Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן מקורי או מתאים ב100 אחוז לסוזוקי איגניס 2020


alechko01
שימו לב! השרשור הזה בן 465 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 31 דקות, Jenek כתב:

אז מה רע בפז?

שמן של פז, המדובר לא עומד בשום תקן. (הוא תואם לפי פז, אבל לא מאושר ולא נבדק ע"י שום גורם)

הוא בעל צמיגות שונה מעדיפות ראשונה (אצלי אשום 0w20 עדיפות ראשונה)

 

 

איך החלטת שהשמן של פז לא עומד בשום תקן? 

 

https://pazlub.co.il/?catid={5B88A1F6-A2E1-4A42-9E3F-26FD87163587}&itemid={381DF2B6-6BC0-4B9D-B484-9F3615EEB6CA}

 

image.thumb.png.ac0bb6f8c14fd0808719c1b35aa1ca82.png

 

גילוי נאות:

הקורולה שלי 2015.. גם רשום לה שמן 0W-20  בעדיפות ראשונה בספר רכב.

בפועל:

0-13,000  -  הרכב נסע עם השמן המקורי שמולא במפעל 

13,000-20,000 - שמן פז 5W-30 שנכנס בטיפול במרכז שירות טויוטה

20,000-30,000 - שמן יורול    5W-30 שאני הכנסתי לבד

30,000-40,000  שוב פעם שמן פז  5W-30 שמרכז השירות החליפו 

40,000-92,000  - החלפות כל 10,000,  לרוב מוטול , אבל גם שמן צמפיון תמיד 5W-30 .

אני לא רואה צורך בשמן דליל יותר. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואיך אתה החלטת שהוא עומד בתקן?

 

מזה שרשום כאן? אני לא מבין משמעות, מתאים או אישורים?
מפרטים/אישורים (המוצר מתאים למפרטים/תקנים/אישורים הרשומים בטבלה )

decos 2

 

מצ"ב תמונות

GM לא יודעים שהם אישרו לפז את התקן המוצהר.
מוטול כמובן מופיע.

 

אתה מוזמן לבדוק יתר התקנים המיושנים שרשומים שם.

 

יש כמה שמנים בודדים שעומדים בתקנים ישנים של VW ואולי תקנים אחרים.

מחיר ללקוח סופי לרוב לא תחרותי, אז אני בוחר מוטול מבין השתיים, גם בגלל המחיר.

 

שמן פז הוא לא מוצר רע, המון רכבים חדשים נוסעים איתו.
כל אחד יבחר מה משתלם לו.

 

 

 

mt.PNG

pz.PNG

עריכה אחרונה על ידי Jenek
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם השמן הזה של "פז" עומד בכל התקנים הנדרשים,
אין שום סיבה לשלם עליו כפול מאשר על מוטול/קסטרול/וולוולין או יותר מכפול מאשר על יורול/ וולף ( כולם סינטטיים מלאים API SN ).



toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה היחידה לשלם עליו כפול בטיפולים זה רק בגלל האחריות.

אני לא הייתי רוצה לעמוד מול יבואן שמחליט המנוע הלך בגלל השמן שאני הבאתי. 

כולם מכירים את שיטת המצליח,  ברגע שאתה משאיר פרצה ליבואן/יצרן להתנער ממך, הוא יתנער ממך.

הרי מה האופציות שלך? לתבוע אותו? 

תתבע... מקסימום אחרי שנתיים יתפשר איתך על 50%..  בדר"כ זה גם יהיו טיפול זול יותר,

כי אתה לא תלך להחליף למנוע חדש.

 

בקיצור, אם כבר השקעתי 135 אלף ש"ח ברכב חדש, אז אין לי בעיה לשלם פעמיים על 2 טיפולים 500 ש"ח לשמן של פז.

אני לא חושב שהוא שמן נחשים שיגרום נזק לרכב. 

ברור שברגע שהרכב לא באחריות , אז אין שום הגיון לשלם כפול על שמן של פז שיש שמנים באיכות דומה בחצי מחיר. 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי חייב לעשות צעד ולחייב את היבואנים או לתת אופציה לשמן איכותי, או לדרוש בדיקות יסודיות מפז. 

יש לי אוטו אמנם ישן כבן 11, אבל היה לי כחצי שנה שמן פז בעל כביכול תקן מתאים וצמיגות מתאימה שמכרו לי במוסך מורשה (יש לי שמה הנחות) כשמן טוב למנוע. זמן רב הייתי עם מנוע רועש שנוסע מוזר, אך לא חשבתי שזה השמן.

 

בטיפול האחרון שמתי קסטרול סטופ סטארט ומאז המנוע שקט ועובד הרבה יותר טוב. עכשיו הכל ברור לי.

 

דרך אגב פותח האשכול, לגבי הפילטר שמן, אני בטוח שהסיבה היא שחסר מקום לפילטר גדול יותר. אסור שיבלוט מחוץ לגחון כי מספיק לקבל מכה חזקה בפילטר תוך כדי נסיעה ויהיה אסון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם ותודה לכל התגובות.

סורי שלא הייתי לא עניתי בזמן .

לכל מי חושב שאני רוצה לחסוך בטיפול אז זה לא הכיוון בכלל. להפך בגלל שמבין קצת בטכנולוגיה של שמנים לא מוכן לשים שמן פז במורשה כי אין שום הצדקה לשלם על שמן הזה מחיר גבוה יותר מאשר על שמן של יצרנים אחרים שעברו בדיקות מעבדה בהרבה מדינות ומציגים מספרים אמיתיים ואיכות ברמה גבוה. הכיוון שלי הוא לשים שמן מוטול 5W30 evo lite GF5 שעונה על כל הדרישות של סוזוקי ויותר מזה הוא מאוד קרוב מפרטי לשמן מקורי יפני שמשתמשים סוזוקי.

לגבי פילטר - אני החזקתי פילטר מקורי ביד ובהשוואה לפילטר של סוזוקי SX4 הוא ממש קטן , למעשה חצי ממנו אז אין שום סיבה לא לשים אותו במקום המקורי ועוד תוצרת תאילנד . כמובן אני מעדיף לשים פילטר יפני בדוק ואיכותי יותר מחירו עד 50 שקל והוא כפול בגודל  מאשר מקורי של איגניס שגם קטן גם תאילנדי וגם יקר יותר. 

מי שרשם עניין של אחראית אז לפי חוק אני לא חייב לעשות טיפול במוסך סוזוקי , כמובן יכול לעשות כל מוסך מורשה משרד התחבורה ולא פעם רשמו בנושא. לפי פורום רכב בחול יש המון מקום כדי לשים פילטר גבוה יותר מאשר פיסטוק תאילנדי שדרך אגב בחול הוא עולה 4-5 דולר וזאת הסיבה למה שמים פילטר הזה ברכב - מחיר וחיסכון! אין שום הצדקה לשים פילטר כזה קטן למנוע 1.2 ליטר,אני חושב שזה פילטר לקטנוע ולא למנוע של רכב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שאתה מבין בשמנים ובפילטרים,  אני מבין הרבה פחות ממך כנראה. 

אני יודע שכעיקרון מותר לטפל ברכב בכל מוסך מורשה משרד התחבורה.  

סביר להניח שתסיים את תקופת האחריות בלי שום בעיות והכל יהיה בסדר. 

אבל אני חושב רק על המקרה בעל הסיכוי הלא סביר שבטעות קיבלת רכב עם בעיה במנוע.

חד משמעית היבואן ינסה להתנער ממך,  בשלב הראשון זה יקרה שבמוסך היבואן יגלו שאין לך היסטורית טיפולים ברשת היבואן. 

ובאותו הרגע יפסיקו לעבוד על הרכב ויגידו לך שמחכים להנחיות מהיבואן /יצרן.

אתה תצטרך להביא החשבונית מהמוסך הפרטי, להביא מפרטים של השמן.

הם יצטרכו להעביר את זה לחו"ל, לבדוק.. 

יחזירו לך תשובה שזה בגלל שהפילטר לא מתאים , או בגלל שהשמן ללא תקן כזה או אחר. 

אולי יספרו לך שהצמיגיות שהכנסת לא מתאימה. 

במקרה הטוב יקח חודש עד שיתחילו לטפל ברכב על חשבון האחריות. 

 

לפחות אם אתה הולך לטפל במובך מורשה משרד התחבורה עם שמן שלך ופילטר שלך,

אז תהיה שלם עם עצמך שאתה מוותר על האחריות של היבואן. 

ואם בטעות יקרה משהו ותצליח לקבל שירות , אז זה בונוס.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, korola כתב:

אני מבין שאתה מבין בשמנים ובפילטרים,  אני מבין הרבה פחות ממך כנראה. 

אני יודע שכעיקרון מותר לטפל ברכב בכל מוסך מורשה משרד התחבורה.  

סביר להניח שתסיים את תקופת האחריות בלי שום בעיות והכל יהיה בסדר. 

אבל אני חושב רק על המקרה בעל הסיכוי הלא סביר שבטעות קיבלת רכב עם בעיה במנוע.

חד משמעית היבואן ינסה להתנער ממך,  בשלב הראשון זה יקרה שבמוסך היבואן יגלו שאין לך היסטורית טיפולים ברשת היבואן. 

ובאותו הרגע יפסיקו לעבוד על הרכב ויגידו לך שמחכים להנחיות מהיבואן /יצרן.

אתה תצטרך להביא החשבונית מהמוסך הפרטי, להביא מפרטים של השמן.

הם יצטרכו להעביר את זה לחו"ל, לבדוק.. 

יחזירו לך תשובה שזה בגלל שהפילטר לא מתאים , או בגלל שהשמן ללא תקן כזה או אחר. 

אולי יספרו לך שהצמיגיות שהכנסת לא מתאימה. 

במקרה הטוב יקח חודש עד שיתחילו לטפל ברכב על חשבון האחריות. 

 

לפחות אם אתה הולך לטפל במובך מורשה משרד התחבורה עם שמן שלך ופילטר שלך,

אז תהיה שלם עם עצמך שאתה מוותר על האחריות של היבואן. 

ואם בטעות יקרה משהו ותצליח לקבל שירות , אז זה בונוס.

 

חבר תודה על דאגה.

 רכב זה לא רק מנוע יש עוד המון מכלולים בעיתים ידועים לי מראש בדגם הזה והכל ברור לי ויש דרכים לטפל בכל דבר ובזמנו.

במקרה יש לי מספר רכבים כמעט 30 שנים ואני יד ראשונה והם עד היום בבעלתי ,רכבים אלו לא ראו מוסך מורשה ולא רק מורשה.

יותר מזה יש בבעלותי עוד רכב שלא טופל במורשה  והיו לו מספר בעיות ונזילות,תקלה צופר, וגם תושבות בולמים וכן טיפלו במסגרת אחראיות ובלי בעיה במורשה ,אולי מזל אבל לא התעסקו איתי כי צריך לדעת לדבר נכון במוסך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע לטפל במוסך מורשה יבואן.  יבואן סוזוקי לכוראה לא ידוע בנדיבות.

אם כבל של קלאצ של 150 שקל לא רצה להחליף. שקניתי והחלפתי לבד. בנתיים ירד ל100 שקל.

מדובר ברכב מסוף משנות ה 90.

אותו רכב מולאה בשמן של פז אחי זול. הרכב נמכר אם 170,000 קילומטר בלי שום תקלה במנוע.

רכב  הודי . אם פילטר שמן הודי.  עבר בשנה 40,000 קילומטר .

 

מציע בכל מקרה. לקנות תחלקים מקוראים מהמחסן סוזוקי. אם מספרים קטלוגים.

ולא לבצע שינוים מה שקבע היצרן.  בתקופת האחריות.

רכבים מלפני שלושים שנה זה לא הרכבים של היום.

 

זה חלק מרכישת רכב חדש.  משלמים "פרוטקשן" 

היום יש לי גם הודית וגם באה הפילטר מגיע מהודו. השנה בת 9 והכל טוב. טפו טפו.

 

  • רעיון טוב! 1

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

מעדכן לכל מעוניין.

עשיתי טיפול, הורכב פילטר יפני גדול.אין שום בעיה יש מקום ופילטר יושב מעולה שם כמו שהיה צריך להיות במקור ולא צעצוע מתאילנד.

עריכה אחרונה על ידי alechko01
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

שלום לכולם.

מקפיץ את הנושא שוב. עברו 3 שנים שרכב נסע על שמן מוטול 5W30.טיפולים אני עושה לבד .

לצערי אין אותו במלאי ובנוסף שמן מוטול  מחירו קפץ כך שאין כבר עדיפות.

מה שכן יש שמן Total 9000 5W30 או Total 0w30. מכאן השאלה מה עדיף ?

מעניין לשמוע דעתכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום, לא הייתי משנה צמיגות ולא הייתי עובר לשמן שהוא לא סינטטי מלא ( Total9000 לא סינטטי מלא ).

יש עוד יצרנים שכן ניתן למצוא במלאי 5w-30 סינטטי מלא בתקן API SN.

כל השמנים התייקרו לאחרונה.

Eurol Vitence הולנדי

Wolf Official Tech בלגי

ניתן לרכוש תמורת 150₪ ל5 ל'.

https://www.justmotor.co.il/items~140~0~16514-16527-16535.htm?PNum=1&key=&Qsearch=&qmanufact=0

 

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, vladclar כתב:

שלום, לא הייתי משנה צמיגות ולא הייתי עובר לשמן שהוא לא סינטטי מלא ( Total9000 לא סינטטי מלא ).

יש עוד יצרנים שכן ניתן למצוא במלאי 5w-30 סינטטי מלא בתקן API SN.

כל השמנים התייקרו לאחרונה.

Eurol Vitence הולנדי

Wolf Official Tech בלגי

ניתן לרכוש תמורת 150₪ ל5 ל'.

https://www.justmotor.co.il/items~140~0~16514-16527-16535.htm?PNum=1&key=&Qsearch=&qmanufact=0

 

 

 

היי. תודה רבה על המענה. היום בצהריים רכשתי Total Quartz 9000 FCG 5W30 בחולון במחיר 129 שקל. מחיר מצויין. ורק עכשיו ראיתי תגובתך.

דרך אגב מה שאתה ממליץ לגבי Wolf זה ממש אחלה, כי שמן הזה לפי תכונות ותוספות בדיוק כמו שמן של טוטל . אותן בסיס ואותם מרכיבים.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 465 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...