Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות בקשר לדוד זרימה חופשית ופילטר פתוח בקליאו 94 (לא RSI) [כותרת ערוכה כמובן]


Dum
שימו לב! השרשור הזה בן 6269 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

1) אוקי היום הלכתי לPITSTOP וקודם כל אני חייב להגיד שהיחס שם היה מעולה והם היו אדיבים והוגנים מאוד לדעתי. עכשיו באתי בכוונה של להתקין פילטר פתוח לרכב (רנו קליאו 94 לא RSI) אחרי שהסתכלו אמרו שיש בעיה שאין מתאם מתאים לפילטר והמיקום שאפשר לעשות לו בלי מתאם כמעט ולא ישפיע ומכאן אני רוצה ייעוץ מישהו יודע על מה מדובר בכלל ואיזה פתרונות יש?

 

2) רציתי לדעת מה יתן לי דוד זרימה חופשית של RAMUS לרכב מבחינת כח ותגובות של הרכב שלי.

 

תודה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. פילטר פתוח אינבוקס

2. לא הרבה אלא אם תשפר את כל מערכפת הפליטה, וגם אז, מכיוון שמדובר ברכב אטמוספרי, השיפור לאוו דווקא יהיה מהותי מאוד - מה שכן

בדוק את הממיר, אם הוא המקורי של האוטו - החלפה שלו תעשה פלאים.

 

 

 

רון.

נ.ב. מאוד יומרני מכל מיני חברות פילטרים פתוחים לחשוב שבפילטר של 300-400 שקל הם ישיגו תוצאות טובות יותר ממה שהצליחו לחלץ מהנדסי רכב עם תקציב R&D שמחזיק חברה שלמה של פילטרים פתוחים.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסביר לי את הקטע של הממיר אם מה שאמרת

בדוק את הממיר, אם הוא המקורי של האוטו - החלפה שלו תעשה פלאים
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. פילטר פתוח אינבוקס.

רק אם אתה מעוניין בלנקות את אותו הפילטר במקום לקנות חדש (שזה לא דבר רע כשלעצמו).

עד היום שאני אראה פלט דיינו אחד של גורם עצמאי שמראה על איזושהי עליה בכוח המנוע, פילטר אינבוקס מבחינתי הוא בזבוז כסף נטו אם הכוונה היא לשפר.

2. לא הרבה אלא אם תשפר את כל מערכפת הפליטה, וגם אז, מכיוון שמדובר ברכב אטמוספרי, השיפור לאוו דווקא יהיה מהותי מאוד - מה שכן

בדוק את הממיר, אם הוא המקורי של האוטו - החלפה שלו תעשה פלאים.

ראוי להדגיש שמדובר בהחלפה של הממיר בממיר חדש ולא הורדה שלו מהמערכת.

 

 

רון.

נ.ב. מאוד יומרני מכל מיני חברות פילטרים פתוחים לחשוב שבפילטר של 300-400 שקל הם ישיגו תוצאות טובות יותר ממה שהצליחו לחלץ מהנדסי רכב עם תקציב R&D שמחזיק חברה שלמה של פילטרים פתוחים.

דווקא כאן ניאלץ שלא להסכים.

בגלל שרכב הוא אוסף של פשרות הרבה יצרנים נוטים להשתיק את צליל היניקה של המנוע על חשבון כמה סוסים.

החלפה למערכת יניקה נורמלית יכולה בהחלט לייצר כמה סוסים (בודדים) בעלות נמוכה וזאת כמובן על חשבון רעש.

באדום.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באדום.

 

מוטי

 

 

בבקשה:

הודעה שהעליתי פה פעם - לטעמי בעלת ערך מהותי.

[ואני מרשה לעצמי להניח שכל היצרנים עושים את מלאכתם נאמנה ולא היצרן הבווארי בלבד]

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהדר, המבחן שנערך פשוט מוכיח את הנקודה שלי בנוגע לפילטר אינבוקס בצורה יותר טובה מכל טיעון שיכולתי להעלות על הכתב.

בזבוז זמן, בזבוז כסף.

 

מה שהמבחן לא מראה לך זה השוואה בין הזרימה של האויר דרך קופסת האויר המקורית (לא משנה עם איזה פילטר אינבוקס שתדחוף בתוכה) לבין מערכת יניקה שכוללת צנרת ופילטר פתוח קוני (מלשון קונוס) כמו ה-K&N ודומיו.

את אלו ראיתי מייצרים כוח אמיתי מדוד ומוכח על דיינו.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהדר, המבחן שנערך פשוט מוכיח את הנקודה שלי בנוגע לפילטר אינבוקס בצורה יותר טובה מכל טיעון שיכולתי להעלות על הכתב.

בזבוז זמן, בזבוז כסף.

 

מוטי, אומנם גם אני לא חובב גדול של הפילטר Inbox אבל תרשה לי לחלוק עלייך.

ברכבי טורבו מסויימים לאחר שמעלים את הגדישה, הפילטר נייר המקורי, בלי הרשת התומכת, נוטה ל"קרוס".

מבחינת זרימה אין ויכוח בכלל, הגיון פשוט אומר שפילטר פתוח קוני שהורכב כמו שצריך ינשום טוב יותר.

 

אבל בשורה התחתונה הפילטר Inbox מספק פתרון לא רע לספקנים.

 

ולשואל השאלה, DUM:

 

אני לא זוכר בדיוק מה הולך אצלך ברכב מבחינת מיקום הפילטר המקורי והצנרת שלו.

לא זכורה לי בעייה של ממש אבל תמונה של תא המנוע תרענן את זכרוני ותעזור לנו לייעץ לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהדר, המבחן שנערך פשוט מוכיח את הנקודה שלי בנוגע לפילטר אינבוקס בצורה יותר טובה מכל טיעון שיכולתי להעלות על הכתב.

בזבוז זמן, בזבוז כסף.

 

מה שהמבחן לא מראה לך זה השוואה בין הזרימה של האויר דרך קופסת האויר המקורית (לא משנה עם איזה פילטר אינבוקס שתדחוף בתוכה) לבין מערכת יניקה שכוללת צנרת ופילטר פתוח קוני (מלשון קונוס) כמו ה-K&N ודומיו.

את אלו ראיתי מייצרים כוח אמיתי מדוד ומוכח על דיינו.

 

מוטי

 

 

מוטי הלינק המקורי הובא החלק משרשור בפורום E30 על יעילות של פילטר פתוח [בכלל] לעומת המערכת המקורית, ההשוואות שנעשו שם היו בין היתר פילר קוני בלי בידוד, פילטר קוני עם בניה של "תיבה" וכמובן, הלינק שהעליתי בעצמי, שלטעמי היה המבחן המענין ביותר שהיה שם.

בכל מקרה, בעלי E30 עם סט אפים שונים, כולל כאלה שעלו על דיינו ומדדו התווכחו והתדיינו כדי להגיע למסקנה שעבור מנוע בתצורת STOCK, אין שום ייתרון לפילטר קוני כי בית הפילטר המקורי בנוי ומתוכנן כך שהוא לא פוגע בזרימת האוויר יותר מפגיעה של פילטר קוני אבל מכיוון שהוא כן מהונדס, איתו לא היו איבודי מומנט בסל"ד נמוך - שכן היו עם פילטר פתוח.

- כן גם היתה ההתמקדות בבדיקה של מגוון פילטרים מסוג אינבוקס.

 

 

איך זה עובד עם רכבים מוגדשים? אני פחות יותר. פחות רלוונטי עבורי, אבל גם שם - אני מרשה לעצמי להניח שליצרני רכב יש קצת יותר משאבים מלחברות פילטרים, גדולות כמה שיהיו

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מרשה לעצמי להניח שליצרני רכב יש קצת יותר משאבים מלחברות פילטרים, גדולות כמה שיהיו.
זה נכון, אבל השאלה הנכונה היא האם יצרני הרכב משקיעים יותר משאבים בנושא סינון אויר מחברות שזה עיקר עיסוקן.

סה"כ לא צריך תקציב R&D ממש היסטרי בשביל לבדוק מסננים. סה"כ flow bench ואפשרות לשליטה בלחות וטמפ' של תא הבדיקה.

למעשה, אני לא אתפלא אם במח' המחקר של תאגיד רכב העוסקת בסינון אויר יש יותר מהנדסים ומשאבים מבמח' המחקר של K&N.

ומאחר ויצרני פילטרים מתעניינים בעיקר בביצועי הזרימה VS סינון ולעומתם יצרני הרכב מתעניינים גם בעלויות ייצור וברווחים ממכירת חלפים בעתיד, במניעת רעשים ובשלל נושאים אחרים שאין קשר ישיר וחד משמעי בינם לבין ביצועי הפילטר. ואגב, לדעתי הנקודה החשובה ביותר היא דרישות התחזוקה. כשקרסו מוכרים קליאו הם לא יכולים לדרוש מהצרכן להגיע למוסך כל 2000-5000 ק"מ לשימון פילטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולשואל השאלה, DUM:

 

אני לא זוכר בדיוק מה הולך אצלך ברכב מבחינת מיקום הפילטר המקורי והצנרת שלו.

לא זכורה לי בעייה של ממש אבל תמונה של תא המנוע תרענן את זכרוני ותעזור לנו לייעץ לך.

תמונה של תא המנוע אין בעיה. רק למה התכוונת לא זוכר? מאיפה ראית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

בכל מקרה, בעלי E30 עם סט אפים שונים, כולל כאלה שעלו על דיינו ומדדו התווכחו והתדיינו כדי להגיע למסקנה שעבור מנוע בתצורת STOCK, אין שום ייתרון לפילטר קוני כי בית הפילטר המקורי בנוי ומתוכנן כך שהוא לא פוגע בזרימת האוויר יותר מפגיעה של פילטר קוני אבל מכיוון שהוא כן מהונדס, איתו לא היו איבודי מומנט בסל"ד נמוך - שכן היו עם פילטר פתוח.

- כן גם היתה ההתמקדות בבדיקה של מגוון פילטרים מסוג אינבוקס.

אני מקבל את הטענה בנוגע ל-E30 אבל ראיתי פלטי דיינו של מספיק רכבים אחרים לפני ואחרי התקנת צנרת ופילטר עם עליות בכ"ס כך שממש לא הייתי ממהר להפוך את תוצאות המבחן שנערך על רכב ספציצי למגמה גורפת בכל עולם הרכב.

 

חנן, הרכב של פותח השרשור הוא קליאו 1.4L, אין שום סיכוי שהפילטר שלו יקרוס כמו שאין גם שום תועלת בשבילו בהחלפה לפילטר אינבוקס.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת שאין לי בעיה לוויכוחים שלכם אבל קצת ריכוז בי בעצם תתוכחו בהודעה אחרת :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:roll:

ויכוחים שלנו?

אם לא שמת לב, אנשים כאן מנסים לעזור לך לקחת החלטה מושכלת ולא סתם לזרוק לך "אחשלי קנה XYZ, תאמין לי הכי טוב!!!".

המלצות מסוג זה ניתן לקבל בפורומים אחרים.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין ברור אבל טיפה יותר התייחסות למקרה הספציפי ותודה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6269 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...