Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רובר


Guest רונן290
שימו לב! השרשור הזה בן 6422 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מחפש רובר

א ממתי ולאיזה דגם מהרובר יש מנוע של הונדה

ב באיזה מחירים אפשר להוציא אותם(הכוונה לדגמים 25 416 עם מנוע 1600

ג מה לחפש בבדיקה ראשונה (הכוונה למכניקה)

ד אם מישהוא מוכר אשמח

 

 

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המממ....

 

בבעלותי רובר 25 2002 - אתה יכול לראות הודעות קודמות שלי לפי חיפוש על "R25" או על הכינוי שלי.

השנה כבר הציעו לי פעמיים לרכוש ממני את הרכב וסירבתי.

עם זאת, שמתי את עיני על ZT (בעצם R75) חדשה יותר. אם אתה רציני תוכל לפנות אלי בהודעה פרטית ואספק לך פרטים נוספים. אני לא מבטיח כלום, כי גם אשתי מאוהבת ברכב ;-)

בכל מקרה, עצתי לך היא לקנות רק רכב שטופל במוסך מורשה (ועם שלדה נקייה כמובן...).

 

לגבי שאלתך ה"מכנית": יש לבדוק שהסאן-רוף לא דולף, שיש מספיק נוזל קירור ושהוא לא מים אלא נוזל קירור. כל מוסך מורשה יוכל לבדוק לך את רמת החומציות של הנוזל ולפי זה לומר לך אם הנוזל הוא מה שהיצרן (כשעוד היה קיים) רשם. חוץ מזה, אין דברים מיוחדים, ובעצם גם אלה לא דברים מיוחדים כל כך ומתאימים לרוב הרכבים. כדאי לבצע נסיעה של כמה דקות ברכב, בכבישים עירוניים ובין-עירוניים, כדי לראות שהוא לא מתחמם, למשל, דבר שעשוי להעיד על בעיות במערכת הקירור או על אטם ראש מנוע פגום (שנובע מהתחממות, שנובעת משימוש בנוזל קירור לא ייעודי וכו'). אבל גם את זה הייתי מציע לך לבצע בלי קשר לסוג רכב.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל 25 ממשיכה של ה216/214.

45 ממשיכה של ה-416.

מנוע ה-1.6 של ה-216 מקורו בהונדה.

מישהו יכול לאמת את זה?

כבר הרבה זמן שאני מנסה להבין איזה מין הדגמים מצוייד במנוע של הונדה,

214 או ה-216 והאם ב200 המנועים נשמרו או שונו?

לינק או מישהו שעבר בחברה ויודע,מוזמן לסגור לי את הסוגייה.

 

תודה ושבוע טוב

פלויד.

למכירה ומסירה חלקים במצב חדש לאיביזה משנת 85-91

גם אני הגדלתי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי חצי פיתרון: המנועים נשארו זהים ב- 200, לפי הנפח (יעני 1.6 זה ה- 216).

 

המנוע שונה ב- 25, ל- 1.8 (שבעזרת גיר הסטפטרוניק החסכוני שומר על צריכת דלק ממוצעת של 1:11-1:12).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בר,אתה גאון!

וואי ..איך לא חשבתי על זה

זה מאוד מבוסס מה שכתבת,אומר הכל

אבל רגע,אני חושב שהמנוע גם קיים ברנו מגאן ?

אבל רק זאת משנת 96,אחרי הכל גם היא 1600 סמק

 

פלויד.:cry:

למכירה ומסירה חלקים במצב חדש לאיביזה משנת 85-91

גם אני הגדלתי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויש קשר בין זה שהמנוע שב200 זהה ל216 רק בגלל ששניהם בעלי נפח של 1600 סמק?

 

פלויד.

למכירה ומסירה חלקים במצב חדש לאיביזה משנת 85-91

גם אני הגדלתי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויש קשר בין זה שהמנוע שב200 זהה ל216 רק בגלל ששניהם בעלי נפח של 1600 סמק?

 

פלויד.

כן. זה אותו מנוע. השינוי בין ה- 216 ל- 200 עם מנוע 1.6 הוא במספר הדגם בלבד, וזאת להבדיל מהשינוי ל- 25, בו נוסף מנוע ה- 1.8 (היחידי שיובא לארץ, אגב), שונו מספר רכיבים בשלדה (בעיקרון נעשתה התאמה למצב ספורטיבי יותר, קצת כמו דגם ה- Vi מסדרת ה- 200, שלא יובא לארץ), שונו גם החזית, הפנסים, מערכת הצתה ועוד מספר דברים.

 

בלי קשר, תגובתך הקודמת פוגעת והיא לא לעניין. מעבר לגסות המובעת בה, היא מעידה גם על חוסר הבנה. וזה ב- understatement.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה משהו ,אתה..

זהו לא פורם שיש בו מקום להעלבה.

תגיד לי ידידי,האם נראה לך שיש הסבר למה מספר דגם המנוע שונה במעבר לדגם ה-200?

חוץ מזה,מה יש להשוואות?

ה-25 מכונית שונה,הייתי אומר לחלוטין אך יש כאלו שיהרהרו על כך.

טוב אני סיימתי,אחכה לשרשור הבא לשאול את השאלה שוב(ולקבל הסבר)אולי מישהו יתעורר בעתיד.

 

פלויד.

למכירה ומסירה חלקים במצב חדש לאיביזה משנת 85-91

גם אני הגדלתי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מפנה אותך לאתר הבריטי הזה, בו תמצא תשובה (זהה לתשובתי הקודמת, אגב) לשאלתך. חיפוש נוסף באינטרנט יניב לך אתרים נוספים (אפילו wikipedia), עם מסקנה דומה = מדובר באותו מנוע. להלן תקציר (למיטב הידיעה שלי, משום שאני לא סוכן או מכונאי רובר אלא רק בעלים שאוהב את רכבו):

 

באנגליה, מכורתה של הרובר, הגרסה היחידה שנקראה 200 היא גרסת הספורט, שלמיטב ידיעתי כלל לא יובאה לישראל (7.5 שניות למאה (!) ובשמה המלא: 200vi או 200BRM). עם זאת, ההתייחסות לכל רכבי הרובר מסדרה זו בשנות ה- 90 היתה כאל "סדרת ה- 200". הצורה של סוף שנות ה- 90 נקראה באנגלית bubble shape או mark III.

יבוא ה- 25 לישראל התחיל, אם אינני טועה, ב- 2001, וזאת אף שבאנגליה היא נמכרה כבר משנת 99. זה כמובן לא מפתיע, כך קורה בישראל להרבה רכבים, למשל עם ה- 206 והפונטו.

מדוע, אם כן, בישראל כינו את ה- 216 בשם 200, כשלמעשה באנגליה כבר נמכרה ה- 25?

אפשרות א: אולי מאותה סיבה שללנטיס יש שמות אחרים בעולם ואולי כי נגמרו הסמלים באנגליה של 216 ונשארו רק 200, מי יודע. אולי חשבו שזה יצור לה שם של רכב מהיר יותר (על שם ה- 200 הספורטיביות). על כל פנים, המנוע אותו מנוע. כפי שתוכל לראות בטבלה אליה הפניתי אותך, כל מנועי ה- 1.6 של רובר בדגמי ה- 2XX זהים (עם תאוצות לא רעות בכלל, 0-100 ב- 9.3 שניות ידני ו- 9.8 אוטומט).

אפשרות ב: החלו לעשות ב- 200 שימוש במנוע של ה- 25 1.6, דגם שלא יובא לישראל (לישראל יובא רק ה- 1.8 ). מנוע זה זהה, אך הינו בעל 2 כ"ס פחות מאשר של ה- 216. אין לי נתונים מלאים לגביו, משום שבאנגליה הורכב רק על ה- 25, בעלת נתונים שונים מה- 216. על כל פנים, פיזית מדובר באותו מנוע וההבדל נובע ממערכת ניהול שונה (mems3 ecu במקום mems2), המקבלת נתונים מהממיר הקטליטי. נדמה לי שזה קשור לדרישות תקני איכות סביבה.

הדרך הטובה ביותר עבורך לבדוק ספציפית היא לבדוק ברישיונות של הרובר 200 (אם יש לך או מעניינת אותך כזו) ולראות כמה כ"ס רשומים שם - ולפי זה לדעת מה משתי התשובות שלעיל נכונות. על כל פנים, כאמור, פיזית מדובר באותו מנוע.

 

חג שמח.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות

כמו כן מה לגבי הגיר הרציף(טוב או לא)

ובאיזה דגמים הגיר הוא אוטומט ולא גיר רציף

תודה רונן

קודם כל, רציף = אוטומט. אלא שבמקום מערכות של גלגלי שיניים הקובעים את יחסי ההעברה (ולכן מרגישים בכל המכוניות מכות קלות בהעברת הילוכים, שמקורן במעבר בין גלגלי השיניים), יש שני קונוסים ורצועה שנעה עליהם, כך שלמעשה ישנם אין סוף יחסי העברה, ולא מרגישים את העברת ההילוכים.

בעבר היה ניסיון רע (בשנות ה- 80, ולא של רובר) עם גירים מהסוג הזה, אך כיום רובר, פיאט וניסן משתמשות בגיר רציף בחלק מהמכוניות שלהן, ללא תלונות מיוחדות, אך כן בצירוף שבחים רבים.

גיר רציף תורם לצריכת דלק טובה יותר (אני לא מכיר הרבה 1.8 אוטומטיות שצורכות 1:11...) ולנסיעה חלקה. אתה פשוט לא מאמין איזה כיף זה שלא מרגישים את העברת ההילוכים. לגבי הגיר הספציפי של רובר, הדרך לבדוק אם הוא תקין היא לבלום באופן מיידי, ולבדוק האם אתה מרגיש "מכה" יחידה של שילוב ל"ראשון" (זה בסדר), לבין אם הגיר "מגמגם" בניסיון להעביר ל"ראשון", שאז עשויה להיות בעיה.

כאשר אומרים שהגיר הוא סטפטרוניק, זה אומר שכאשר בוחרים במצב זה, הגיר מחולק באופן וירטואלי לשישה (נדמה לי, לא זוכר בוודאות) הילוכים וירטואליים, שאתה שולט עליהם. לטעמי מספיק להעביר את הגיר למצב SPORT...

ההבדל בין המצבים הוא שבד"כ הגיר שומר את המנוע עד 3K סל"ד (שיא המומנט ב- 2750); אם אתה לוחץ על הגז (יעני "קיקדאון") הסל"ד עולה לסביבות 4K; ואם אתה במצב ספורט אז מעבר לכך.

לפיכך, בשל אופי הגיר, נסיעה ב- 120 למשל (לא שאני נוסע במהירויות האלה), עם מזגן עובד, מתבצעת ב- 2800 סל"ד (לעומת 3500 במזדה 1.8 או בלנצ'יה דדרה 1.8), מה שתורם לנסיעה חסכונית, חלקה, שקטה ונעימה.

הכל נכון ל- R25 שלי. מעבר לזה אני לא יודע באילו דגמים הגיר רציף ובאילו לא. לדעתי גם ה- 45 הגיעה עם אותו גיר (להבדיל מה- 75, שבאה עם גיר אוטומטי "רגיל", אם אינני טועה).

 

מקווה שעזרתי,

איל.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6422 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...