Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1602 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שבוע טוב חברים

כותרת לא כל כך ברורה...

 

המצב הוא כזה, בבניין שאני גר בו אחד הדיירים מנהל משרד כלשהו (אין לי ממש פרטים עליו) וכחלק מזה יש כל יום העבודה רכבים זרים באים וחונים בחנייה של הבניין.

ברכבים זרים אני מתכוון לרכבים של אנשים שלא מתגוררים בבניין.

האם זה חוקי שימוש כזה בחנייה?

משנה אם זה עובדים או לקוחות של המשרד?

אומנם היא על בסיס מקום קבוע, אבל אם אני אקנה לעצמי צי רכבים ואתפוס את כל החניות זה בטוח נגד החוק, לא?

או שזה חייב להיות בתקנון של הבניין ומה שכתוב שם קובע?

פורסם (נערך)

האם לאורחים של דיירים אחרים מותר לחנות במגרש?

האם יש מגבלה למספר הרכבים של דירה במגרש (אם לדייר מסויים יש 3 רכבים הוא יכול להחנות את כולם שם)?

האם יש לו יותר מאורח אחד שרכבו חונה בחניה באותו זמן?

 

הסבירות אומרת שזכותו לעשות שימוש בחניה בדומה לדיירים אחרים שגרים בבנין. אם הנורמה היא לאפשר לאורחים לחנות שם ולדיירים לחנות שם מספר רכבים, בהנחה שהוא עושה שימוש דומה, לא רואה סיבה לאסור עליו משהו שעושים אחרים רק בגלל שאצלו זה עסק.

 

אם הוא עושה שימוש מופרז שווה להתחיל בלדבר איתו.

אם אין אוזן קשבת יהיה קשה לפעול במישור החוקי (כל מה שקשור לסכסוכי שכנים הוא איטי), אלא אם העסק שלו פועל באופן לא חוקי ללא היתר בבנין מגורים ואז אפשר לעשות לו צרות מול הרשויות.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם (נערך)

תתחיל בלבדוק אם יש לו רישיון עסק והיתר לשימוש חורג (היתר שצריך כדי לנהל עסק בדירת מגורים).

תבדוק אם החניות צמודות לדירות או שהן רכוש משותף.

אם הן רכוש משותף תבדוק מה כתוב בתקנון לגבי שימוש בחניות. אפילו אם בתקנון לא כתוב כלום אז לדעתי כניסה של רכבים זרים כל היום היא לא שימוש סביר ברכוש המשותף, בטח אם אם חונים בכמה חניות.

 אם החניות פרטיות אז ברור שאסורה כניסה לרכבים זרים.

עריכה אחרונה על ידי 2pac
  • אהבתי 1
פורסם
לפני שעתיים, Sparrow420 כתב:

אומנם היא על בסיס מקום קבוע, אבל אם אני אקנה לעצמי צי רכבים ואתפוס את כל החניות זה בטוח נגד החוק, לא?

או שזה חייב להיות בתקנון של הבניין ומה שכתוב שם קובע?

 

אני אניח שהתכוונת כתוב שהחניה היא על בסיס מקום פנוי, לא קבוע.

התקנון רלוונטי, אבל כך גם הנורמה שהשתרשה אצלכם לאורך שנים, וגם הנושא של שימוש סביר.

אם התקנון אוסר כניסת אורחים אבל לאורך השנים כולם הכניסו אורחים, לא תוכלו לאכוף את התקנון רק על דייר אחד, אם הוא עושה שימוש סביר בחניה.

 

ושימוש סביר רלוונטי אם התקנון מתיר כניסת אורחים אבל לא מפרט מעבר, כי אין למנוע מדייר לעשות שימוש ברכוש משותף, כלומר דייר אחד לא יכול לתפוס לתמיד את כל החניות ולמנוע מאחרים לחנות שם. אבל זה מקרה קיצון. והבעיה היא, ש״סביר״ זו הגדרה פלואידית, אם מותר להכניס אורחים, כמה אורחים מותר? לאיזה פרק זמן? אם תגיעו לבית משפט, זה מה שיקבע השופט.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
פורסם

אם זה לא בשעות הערב כשהחניה מלאה, מה  מפריע לך?

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 8 שעות, Be roo כתב:

 

אני אניח שהתכוונת כתוב שהחניה היא על בסיס מקום פנוי, לא קבוע.

התקנון רלוונטי, אבל כך גם הנורמה שהשתרשה אצלכם לאורך שנים, וגם הנושא של שימוש סביר.

אם התקנון אוסר כניסת אורחים אבל לאורך השנים כולם הכניסו אורחים, לא תוכלו לאכוף את התקנון רק על דייר אחד, אם הוא עושה שימוש סביר בחניה.

 

ושימוש סביר רלוונטי אם התקנון מתיר כניסת אורחים אבל לא מפרט מעבר, כי אין למנוע מדייר לעשות שימוש ברכוש משותף, כלומר דייר אחד לא יכול לתפוס לתמיד את כל החניות ולמנוע מאחרים לחנות שם. אבל זה מקרה קיצון. והבעיה היא, ש״סביר״ זו הגדרה פלואידית, אם מותר להכניס אורחים, כמה אורחים מותר? לאיזה פרק זמן? אם תגיעו לבית משפט, זה מה שיקבע השופט.

 

כן, על בסיס מקום פנוי.

 

לפני 8 שעות, tinoki כתב:

אם זה לא בשעות הערב כשהחניה מלאה, מה  מפריע לך?

כי אני עובד לילה והזמן הפנוי שלי זה השעות עבודה שלהם.

פורסם
לפני 19 שעות, 2pac כתב:

תתחיל בלבדוק אם יש לו רישיון עסק והיתר לשימוש חורג (היתר שצריך כדי לנהל עסק בדירת מגורים).

תבדוק אם החניות צמודות לדירות או שהן רכוש משותף.

אם הן רכוש משותף תבדוק מה כתוב בתקנון לגבי שימוש בחניות. אפילו אם בתקנון לא כתוב כלום אז לדעתי כניסה של רכבים זרים כל היום היא לא שימוש סביר ברכוש המשותף, בטח אם אם חונים בכמה חניות.

 אם החניות פרטיות אז ברור שאסורה כניסה לרכבים זרים.

 

פספסתי את התגובה שלך מקודם.

החניות על בסיס מקום פנוי, אשאל את הבעל בית שלי מה כתוב בתקנון בקשר לשימוש בהם.

פורסם
לפני כשעה, Sparrow420 כתב:

מה כתוב בתקנון

 

אני מוכן להתערב שהוא יגיד לך שלא כתוב שם כלום, כיון שלדעתי בערך 0.0001% מהבניינים טורחים לקבוע תקנון שונה מהסטאנדרטי. יש נורמות שמתקבעות לאורך השנים, וכך זה נשאר, ברמת ההסכם הג'נטלמני.

 

אצלינו בבניין יש 6 חניות ל 16 דירות על בסיס מקום פנוי, והחלטנו (אבל זה לא מגובה בתקנון) שבכל רגע נתון לכל דירה יכול להיות רק רכב אחד בחניה - וכך המלצתי גם לכל מי ששאל אותי על מקרים דומים. להגיד שזה פתר את כל הויכוחים סביב השימוש בחניה? ממש לא - מישהו נסע לחודש לחו"ל והשאיר את האוטו בחניה, סביר או לא? מישהו שההורים שלו באו לביקור והחנו את הרכב שלהם, סביר או לא?

 

בסופו של דבר אי אפשר לקבע הכל בחוקים וצריך גם קצת קומון סנס ורצון לשכנות טובה.

פורסם

הבעיה מספר אחת ב-Common Sense מופיעה בשמו, הוא לכאורה Common, אבל בפועל ממש לא.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...