Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קירור וצינון המנוע המשופר ,בעיות ופתרונות


yigaljet
שימו לב! השרשור הזה בן 6272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מים, בדומה לבנזין סופגים חום מתא השריפה ולכן תורמים לקירור המנוע.

יותר מדוייק יהיה להגיד שמים סופגים חום פי 6 יותר טוב מבנזין.

מעבר לזה הם גם מקררים את התערובת ובפיצוץ התערובת יוצרים כוח קיטור לא מבוטל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים על קירור ונקיון הרדיאטור.

 

אשמח לשמוע על שיטות לניקוי הרדיאטור (כמובן מבלי לפרקו) כדי לגרום לזרימה טובה יותר של אוויר קר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי טמפ נמוכה

כאשר נוזל הקירור חם מהרגיל גם טמפ צילנדר הבוכנה הטבול בתוכו גם כן עולה וגורמת לעליית טמפ התערובת ואיבוד פרודות חמצן יקרות ,כלומר המילוי הנפחי קטן ויחס התערובת משתנה וכל זאת גורם לירידה בביצועים

אכן צודק קודמי ,מערכת הזרקת המים נועדה למניעת דטונציה עי קירור התערובת במנועים מודגשים, אין קשר לטמפ עבודת המנוע אגב השיטה קיימת עוד ממלחמת עולם השנייה במטוסי בעלות הברית

המשך

הראדיטור

ובכן כמו למטבע לרדיאטור שני צדדים ,בצידו האחורי נמצא המאוורר בדכ צמוד לסעפת הפליטה או גורם מפריע אחר ,יש לפנות מקום לזרימת אויר חופשית ככל האפשר

מוטי הציג כאן פתרון מצוין לדעתי, פינוי החום דרך מכסה המנוע כאשר תא המנוע דחוס ואינו מאפשר לאויר לצאת החוצה ,עי פתחים אשר בנסיעה מהירה יוצרים תת לחץ העוזר לזרימה מהירה אף יותר

מסתבר לאחר ניסיונות רבים שהשילוב של רשת נחושת בשילוב דוודי פלסטיק נותן אפקט טוב יותר מדוודי הנחושת ,מכיון שנחושת מוליכה חום מצוינת וגורמת לטבעת חום סביבה ,ומסתבר שכל זאת תורם להעלאת טמפ תא המנוע

 

ישנה סברה האומרת שהגדלת קטרי צינורות המים למכוניות מירוץ אכן עוזרת בזרימה טובה יותר ,איני יכול לאשר אך אומר זאת כאשר אם מתקינים צינור חדש או ישן יש לוודא כי חומר הצינור אינו רך מדי ,על ידי האצת המנוע כשהוא חם, ובדיקה שהוא אינו מתכווץ עקב סירקולציית נוזל הקירור המהירה ,

תופעה זו תגרום להתחממות בסלד גבוה

 

לגבי סוג המצננים הקיימים אתייחס בקצרה CROSS FLOW שני דוודים בצידי הרשת ,התקנה רוחבית מרכז כובד נמוך הקטנת מקדם גרר הרכב,זרימת הנוזל מהפייה הגבוהה אל הפייה הנמוכה בדוד השני

DOWN FLOW הדוודים ממוקמים בחלקו העליון והתחתון של המצנן ,כניסת נוזל לדוד העליון ובעזרת כח המשיכה אל חלקו התחתון

 

החלק הבא משאבת המים

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי הציג כאן פתרון מצוין לדעתי, פינוי החום דרך מכסה המנוע כאשר תא המנוע דחוס ואינו מאפשר לאויר לצאת החוצה ,עי פתחים אשר בנסיעה מהירה יוצרים תת לחץ העוזר לזרימה מהירה אף יותר

 

פתרון זה הובא בהרבה ממכוניות פורד הספורטיביות .

 

לא רק זה , בדקנו אסקורט XR3I מושתלת מנוע RS ( מוגדש ) ונוכחנו לדעת שהמנוע מתחמם בנסיעה .

 

לאחר בניית פולטי חום כמו ב RS בעיית החום נעלמה לגמרי .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מתיחסים לנושא של רדיאטורים אני מציע שתתנו את הדעת גם על אינטרקולרים.

 

כידוע תפקידם לקרר את האוויר המוגדש בטרם כניסתו לתאי הבעירה.

 

ישנם כאלה שממוקמים ע"ג המנוע וישנם כאלה הממוקמים קדימה בדומה לרדיאטור מים.

 

עכשיו, חזרה לרדיאטורים, לא ראיתי שהתיחסו כאן לנושא של נוזל קירור שבוודאי מסייע רבות ליכולת ספיגת החום של המים וכן לשמירה על הרדיאטור מפני נזקי אבנית וקורוזיה.

 

ירון

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחברים

במאמר הנל אני אתן נקודות לבנית מערכת קירור למנוע המשופר ,התחזוקה היא נושא אשר נידון רבות בפורום הטכני ולכן לא אתייחס בהרחבה

כל נושא האינטרקולר ,הזרקת מים עליו ולסעפת הפליטה מתייחס למילוי הנפחי של המנוע ואין קשר לקירור החלקים הנעים ,אני אשאיר את הנושא , לאחד מכותבי הפורום הנכבד

לגביי נוזל הקירור, לאחר נסיונות רבים הגעתי למסקנה הבאה ,היחס של 20 אחוז נוזל קירור ומים הוא השילוב הטוב ביותר לקיץ ,כאשר שימוש ב100 אחוז מים הוא הטוב ביותר

השימוש בנוזל המכיל אתילן גליקול,ללא זרחן הוכח כטוב ביותר לאקלים במדיניתנו,זרחן אשר מעלה את טמפ הרתיחה של הנוזל הופך חומצי כאשר בא במגע עם מי ברז ,סוגים LEMF ORDER WIECO PARAFLLU

אלו הם תוספים מרוכזים ,הופכים את הנוזל לשמנוניים משהו ,אך בעלי הולכת חום טובה

שימוש בתמהיל של 50 אחוז נוזל קירור ו50 אחוז מים יגרום להתחממות המנוע המודגש

ישנו שירשור של מוטי בנושא בפורום הטכני אשר עסק בהכנת צוואר לבית הטרמוסטט המתייחס לנושא זה

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים על קירור ונקיון הרדיאטור.

 

אשמח לשמוע על שיטות לניקוי הרדיאטור (כמובן מבלי לפרקו) כדי לגרום לזרימה טובה יותר של אוויר קר.

 

ניקוי רדיאטור תוך כדי פירוקו ו-"פתיחתו" לוקח כשעה ועולה כ-300 ש"ח.

לדעתי עבור פתרון "אולטימטיבי" זה לא יקר מדי ובהחלט שווה.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה שעולה בראשי.

 

נתקלתי במנועים בהם ספיקת מערכת הקירור די נמוכה וגבולית והכוונה למהירות סיחרור המים במנוע שנובעת ממבנה משאבת המים ומעברי המים במנוע.

במנועים אלו שיפור הרדיאטור ליותר גדול לא יתן דבר וחצי דבר, ולכן הצלחת השיפור של מנועים אלו מוטלת בספק!

 

האם ניתן לשפר את ספיקת המערכת במידה והיא גבולית או נמוכה ע"י הוספת משאבה או כל רעיון אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדניאל

כן ניתן על ידי התקנת משאבת מים חשמלית אשר את יתרונותיה אסקור בהמשך,בין אם בהתקנה מקורית או על קו אחד מצינורות הראדיאטור

האם אתה מתכוון למנועי ,קרייזלר או רובר?

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך

משאבת המים

 

תפקיד משאבת המים במנוע הוא להעביר את נוזל הקירור החם אל המצנן ומשם לאחר קרורו ,חזרה אל המנוע

 

במנוע המירוצים אנו נבחין בשתי סוגי משאבות מים ,

1 משאבה מכנית המופעלת על ידי רצועה (אביזרים ,טיימינג) על בלוק המנוע או על מתאם למנוע על פי החלטת היצרן

2 משאבה חשמלית ,דומה בפעולתה למכנית אך מופעלת על ידי מנוע חשמלי בין אם על ידי רצועה או ישירות

כאשר לשתיהן אני מתייחס כמשאבות כעלות ספיקה גבוהה ממשאבת היצרן HIGH FLOW או HIGH PERFORMANCE

 

 

כאשר אנו בוחרים את משאבת המים עלינו לשים דגש לסוג החומר ממנו עשוי בית המשאבה והאימפלר

הבחירה הטובה ביותר היא משאבה בעלת בית העשוי אלומיניום CNC או יציקה ,ואימפלר העשוי נירוסטה

 

אימפלר העשוי מפלסטיק עלול להתנתק מטבור ציר המשאבה ולהפסיק לעבוד כאשר מבחוץ הכל נראה תקין,וחשש לסדקים.

 

שטח פני אימפלר יציקת הברזל הינו חלק ומכיל הרבה פגמים (בליטות) עקב שאריות היציקה ,וכל אלו גורמים לקוויטציה (דחיפת

בועות אויר בשילוב נוזל קירור)מצב זה גורם "לאכילה" של האימפלר במיוחד בסלד גבוה

 

משאבת המים "המשופרת " תעביר כ 20 אחוז יותר נוזל GPM בדקה ממשאבת היצרן,יתרון זה יבוא לידי ביטוי במיוחד בסלד

נמוך ,כאשר אין מספיק סירקולציה לפנות את הנוזל החם מבלוק המנוע והראש אל המצנן

ניתן להשיג אפקט דומה כדי לבדוק את שיפור מערכת המים על ידי הקטנת פולי משאבת המים היכן שניתן

 

השיפור הגדול ביותר מבחינתי הוא שימוש במשאבת מים חשמלית בין אם מחוברת לחיישן טמפ בעלת מהירות משתנה,או בעלת מהירות מירבית קבועה

משאבה זו דואגת להעברת נוזל בכמות מקסימלית בכל תנאי הדרך,במיוחד בסרק ובהאצה ,ולאחר כבוי המנוע לאחר מקצה זה או אחר ,הפעלת המשאבה כמה דקות לאחר כבוי המנוע תמנע את התבשלות שמן המנוע ולהתעוותות גלילי הבוכנה

 

ישנן משאבות חשמליות כאביזר מקורי במנועי GM LT1 1993 ,ועוד כמה וכמה מנועי קצה

 

התקנת המשאבה החשמלית מתבצעת בשני אופנים

1 משאבה הבאה כתחליף מדויק למשאבה המכנית

2 משאבת קו המתחברת לצינור הראדיטור משני צידיו

3 בשילוב עם מערכת הסעת הנוזל המקורית

4 כמשאבה יחידה לכל המערכת

 

merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=ElectPump

שיטה נוספת לקירור ראש המנוע כמעגל נוסף במקום צנרת סליל החימום ,שימוש במשאבה חשמלית יעודית לנושא אשר מורכבת

במרצדס דגם W140 ישנה משאבה חשמלית קטנה בהספקה אשר אמורה בימים קרים לדאוג לחימום מהיר בתא הנוסעים ,וקירור המנוע בימים חמים לאחר כיבויו,מותקנת על בית הכנף קדמית שמאל

 

כמובן שהשימוש במשאבה החשמלית ,יוסיף עוד כמה סוסים למנוע עקב חוסר התנגדות המשאבה המכנית

המשך יבוא

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...