Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיצובישי ASX 2020, לאחר החלפת מצבר, Start&Stop לא עובד


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Ido Porat,

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה למי שיודע, כאשר מתחברים למחשב של האוטו דרך OBD, האם יש אופציה להיכנס לתפריט של battery manage systems בשביל לאפס את הנתונים של המצבר או לרשום את הנתונים של המצבר כלומר וולט ואמפר?
הסיבה לשאלה היא לאחר החלפת מצבר בחדש, הפסיק לעבוד פונקציה סטארט סטופ (AS&G).המצב הוא כך: כאשר אני מניע את האוטו הסימן של (AS&G) מהבהב ירוק, כאשר אני נועל את החגורת בטיחות הוא נעלם. מנתק חגורת בטיחות שוב מהבהב. המצבר בשימוש כבר שלושה חודשים, יש מספיק נסיעות ארוכות טווח לטעינת המצבר, רק אתמול עשיתי נסיעה של 350 קילומטר. ניתוק של המינוס לחצי שעה לא עזר. ומה שהכי מצחיק אחרי ביקור במוסך מורשה ולאחר דיאגנוסטיקה הכל נמצא כתקין. כאשר שאלתי אותם האם יש אופציה להיכנס לתפריט של הסוללה, הם אומרים לי אין דבר כזה. האם זה נכון?

Screenshot_20260204_082416_Google.jpg

פורסם (נערך)
לפני 44 דקות, ד ו ד כתב:

מה שקרה לך בפוקס, אחרים משלמים כדי להשבית את הפונקציה המטופשת סטארט סטופ, תהנה ועל תחפש איך מעירים את השד.

הבעיה היא לא רק בסטארט סטופ, המצבר תמיד חלש. אין מספיק טעינה, המחשב לא מתייחס למצבר כמו שצריך. אחרי הנסיעה המתח יורד מ12.7V ל 12V תוך 7 - 9 שעות.אתה בודק קיבולת של המצבר והוא מראה לך קרוב ל 60%.

 

(BMS) המחשב המובנה עוקב אחר בלאי המצבר ומתאים את מצב הטעינה לאורך זמן. אם המערכת לא מקבלת הודעה על החלפה, היא תטען את המצבר החדש באותו אופן כמו את הישן, מה שמוביל לטעינת יתר ולהידרדרות מהירה.

עריכה אחרונה על ידי Broadgibon
  • פיתרון
פורסם (נערך)
לפני 6 שעות, Broadgibon כתב:

שאלה למי שיודע, כאשר מתחברים למחשב של האוטו דרך OBD, האם יש אופציה להיכנס לתפריט של battery manage systems בשביל לאפס את הנתונים של המצבר או לרשום את הנתונים של המצבר כלומר וולט ואמפר?
הסיבה לשאלה היא לאחר החלפת מצבר בחדש, הפסיק לעבוד פונקציה סטארט סטופ (AS&G).המצב הוא כך: כאשר אני מניע את האוטו הסימן של (AS&G) מהבהב ירוק, כאשר אני נועל את החגורת בטיחות הוא נעלם. מנתק חגורת בטיחות שוב מהבהב. המצבר בשימוש כבר שלושה חודשים, יש מספיק נסיעות ארוכות טווח לטעינת המצבר, רק אתמול עשיתי נסיעה של 350 קילומטר. ניתוק של המינוס לחצי שעה לא עזר. ומה שהכי מצחיק אחרי ביקור במוסך מורשה ולאחר דיאגנוסטיקה הכל נמצא כתקין. כאשר שאלתי אותם האם יש אופציה להיכנס לתפריט של הסוללה, הם אומרים לי אין דבר כזה. האם זה נכון?

Screenshot_20260204_082416_Google.jpg

פשוט עצוב שהמוסך לא מכיר את הספרות המקצועית של עצמו......
זה הלינק וצרפתי לך את הPDF אם לא עובד הלינק
https://mitsubishitechinfo.com/data/ZC/2021/00/HTML/M100101860017600USA.htm

תנסה לבד לנתק ל10 דקות את המצבר
תחבר ותניע למשך 10 דקות על סרק שהכל כבוי (תאורה מזגן ) למשך 10 דקות
עכשיו תכבה את האוטו תמתין 2 דק ותניע ותוסיף חשמל אורות מזגן קירור חימום מושבים אם יש למשך 10 דקות
תכבה את האוטו חכה 2-3 דקות ותניע וצא לסביב של עשר דקות

לא עובד? עכשיו יש לך את הספרות של המוסך מה לעשות עם מחשב הרכב להגיד למוסך מה לעשות (כי הם לא מבינים)

00-BATTERY CURRENT SENSOR CALIBRATION.pdf



עריכה זה ההסבר בעברית

  1. כבה את הרכב

  2. נתק את כבל המינוס מהמצבר.

  3. שלוף את חיישן הזרם מתוך כבל המינוס.

הערה: אל תנתק את הקונקטור החשמלי הקטן של החיישן מהרכב, רק תוציא את החיישן מכבל המצבר עצמו.

  1. חבר חזרה את כבל המינוס למצבר והדק אותו (כאשר חיישן הזרם תלוי באוויר בצד ולא מורכב על הכבל).

5.     חבר את הסורק לשקע ה-OBD  MB991958  מבלי להניע את המנוע

  1. פתח סוויץ' לon

  2. במסך בחירת מערכת (System Select), בחר באפשרות MFI

  3. בחר בתפריטSpecial Function

  4. בחר בתת-תפריט : Learning

  5. בחר בפקודה: Battery current SNSR.calibration

  6. לחץ על OK כדי להתחיל את הכיול.

  7. וודא שהסטטוס במסך משתנה ל Completed

13.  כבה את הסוויץ

  1. נתק את הסורק

  2. נתק שוב את כבל המינוס של המצבר.

  3. החזר את חיישן הזרם למקומו השחל חזרה על כבל המינוס

  4. חבר את כבל המינוס למצבר והדק היטב.

עריכה אחרונה על ידי Ido Porat
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם

זה מסוג הדברים שאם לא עובד... אל תיגע!

למה אתה בכלל מעוניין בדראק הזה?

זה לא חוסך דלק ובעיקר עושה בלאי

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני 1 דקה, סולל הדרך כתב:

זה מסוג הדברים שאם לא עובד... אל תיגע!

למה אתה בכלל מעוניין בדראק הזה?

זה לא חוסך דלק ובעיקר עושה בלאי

קומראד @Broadgibon 😝 רושם שיש ירידה במתח בנוסף

 

לפני כשעה, Broadgibon כתב:

הבעיה היא לא רק בסטארט סטופ, המצבר תמיד חלש. אין מספיק טעינה, המחשב לא מתייחס למצבר כמו שצריך. אחרי הנסיעה המתח יורד מ12.7V ל 12V תוך 7 - 9 שעות.אתה בודק קיבולת של המצבר והוא מראה לך קרוב ל 60%.

 

(BMS) המחשב המובנה עוקב אחר בלאי המצבר ומתאים את מצב הטעינה לאורך זמן. אם המערכת לא מקבלת הודעה על החלפה, היא תטען את המצבר החדש באותו אופן כמו את הישן, מה שמוביל לטעינת יתר ולהידרדרות מהירה.

 

פורסם
לפני 27 דקות, Ido Porat כתב:

פשוט עצוב שהמוסך לא מכיר את הספרות המקצועית של עצמו......
זה הלינק וצרפתי לך את הPDF אם לא עובד הלינק
https://mitsubishitechinfo.com/data/ZC/2021/00/HTML/M100101860017600USA.htm

תנסה לבד לנתק ל10 דקות את המצבר
תחבר ותניע למשך 10 דקות על סרק שהכל כבוי (תאורה מזגן ) למשך 10 דקות
עכשיו תכבה את האוטו תמתין 2 דק ותניע ותוסיף חשמל אורות מזגן קירור חימום מושבים אם יש למשך 10 דקות
תכבה את האוטו חכה 2-3 דקות ותניע וצא לסביב של עשר דקות

לא עובד? עכשיו יש לך את הספרות של המוסך מה לעשות עם מחשב הרכב להגיד למוסך מה לעשות (כי הם לא מבינים)

00-BATTERY CURRENT SENSOR CALIBRATION.pdf 160.02 \u05e7\"\u05d1 · 0 downloads

אני מבין שאני יכול לפנות למוסך לא מורשה?

פורסם
לפני 1 דקה, Broadgibon כתב:

אני מבין שאני יכול לפנות למוסך לא מורשה?

אם המוסך יודע לעשות את זה ויש לו את הציוד והמחשב הנכון כנראה שכן...
השאלה אם יש לו את הציוד והידע יכול להיות שבמחשב שלו יש תפריטים את אחרים
כי פה התפריטים של הסוללה לא נמצאים במקומות הרגילים שאנחנו היינו מצפים להם

פורסם
לפני שעה, Ido Porat כתב:

פשוט עצוב שהמוסך לא מכיר את הספרות המקצועית של עצמו......
זה הלינק וצרפתי לך את הPDF אם לא עובד הלינק
https://mitsubishitechinfo.com/data/ZC/2021/00/HTML/M100101860017600USA.htm

תנסה לבד לנתק ל10 דקות את המצבר
תחבר ותניע למשך 10 דקות על סרק שהכל כבוי (תאורה מזגן ) למשך 10 דקות
עכשיו תכבה את האוטו תמתין 2 דק ותניע ותוסיף חשמל אורות מזגן קירור חימום מושבים אם יש למשך 10 דקות
תכבה את האוטו חכה 2-3 דקות ותניע וצא לסביב של עשר דקות

לא עובד? עכשיו יש לך את הספרות של המוסך מה לעשות עם מחשב הרכב להגיד למוסך מה לעשות (כי הם לא מבינים)

00-BATTERY CURRENT SENSOR CALIBRATION.pdf



עריכה זה ההסבר בעברית

  1. כבה את הרכב

     

  2. נתק את כבל המינוס מהמצבר.

     

  3. שלוף את חיישן הזרם מתוך כבל המינוס.

     

הערה: אל תנתק את הקונקטור החשמלי הקטן של החיישן מהרכב, רק תוציא את החיישן מכבל המצבר עצמו.

 

  1. חבר חזרה את כבל המינוס למצבר והדק אותו (כאשר חיישן הזרם תלוי באוויר בצד ולא מורכב על הכבל).

     

5.     חבר את הסורק לשקע ה-OBD  MB991958  מבלי להניע את המנוע

 

  1. פתח סוויץ' לon

     

  2. במסך בחירת מערכת (System Select), בחר באפשרות MFI

     

  3. בחר בתפריטSpecial Function

     

  4. בחר בתת-תפריט : Learning

     

  5. בחר בפקודה: Battery current SNSR.calibration

     

  6. לחץ על OK כדי להתחיל את הכיול.

     

  7. וודא שהסטטוס במסך משתנה ל Completed

     

13.  כבה את הסוויץ

 

  1. נתק את הסורק

     

  2. נתק שוב את כבל המינוס של המצבר.

     

  3. החזר את חיישן הזרם למקומו השחל חזרה על כבל המינוס

     

  4. חבר את כבל המינוס למצבר והדק היטב.

     

המסמך באנגלית שהיה מצורף,  זה מסמך רשמי של מיצובישי?

פורסם

זאת אומרת שאני יכול לקחת את המסמך ולהציג במוסך מורשה ולבקש לעשות לפי מה שכתוב?

לפני שעה, Broadgibon כתב:

המסמך באנגלית שהיה מצורף,  זה מסמך רשמי של מיצובישי?

 

פורסם

אתה יכול אחרי שתמצא מוסך שיודע לקרוא ויהיה מוכן להתעסק בזה.

אתה סתם מבזבז אנרגיה על כלום...באמת 

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

אתה יכול לפחות להגיד תודה  לעידו פורת , עניין של נימוס בסיסי. (ולסמן אותו כפיתרון).

אם תוכל לצלם את התגובה של המכונאי, בזמן שאתה מגיש לו את המסמך המודפס. 

נראה לי שזה יהיה להיט.

הוא יודה לך.

  • מצחיק 2
  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 18 שעות, סולל הדרך כתב:

זה מסוג הדברים שאם לא עובד... אל תיגע!

למה אתה בכלל מעוניין בדראק הזה?

זה לא חוסך דלק ובעיקר עושה בלאי

זה שהS/S לא עובד זה רק הסימפטום.

במכוניות עם BMS חובה לתת למחשב את הפרמטרים של המצבר החדש. אחרת כל ניהול הטעינה והעומסים של מערכת החשמל לא נכון.

ידוע לי שבשביל רוב המוסכים זה סינית, לכן אני מחליף מצברים ומקודד בעצמי במכוניות שלי.

 

אגב, בגולף היה לי מצבר EFB וקודדתי ביטול של מערכת הS/S כי זה היה מעצבן.

אחרי שנגמרו חייו של המצבר, רכשתי מצבר AGM יקר וקודדתי אותו בהתאם. ניסיתי בהזדמנות זו להחזיר את מערכת הS/S לפעולה, ועכשיו היא עובדת כל כך חלק שאפילו לא מפריעה. המערכת משתמשת ברדאר של בקרת השיוט (גם כשהיא לא בשימוש), ככה שברגע שהרכב שלפניך מתחיל תנועה יש הנעה מיידית.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 10 שעות, IsraCar כתב:

אתה יכול לפחות להגיד תודה  לעידו פורת , עניין של נימוס בסיסי. (ולסמן אותו כפיתרון).

אם תוכל לצלם את התגובה של המכונאי, בזמן שאתה מגיש לו את המסמך המודפס. 

נראה לי שזה יהיה להיט.

הוא יודה לך.

כמו שאומרים "Don't push your horses" נבדוק את המלצות בשטח ונראה.היום הייתי במוסך מורשה, האחראי לא היה במקום, נדחה ליום ראשון, נראה מה יגידו.
אני האיש מנומס אני יודע להגיד תודה.

פורסם

לפחות ב ASX שאני הייתי די מעורב בקהילה, לא היו תלונות בעניין

אתה כנראה צודק טכנית

בדיוק כמו הויכוח אם לעשות החלפת שמן מלאה לגיר והחלפת פילטר או רק החלפה חלקית

כנראה שלפחות ב ASX לא היו בעיות מיוחדות ולכן המוסכים נוקטים בפרקטיקה מקלה

אני באופן אישי לא הייתי נוגע, אבל זו דעה לא מקצועית אז יקח אותה פותח השרשור בערבון מוגבל

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...