפרטונציה הצליל הוא קבוע וניתן לזיהוי מיידי.

 

הלחץ הגבוה אשר נגרם בדטונציה יכול לגרום לפרטונציה וכמו כן בטמפרטורות גבוהות פרטונציה יכולה לגרום לדטונציה.

 

שמור על יחסי דלק/אוויר נכונים, אוקטן נכון, זרימת דלק מספיקה על-פי נתוני יצרן או על פי השינויים שבוצעו במנוע (שעון לחץ דלק), לא להחליף לבוכנות בלי לדעת למה אתה מחליף, במקרה והן לא סטנדרטיות ואם בניטרו עסקינן, משאבת דלק נוספת לעולם לא תזיק.

 

מקווה שעזרתי,

 

ליאור.

 

==========================================

 

שלום שוב,

אכן יש מס ' הארות שלך ליאור שחופפים לגמרי להסבר שלי...

ובכל זאת למען הדיון אני אנסה להרחיב את היריעה ולהסביר למה כן ולמה לא...

אני מצטט:

"דטונציה (detonation) נגרמת עקב אוקטן נמוך לספציפיקציה "

 

להלן התיחסותי

האוקטן אינו גורם לדטונאציה,אלא מוריד את רמת ההיתלקחות הגבוהה של הדלק במיקרים ובתנאים מסוימים כגון :

* במנועים בעלי יחס דחיסה גבוהה ואו במנועי מכוניות ספורט (לא בכולן)

 

לגבי הסיבות לדטונאציה כבר הזכרתה והן נכונות במנועים בעלי דחיסה נמוכה -ואני מוסיף שאין שריפה תקינה מסיבות שונות :

 

*תזמון לקוי.

*הצטברות פיח על ראשי בוכנות ושסתומים .

*שמוש בפלאג "חם" מדי.

במיקרים אלו כמובן שלא חוסר או תוספת של כמות האוקטאן לא יעזרו, לכל היותר תשמע פחות את הנקישות ובודאי שזה לא הפתרון.

 

ועכשיו לגבי התיחסותו של Liviur

אני מצטט :

"דטונציה זה שם לתופעה שקוראת במכוניות כאשר הדלק מתפוצץ תוך כדי תהליך הדחיסה של התערובת של הדלק והאוויר ... לפני ההצתה של הפלאג , עקב הלחץ והחום השוררים בתא בעירה."

 

להלן התיחסותי:

 

הצתה עצמית - PREIGNITION

 

הצתה עצמית הינה התלקחות התערובת לפני הופעת הניצוץ .

תופעה זו גורמת להיווצרות חזית להבה המקדימה את חזית הלהבה אשר תיווצר עם הופעת הניצוץ.

 

לא דטונאציה :mad: .... :idea:

 

וכל זה בגלל ה"חיבה" המקצועית לתחום....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...