Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Recommended Posts

היי

אני מתכנן לנסות לתדלק את הקליאו 1.2 (טורבו 2018  ) באוקטן 98 - הבנתי שזה שומר יותר על המנוע 
וכך נותן ביצועים טובים יותר וקצת שומר על הסביבה טוב יותר (רק אומר  - אני לא חושב שהרכב יהפוך לפרארי :)  ) 
במכסה הדלק מצויין שיש אפשרות לתדלק 98 ו 95 
כרגע עדיין יש במיכל רבע טנק של 95 
האם להגיע לקו האדום ואז למלא 98 ? 

תודה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה לא יהיה שום שינוי במנוע כאשר תשים 98

אם אתה רוצה 98, אתה יכול למלא כבר עכשיו

השינוי היחיד יהיה כנראה בכיס 

 

  • אהבתי 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

להזיק זה לא יזיק (לרכב. לכיס - יותר).

שיפור משמעותי לא יהייה (או לפחות לא משהו שאתה תרגיש. מקסימום - "שיפור פסיכולוגי" כלשהו ).

  • אהבתי 1

alfa 156 2.5.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתאר לעצמי שזה לא יעשה שיפור / זה לא יהפוך לפרארי אני יודע 
זה גם לא העניין.. 
פשוט רציתי לדעת מה עדיף לעשות - האם לחכות למיכל ריק או שכבר עכשיו לשים 98 
נכון זה קצת יותר יקר, אבל הבנתי שזה יותר בריא למנוע 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא יותר בריא למנוע. סתם אגדה אורבנית. הרכב שלך תוכנן לעבוד עם אוקטן 95 ולא ישנה לו שום דבר המעבר ל98.

אתה יכול לתדלק עכשיו, אתה יכול לתדלק אחר כך, זה חסר משמעות.

  • אהבתי 2

יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 דקות, Igalz כתב:

זה לא יותר בריא למנוע. סתם אגדה אורבנית. הרכב שלך תוכנן לעבוד עם אוקטן 95 ולא ישנה לו שום דבר המעבר ל98.

אתה יכול לתדלק עכשיו, אתה יכול לתדלק אחר כך, זה חסר משמעות.


תודה, 
אולי זה באמת סתם - פשוט קראתי כאן בפורום שזה באמת טוב יותר - כי זה דלק נקי יותר
 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא דלק נקי יותר בשום צורה. למעשה הרבה פעמים נוצר מצב הפוך בגלל תחלופה נמוכה במיכלים של תחנת הדלק.

תראה לי איפה זה כתוב בפורום ואני אערוך את הפוסט

 

  • אהבתי 2

יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בסלד גבוה תקבל עוד 2-3 כס.
מיותר לחלוטין לדעתי.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

  • אהבתי 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 דקות, Igalz כתב:

זה לא דלק נקי יותר בשום צורה. למעשה הרבה פעמים נוצר מצב הפוך בגלל תחלופה נמוכה במיכלים של תחנת הדלק.

תראה לי איפה זה כתוב בפורום ואני אערוך את הפוסט

תודה רבה על המידע :)

 

זאת תגובתו של  lanosforce
באותו דיון - הדגשתי את דבריו :)

 

DS5 THP 155 

 

על מכסה הדלק רשום במפורש 95/98 כלומר אני יכול גם וגם כאשר 98 כנראה נועד בכדי לאפשר למנוע להגיע ליעילות המלאה שלו. 

 

מקריאה קצרה בגוגל על ההבדלים בין 95 ל98 מצאתי ברוב הכתבות שלושה הבדלים עיקריים שנראה וחוזרים על עצמם - 

 

ההיבט הראשון הוא הגנה על המנוע משריפה לא יעילה של דלק ופיצוץ מוקדם מידי של הדלק - אני באמת לא יודע ולא מתיימר להבין אם מדובר כאן על LSPI - מלומדים ממני האירו את עיני כי במנועים החל משנתון מסויים כבר מתמודדים עם תופעה זו ע"י תכנון מנוע שונה - משהו שקשור בכלל לשריפה של אדי שמן - אני ממש לא מתיימר לאמר שאני מבין לפרטים - זה המידע שמצאתי ברשת. 

 

ההיבט השני הוא זיהום אוויר 

ההיבט השלישי הוא צריכת דלק טובה יותר עקב בעירה יעילה יותר 

 

בשניים האחרים ההבדלים הם זניחים מאוד ובראשון דווקא בהרבה כתבות היה דגש על כך שמומלץ להשתמש באוקטן גבוה יותר ברכבים מוכווני ביצועים - עכשיו כאן מגיע ה"בולשיט" כי בכתבות שקראתי מה שהיה מוגדר כרכב מוכוון ביצועים זה כל רכב שנתון התאוצה שלו יורד מ9 שניות מאפס למאה - נשמע לי כמו גיבוב אחד ענק כשאתה לוקח היום בחשבון שכמעט כל רכב שני על הכביש יורד מהנתון הזה או ממש נמצא עליו. 

 

בסופו של דבר זה גם תלוי במערכת ההצתה של הרכב - האם היא מכוונת לאוקטן 95 או 98 או שהיא יודעת לנהל את שניהם? 

 

 

ממה שאני מרגיש עד עכשיו - האם יש הבדל? 

 

ביצועים - לא. 

אבל זה בגלל שאני לא מביא את הרכב בכלל קרוב לקצה ובכלל רוב הזמן נוהג רגוע - האם באמת יש הבדלים - אני מתאר לעצמי שכן אחרת לא היתה סיבה לאפשר לרכב הזה לנסוע על 95 וגם על 98. 

 

עבודת מנוע - כן! יש כאן הבדל מאוד מורגש. 

 

אני אסביר - הרכב כרגע עם טרמוסטט חצי פתוח שאמנם בימים חמים עובד תקין אבל בבקרים, בערבים כשפחות חם - חום המנוע לא אופטימלי. 

ובעמידה בסרק אני כן מרגיש שלפעמים הסלד לא לגמרי יציב - לא גמגומים רציניים או משהו כזה אבל מורגש. 

 

אני כרגע על התדלוק השני שלי עם אוקטן 98 והמנוע עובד הרבה יותר חלק בסרק! 

 

מרגיש לי גם שהרכב מפתח תאוצה יותר בקלילות מאז שעברתי לאוקטן גבוה יותר - האם זה הבדל מהותי - לא, זניח מאוד ואני בכלל לא אתפלא אם מדובר כאן במשהו פסיכולוגי בלבד - עדיין, מרגיש את זה. 

 

לסיכום - כן הורגש שיפור. 

 

אם הייתי נוסע על רכב שרשום במכסה הדלק שלו במפורש 98 - לא! לא הייתי מסכן את המנוע או כל רכיב אחר שיכול להפגע משריפה לא יעילה של דלק

  •  

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מצאתי בדיון שצירפת שום מילה על כך ש98 הוא דלק נקי יותר.

לגבי הדברים של LANOSFORCE,

ראשית, שים לב לכמות ההסתייגויות שהוא רשם למידע שהוא מצא ברשת.

שנית, על פי מה שהוא רושם, הרכב שלו מיועד לעבוד עם 98, כלומר יתכן מאוד שמחשב ניהול מנוע מבצע התאמות למפות ההצתה\הזרקה כאשר הוא מזהה דלק באוקטן גבוה. מה שלא רלוונטי לקליאו כמה שידוע לי.

לבסוף, עם כל הכבוד לבחור (ויש כבוד) הכל מבוסס על תחושות בטן. לא בוצעו שום מדידות בפועל. קשה מאוד להתייחס לנתונים כאלו ברצינות.

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Just now, Igalz כתב:

לא מצאתי בדיון שצירפת שום מילה על כך ש98 הוא דלק נקי יותר.

לגבי הדברים של LANOSFORCE,

ראשית, שים לב לכמות ההסתייגויות שהוא רשם למידע שהוא מצא ברשת.

שנית, על פי מה שהוא רושם, הרכב שלו מיועד לעבוד עם 98, כלומר יתכן מאוד שמחשב ניהול מנוע מבצע התאמות למפות ההצתה\הזרקה כאשר הוא מזהה דלק באוקטן גבוה.

לבסוף, עם כל הכבוד לבחור (ויש כבוד) הכל מבוסס על תחושות בטן. לא בוצעו שום מדידות בפועל. קשה מאוד להתייחס לנתונים כאלו ברצינות.

אני מבין ומודה לך על התשובות,
יכול להיות שלא הבנתי נכון את דבריו ואני בהחלט לא מומחה אבל כן שמח ללמוד :)

אולי לא שמת לב למה שרשמתי בהתחלת השירשור, 
אצלי מצויין על מכסה הדלק שניתן לתדלק גם 98 וגם 95 
בגלל זה אני מתעניין האם זה נותן משהו (באמת זה לא עניין הביצועים אם זה יוסיף 2 או 3 כ"ס זה באמת לא הכיוון שלי )
כי אני בהחלט רוצה לתת תחזוקה טובה לרכב ולעשות מה שניתן מעבר לטיפולים בזמן (והטיפול הבא יהיה בגבע לאור ההמלצות החמות) 
 

אז אתה אומר שכדאי לרדת מהרעיון ?? 
תודה 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר שמעבר לעלות הנוספת אתה לא תרגיש שום הבדל.

 

אם אתה רוצה לעשות ניסוי מבוקר זה מבורך, אבל אל תסתמך על תחושות בטן.

תמדוד זמני תאוצה בסביבה מבוקרת, תמדוד צריכת דלק בסביבה מבוקרת, זה יכול להיות מידע תורם לכולנו.

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהבעיה היא שאנשים לא ממש מבינים מה זה בכלל "אוקטן".

סך הכל מדובר על התנגדות להצתה עצמית, ככל שהמספר יותר גבוה ככה אפשר לדחוס את הדלק יותר עד שהוא מתפוצץ מהלחץ.

רק מה - יחס הדחיסה ברוב הרכבים - קבוע, ואלא אם המנוע תוכנן לאוקטן 98 מראש, הרכב לא ידע לנצל את זה בכלל כי הלחץ בבוכנה לא יעבור את הלחץ שבו עומד בנזין באוקטן 95 עד לרגע ההצתה.

ברכבים מסויימים מתכננים ל98, אך בעזרת חיישן מזהים שיש דלק 95 כאשר ישנה הצתה מוקדמת (החיישן שומע פיצוץ לפני שהמחשב נתן את האות לפלאג) ומשנה את התזמון כך שיתאים לאוקטן 95.

ברכבים אחרים, לרוב רכבי ספורט ישנים יחסית, המחשב לא יודע לעשות את ההתאמה ובמקרים כאלה תדלוק ב95 אשכרה מזיק למנוע ברמה של נזק פיסי ממש ופריצה של אטמים.

 

בכל מקרה, ההבדל ברכב שיודע לעבוד עם שני הדלקים אך אינו מכונית ספורט יהיה לא מורגש וברכבים ספורטיביים יותר יהיה זניח, הדרך היחידה לקבל תוספת הספק משמעותית מדלק נטו היא אטאנול, בשביל זה צריך מחשב ניהול מנוע חלופי וכמה חיישנים (אה ומזרקים מוגדלים ומשאבת דלק חזקה יותר).

עריכה אחרונה על ידי shellcase
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לתרום מידע מנסיון - אעדכן בהמשך 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז הבטחתי לעדכן :
זה לקח מעט זמן - התפלאתי לראות שחלק מתחנות הדלק לא כולם מחזיקים אוקטן 98 במשאבות ומצאתי עצמי נודד על הקו האדום ובלת ברירה מילאתי 95 
לא מיכל מלא והמשכתי לחפש.. ומצאתי, ממש היום הפעם שוב הייתי על הקו האדום ולמזלי ליד העבודה מצאתי תחנת דלק עם ה 98 המבוקש על ידי
5.78 שח"ל (שקל חדש לליטר :) ) 


קצת חששתי לפני הבחירה והתלבטתי האם זה יהיה צעד נבון (למרות שעל מכסה הדלק מצויין שאפשר 98 וגם 95 ) אבל לקחתי החלטה והלכתי עליה
(בחיים לא חשבתי שכך אדבר על תידלוק ) ... 
או קי.. 
אז תדלקתי - ואני חייב לומר, שמורגש שינוי !
זה פשוט מרגיש טוב יותר - הנסיעה, התגובה, התאוצה וכל זאת עוד כשמזגן עבד ( מזכיר מנוע 1.2 טורבו ).

אני לא יודע איך לומר זאת בחיי הקודמים עם זוגתי אוקטן 95 הרכב היה בפקק רועד יותר במהירות הנמוכה
אין לי מושג איך להסביר אבל המאהבת 98 עושה שינוי גם שם הרעידות פשוט כמעט בלתי מורגשות (ואני חי את חיי בין זחילה לזחילה בפקקים )
קשה לי לקרוא לזה "פסיכלוגי", זה פשוט הורגש נעים יותר.

 

אל תקטלו אותי, זאת ההרגשה שלי ואני מכיר את הרכב - באמת באתי לבדוק את זה מהמקום הכי נקי 
אין לי שום אינטרס או רווח חוץ מלשתף אתכם 

כמובן אעשה בדיקה קצת יותר מעמיקה לגבי תאוצה, וצריכת דלק ואעדכן :)




 

עריכה אחרונה על ידי Tomer Anidjar
  • מעניין 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...