Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 22 דקות, Buki כתב:

ב 1978 רוב המכוניות העממיות היו כבר עם הנעה קידמית, היו תיבות הילוכים עם 5 הילוכים ובוודאי עם 4.

 

הספר מדבר על הנעה אחורית בלבד ועל תיבת 3 הילוכים אז לא נראה שעודכן שם משהו...

בסוף ה-70' עדיין היו על הכבישים הרבה מכוניות בתצורת מנוע אחורי (והנעה אחורית כמובן)

שתוכננו בעשורים הקודמים ועדיין יוצרו ונמכרו, ואין להן התייחסות לפחות בדפים שנסרקו למעלה.

VW חיפושית, NSU פרינץ 4,10,12, סימקה 1000, קונטסה 900/1300, ובטח היו עוד ששכחתי.

היחידה שאני זוכר מאז עם 3 הילוכים הייתה אופל רקורד (בעצם גם ג'יפ ו-וויליס)

השאר היו עם 4 הילוכים כולל סוסיתא "קוביה" משנות ה-60'.

פורסם

לפי מודעות יד2 ביום אקראי (2/6/78) המכוניות הכי נפוצות היו חיפושית (הנעה אחורית),  פורד ברנדה (הנעה אחורית), פיאט 600 (הנעה אחורית), פיאט 127 (הנעה קדמית)  ופגו 404 (הנעה אחורית), מה שכן, לכולן יש יותר מ3 הילוכים.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
בתאריך 16.9.2024 בשעה 15:42, Buki כתב:

לא חושב שעבר עדכון, הרי בשנות ה 60 כבר היו מכוניות עם הנעה קידמית ועם יותר מ 3 הילוכים.

 

 

זה נראה לגמרי הדפסה רביעית של אותו ספר  כמו שהוא משנות ה 50.

 

 

מאוד נחמד, תודה  על העלת הסריקות. 

 

למדתי גם מספרים כאלה ברוסית ובאוקראינות בשנות ה 80, שהתייחסו בערך לאותו שלב התפתחות טכנולוגית של המכונית, זאת אומרת היו "באיחור" של בערך 30 שנה.

אכן הוצאה מחודשת - נראה לי מוכר ובחיפוש זריז בארון הספרים שלי מצאתי את המהדורה משנת תשי"ב - 1951-52ולפי ההקדמה , המהדורה הראשונה יצאה בתחילת שנות ה-40 של המאה שעברה...

המכונית והטרקטור כריכה.jpg

הקדמה.jpg

דף 1.jpg

פורסם

image.thumb.jpeg.3eba9db57ea0da10419a360215d38f2b.jpegimage.thumb.jpeg.e2d9698df0027f596948e7160eb95d7b.jpegimage.thumb.jpeg.21e492eab8aadc8992d6ccc6aced66c9.jpegimage.thumb.jpeg.7221f953f39a3e85791c46de34ad87ba.jpeg

ומאותו מדף, ספר מתורגם - המקור מ-1976, התרגום העברי מ-1978, מתמקד בתחזקה וטיפולים ברכב, עדיין הכל מכאני - קרבורטורים, מפלג ופלטינות ועוד..., שימו לב לרשימת הכלים בתוכן - מלקחות זה המילה עברית לפלאיירים 😀

  • אהבתי 2
פורסם

מלקחת היא פלייר או פינצטה.

 

לפי הספריה הלאומית "המכונית והטרקטור" ספר שונה עם מחברים שונים, ואכן מוקדם בהרבה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 7 שעות, sperial כתב:

מלקחת היא פלייר או פינצטה.

 

לפי הספריה הלאומית "המכונית והטרקטור" ספר שונה עם מחברים שונים, ואכן מוקדם בהרבה.

אכן ספר שונה לחלוטין, מעניין שבספר "שלי" מדברים על מנועי 2 ו-4 פעימות כמקובל כיום ובספר המאוחר יותר מדברים על "מהלכים" במובן פעימות

פורסם

מהלכים (תנועות) של הבוכנה. לגיטימי גם בעברית עכשווית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...