Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאוטו בגודל כזה מספיק גם בכביש הררי וגם אחרי משאית וגם כדי לקבל דוחות של שלילת רישיון.  כל עוד לא מפחדים ממעל 3000 סלד...

איך זה משתווה לדאצ'יה הזאת (פחות כוח סוס, אבל חשמלי, המומנט ירגיש אחרת?) אני לא יודע, אבל אני מאוד אשמח לנסות.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נהנתי ברכבים עם הספק כזה בכביש הררי.

ועם הנתונים של דאציה עושה רושם היא חלשה מרכב מיני עם מנוע 1.0.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, calmride כתב:

רכב מיותר בארץ לרוב הדעות.

בארץ רכב הוא יקר ולא יכול לשמש כצעצוע עירוני בלבד.

לאו דווקא צעצוע.
נכון ל-2018, ל-27% ממשקי הבית בארץ היו שתי מכוניות או יותר (ל-72% היתה מכונית אחת לפחות). אגב, כבר ב-2014 ל-25% ממשקי הבית היו לפחות שתי מכוניות.
בהרבה מאד אם לא הרוב המכריע של המקרים, רק אחד משני כלי הרכב צריך להתאים להסעת כל המשפחה לנסיעות ארוכות (מאות ק״מ) בסופ״ש, חגים וחופשות, והשני משמש כמעט אך ורק ליוֹמְמוּת וסידורים מקומיים. אין סיבה שרכב כזה יצטרך גודל, טווח או ביצועים משמעותיים.
זה שוק לא קטן. ושוב, לא מדובר במכוניות מקטוגורית ה-quadricycle האירופית ששר התחבורה כץ בזמנו דחף להביא ארצה, אבל שלא יכלו לנוע בכביש בין-עירוני והיו מוגבלות לנהג ונוסע אחד. זו מכונית שיכולה לנסוע בכל סוגי הכבישים, ולהסיע שני מבוגרים ושני ילדים.

בנוסף, חשוב להבחין בין סוגים שונים של נסיעה בין-עירונית. הטווח כאן לגמרי מכסה ירושלים-ת״א וחזרה ללא טעינת בינתיים, או מהשרון לחיפה וחזרה, במהירויות של כביש מהיר.  נכון, לא מתאים לנסיעה מהמרכז לאילת ללא טעינה -- אם כי, למי שעושה נסיעה כזו רק פעם בשנה או פחות, אולי עדיין משתלם.

לו המחיר היה פרופורציונלי למה שהוא באירופה, היא היתה עולה 70000-75000; זה היה משליך גם על עלות של ביטוח מקיף, ובסה״כ, עם הוצאות התחזוקה והחשמל הנמוכות, היה מתקבל רכב עם עלות בעלות כוללת (TCO) מאד נמוכה. אני מעריך שהשוק לזה לא קטן, אם יש איך להתקין עמדת טעינה ביתית.
מתאים גם לרכב להשכרה לנסיעות מקומיות, רכב סיור של חברות אבטחה ובסיסים צבאיים וכו׳ -- אלה בד״כ לט עוברים יותר מ-100-200 ק״מ ביום, במהירויות עירוניות.
אגב, הגירסה הפחות מאובזרת לציי השכרה וגירסת המטען (ללא מושבים אחורים, יכולת הטענה של 1100 ליטר) אמורות לעלות באירופה עוד פחות מה-17000 יורו של הגירסה הפרטית.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כח זמין מאפשר שליטה טובה בסיטואציה וזה כמובן יותר בטיחותי, כי אתה לא צריך להסס לפני שאתה יוצא לעקיפה ויקח לך פחות זמן להשלים אותה ולחזור ימינה.

אבל באמת בלי לנהוג זה הכל דיבורים באויר. לעקוף משאיות כל פחון חיסכון מודרני מסוגל, אבל 40 כ"ס נשמע כמו נתון מ1960 ולא 2022, כך שהיכולת לתמרן בתנועה בין עירונית של היום נשמעת מפוקפקת.

לפני 7 דקות, liorwohl כתב:

לאוטו בגודל כזה מספיק גם בכביש הררי וגם אחרי משאית וגם כדי לקבל דוחות של שלילת רישיון.  כל עוד לא מפחדים ממעל 3000 סלד...

איך זה משתווה לדאצ'יה הזאת (פחות כוח סוס, אבל חשמלי, המומנט ירגיש אחרת?) אני לא יודע, אבל אני מאוד אשמח לנסות.

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, SlowRide כתב:

כח זמין מאפשר שליטה טובה בסיטואציה וזה כמובן יותר בטיחותי, כי אתה לא צריך להסס לפני שאתה יוצא לעקיפה ויקח לך פחות זמן להשלים אותה ולחזור ימינה.

אבל באמת בלי לנהוג זה הכל דיבורים באויר. לעקוף משאיות כל פחון חיסכון מודרני מסוגל, אבל 40 כ"ס נשמע כמו נתון מ1960 ולא 2022, כך שהיכולת לתמרן בתנועה בין עירונית של היום נשמעת מפוקפקת.

 

מה שבעיקר חסר מול רכבים ״רגילים״ זו תאוצה -- אבל זה לא באמת משנה אם רק אחוזים בודדים מהנסועה בכבישים מהירים.
בכבישים עירוניים ופרבריים לא עוברים את ה-70-80 קמ״ש, והתאוצה החשובה היא לא 0-100 קמ״ש; יותר רלוונטים:
--   0-50 קמ״ש: 5.6 שנ׳
--  30-60 קמ״ש: 4.2 שנ׳
--  50-80 קמ״ש: 6.7 שנ׳
וזה נראה סביר לצרכים
https://motogaraz.in/dacia-spring-electric-acceleration-0-100-km-h-0-400-m-30-60-km-h-50-80-km-h-top-speed-racelogic/

לסוסיתא שהיתה להורי בילדותי (סוסיתא 12 סטיישן מודל 1967) היה מנוע 1.2 ל׳ עם 46 כ״ס ומומנט של 83Nm. לספרינג יש 50% יותר מומנט, והיא שוקלת 950 ק״ג; הסוסיתא שקלה משהו כמו 870 ק״ג יבשה, אז די דומה סה״כ.
זה מה שהיה, והיא בהחלט הסתדרה עם כל הכבישים שהיו אז בארץ להסעת שני הורים ושני ילדים, כולל מי-ם לסיני עם ציוד קמפינג מלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור בא נסכם, ההשוואה לרכב משנת 2022 אשר נקרא דאציה כל שהוא הוא לבין סוסיתא משנת 1967, אה, ואכן הדאציה בהחלט עולה עליה.

בהחלט סיכום ראוי לשמו שמשקף את העניין במדוייק.

 

הרכב הזה מתאים למדינות העולם השלישי.

 

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, אליהו שבת כתב:

בקיצור בא נסכם, ההשוואה לרכב משנת 2022 אשר נקרא דאציה כל שהוא הוא לבין סוסיתא משנת 1967, אה, ואכן הדאציה בהחלט עולה עליה.

בהחלט סיכום ראוי לשמו שמשקף את העניין במדוייק.

 

הרכב הזה מתאים למדינות העולם השלישי.

 

 

וזה בדיוק מה שהוא, כאמור -- רכב שתוכנן במקור הבנזיני כאמצעי תחבורה זול להודו, ברזיל וסין. הגירסה החשמלית אותו דבר, אבל חשמלית, עם עלויות התיפעול והתחזוקה הזולות שנגזרות מזה.
במחיר הולם (כנראה לא יהיה המצב) מה הבעיה בזה? למה מי שעושה 20-25 ק״מ מכסימום ביום בתוך עיר/פרברים בלבד, כש-90% מהזמן רק אדם אחד ברכב,  צריך יותר? ואני מכיר אנשים כאלה גם בארץ וגם בארה״ב.
נכון, לו היתה תחבורה ציבורית נאותה רבים מהם היו יכולים להשתמש בה -- אבל אין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 30 דקות, PinkDolphin כתב:

זה מה שהיה, והיא בהחלט הסתדרה עם כל הכבישים שהיו אז בארץ להסעת שני הורים ושני ילדים, כולל מי-ם לסיני עם ציוד קמפינג מלא

פעם לכל הרכבים היו הספקים כאלה, אולי מי שהיה ממש עשיר נסע ברכב אמריקאי עם 6 צילינדר ו-100 כוחות סוס.

השאלה היא מה קורה היום. לפני 7 שנים היה לי רכב עם 50 כ"ס. הייתי צריך לתכנן את הנסיעה ולצבור מהירות לפני שנכנסים לעליות ממושכות כדי לשמור על הקצב של התנועה ולא להיתקע מאחורי רכבים כבדים. להסתדר בטח שאפשר, אבל מדובר על רכב חדש מהניילונים שעולה 100 אש"ח, לא במכונית בת 25 שקנית בדמי כיס שחסכת. אתה לא רוצה להסתדר, אתה מעדיף להיות להיות מסודר מראש. 

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, SlowRide כתב:

פעם לכל הרכבים היו הספקים כאלה, אולי מי שהיה ממש עשיר נסע ברכב אמריקאי עם 6 צילינדר ו-100 כוחות סוס.

הסתדרו עם ההספקים האלה כי

 

א) הרכבים היו קלים יותר, כי לא היה בהם חיזוקי שלדה ומרכב, מערכות בטיחות ואיבזור שיש היום בכל פחנוע. מצד שני, היום אתה מגיע ליעד הרבה פחות מזיע ופוטנציאלית פחות מת.

 

ב) קצב התנועה לא היה אותו קצב תנועה. עם מכונית של פעם הרבה פחות נוח להתנהל בתנועה של היום. כלומר כן, היא תגיע למהירויות של 90-140, אבל זה יהיה עם מנוע צורח, רעידות ורעש כאילו האוטו עומד להתפרק, וכל טעות הכי קטנה תשלח אותך למועדון השיש.

אפילו אם תיקח משפחתומטית מתחילת שנות ה2000, עם מנוע 1.6 על 110 כ"ס וגיר 4 הילוכים, היא תעמוד בקצב התנועה בכביש 6, אבל התחושה הכללית תהיה שקשה לאוטו, חוסר יציבות, ועדיף לרדת לקומפורט זון של האוטו, שזה 90-100 בערך.

 

האוטו ייסע, אבל כיף זה לא יהיה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, vadim6385 כתב:

אפילו אם תיקח משפחתומטית מתחילת שנות ה2000, עם מנוע 1.6 על 110 כ"ס וגיר 4 הילוכים, היא תעמוד בקצב התנועה בכביש 6, אבל התחושה הכללית תהיה שקשה לאוטו, חוסר יציבות, ועדיף לרדת לקומפורט זון של האוטו, שזה 90-100 בערך.

 

האוטו ייסע, אבל כיף זה לא יהיה.

חוסר יציבות ב-120 קמ''ש במשפחתית 1.6 שנולדה לפני 20 שנה? רק עם לא טופלה כראוי.

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, PinkDolphin כתב:

 זו מכונית שיכולה לנסוע בכל סוגי הכבישים, ולהסיע שני מבוגרים ושני ילדים.

בנוסף, חשוב להבחין בין סוגים שונים של נסיעה בין-עירונית. הטווח כאן לגמרי מכסה ירושלים-ת״א וחזרה ללא טעינת בינתיים, או מהשרון לחיפה וחזרה, במהירויות של כביש מהיר.  נכון, לא מתאים לנסיעה מהמרכז לאילת ללא טעינה -- אם כי, למי שעושה נסיעה כזו רק פעם בשנה או פחות, אולי עדיין משתלם.

 

כמה קל לבנות תיאוריות, על נתונים יבשים, וסופר-אופטימיים...

 

במהירויות בין-עירוניות, נניח 100 קמ"ש, שזה נחשב אפילו לאט במושגים העכשוויים, הסוללה מתרוקנת ממש במהירות. בערך חצי מהטווח המוצהר. עם נהג בלבד. במישור.

 

בקיץ אצלנו חם מאוד, וזה משפיע גם על אחוזי הסוללה.

וגם צריך להדליק מזגן מן הסתם. עוד עומס גדול על הסוללה. 

4 נפשות ברכב, זו תוספת משקל משמעותית. תוסיף לזה את העליות לירושליים, ואני לא בטוח כבר אם בכלל הרכב יגיע לשם..

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yossiaviel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

קצב התנועה לא היה אותו קצב תנועה

מעניין לשאול את זקני הפורום, האם אכן בשנות מה 60 וה 70 קצב התנועה היה משמעותית איטי יותר (אם נתעלם מאלמנט איכות הכבישים)?

כמה שידוע לי המהירות בכבישים בינעירוניים הייתה 90 קמ'ש. האם רוב הנהגים אכן לא עברו אותה בגלל מגבלות הרכבים?

 

הרוב הזדחלו ב 50-60 קמ'ש בעליות הקסטל לירושלים?

@sperial

עריכה אחרונה על ידי FARM
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מאיפה אתה חושב נולדו המשפטים "עולה את הקסטל בלי בעיות" או "יכול לרדת לאילת בלי בעיות"? 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Boltik כתב:

חוסר יציבות ב-120 קמ''ש במשפחתית 1.6 שנולדה לפני 20 שנה? רק עם לא טופלה כראוי.

אם אתה משווה אותה למשפחתית מ2018, היא מרגישה לא יציבה.

והסיוויק 2002 שהייתה לי, טופלה כראוי

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא אמורה להיות בעיה לשייט ברכב כזה 120 קמ"ש, אולי יהיו יותר רעשי כביש אבל זהו.

הרכב שלי זקן מהסיוויק שהיתה לך ב10 שנים ומרגיש יציב ב120 קמ"ש וגם צפונה מזה. 

  • רעיון טוב! 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...