Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמינות רכב - מיתוסים ומציאות


winner

פוסטים מומלצים

במסגרת ניקוי אורוות 😀 מצאתי את קבלות הטיפולים של פורד פיאסטה שהיתה אצלי בשנים 1997-2007 ועשה אצלי כ-200K ק"מ

 

לכאורה רכב פשוט ואמין - מנוע 1.3 אטמוספרי עם הזרקת דלק חד נקודתית, שרשרת תזמון וגיר ידני - מה כבר יכול להשתבש ?

מסתבר שלא מעט, במהלך 10 השנים האלו, היה צורך לגרור אותו למוסך 3 פעמים - פעמיים בגלל בית טרמוסטט סדוק ופעם בגלל כבל מצערת קרוע

חוץ מזה, אלטרנטור שופץ פעמיים, דוד מפלט הוחלף פעמיים (בנוסף לממיר קטליטי שהוחלף פעם אחת - פארסה בפני עצמה שאולי אספר פעם)

המזגן בהתקנה מקומית (אלכס אוריגינל) הפסיק לקרר מספר פעמים, (בשלב מסויים למדתי לחזק את הממסרים שלו ובדר"כ זה עבד)

חוץ מזה, הוחלפו מצמד ובולמי זעזועים - בלאי סביר כנראה.

 

אם אני משווה לפולו 2007 שהחליפה אותו ועוד נמצאת אצלי , הרכב עשה יותר מ-300K ואף פעם לא נתקע. התקלות הגדולות ביותר שזכורות לי הן כבל של ידית ההילוכים (כמעט ונקרע והוחלף בזמן) והחלפת בית טרמוסטט.

חוץ מזה הוחלפו משולשים קדמיים בק"מ נמוך יחסית, תפוחים ובוקסות של הציר הקדמי ותושבות מנוע - כל זה בלאי סביר.

הרכב אמנם ידני אבל לכאורה מסובך יותר - הזרקה רב נקודתית, רצועות תזמון ועוד...

שני הרכבים טופלו רק במוסכים מקצועיים וכל הטיפולים נעשו בזמן, מסתבר שגם טיפולים של הפיאסטה עלו לא מעט...

 

מה דעתכם ? יש בסיס למיתוסים לגבי אמינות ?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מאוד תלוי בהרבה משתנים, מצד אחד המכוניות הופכות למורכבות יותר, טכנולוגיות יותר ומסובכות יותר ממה שהיו בעבר, זה אומר עוד מערכות אלקטרוניות, יותר מורכבות של המנועים ורכיבים שפעם לא היו כמו חיישנים שונים שמנטרים אלפי פעמים בשניה את מצב המערכות השונות של המנוע, וככול שיהיו יותר רכיבים יהיה יותר סיכוי שיתקלקלו.

מצד שני במהלך תכנון הרכב ישנה עבודה רבה עם מחשבי על והרבה לפני שהרכיב הראשון נכנס למחרטה/ לייצור המחשב כדי ידע להגיד שישנה התנגשות בין רכיבים או פוטנציאל לנזק כזה או אחר, שהרכיב לא יעמוד בעומס ושהחיישן לא יתפקד כראוי במקומו הנוכחי, כך שלמרות הסיבוך הגדול כך מלאכת התכנון משמעותי יותר.

בגדול אתן לך דוגמא הפוכה, בתחילת שנות ה2000 היתה לי ב.מ.וו E30 מודל 84, אני הייתי יד 9 והרכב עבר מעל מליון קילומטר כשנמכר ממני- הוא היה עם הבקאקס המקורי, משאבת הגה כוח מקורית, מסרק הגה מקורי, גיר מקורי, חלונות חשמל עדיין עבדו, מראות חשמליות עדיין עבדו, בדש בורד היה סדק שטחי אבל ריפודי העור הרגישו רעננים יחסית לגיל שלהם, הבעיות היחידות שהיו ברכב הזה היו קשורות לשיפורים שאני עשיתי או למערכות חשמל שהיו התקנות מקומיות כמו מערכות אזעקה ואימובילייזרים שהורכבו והוחלפו במהלך השנים.

דוגמא מוספת היא הסיוויק שפיץ של אבא שלי, שנת 1991, נמכרה ב2008/2009, יד ראשונה שבמהלך השנים מלבד טיפולים שוטפים בזמן. משאבת בלם מרכזי (אני החלפתי לו) משאבת מים (אני החלפתי לו), כפתור של מנגנון חלונות חשמל (התקנה מקורית, הגדם DX היה עם חלונות ידניים ובשלב מסויים התקנו פה בארץ חלונות חשמל מלפנים) ודוד אגזוז הרכב מעולם לא ביקר במוסך. כך שלכל הדעות מדובר ברכב סופר אמין למרות שזה היה רכב של פעם.

בצד שני של הדוגמא היתה לי פיאט דובלו שנת 2013, רכב שקיבלתי מהעבודה, הייתי נהג יחיד וקיבלתי את הרכב עם 180 ק"מ על השעון. כבר מהשנה הראשונה הרכב נכנס כל פעם למוסך ולא יצא משם, החל מבעיות של גימגום והחלפת חיישנים שונים, טורבו הלך, אפילו מנגנון של הרמת הגלגל ספייר הוחלף אצלי פעמיים וגם הרכבים המקבילים אצל הקולגות שלי סבלו מבעיות שונות ומשונות, כולל אותו מנגנון ארור של המנוף שמחזיק ומרים את הגלגל ספייר, כולל גיר 6 הילוכים ידני שהוחלף פעמיים אצל הקולגה שלי וכל זאת בשנתיים של עבודה עד שנמאס לקצין הרכב הוא החליף את כולם לרכבים אחרים.

כך שכנראה למרות שהרכבים היום אמינים ואמידים יותר באופן כללי, יש גם דוגמאות הפוכות.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רשמת, האם קנית את הרכב חדש מהיבואן?

בהנחה שכן, הרכב שלך הפגין אמינות טובה לתקופתו. (מלבד מזגן בהתקנה מקומית. בשנת 1997 רוב הרכב פרטי הגיע עם מזגן מקורי מהייצרן. )

העניין הוא שבמבט לאחור (כמו שקרה לך שעברת על הניירת) 3 גרירות ב 10בשנים נשמע לנו כיום חריג.

אבל פעם זה היה מקובל ונסבל.

 

לי הייתה פז'ו 309 שנת 2001 שנקנתה מושמשת בת 8 במצב טוב עם ק"מ של פחות מ 100Kק"מ .

במט לאחור יותר מידי פעמים השתמשתי בשירותי גרירה אבל בשביל זה יש ביטוח, הלא כן? (אני זוכר  4 גרירות ב 14 שנה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.9.2024 בשעה 14:29, Roycohen1979 כתב:

 

דוגמא מוספת היא הסיוויק שפיץ של אבא שלי, שנת 1991,

 

מזכיר לי קרובת משפחה שהתלוננה על ההונדה שפיץ שלה, מודל 1992 - שעשתה קו טבריה ירושלים באר שבע כמו אוטובוס של אגד. יום אחד התלוננה עת תיקון גדול, 5,000 ש״ח לתיקון תיבת ההילוכים.

זו היתה התקלה הראשונה.

לרכב היו מעל 300,000 ק״מ.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא הזה עלה לא פעם בפורום, ה-10 אג׳ שלי:

 

כל רכב שתחזיק, במידה ותטפל בו בצורה טובה, לא תמשוך תקלות, תשקיע בחלפים איכותיים - יתגמל אותך בחזרה. ראיתי את זה גם על רכבים שנחשבים ״אמינים״ שהחזקתי בעברי, ורואה את זה גם כיום עם רכבים פחות ״אמינים״ שאני מחזיק כרגע (או בשנים המאוד אחרונות).

 

ככל שהרכב יכיל יותר מערכות/פיצ׳רים, כך פוטנציאל התקלה שלך גדול יותר. קיה פורטה 2010 יודעת לנסוע מנקודה א׳ לב׳ ותו לא, אז ברור שהיא ״אמינה״, כי אין בה משהו שיכול להתקלקל (אפילו דוושת הגז שלה מחוברת למצערת בכבל). לעומת זאת, פולקסווגן גולף מאותם השנים מגיעה עם מודול אלקטרוני שנמצא בכל רכיב, החל ממחשב המנוע ועד לדלת האחורית, כך שהסיכוי שמשהו כזה יתקלקל הוא גדול יותר.

 

האם זה הופך את הגולף לפחות אמינה? לא, היא פשוט דורשת יותר תשומת לב ותחזוקה, מה שישראלים לא עושים.

  • אהבתי 3

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הזנחה או השקעה משפיעה על תקלה של רכיב חשמלי?

יש כמה חלקים שאני יכול להבין את ההשפעה של הזנחה נגיד חיישן חמצן אבל נגד למאוורר מנוע או סליל הצתה לא ישנה הזנחה או השקעה. יש להם חיי מדף ויתקלקלו ברגע שיגמר 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרבית הבעיות שהיו בפיאסטה הן בשל התקנה מקומית או שיפוץ מקומי שלרוב הוא ברמה מאוד נמוכה, לכן אני אף פעם לא רוכש משופץ בארץ. בסך הכל לא הייתה לך שום קטסטרופה, בעיות סבירות לחלוטין שלפעמים הן רק עניין של מזל. האם פורד מייצרת רכבים אמינים במיוחד, לא וזה גם לא חדש, אבל בסך הכל הרכב לא חורר לך את הכיס. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, IsraCar כתב:

לא רשמת, האם קנית את הרכב חדש מהיבואן?

בהנחה שכן, הרכב שלך הפגין אמינות טובה לתקופתו. (מלבד מזגן בהתקנה מקומית. בשנת 1997 רוב הרכב פרטי הגיע עם מזגן מקורי מהייצרן. )

העניין הוא שבמבט לאחור (כמו שקרה לך שעברת על הניירת) 3 גרירות ב 10בשנים נשמע לנו כיום חריג.

אבל פעם זה היה מקובל ונסבל.

 

לי הייתה פז'ו 309 שנת 2001 שנקנתה מושמשת בת 8 במצב טוב עם ק"מ של פחות מ 100Kק"מ .

במט לאחור יותר מידי פעמים השתמשתי בשירותי גרירה אבל בשביל זה יש ביטוח, הלא כן? (אני זוכר  4 גרירות ב 14 שנה)

אכן לא ציינתי, הרכב נרכש מהשכרה עם כ-12,500 ק"מ וכחצי שנה על הכביש. סיפרו איזה סיפור למה הוציאו אותו מהצי, הרכב נראה במצב טוב ובבדיקה שעשיתי במכון לא נמצאו בעיות אז לקחתי אותו ולא הצטערתי...

הבעיה עם גרירה זה לא הביטוח אלא ביזבוז הזמן, פעם אחת אפילו פקח ירושלמי זריז הספיק להדביק לה דו"ח על חנייה על מדרכה לפני שהוכנסה למוסך. עירערתי לעירייה עם קבלות ותיעוד וביטלו את הדו"ח...

לפני 3 שעות, ch28566 כתב:

מרבית הבעיות שהיו בפיאסטה הן בשל התקנה מקומית או שיפוץ מקומי שלרוב הוא ברמה מאוד נמוכה, לכן אני אף פעם לא רוכש משופץ בארץ. בסך הכל לא הייתה לך שום קטסטרופה, בעיות סבירות לחלוטין שלפעמים הן רק עניין של מזל. האם פורד מייצרת רכבים אמינים במיוחד, לא וזה גם לא חדש, אבל בסך הכל הרכב לא חורר לך את הכיס. 

ההתקנות המקומיות שהיו ברכב הן המזגן - שכאמור עשה בעיות ומערכת אזעקה שלא עשתה בעיות, חוץ מזה הכל מקורי - האלטרנטור הפסיק לטעון ושופץ פעמיים ובית הטרמוסטט נסדק והשפריץ מים פעמיים, בכל פעם הופתעתי מכמות החלודה שיצאה כששטפו את מערכת הקירור, למרות שהשתמשתי בנוזל קירו מקורי. הבלוק, מיותר לציין הוא מברזל ושורשיו עוד בפורד אנגליה...

עוד תקלות מעצבנות שלא ציינתי - מנעולים של דלת הנהג ותא מטען - את הרכב הזה פתחתי ונעלתי עם המפתח..., שלט היה רק לדריכה וניטרול של האזעקה.

עריכה אחרונה על ידי winner
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.9.2024 בשעה 09:54, winner כתב:

במסגרת ניקוי אורוות 😀 מצאתי את קבלות הטיפולים של פורד פיאסטה שהיתה אצלי בשנים 1997-2007 ועשה אצלי כ-200K ק"מ

 

לכאורה רכב פשוט ואמין - מנוע 1.3 אטמוספרי עם הזרקת דלק חד נקודתית, שרשרת תזמון וגיר ידני - מה כבר יכול להשתבש ?

מסתבר שלא מעט, במהלך 10 השנים האלו, היה צורך לגרור אותו למוסך 3 פעמים - פעמיים בגלל בית טרמוסטט סדוק ופעם בגלל כבל מצערת קרוע

חוץ מזה, אלטרנטור שופץ פעמיים, דוד מפלט הוחלף פעמיים (בנוסף לממיר קטליטי שהוחלף פעם אחת - פארסה בפני עצמה שאולי אספר פעם)

המזגן בהתקנה מקומית (אלכס אוריגינל) הפסיק לקרר מספר פעמים, (בשלב מסויים למדתי לחזק את הממסרים שלו ובדר"כ זה עבד)

חוץ מזה, הוחלפו מצמד ובולמי זעזועים - בלאי סביר כנראה.

 

אם אני משווה לפולו 2007 שהחליפה אותו ועוד נמצאת אצלי , הרכב עשה יותר מ-300K ואף פעם לא נתקע. התקלות הגדולות ביותר שזכורות לי הן כבל של ידית ההילוכים (כמעט ונקרע והוחלף בזמן) והחלפת בית טרמוסטט.

חוץ מזה הוחלפו משולשים קדמיים בק"מ נמוך יחסית, תפוחים ובוקסות של הציר הקדמי ותושבות מנוע - כל זה בלאי סביר.

הרכב אמנם ידני אבל לכאורה מסובך יותר - הזרקה רב נקודתית, רצועות תזמון ועוד...

שני הרכבים טופלו רק במוסכים מקצועיים וכל הטיפולים נעשו בזמן, מסתבר שגם טיפולים של הפיאסטה עלו לא מעט...

 

מה דעתכם ? יש בסיס למיתוסים לגבי אמינות ?

1.האם בית התרמוסטט שהוחלף בפעם הראשונה הוחלף למקורי? תואם ברמה גבוהה? סיני? 

2. אלטרנטור משופץ הרבה פעמים לא מחזיק, זה הימור ותלוי בטיב השיפוץ.

3.מה הסיבה שהדוד הוחלף? חלודה?

 

על פי התקלות, אם כל תקלה הייתה מוחלפת בחלק מקורי או תואם איכותי חדש, יש סיכוי שהעלויות היו מצטמצמות.

עריכה אחרונה על ידי Or05230

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Fraysa כתב:

הנושא הזה עלה לא פעם בפורום, ה-10 אג׳ שלי:

 

כל רכב שתחזיק, במידה ותטפל בו בצורה טובה, לא תמשוך תקלות, תשקיע בחלפים איכותיים - יתגמל אותך בחזרה. ראיתי את זה גם על רכבים שנחשבים ״אמינים״ שהחזקתי בעברי, ורואה את זה גם כיום עם רכבים פחות ״אמינים״ שאני מחזיק כרגע (או בשנים המאוד אחרונות).

 

ככל שהרכב יכיל יותר מערכות/פיצ׳רים, כך פוטנציאל התקלה שלך גדול יותר. קיה פורטה 2010 יודעת לנסוע מנקודה א׳ לב׳ ותו לא, אז ברור שהיא ״אמינה״, כי אין בה משהו שיכול להתקלקל (אפילו דוושת הגז שלה מחוברת למצערת בכבל). לעומת זאת, פולקסווגן גולף מאותם השנים מגיעה עם מודול אלקטרוני שנמצא בכל רכיב, החל ממחשב המנוע ועד לדלת האחורית, כך שהסיכוי שמשהו כזה יתקלקל הוא גדול יותר.

 

האם זה הופך את הגולף לפחות אמינה? לא, היא פשוט דורשת יותר תשומת לב ותחזוקה, מה שישראלים לא עושים.

הייתי חייב לאמת את מה שכתבת כי ככל הידוע לי רכב שיש בו esp, המצערת היא אלקטרונית (כי הכרחי שהמחשב ישלוט בה בהפעלת esp)

לכן לקחתי מס שלדה של פורטה 2010 רנדומלית ובדקתי גם את בית המצערת שיצא אלקטרוני

Screenshot_20240915_141619_Chrome.thumb.jpg.c0a0ba40b50ae45633b4819f72bb69bd.jpg

גם את דוושת הגז שיצאה אלקטרונית. אמנם יש גם דוושה עם כבל אבל כפי שרואים בשרטוט, המקט לא לחיץ, כלומר החלק לא רלוונטי עבור מספר השלדה שהזנתי.

Screenshot_20240915_141732_Chrome.thumb.jpg.2b35d8c596f546956d1696c86e2a62e2.jpg

מעבר לכך זו קביעה רחבה שלא תמיד נכונה, יש לי רכבים עם אלקטרוניקה בת מעל 30 ו40 מקורית ועובדת כמו ביומה הראשון, לעומת זאת רכבים צעירים יותר עם חלקים מכאניים שהתפגרו מזמן.

ומצערות זה כבר סיפור שמתחבר אישית ל204 שלי, שם מצערת הפלסטיק ידועה בשבריה שמתרחשים בגלל החום. אז הדפסתי כמה חתיכות חדשות בתלת מימד.

IMG-20230710-WA0071.thumb.jpg.e7f25ae9d7b185a4a656f29db1434a08.jpg

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לפני שבוע סייעתי לחבר עם קיה פורטה 2010 לכוון כבל מצערת.

 

גם אני, כמוך, הייתי מופתע שברכב כזה עדיין קיים הדבר הזה. באופן מפתיע, גם כל השרטוטים והסרטונים והפוסטים בפורומים שראיתי באינטרנט הכילו את המנגנון החשמלי.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזיה. כנראה אחד מהדגמים הראשונים שהגיעו אם כך.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך הגב. גם ל i10 שנת 2011. היה כבל למצערת. לפחות בדגם 1100 סמ"ק. היתה לימונית. 

באלטו הכל חשמלי.

עריכה אחרונה על ידי yor2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי BMW עם מצערת מופעלת כבל, שהמחשב ידע להתערב בה (בקרת משיכה).

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...