Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוטובוס נכנס ברכב, ואגד מתנערת


שימו לב! השרשור הזה בן 893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

לפני כחודש וחצי אחי נסע בתוך השכונה, היו שני נתיבים שמאלה, הוא היה בשמאלי ואוטובוס לימינו, הרמזור התחלף לירוק שניהם נסעו, והאוטובוס נכנס בו בחלק הקדמי מצד ימין,

הנהג כמובן לא עצר באמצע הכביש אלא זז הצידה כך שלא היה הרבה מה לצלם מיד, ואחרי שאחי זז אליו הנהג אמר לו שזה אשמתו (אחי) כי הוא צריך לדעת שאוטובוס בסיבוב נכנס לנתיב ליד, והוא היה צריך להיזהר,

אחי קיבל פרטים העביר לחברת ביטוח אבל כמובן שאגד מתנערת כי הנהג טוען שאינו אשם, 

האם יש מה לעשות חוץ מללכת לבית משפט (שגם זה לא ודאי יעזור?

ומה באמת אפשר לעשות בתאונה כשהנהג הפוגע זז מיד הצידה ואי אפשר לצלם את הרכבים דבוקים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש צילום ממצלמת דרך?

 

טענתו של נהג האוטובוס מוזרה. אני לא מכיר היתר לאוטובוס לסטות מנתיבו בפניה. הבעיה היא, כמובן, שאם אין צילום ממצלמת הדרך נהג האוטובוס יכול לטעון שאחיך סטה מנתיבו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, sperial כתב:

האם יש צילום ממצלמת דרך?

 

טענתו של נהג האוטובוס מוזרה. אני לא מכיר היתר לאוטובוס לסטות מנתיבו בפניה. הבעיה היא, כמובן, שאם אין צילום ממצלמת הדרך נהג האוטובוס יכול לטעון שאחיך סטה מנתיבו.

אין צילום,

יש עדי ראיה אך הבעיה שאגד מתנערת וזה אומר רק ללכת לבית משפט שזה נשמע חתיכת סיפור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון שאוטבוסים, בגלל המבנה הארוך שלהם, חותכים לעיתים את קו הנתיב, אבל זו אחריות שלהם לא לפגוע ברכב אחר.

אפשר לחזור לצות ולצלם שם אוטובוסים פונים במקום בצורה שתראה את ה״פלישה״ שלהם לנתיב הסמוך ולשלוח לאגד, בתקווה שזה ידרבן אותם לשלם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.10.2021 בשעה 14:38, משה. ט כתב:

שלום

לפני כחודש וחצי אחי נסע בתוך השכונה, היו שני נתיבים שמאלה, הוא היה בשמאלי ואוטובוס לימינו, הרמזור התחלף לירוק שניהם נסעו, והאוטובוס נכנס בו בחלק הקדמי מצד ימין,

הנהג כמובן לא עצר באמצע הכביש אלא זז הצידה כך שלא היה הרבה מה לצלם מיד, ואחרי שאחי זז אליו הנהג אמר לו שזה אשמתו (אחי) כי הוא צריך לדעת שאוטובוס בסיבוב נכנס לנתיב ליד, והוא היה צריך להיזהר,

אחי קיבל פרטים העביר לחברת ביטוח אבל כמובן שאגד מתנערת כי הנהג טוען שאינו אשם, 

האם יש מה לעשות חוץ מללכת לבית משפט (שגם זה לא ודאי יעזור?

ומה באמת אפשר לעשות בתאונה כשהנהג הפוגע זז מיד הצידה ואי אפשר לצלם את הרכבים דבוקים?

 

בתאריך 8.10.2021 בשעה 14:38, משה. ט כתב:

שלום

לפני כחודש וחצי אחי נסע בתוך השכונה, היו שני נתיבים שמאלה, הוא היה בשמאלי ואוטובוס לימינו, הרמזור התחלף לירוק שניהם נסעו, והאוטובוס נכנס בו בחלק הקדמי מצד ימין,

הנהג כמובן לא עצר באמצע הכביש אלא זז הצידה כך שלא היה הרבה מה לצלם מיד, ואחרי שאחי זז אליו הנהג אמר לו שזה אשמתו (אחי) כי הוא צריך לדעת שאוטובוס בסיבוב נכנס לנתיב ליד, והוא היה צריך להיזהר,

אחי קיבל פרטים העביר לחברת ביטוח אבל כמובן שאגד מתנערת כי הנהג טוען שאינו אשם, 

האם יש מה לעשות חוץ מללכת לבית משפט (שגם זה לא ודאי יעזור?

ומה באמת אפשר לעשות בתאונה כשהנהג הפוגע זז מיד הצידה ואי אפשר לצלם את הרכבים דבוקים?

אתחיל בגילוי נאות, שאני חבר אגד ונוהג אוטובוסים כבר למעלה משלושים שנה.

אם לא היית נוכח במקום האירוע, כל מה שאתה מתאר, זו עדות שמיעה, המסתמכת על דבריו של אחד הצדדים, שמן הסתם, איננו אובייקטיבי במיוחד.

מפאת אורכו של האוטובוס והעובדה שגלגליו הקדמיים נמצאים מאחורי הנהג ולא מלפניו או מתחתיו, כמו ברכבים פרטיים או משאיות קלות, נהג האוטובוס, בעת פניה שמאלה או ימינה, מתקדם ישר לתוך הצומת ורק כשמרכז האוטובוס נמצא בתוך הצומת מסובב הנהג את ההגה כדי להשלים את הפניה. מעצם הפעולה הזאת, נהגי רכבים פרטיים, שאינם מבינים את הטכניקה הזו, ממהרים לעבור לנתיב הימני שנראה להם פנוי ונתקלים למרבה הצער באוטובוס, שבדיוק ברגע הקריטי הזה שנהג האוטובוס מחויב להסתכל במראות כדי לראות שזנב האוטובוס, שרדיוס הסיבוב שלו גדול יותר, אינו פוגע ברכבים שמנסים להדחק לנתיב נסיעתו. 

אולי אחיך יוכל להבין יותר איפה טעה, אם יסתכל על הסרטון שמצאתי ביוטיוב, על שיעור ראשון בנהיגת אוטובוס.

 

לפני כשעה, Be roo כתב:

זה נכון שאוטבוסים, בגלל המבנה הארוך שלהם, חותכים לעיתים את קו הנתיב, אבל זו אחריות שלהם לא לפגוע ברכב אחר.

אפשר לחזור לצות ולצלם שם אוטובוסים פונים במקום בצורה שתראה את ה״פלישה״ שלהם לנתיב הסמוך ולשלוח לאגד, בתקווה שזה ידרבן אותם לשלם.

זה כמו להגיד שכלי רכב, בגלל שהם מצוידים בהגה שמסובב את הגלגלים, נוטים לעתים לנסוע בזיגזגים. 

מאחר שאוטובוס, מעצם היותו כלי רכב ארוך ומורכב, נהגיו נדרשים להשתלמות ארוכה, מקצועית וללא פשרות, על אחת כמה וכמה נהגי אגד, שבית הספר ללימוד נהיגה שלו, נחשב לאחד מבית הספר המקצועיים הטובים בעולם.

לשלוח לאגד סרטונים של אוטובוסים ש"חותכים" את קו ההפרדה בין הנתיבים, לא יואיל בכלום. יואיל יותר אם פות"ש יצרף תמונות על מיקום הפגיעות ברכב אחיו ובאוטובוס, אם ישנן כאילו בכלל.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נאמר שאם זה מה שנהג האוטובוס יטען בבית המשפט מצבך טוב. לפני 20 שנה אוטובוס יצא מתחנה ופגע ברכב של אמא שלי.

הנהג אמר לה במקום שזה מה שקורה למי שלא נותן לאוטובוס לצאת מתחנה. הקטע שהאהבל הזה אשכרה אמר את זה בבית המשפט...

אתם מוזמנים לנחש כמה שניות לקח לשופט להגיע להחלטה.

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Erez Ronen כתב:

 

מפאת אורכו של האוטובוס והעובדה שגלגליו הקדמיים נמצאים מאחורי הנהג ולא מלפניו או מתחתיו, כמו ברכבים פרטיים או משאיות קלות, נהג האוטובוס, בעת פניה שמאלה או ימינה, מתקדם ישר לתוך הצומת ורק כשמרכז האוטובוס נמצא בתוך הצומת מסובב הנהג את ההגה כדי להשלים את הפניה. מעצם הפעולה הזאת, נהגי רכבים פרטיים, שאינם מבינים את הטכניקה הזו, ממהרים לעבור לנתיב הימני שנראה להם פנוי ונתקלים למרבה הצער באוטובוס, שבדיוק ברגע הקריטי הזה שנהג האוטובוס מחויב להסתכל במראות כדי לראות שזנב האוטובוס, שרדיוס הסיבוב שלו גדול יותר, אינו פוגע ברכבים שמנסים להדחק לנתיב נסיעתו. 

אולי אחיך יוכל להבין יותר איפה טעה, אם יסתכל על הסרטון שמצאתי ביוטיוב, על שיעור ראשון בנהיגת אוטובוס.

זו באמת בעיה שנהגים לא מבינים את המגבלות של נהגי אוטובוסים ומשאיות (כמו זה וכמו שטחים מתים ועוד), 

אבל אם נהג האוטובוס נכנס לנתיב שלשמאלו (ואף הודה בכך לפי פות"ש), גם אם לא הייתה לו ברירה אחרת כנראה שהוא אשם בתאונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, itzik123 כתב:

אבל אם נהג האוטובוס נכנס לנתיב שלשמאלו (ואף הודה בכך לפי פות"ש), גם אם לא הייתה לו ברירה אחרת כנראה שהוא אשם בתאונה.

יש כאן שתי גרסאות.

האחת של אחיו של פות"ש שטוען שנהג האוטובוס הודה בפניו שאכן נכנס לנתיב השמאלי והגרסה השנייה, המיוצגת ע"י נציג חברת הביטוח של אגד, (שמן הסתם מתבססת על דיווחו של נהג האוטובוס), שלא כך התרחש האירוע. מאחר והאירוע לא מצולם, אין דרך לדעת מי אחראי לתאונה ובאיזה אחוזים. 

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, erez59 כתב:

שלא כך התרחש האירוע.

אנחנו לא יודעים מה הנהג סיפר לאגד, יתכן שהוא הודה בתיאור הנסיבות, אך כמו שהוא חושב שזה לגיטימי לפלוש לנתיב בפניה, כך גם המעסיק שלו חושב.

זה מה שהנחתי כאשר כתבתי את תגובתי הקודמת, אך אתה צודק, לא בטוח שזה המקרה.

שווה לנסות לקבל מאגד את גרסת הנהג, כדי לדעת לפחות אם שינה את סיפורו.

 

לפני 14 שעות, Erez Ronen כתב:

זה כמו להגיד שכלי רכב, בגלל שהם מצוידים בהגה שמסובב את הגלגלים, נוטים לעתים לנסוע בזיגזגים. 

צר לי, אבל זה לא נכון, גם בלי להיות נהג אוטובוס אוכל לחתום לך שיש פניות שעקב מבנה הצומת אין לאוטובוס שום דרך לבצע מבלי לחרוג מנתיבו, לא משנה כמה תשתלם. ענין של גאומטריה. יש צמתים עם גאומטריה בעיתית שגם רכבים פרטיים מתקשים לפנות בהם בלי לחרוג מעט מהנתיב (ורובם אפילו לא מנסים, אבל זה ענין אחר).

ועדין, באחריות הנהג לא לפגוע ברכבים בנתיבים הסמוכים.

 

לפני 14 שעות, Erez Ronen כתב:

לשלוח לאגד סרטונים של אוטובוסים ש"חותכים" את קו ההפרדה בין הנתיבים, לא יואיל בכלום

אולי כן, ואולי לא. בצעד הזה אין לו מה להפסיד, אבל אולי יצליח לשכנע את אגד שהנהגים שלה לא מסוגלים (או לא מקפידים) לבצע את הפניה הזו בלי לחרוג מהנתיב, מה שתואם את גרסתו הראשונית וגם את זו של נהג האוטובוס.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Be roo כתב:

אנחנו לא יודעים מה הנהג סיפר לאגד, יתכן שהוא הודה בתיאור הנסיבות, אך כמו שהוא חושב שזה לגיטימי לפלוש לנתיב בפניה, כך גם המעסיק שלו חושב.

זה מה שהנחתי כאשר כתבתי את תגובתי הקודמת, אך אתה צודק, לא בטוח שזה המקרה.

שווה לנסות לקבל מאגד את גרסת הנהג, כדי לדעת לפחות אם שינה את סיפורו.

 

אגד זו חברה עסקית.

מחלקת הביטוח של אגד, אינה "המעסיק" של הנהג ובתאונות בהן נהג האוטובוס אשם, מעבר להשתתפות עצמית שעליו לשלם, הוא גם עשוי לעמוד בפני משפט פנימי.
לו נהג האוטובוס היה חושב שזה לגיטימי לפלוש לנתיב אחר בפניה, היה חוזר על הדברים בפני נציג הביטוח ומשכך, נציג הביטוח לא היה מתנער מהאחריות לתאונה. אלו ציטוטים כביכול של נהג הרכב הפרטי המעורב ולכן צריכים להתקבל בערבון מוגבל. 

 

צר לי, אבל זה לא נכון, גם בלי להיות נהג אוטובוס אוכל לחתום לך שיש פניות שעקב מבנה הצומת אין לאוטובוס שום דרך לבצע מבלי לחרוג מנתיבו, לא משנה כמה תשתלם. ענין של גאומטריה. יש צמתים עם גאומטריה בעיתית שגם רכבים פרטיים מתקשים לפנות בהם בלי לחרוג מעט מהנתיב (ורובם אפילו לא מנסים, אבל זה ענין אחר).

ועדין, באחריות הנהג לא לפגוע ברכבים בנתיבים הסמוכים.

 

אכן יש פניות מורכבות יותר שמצריכות תשומת לב מרבית מכל נהג, על אחת כמה וכמה מנהג מקצועי. בעוד שנהגים מקצועיים לומדים כיצד להתנהל במצבים מורכבים, לא כך הדבר לגבי רוב רובם של נהגים פרטיים. (הסבירות שדרך בעלת פנייה עם שני נתיבים, תהיה מורכבת עד כדי כך שתחייב פלישה לנתיב השני, לא רבה וגם אם קיימת, נהג מקצועי ידע כיצד להתנהל בה).

 

לפני 4 דקות, Be roo כתב:

 

אולי כן, ואולי לא. בצעד הזה אין לו מה להפסיד, אבל אולי יצליח לשכנע את אגד שהנהגים שלה לא מסוגלים (או לא מקפידים) לבצע את הפניה הזו בלי לחרוג מהנתיב, מה שתואם את גרסתו הראשונית וגם את זו של נהג האוטובוס.

 

גם כאן זה לא בדיוק עובד כך. מחלקת ביטוח זו מחלקה אחת ומחלקת בטיחות זו מחלקה אחרת. במידה ומשתמש בדרך חושב שנהג אוטובוס לא נוהג כהלכה, זכותו להתקשר למספר הטלפון המופיע על הפאנל האחורי של האוטובוס ולדווח למחלקת הבטיחות על המקרה. אני יכול להבטיח, שכל תלונה נבדקת ומטופלת והמתלונן מקבל התייחסות אישית לפנייתו.

.....

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היות והנהג הודה בפניך ותחת ההנחה הסבירה שאתה לא ממציא לנו סיפורים, כי אין לך אינטרס, אז סביר הניח שהאמת היא כפי שסיפרת. החדשות הטובות הן שנהג האוטובוס אשם בתאונה. החדשות הרעות הן שינחו אותו לשקר ואז מילה נגד מילה. הרי אם היה מגיע לאגד ואומר אתה מה שאמר לך, היות ומדובר בחברה צדיקה שהאמת והצדק הן נר לרגליה כבר היית מקבל את הכסף, כי הטיעון של הנהג מוכיח את אשמתו (וחוסר מקצועיותו, אבל זה לשרשור אחר). אולם, אגד, כמו כל חברה עסקית, תהיה מוכנה לשקר כדי להתחמק מאחריות כלכלית, ולכן לדעתי יהיה לך קשה להוכיח שקר מה שקרה.

אבל, אני בכל זאת הייתי מברר על עלות תיקון ותובע במידה ומדובר במחיר שהוא קרוב להשתתפות העצמית או תחתיה, שכן אני חושב כי ניתן תחת תנאים סבירים לשכנע שופט באירועים כפי שהתרחשו. צריך לדעת לספר את הסיפור היטב, להביא תמונות מהזירה, להביא סרטונים של נהגים אחרים עושים זאת דווקא כן יעזור לדעתי ויש עוד דברים שאפשר לעשות. בכל אופן, כל זה שווה התעסקות שלא בטוח שמשתלמת לך כלכלית ומבחינת זמן. 

האם בדקת בכלל מה גובה הנזק?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד לא בדקנו את גובה הנזק, אבל אם אני לא בטוח שיאשרו אחי ילך לעשות את זה בכפר ולא במוסך מורשה, אחרי הכל זה פורד סטיישן ב13,000 ש"ח לא מי יודע מה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.10.2021 בשעה 19:00, Erez Ronen כתב:

אם יסתכל על הסרטון שמצאתי ביוטיוב

ברגע שמורה לנהיגה אומר "חוקית זה אסור, אבל..." הוא איבד אותי. זה שעושים דברים לא חוקיים במציאות, וואלה - גם 91 במקום 90 זה לא חוקי - אבל שמורה לנהיגה אשכרה ילמד דברים לא חוקיים?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Fazer כתב:

ברגע שמורה לנהיגה אומר "חוקית זה אסור, אבל..." הוא איבד אותי. זה שעושים דברים לא חוקיים במציאות, וואלה - גם 91 במקום 90 זה לא חוקי - אבל שמורה לנהיגה אשכרה ילמד דברים לא חוקיים?

לדעתי המורה טועה באמירה הזו. אין מניעה חוקית לרחף מעל המדרכה. כל רכב החונה בניצב למדרכה, למעשה מרחף מעל המדרכה.  קיים איסור לחסום מעבר על מדרכה וחייבים להשאיר מעבר של 130 ס"מ, אם אני לא טועה, אבל אפשר לרחף מעל מדרכה תוך נקיטה באמצעי הזהירות המתבקשים.

לפני 7 שעות, משה. ט כתב:

עוד לא בדקנו את גובה הנזק, אבל אם אני לא בטוח שיאשרו אחי ילך לעשות את זה בכפר ולא במוסך מורשה, אחרי הכל זה פורד סטיישן ב13,000 ש"ח לא מי יודע מה....

מספר שאלות שיכולות לשפוך אור על העניין:

האם תוכל לצרף צילום מגוגל מפות של מקום התאונה או את מיקום הצומת והעיר?

האם אחיך צילם את הרכבים ואפשר לראות את מיקום הפגיעות ואת הנזק?

האם לאחיך וותק נהיגה רב, שיכול לבטל את הטענה שהוא חסר ניסיון?

האם העדים שטענת שקיימים, היו ברכב של אחיך, באוטובוס, או עוברי אורח?

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Fazer כתב:

ברגע שמורה לנהיגה אומר "חוקית זה אסור, אבל..." הוא איבד אותי. זה שעושים דברים לא חוקיים במציאות

אז מה? אם הוא לא יכול להשלים את הפניה בלי לרחף מעל המדרכה אז שישאר לעמוד שם תקוע?

אם אתה עם הפרייבט ברחוב עם קו הפרדה ורכב חונה במקום אסור כך שלא ניתן לעקוף בלי לעבור על הקו תשאר שם עד שהנהג יגיע להזיז את הרכב?

 

המציאות מזמנת לנו מקרים שהתקנות לא יכולות לפתור ונהג צריך להפעיל שיקול דעת ולהתמודד עם המצב. כן, אם תהיה תאונה זו אשמתו, אבל אם הכל עבר בשלום עומד לזכותו מבחן האדם הסביר. ומורה נהיגה צריך ללמד איך מתמודדים עם המציאות.

 

לפני שעתיים, erez59 כתב:

אין מניעה חוקית לרחף מעל המדרכה

 

לדעתי זה לא נכון. ואומנם אין אכיפה כזו בענין חניה על מדרכה, אז הדיון תיאורטי בלבד, אבל בשום מקום לא נקבע ש״נסיעה על״ המדרכה מתייחסת לגלגלים בלבד. אם רכב חונה בכחול לבן במקביל וחלקו ״המרחף״ נמצא בשטח אדום לבן, הוא בהחלט עשוי לקבל דו״ח (היו מקרים) והוא לא יוכל לטעון שחנה כחוק כי הגלגל שלו בכחול לבן ורק החלק המרחף חורג.

 

על אחת כמה וכמה כשמדובר במדרכה. המדרכה היא מקום קדוש להולכי רגל ומותר ״להפקיע״ אותה רק במקרים ספציפיים. אז כן, תאורטית אין להצמד לשפת המדרכה בחניה בניצב, וכבר ראיתי מצבים שהם רכב מסחרי ״ריחף״ וחרג מאוד לתוך שטח המדרכה, וגם אם נשאר מקום לעבור, זה בהחלט צרם. אז אף אחד לא מתקטנן על חריגה קלה, אבל אם מישהו יחסום כך את המדרכה, אין לי ספק שסעיף האישום יהיה חניה על המדרכה (כי אין סעיף מתאים אחר), ולדעתי בית משפט יצדד בפרשנות שלי. אבל כאמור הכל תיאורטי.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...