Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו קליאו דור 5 גיר ידני, חצי שנה ו-5k ק״מ


unreliablebazooka

פוסטים מומלצים

לפני 23 שעות, razi_pazi כתב:

 

בקרב אוהדי הכדורסל קוראים למה שעשית "שופט שבא עם שריקות מהבית"

 

אני לא אומר שאתה טועה (אני אכלתי הרבה חצץ מקליאו רובוטית ארורה). אבל מה הקשר לשרשור?

היה הגיוני הודעה כזו בשירשור שעוסק בתקלות של היצרן

משתף את דעתי, לא ידעתי שאסור לי

בתאריך 23.1.2024 בשעה 08:35, CX25GTI כתב:

אתה מגבש דעה על רכב על פי מידע מסוחרי רכב ?

קרקושים ? לא חסר ביונאי \ קיה חדשות מהנילון.

סוחרי רכב זה לא בדיוק האוכלוסיה שאני סומך על חוות הדעת שלהם בנוגע לרכבים.

לא כתבתי שביונדאי וקיה אין קרקושים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 104
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 23 שעות, B3A כתב:

משתף את דעתי, לא ידעתי שאסור לי

 

 

 

בודאי שמותר.

 

רק שההודעה כאילו מתאימה לשרשור שעוסק בבעיות של רנו. לא חסרים כאלו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

אז הנה חלפה לה עוד שנה. בזמן הזה הרכב עבר טיפה יותר מ-7k קילומטר והגיע לכ-41k קילומטר בסה״כ. כבר בנוהל הזמנתי מראש שמן של Castrol שעלה לי 205ש״ח כולל משלוח.

אך הפעם, בנוסף לטיפול השנתי השגרתי, החלטתי להחליף את רביעיית הצמיגים שהרכב יצא איתם מהסוכנות. הזמנתי בדיוק את אותו הדגם(Michelin Primacy 4). יצא לי 1920ש״ח כולל הרכבה ואיזון בפנצ׳רייה שיכולתי לבחור מהרשימה.

 

היום על הבוקר קפצתי לפנצ׳ריה שבחרתי כדי להחליף את הצמיגים. כשראיתי את הצמיגים הישנים שהורידו מהרכב באור יום הבנתי שעבר זמנם וטוב שהלכתי על החלפה יזומה בלי לחכות שיכשילו אותי בטסט. לאחר החלפת צמיגים המשכתי למוסך המכונן בתל אביב, שם נאמר לי שאמורים לעשות לרכב טיפול קטן, הכולל בסה״כ החלפת פילטרים ושמן + בדיקה שגרתית. בנוסף ביקשתי שיעבירו את האוטו טסט. באמצע היום קיבלתי טלפון שהרכב מוכן, ולא היו שום הפתעות. לקראת סוף היום באתי לאסוף את הרכב, ככה שגם זכיתי בחנייה חינם במרכז תל אביב. הרכב עבר שטיפה וכרגיל חזר עם מדבקת פרסום מעצבנת על לוחית הרישוי.

 

כמה עלה התענוג:

1. החלפים(כולל מסיר פיח) - 373ש״ח

2. העבודה(שעה וקצת) - 423ש״ח

3. הטסט(כולל אגרה) - 361ש״ח

בסה״כ 1354ש״ח כולל מע״מ.

 

אם נסכם, אני מאוד מרוצה גם מהעלויות וגם מזה שהצלחתי די לייעל את כל התהליך. חייב גם לפרגן למוסך, שבעקביות מסרב להשחיל לי החלפות ותיקונים מיותרים ומתנהג בשקיפות והגינות. במוסך הקודם שטיפלתי בו, החוויה הייתה שונה לחלוטין. 

מה שכן, אני עדיין מתלבט האם היה כדאי להחליף את המצבר המקורי שמשרת אותי כבר 4 שנים סתם על הדרך. אבל זה כנראה יוכל לחכות, ובכל מקרה תמיד יש לי בוסטר באוטו, ככה שאוכל למשוך עד שישבוק חיים סופית.

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, unreliablebazooka כתב:

אז הנה חלפה לה עוד שנה. בזמן הזה הרכב עבר טיפה יותר מ-7k קילומטר והגיע לכ-41k קילומטר בסה״כ. כבר בנוהל הזמנתי מראש שמן של Castrol שעלה לי 205ש״ח כולל משלוח.

אך הפעם, בנוסף לטיפול השנתי השגרתי, החלטתי להחליף את רביעיית הצמיגים שהרכב יצא איתם מהסוכנות. הזמנתי בדיוק את אותו הדגם(Michelin Primacy 4). יצא לי 1920ש״ח כולל הרכבה ואיזון בפנצ׳רייה שיכולתי לבחור מהרשימה.

 

היום על הבוקר קפצתי לפנצ׳ריה שבחרתי כדי להחליף את הצמיגים. כשראיתי את הצמיגים הישנים שהורידו מהרכב באור יום הבנתי שעבר זמנם וטוב שהלכתי על החלפה יזומה בלי לחכות שיכשילו אותי בטסט. לאחר החלפת צמיגים המשכתי למוסך המכונן בתל אביב, שם נאמר לי שאמורים לעשות לרכב טיפול קטן, הכולל בסה״כ החלפת פילטרים ושמן + בדיקה שגרתית. בנוסף ביקשתי שיעבירו את האוטו טסט. באמצע היום קיבלתי טלפון שהרכב מוכן, ולא היו שום הפתעות. לקראת סוף היום באתי לאסוף את הרכב, ככה שגם זכיתי בחנייה חינם במרכז תל אביב. הרכב עבר שטיפה וכרגיל חזר עם מדבקת פרסום מעצבנת על לוחית הרישוי.

 

כמה עלה התענוג:

1. החלפים(כולל מסיר פיח) - 373ש״ח

2. העבודה(שעה וקצת) - 423ש״ח

3. הטסט(כולל אגרה) - 361ש״ח

בסה״כ 1354ש״ח כולל מע״מ.

 

אם נסכם, אני מאוד מרוצה גם מהעלויות וגם מזה שהצלחתי די לייעל את כל התהליך. חייב גם לפרגן למוסך, שבעקביות מסרב להשחיל לי החלפות ותיקונים מיותרים ומתנהג בשקיפות והגינות. במוסך הקודם שטיפלתי בו, החוויה הייתה שונה לחלוטין. 

מה שכן, אני עדיין מתלבט האם היה כדאי להחליף את המצבר המקורי שמשרת אותי כבר 4 שנים סתם על הדרך. אבל זה כנראה יוכל לחכות, ובכל מקרה תמיד יש לי בוסטר באוטו, ככה שאוכל למשוך עד שישבוק חיים סופית.

 

לא עקבתי אחרי כל השרשור, אז יכול להיות שפספסתי - אבל אל תשכח שבערך בשלב הזה (3-4 שנים) אתה צריך להחליף נוזל בלמים ונוזל קירור.

 

מסיר פיח - דעתי כדעת חכמי הפורום, זה בזבוז כסף.


לגבי המצבר - על אחת כמה וכמה אם יש בוסטר ברכב, אין סיבה להחליף לפני שיתפגר. טוב עשית שהשארת.

 

ותודה על התזכורת לגבי הצמיגים, באמת צריך לבדוק את מצבם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Nakamichi כתב:

איזה מידת צמיגים יש ברכב שלך ואיזה צמיגים קנית?

אז כמו שציינת, המידה היא 195/55r/16 87H. אני הזמנתי את אותו הדגם שהרכב יצא איתו מהמפעל שזה Michelin Primacy 4. מה שכן, אחרי שכבר הרכיבו את הצמיגים, שמתי לב שקוד מהירות הוא V ולא H, אבל הבנתי שזה לא באמת משנה כל עוד הקוד החדש גבוהה יותר. 

לפני 6 שעות, chrono כתב:

 

לא עקבתי אחרי כל השרשור, אז יכול להיות שפספסתי - אבל אל תשכח שבערך בשלב הזה (3-4 שנים) אתה צריך להחליף נוזל בלמים ונוזל קירור.

נוזל בלמים אכן הוחלף לפני שנה. נוזל קירור לא הוחלף, אבל אני מטפל במוסך של רשת היבואן, אז אני סומך עליהם שיעשו את הטיפול לפי הוראות יצרן. מה גם שיש לי עוד שנה של אחריות מורחבת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך יבואן רנו עם שעת עבודה של 400 שקל?! לא ידעתי שקיים דבר כזה :) בכל אופן, נוזל קירור זה כשהרכב יהיה בן 4 (או 80,000 ק"מ), אז יש לך עוד שנה.

 

אגב, איפה מצאת את השמן במחיר כל כך זול? אני רכשתי לאחרונה, ועלה לי 225 לפני משלוח - אנחנו מדברים על 0w20, בתקן FN17FE?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@chrono

ציטוט

מוסך יבואן רנו עם שעת עבודה של 400 שקל?! 

לפני מע״מ :-)

 

ציטוט

בכל אופן, נוזל קירור זה כשהרכב יהיה בן 4 (או 80,000 ק"מ), אז יש לך עוד שנה.

מעניין, כי הרכב כבר בן 4, אבל עבר רק 41 אלף. אולי אשאל אותם היום מה העניין.

 

ציטוט

אגב, איפה מצאת את השמן במחיר כל כך זול? אני רכשתי לאחרונה, ועלה לי 225 לפני משלוח - אנחנו מדברים על 0w20, בתקן FN17FE?

לא, השמן שאני שם אצלי הוא 5w30 בתקן rn17. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, היבואן משום מה אומר לשים 5w30, בניגוד להוראות רנו (המונות את ישראל באופן מפורש) לשים 0w20 (לפחות עבור מנוע ה-1.3, לא יודע להגיד לגבי 1.0). הטיפולים ראשון-שני החלפתי (פעם ככה, פעם ככה), אבל גם בטיפול האחרון וגם בזה שמצפה לי בחודש הבא, אני הולך עם הוראות היצרן. לא שה-5w30 יעשה נזק (הוא גם זול יותר), סתם החלטה שרירותית (וגם צריכת הדלק אמורה להיות טובה יותר, אז מצפה שזה ייקזז את ההבדל במחיר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציטוט

מעניין, כי הרכב כבר בן 4, אבל עבר רק 41 אלף. אולי אשאל אותם היום מה העניין.

בדקתי עם המוסך ולטענתם החלפת נוזל קירור אמורה להתבצע בטיפול של 60 חודשים, כלומר בעוד שנה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מה שרשום בספר שהגיע עם הרכב. אבל א' - הוא גנרי לכלל המכוניות של רנו (ולא מתייחס לקליאו באופן ספציפי), וב' - אם אתה מטפל במוסך יבואן, מה אכפת לך :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למען האמת - דווקא כן אכפת לי. כי האחריות המורחבת היא לא לנצח. ואם בגלל שגרת טיפולים דפוקה של היבואן מצטבר נזק ארוך טווח לרכב, אני בסוף אצטרך לשלם על זה בעוד כמה שנים. 

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקטע המעצבן הוא שאי אפשר להשיג שגרת טיפולים רשמית לרכב. אצל היבואן נותנים שגרת טיפולים כללית (זו שגם מגיעה עם הרכב - חוברת נפרדת מספר הרכב, ומשותפת לכלל דגמי רנו הנמכרים בארץ). ובאתר הרשמי של רנו המיועד למוסכים, עם כל ההסברים על איך לטפל ולתקן כל דבר ברכב - משום מה גם אין שגרת טיפולים (אבל לפחות יש פירוט של סוגי הנוזלים שצריך להשתמש בהם).

 

בכל אופן, בעניין נוזל הקירור - יכול להיות (הגיוני גם) שלמוסך יבואן כן יש את שגרת הטיפולים הספציפית לרכב, והמידע שהוא מסר לך דווקא מדויק יותר. אבל גם עם לא, הבדל בין 4 לעומת 5 שנים הוא לא כל כך משמעותי. לא הייתי מוטרד מזה. אם תרצה (ובהנחה שתחזיק ברכב עד אז), אז בשביל השקט הנפשי את ההחלפה הבאה תבצע 4 שנים אחרי הראשונה, ולא 5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, chrono כתב:

הקטע המעצבן הוא שאי אפשר להשיג שגרת טיפולים רשמית לרכב. אצל היבואן נותנים שגרת טיפולים כללית (זו שגם מגיעה עם הרכב - חוברת נפרדת מספר הרכב, ומשותפת לכלל דגמי רנו הנמכרים בארץ).

 

קטע מטומטם ברמות. למנוע  16v 1.6 שלי מלפני 2 עשורים יש אותה שגרת טיפולים כמו לטורבו בנזין המודרני שלך. בשירות לקוחות מתעקשים שכן..

 

לפני כשעה, chrono כתב:

ובאתר הרשמי של רנו המיועד למוסכים, עם כל ההסברים על איך לטפל ולתקן כל דבר ברכב - משום מה גם אין שגרת טיפולים (אבל לפחות יש פירוט של סוגי הנוזלים שצריך להשתמש בהם).

 

זרקת פה פנינה, אפשר קישור?

עריכה אחרונה על ידי tza
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, tza כתב:

זרקת פה פנינה, אפשר קישור?

 

זה אתר בתשלום: newdialogys.renault.com

 

קיימת דרך לשלוף משם מידע גם בלי לשלם, אבל הפירוט זה לא לפורום ציבורי ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...