Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יואל פרלמן מסביר לנו למה אנחנו שוב משלמים יותר...


1NIV1
שימו לב! השרשור הזה בן 6806 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3166504,00.html

 

את האמת, אותי באופן אישי מר פרלמן מאכזב מאוד.

הדבר הקל ביותר הוא להמשיך ולהכניס לנו ידים לכיס בתואנה שאין ברירה..

אפשר לחשוה שמיסוי דרקוני על רכב וחלפים, מס על הבנזין, והאגרות השונות והמשונות אינם מספיקים למדינה החמדנית הזו...

אני לתומי חשבתי שבמסגרת ביטוח החובה שאנו משלמים, מלחמה בתאונות הדרכים כבר נכללת, כנראה שטעיתי.

 

המדינה והוועדה שוב בוחרים בנתיב מילוט מהיר, במקום לשנות מהיסוד את לימוד הנהיגה, חיוב נהגים בהשתלמות על מסלולי החלקה, והפעלת המשטרה בצורה יעילה (במקום להיות רשות מיסוי נוספת), הם בוחרים לפזר סיסמאות, להטיל מיסים, וניחוש פרוע 0 תוצאות...

 

מתערב אחכם, שהתוצאה הסופית תהיה רק אגרה נוספת, בטיחות לא נראה פה, ובוודאי לא ירידה בכמות תאונות הדרכים.

 

מקווה שאתבדה .

 

יגאל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מלא אכזבה. דווקא ההסברים שלו בכתבה משכנעים ונכונים... אמה-מה.. תוכנית ועדת שיינין, מעבר ל-9% מס נוסף, מדברת על הוספת 300 מצלמות חדשות (180 מתוכן מצלמות רמזור - וזה חיובי) מהן 120 מצלמות מהירות בכבישים היותר טובים במדינה בהן סף המהירות המותרת יותר ממגוכך. ולמה זה? תוספת מס.

 

אם עד כה אמרת : "אשלם 9% בשנה", אמור מעתה : "אשלם 9% + דוח מהירות קטנוני בשנה".

 

ודווקא מ-כ-ו-ל-ם, פלרמן מהאנשים ששמו חותמת על תוכנית זו (מבלי לגרוע מהדברים הטובים שבה, ויש).

היכן שבטוח, כדאי, וסביר לנהוג מהר - הזהר!

שם השוטר מחכה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שהבן אדם נאיבי בטירוף , או שהוא מכר (כפי שהואשם לפחות פעם אחת בעבר) את נשמתו לשטן.אנחנו נשלם פעם את המס ,ופעם את האכיפה הנוספת.

 

יאללה , מפלגת נהגים -אין פתרון אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאללה , מפלגת נהגים -אין פתרון אחר.
אחריך. מה צריך, לאסוף חתימות? אני מתנדב למען המפלגה החדשה.

עד שיהיה לנו ראש ממשלה נהג מירוץ...

dirty old man

need love too

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני בפנים, אני רוצה להיות שר האוצר....

באמת, מה צריל לעשות ע"מ להקים מפלגה? כמה קולות? אני בקלות ובוודאות יודע שאני מביא 2000 איש איתי.

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום כולם

 

במשרדי הממשלה קבורות מאות המלצות שכולם גמרו עליהן את ההלל. במשרד התחבורה קבורות מסקנות של חצי תריסר וועדות ועוד כמה תכניות אב. כולן התקבלו, כולן נקברו.

 

למה? בין השאר כי נפלו בדרך ליישום. לא מוצא חן בעיניכם? גם בעיני לא. מה עשיתם? כלום. מה אני עשיתי? כתבתי מאמרים חוצבי להבות באוטו ודיברתי בכנסים. וואלה יופי.

 

מדינת ישראל לא טיפלה בנושא ברצינות והעבירה את האחריות לנהג. התוצאה? אתם יודעים.

 

מה עושים? אפשר להקים עוד וועדה - צריך, כי למדינה לא הייתה כל מדיניות בנושא, חוץ מהאשמת הנה. זאת תמליץ, ההמלצות יתקבלו – ודבר לא ייושם. למה? כי כך העסק מתנהל כאן. לא מוצא חן בעיניכם? אתם, כל האנשים שאתם מכירים ושאר שלושה מיליון האנשים שיש להם רשיון נהיגה עשיתם עד היום דבר אחד: כלום.

 

כדי שהעסק יעבוד צריך שינוי. השינוי נמצא בהמלצות הוועדה – החל משר אחראי ורשות בעלת יכולת, עבור בהשקעת אדירים בתשתית – כולל הורדת האחריות מהנהג – ועד לטיפול בכל אחד ממרכיבי הבטיחות (נהג, רכב, אכיפה וכו'). כדי לעקוף את בעית חיסול התכנית דרך אי תקצובה, הציעה הוועדה תוספת לתציב הרשות.

 

בדבר אחד אני בטוח: אם הייתה תכנית מדהימה שהייתה מוצאת חן בעיני כולם, מתקבלת - אבל גומרת את הקריירה בגלל חוסר תקציב הייתם ממשיכים, מקסימום, לקטר; בעצם, אפילו לא הייתם יודעים כי התכנית חוסלה. אתם באמת עוקבים אחרי הדברים האלו?

 

ובקשה למר שמר: אנא, הואל להתייחס לדברים הכתובים, אל תחלק לי ציונים אישיים ונסה, קודם כל, ללמוד את החומר.

 

לצורך דיון רציני, והנושא ראוי לדיון כזה, אני מתכוון להעלות את העסק הזה באופן מסודר בקרוב.

 



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאללה , מפלגת נהגים -אין פתרון אחר.

 

שמר

 

בשנות ה-80' ,מפלגת נהגים נוסתה להיווצר ,באו נרשמו מאות אנשים ,ולבסוף התפוגגה.

בהחלט בעניין זה יש לנהגים כח -אך ניסיון העבר מלמד,שאין לזה סיכוי.

שנית לך תדע- אז הקריאות היו דרך מגזין "טורבו" ז"ל והיתה הענות יפה.

ויש לזכור אז לא היה אינטרנט וכו'.

היום עקב התשתית התיקשורתית -קריא אינטרנט , שלל מגזינים ו"עומס" תקשורתי...

אי - אפשר לדעת מה יוליד יום.

 

 

 

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהגישה של יואל מייצגת את ציבור הנהגים בישראל - תסמונת האישה המוכה חוזר על עצמו ובגדול.

במקום שנעמוד כמו ציבור אמיתי שיש לו מטרה ונאמר למנהיגים שלנו - ברמה הלאומית - הילחמו בתאונות - אנחנו מאשימים את עצמינו

מחפשים איפה אנחנו לא טובים ואולי נוכל להשתפר.

אולי נוכל אנחנו לממן איזה שיפור של תשתיות

אולי אנחנו נוכל להשיט על עצמינו איזה מס כדי שעוד אלפיים איש יגזרו עליו קופון ומליונית ממנו תגיע עייפה למטרה של מלחמה אמיתית בתאונות הדרכים

אולי אנחנו המטומטמים פה??

כנראה שכן - אם אזרחים חשים שעליהם מוטלת החובה לממן איזה מלחמה שהיא לטובתם - כי המנהיגים שלהם לא מתעדפים תקציבים לאומיים כדי לעשות כן - אזי המדינה כשלה ומישהו צריך ללכת הבייתה.

 

אם אזרחים צריכים להלחם במקום המדינה שלהם - אזי יש פה כשלון מערכתי שאסור להשלים איתו. השלמה איתו - כמו שמציע יואל, היא אולי חכמה בטווח הקצר - אבל מדובר על פתרון נקודתי. תופעה כזו היא סימפטום חברתי ולא הבעיה.

השלמה או לקיחת אחריות של אזרחים מהמנהיגים שלהם היא תופעה שאסור שתקרה בחברה מתוקנת. בעלת מנהיגות ברורה ואנשים שמובילים אותה.

[אני בכוונה לא כותב ממשלה או חברי כנסת - כי אני לא מכוון למשהו ספציפי אלא לרוח הכללית של הדברים]

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום (גם) לנסיך. א. העליתי כרגע העניין כנושא חדש. ב. נכון, יש בעיה והיא בהחלט חמורה. אבל כדי שזה יקרה צריך להיות חכם, לא צודק. ולעניין עצמו: א. כל השקעה כזאת בבטיחות בכבישים פשוט לא הייתה באה לידי ביצוע. ב. תכנית כזאת יכולה להביא פירות רק אם תיושם במלואה, בייחוד בקטע של התשתית - וזה המון כסף, כסף שלא הוצע למטרה מסוימת זאת מעולם.

בוועדה רצינו פתרון שעובד, פתרון שיתחיל לעובד מוקדם כל שאפשר. לא נראה? מי שיביא רעיון שעובד, בפועל בישראל - אהלן וסהלן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום (גם) לנסיך. א. העליתי כרגע העניין כנושא חדש. ב. נכון, יש בעיה והיא בהחלט חמורה. אבל כדי שזה יקרה צריך להיות חכם, לא צודק. ולעניין עצמו: א. כל השקעה כזאת בבטיחות בכבישים פשוט לא הייתה באה לידי ביצוע. ב. תכנית כזאת יכולה להביא פירות רק אם תיושם במלואה, בייחוד בקטע של התשתית - וזה המון כסף, כסף שלא הוצע למטרה מסוימת זאת מעולם.

בוועדה רצינו פתרון שעובד, פתרון שיתחיל לעובד מוקדם כל שאפשר. לא נראה? מי שיביא רעיון שעובד, בפועל בישראל - אהלן וסהלן.

יואל אנחנו מסכימים על העקרון, אנחנו כנראה נחלקים בדיעותינו לגבי אופן הביצוע.

אני חושב שלהשיט את העלות על האזרחים מתוך איזה "צורך" או העדר אמצעים של הממשלה - או עקב תיעדוף לא נכון של משאבים זה לא נכון.

אני חושב שלתת לאזרחים לקחת את הטיפול בהם לידיהם-הם הוא מוטעה מיסודו, הרי אם הממשלה \ המדינה לא מספקת לנו שירותים כמו לשמור על חיינו [גם מפני תאונות דרכים] הרי שאין סיבה שנשלם לה מיסים כלל - הרי אין שירותים.

לכן לבוא ולבקש מציבור הנהגים להשתתף במלחמה שלא הוא צריך לנהל היא דבר לא מקובל בעיני.

הדבר הזו יכול להיות למעשה רק ההתחלה - שוב - רוצים משטרה טובה יותר? שלמו "מס שכירת שוטרים טובים יותר"

רוצים ילדים מחונכים? שלמו מס "חינוך לילדיכם" - הרי זה יכול להמשך לכל מקום.

מדינה נוצרת וקיימת כדי לקיים ולהגן ולטפח את תושביה. היא מכולכלת על ידי אזרחיה ובהתאם גובה מהם מיסים כדי לנהל ולספק להם שירותים. אם המדינה לא יודעת לנהל את ענייניה כמו שצריך - אפשר וצריך להחליף את המנהיגים, אבל לחלוטין לא מקובל לקחת "תוספות" בלחץ מציבורים שלמים בה.

 

ודבר אחרון - להעלות פתרונות בלתי ישימים יכול כל אחד - אם היתה ועדה וכל מה שחבריה הצליחו לחלץ מעצמם היו פתרונות משמימים, שנוסו כבר במקומות אחרים ושידוע לכל שאין בידי המדינה תקציב לממנם - הרי שהועדה נכשלה, שכן במקום להביא לפתרון ישים, הם הציעו פתרון שאינו ישים, אלא מצריך שינויים מהותיים אחרים.

בכל עסק כלכלי אמיתי מסקנות כאלה היו נגנזות מייד.

רק אצלינו, מכיוון ש"לא סופרים את הכסף עד שלא באמת צריכים אותו" מאפשרים לוועדה כזו לפעול, להסיק מסקנות, להמליץ המלצות, ורק אז להבין שכל קשר בין יישום ההמלצות והמצב הנוכחי הוא מקרי בהחלט.

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב (גם) לנסיך. עקרונית, אתה צודק. כל נושא מסוג כזה צריך להיות מתוקצב על-ידי המדינה. בוודאי נושא שכזה - עם אפס השקעות עד היום, עם 30,000 הרוגים עד היום.

הבעיה פשוטה: בלי תקציב זה לא היה קורה, אין כוח פוליטי או שלטוני (ממסדי) שהיה גורם לכך לקרות, מאפשר לזה להתקיים. בפועל, כמה שזה לא מוצא חן בעיני איש - וזה לא מצא חן בעיני איש - זאת הדרך היחידה.

אם המלצות הוועדה היו מתפרסמות, מתקבלות ולא מיושמות בגלל זה - לא היה קורה כאן דבר במשך שנים.

הרעיון של מפלגת נהגים הוא לא ממש (ואני מה-זה עדין) רציני. ואם מישהו חושב שיש לו דרך אחרת לניהול המדינה (דרך ניהול התקציב, למשל), בהקשר הכולל הנ"ל שתתקבל - אז בבקשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב (גם) לנסיך. עקרונית, אתה צודק. כל נושא מסוג כזה צריך להיות מתוקצב על-ידי המדינה. בוודאי נושא שכזה - עם אפס השקעות עד היום, עם 30,000 הרוגים עד היום.

הבעיה פשוטה: בלי תקציב זה לא היה קורה, אין כוח פוליטי או שלטוני (ממסדי) שהיה גורם לכך לקרות, מאפשר לזה להתקיים. בפועל, כמה שזה לא מוצא חן בעיני איש - וזה לא מצא חן בעיני איש - זאת הדרך היחידה.

אם המלצות הוועדה היו מתפרסמות, מתקבלות ולא מיושמות בגלל זה - לא היה קורה כאן דבר במשך שנים.

הרעיון של מפלגת נהגים הוא לא ממש (ואני מה-זה עדין) רציני. ואם מישהו חושב שיש לו דרך אחרת לניהול המדינה (דרך ניהול התקציב, למשל), בהקשר הכולל הנ"ל שתתקבל - אז בבקשה.

 

כמה שאלות :

ועדת שיינין - מי מינה?

הפן התקציבי - האם באיזה שלב בזמן פעילות הועדה מישהו חשב עליו?

ולבקש "הצעות אחרות לניהול המדינה" זו בקשה דמגוגית ותו לא. אין דבר כזה פתרונות קסם, אבל שוב, קל יותר לומר "בוא תעשה אתה" מלהשתפר באמת.

ולשאלות ששאלתי למעלה - תקן אותי אם אני טועה -

המדינה \ ממשלה \ גוף במייצג את המדינה מינה ומימן את פעילות הועדה.

כמו שזה נראה, אף לא אחד חשבו על תקצוב להמלצות הועדה, ולמעשה, נראה כי מעולם הפן הכלכלי לא עלה בישיבות הועדה למעט [שוב] הטיעונים הדמגוגיים לגבי "עלות מותם של XXX אזרחים בתאונות" - שזה אמנם נכון סטטיסטית, אבל חוץ מלעורר גלים לא עושה הרבה.

 

 

בקיצור - אין התקדמות.

היתה חקירה מסויימת, יש מסקנות [מסויימות] וכמו במשל האישה המוכה - הגוף הסובל [האזרחים] מושיטים את הלחי השניה לקבל סטירה נוספת.

 

 

אה, ודרך אחרת אותה אתה מבקש היא התארגנות אמיתית של אנשים שהנושא חשוב להם. כמו שזה נראה עכשיו - אין הרבה כאלה, כי שוב, כמו שאתה אומר - כנראה שאין לחץ ציבורי לתקצב מלחמות שכאלה, ואם אין לחץ ציבורי - למה שנתקצב \ נקיים מלחמה כזו?

לא אני אמרתי "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם" - אבל נראה שיש די הרבה שרוכבים על המשפט הזה היטב.

 

 

תקן אותי אם אני טועה.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אזרחים צריכים להלחם במקום המדינה שלהם - אזי יש פה כשלון מערכתי שאסור להשלים איתו.

רון.

האזרחים נלחמים במדינה, לא איתה ולא במקומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(גם) לנסיך

תשובות

 

וועדת שיינין מונתה בסבב הראשון שלה על-ידי שר התחבורה אביגדור ליברמן. היו בה שישה אנשים, כתב המינוי שלהם התייחס לרשות בלבד והיה ברור כי לרשות יש 160 מיליון ש"ח. המשמעות: המלצות אופרטיביות לתקציב הזה – ממש לא הרבה – ועקרוניות לשאר.

 

כאשר נכנס מאיר שטרית לתפקידו, הרחיב את סמכויות הוועדה לתכנון כולל של הבטיחות – עם גיבוי עקרוני של ראש הממשלה – ומונו לה עוד שישה חברים.

 

כאשר היה ברור כי כדי ליישם תכנית כזאת צריך גורם רב עצמה ומקצועי (ואף שר לא ייקח אחריות אם אין לו כלי ביצוע), כי תשתית שהיא יקרה מאוד היא עניין חשוב (נכון, זה לא היה ברור לכולם מההתחלה), כי לתשתית העירונית אין סיכוי לתקציב (ולכן הרשות צריכה לתקצב) - היה ברור כי צריך הרבה כסף.

 

לאור ניסיון העבר, היה ברור מה יקרה לתקציב המוצע, ומכאן לתכנית עצמה. לגבי מימון פעולות הוועדה זה חסר משמעות תקציבית. הבעיה היא, כמו שאתה אומר, תקצוב התכנית. ולמה שאמרתי בעניין הניהול: זאת לא דמגוגיה אלא ציון עובדה עגומה מאוד שכך הדברים פועלים כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלה - בסוף תשלמו עוד כסף.
ראינו כבר את תכנית ה-400

את תכנית הכבישים האדומים

את מתנ"א

את תכנית הנקודות

את רשות לבטיחות בדרכים

את "אור ירוק"

 

בסוף הכל מסתכם בשני דברים:

לחלוב עוד כסף מהנהגים ולסדר ג'ובים למקורבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6806 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...