Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ רכב עד 30 אלף שקל


Moss Travel
שימו לב! השרשור הזה בן 1383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי כרגע מאזדה 3 2007 דור 1 מנוע 1.6 השווי שלה בערך 12-13 אלף שקל מטופלת קבוע במוסך מורשה הבעיה של הרכב שהוא חלש מאוד מנוע לא סוחב גיר איטי ושותה דלק 9 ק"מ לליטר ויכול גם להגיע ל 7 ק"מ לליטר אם ממש מאמצים אותו בקיצור תחנת דלק על 4 , חשבתי להחליף את הרכב לקבל עליו 9-10 אלף ולהוסיף עוד 20 אלף ולקנות משהו חדש מה שהכי חשוב לי זה צריכת דלק ! וגם ביצועים אם אפשר חשבתי בעבר ללכת על הפריוס 2008-9 הבעיה על הנייר היא חלשה רצח 75 כ"ס ובטח הבטריה של שנתון כזה גמורה ומלא תקלות עשיתי בדיקה על הרכב יחס כח משקל ויש לו 60 כ"ס לטון המאזדה שלי עגלה ויש לה 84 כ"ס לטון אז אני לא רוצה לחשוב כמה חלשה הפריוס , מה אפשר לקנות ב 30 אלף שקל ? יש רכב קטן פיגו 108 מנוע 1.2 הוא יחסית חזק וצריכת דלק טובה הבעיה שאני מפחד מרכבים צרפתים ומעדיף רכב גדול יותר משפחתי כמו הפריוס .

 

יש משהו בתקציב של 30 אלף ?

עריכה אחרונה על ידי Moss Travel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מתאים לך רכב דיזל תוכל למצוא רכבים עם צריכת דלק מדהימה!!

למשל: סקודה אוקטביה, (צריכת דלק דמיוני- 1.18 בחלק דגמים עם מנועי 1.9 מטורפים טורבו האוטו טס) או פאביה ידנית.

רנו פלואנס. יש סביבות 2015 גם אוטו' בתקציבך. נוחות מטורפת.

פולקסווגן פסאט.

רנו מגאן.

אם מעניין אותך קבל קישור (אני החלפתי לדיזל עקב ביצועים+דלק)

https://www.yad2.co.il/vehicles/private-cars?year=2015-2017&price=25000-30000&engineType=3,2

בהיברידי יש הונדה אינסייט מנוע 1.3 אבל בחלק דגמים יש צריכת שמן.

יש גם הונדה גא'ז הברידית הרחבה יותר.

 

עריכה אחרונה על ידי המחליף
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיזל בחלק מהמקרים יותר חסכוני מהיברידי , ביוטיוב עשו מבחן " טווח " בין סקודה דיזל 1.6 TDI לאוריס היברידית והסקודה דיזל ניצחה , הבעיה עם הסקודה זה התחזוקה וגם הביטוח יקר , אגרה וכו'

הצרה עם הפריוס הישנה 2008-9 שקשה למצוא רכב בשנתון כזה עם בטריה נורמלית , המנוע החשמלי בטח עייף / גמור , הגיר הרציף חצי מת , פלסטיקה דשבורד בעייתית וכו' וכו'

הרנו יקרות לאחזקה הלוואי ויכולתי לקנות SKODA 1.6 TDI חלום זה רכב היברידי לכל דבר מבחינת טווח נסיעה , קשה מאוד למצוא רכבים ישנים במצב טוב ! , מאחר והכבישים בארץ 90% אחוז מהזמן פקוקים כולל כביש 6 הכוח סוס פחות רלוונטי הדבר היחיד שמעניין אותי זה צריכת דלק ומומנט / קג"מ גבוה . 

 

עריכה אחרונה על ידי Moss Travel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי צריכת הדלק שלך במאזדה אני מניח שאתה נוסע בעיקר בתוך העיר זה נכון?

אם כן ההמלצה שלי תהיה להימנע מדיזל כי יש לרכבי דיזל ממיר חלקיקים שנוהג להיהרס בנסיעה עירונית בלבד וזה חלק לא זול להחלפה.

ודבר שני זה להימנע מתיבות רובוטיות ורובוטיות דו מצמדיות מכיוון שגם הן נשחקות במהירות בטוואי נסיעה עירוני והטיפול והתיקון שלהן גם כן לא זול.

 

ב30 אלף שקל אתה יכול למצוא סקודה/סיאט/פולקסוואגן משנת 2012-2013 עם שילוב tsi+dsg חסכוני חזק ובעייתי (בעיות עם הגיר ושרשרת הטיימינג) יש לך גם את הקליאו שלפי הרושם פחות בעייתית אבל עדיין בעייתי (בעיות גיר בעיקר).

 

אם אתה נוסע מידי שבוע גם מחוץ לעיר אתה יכול לבדוק רכב דיזל ידני דאציה סנדרו למשל ידנית עם מנוע 1.5 דיזל תהיה חזקה מאוד וחדשה יחסית ואמינה.

 

אם אתה נוסע רק בנסיעה עירונית אז הייתי ממליץ להגדיל את התקציב ולחפש פיגו 208 1.2 טורבו שפחות בעייתית מהקודמות שציינתי (קליאו/tsi)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Moss Travel כתב:

הבעיה עם הסקודה זה התחזוקה וגם הביטוח יקר , אגרה וכו'

אגרת הרישוי היקרה בדיזל לא רלוונטית כבר לפחות עשור, כנראה יותר מזה.

האגרה קשורה לקבוצת רישוי ללא קשר לסוג המנוע.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מצחיק ששואלים אותי אם אני נוסע בעיר הרבה או מחוץ לעיר כל המדינה זה פקק אחד גדול אפילו כביש 6 פקוק , 80 אחוז מהנסיעה בישראל פקוקה אני אף פעם לא מסתכל על הצריכת דלק בינעירונית של היצרן רק על העירונית , אנשים מסתכלים על צריכת דלק בינעירונית וזה טעות ענקית .

חשבתי ללכת על סקודה / סיאט דיזל ידנית אבל לא ידעתי שדיזל עושה בעיות בנסיעה עירונית פעם ראשונה אני שומע על זה "ממיר חלקיקים" .

חשבתי ללכת בהתחלה על הפריוס 2008-9 היברידית אבל המנוע החלש והשנתון הנמוך מפחידים אותי כולל התיבה הרציפה .

אני מחפש רכב בסיגנון טויוטה פריוס משהו חסכוני בעיקר בעיר אני רוצה לנסוע לנסוע ולנסוע ולא לחשוב על תחנת דלק , עם המאזדה 3 כל 280-320 ק"מ צריך לחפש תחנה 

 

עריכה אחרונה על ידי Moss Travel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך את הנתוני נסיעה של כול הרכבים בארץ בזמן אמת או שיש לך גישה למסד נתונים של וייז וכבר ניתחת אותו?

אני לא יודע מאיפו אתה מביא הצהרות כאלו אני נוסע על בסיס קבוע חולון-ראשון-יבנה-אשקלון לא עומד בפקקים כמעט אף פעם יש פקק רק בין אשקלון ואשדוד לכיוון צפון בבוקר והפוך בערב אבל זה בערך 20% מהנסיעה למי שנוסע בדרך הזאת. אגב כשקניתי את הרכב שלי צריכת הדלק שהייתה במחשב רכב לאורך 10,000 הק"מ האחרונים הייתה 16.5 ק"מ לליטר מה שמעיד על נסיעה בין-עירונית טהורה של הבעלים לפני.

אבל במקרה שלך מכיוון שאתה תקוע רוב הזמן בפקק כנראה שיהיה הגיוני לחפש רכב לא חזק אולי קיה פיקנטו או סוזוקי ספלאש יכולות להתאים. לא יודע עד כמה הייתי ממליץ על פריוס בת יותר מעשור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמח בשבילך שהמכוניות נעלמות שאתה בכביש , שאני בכביש הכול פקוק גם בעירוני וגם בבינעירוני .

אני מחפש ב ICAR סקודה / סיאט ידנית דיזל , הפריוס לא רלוונטי לצערי אלא אם אני אמצא רופא זקן שמוכר פריוס יד 1 עם ק"מ נמוך במצב מציאה .

 

עריכה :

 

מצאתי SKODA OCTAVIA 1.6TDI 2014 ידנית ב 42,000 שקל צריך למתוח את התקציב ב 12 אלף , מה הקצ' יכול להיות ברכב הזה ? מנוע ? זיהום אויר ? ממיר קטליטי ? 

צריכת דלק עירונית הצהרת יצרן 21.7 ק"מ לליטר , בינעירוני הצהרת יצרן 30.3 ק"מ לליטר , יחס משקל / כח = 85 כ"ס לטון שזה נמוך כנראה שמעל 80 קמ"ש הרכב קצת מאבד אויר , אצלי במאזדה 3 1.6 היחס משקל / כח זה 84 כ"ס לטון והרכב עגלה !!!!!!!! אבל לסקודה יש מומנט גבוה ככה שהוא לפחות סוחב טוב למאזדה גם מומנט אין , הטויוטה פריוס 1.5 2008 יחס משקל / כח = 60 כ"ס לטון שזה בכלל נמוך בטירוף אבל כנראה שהבטריה נותנת דחיפה טובה עד 40 קמ"ש ומעל 40 הרכב זוחל כמו פיאט קובו .

עריכה אחרונה על ידי Moss Travel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה1.6 TDI יכול להיות אמין מה הקילומטראז של הרכב? תבדוק אם מדובר במונית או מורה נהיגה לשעבר.

יחס כ"ס משקל לא אומר הרבה על כוח הרכב בכלל כ"ס זה נתון שולי לגמרי שמגלם לך מה ההספק בנקודה בודדה בסלד של המנוע מעבר לנתון הכ"ס יש לך רצועת כוח מומנט לאורך נקודות שונות בסל"ד וכו...
למשל אם תיקח את מנוע ה1.2 של פיגו הוא חלש על הנייר ויש לו רק 82 כ"ס אבל בזכות רצועת כוח טובה הוא מאיץ בדיוק כמו שמאיץ מנוע ה1.4 100 כ"ס של אופל.

בגלל שאתה נוסע בעיקר בפקקים ובעיר הייתי מציע לך להסתכל יותר על נתון ה0-100 כי הוא מגלם יותר טוב את התאוצה של הרכב במהירות נסיעה נמוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאוצה עירונית / תאוצה זמנית זה לא מומנט ? כ"ס זה יותר לאיזה מהירות יכול להגיע הרכב אבל כח / סחיבה זה מומנט , אני בכל אופן מסתכל על המומנט / קג"מ / טורק הכ"ס לא מעניין אותי כי מעל 100-110 אני לא נוסע אני לא ילד בן 18 שמחפש לנסוע מהר מה שחשוב לי זה כח סחיבה / עקיפות שצריך שתמיד יהיה כח לרכב ( כח זמני להאצות ועקיפות לא להגיע למהירויות גבוהות )

 

ומשקל / כ"ס זה נתון חשוב אבל יש עוד מלא פרטמטרים זה לא תורה מסיני אני מודע לזה , אבל רכב כמו פריוס שיש לו 60 כ"ס לטון זה אומר שהרכב עגלה בוודאות פשוט יש לו בטריה אז מן הסתם עד 30/40 קמ"ש זה פחות מורגש .

 

ושוב אני נוסע בעיר ומחוץ לעיר מן הסתם הנסיעות הם יותר עירוניות מדינה פקוקה , אני לא מכיר מישהו שנוסע רק בכביש 1 / 6 (וגם שם יש פקקים רוב הזמן ) , הסתכלתי על פריוסים ביד 2 כולם טחונים בק"מ 50% ומעלה מהבטריה כבר גמורה שלא נדבר על הגיר אין מציאות .

 

הסקודה אוקטביה ידני זה רק מונית / מורה נהיגה לשעבר ? על זה לא חשבתי :(

 

אפילו חשבתי ללכת על ליסינג פרטי כדי למנוע מעצמי מוסכים / ביטוח / וכאבי ראש אבל הק"מ מוגבל בטירוף זה לא שווה 2000 ק"מ בחודש במקרה הטוב

עריכה אחרונה על ידי Moss Travel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתון המומנט זה המומנט שהמנוע מוציא בנקודה אחת במהלך הסל"ד המנוע יכול להוציא 30 קג"מ מומנט ב5000 סל"ד אבל ב4900 סלד להיות ב20 קג"מ ומנגד יכול להיות מנוע שמוציא 25 קג"מ אבל בהוא מפיק אותם החל מ2000 סל"ד עד ל4500 ואז אתה מקבל רצועת כוח שטוחה ויעילה ואורך כול ההילוך בלי צורך להריץ את המנוע לסלד גבוהה.

סקודה אוקטביה דיזל יש פרטיות לא הרבה אבל יש פשוט אוקטביה דיזל זה רכב יקר יחסית ומחשיד שהוא נמכר ב45 אלף שקל צריך לבחון את הרכב לגופו יכול להיות שזאת מציאה ומנגד יכול להיות שזה רכב שבור ובגלל זה הוא נמכר בזול.

ליסינג פרטי רלוונטי למי שיש כסף מיותר בגדול
אם אתה מוכן להעלות בתקציב הייתי מסתכל אולי טויוטות או הונדות היברידיות אני יודע שגאז היברידית יעכולה להיכנס לך בתקציב אולי גם אוריס היברידית ואולי גם סיוויק היברידית (לא בטוח לגבי אמינות הסיוויק)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם רכבים היברידים משומשים זה התחזוקה , הבטריה שהיא כבר לא חדשה ואחוז גדול ממנה כבר דפוק  , גיר רציף רועש ואמינות מעוררת מחלוקת ועוד ...

 

אני חייב להחליף את הרכב דחוף , המאזדה שלי מתחילה להראות סימנים של הזדקנות כולה 140 אלף ק"מ מרגישה כמו 400 אלף והיא מטופלת קבוע במוסך מורשה , גם אם היא הייתה 100 אחוז תקינה לא מתאים לי צריכת דלק דפוקה של 7-11 ק"מ לליטר זה משאית לא רכב פרטי .

 

הרכב הבא שלי יהיה מינימום 16-17 ק"מ לליטר משולב .

 

 

עריכה אחרונה על ידי Moss Travel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה אתה נוסע בשנה שצריכת דלק מהווה חשיבות כל כך גבוהה עבורך?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע אני לא נוסע הרבה בגלל המגבלה של הקילמוטראג' של המאזדה שותה דלק אבל המטרה לנסוע ממוצע 100 ק"מ ליום מינימום ! אני נוסע הרבה בדרך כלל , ב 9 ק"מ לליטר המחוג של הדלק יורד בצורה הזויה , עם מזגן המאזדה צורכת דלק כמו האמר צבאי גם המאזדות החדשות לא חסכוניות 

עריכה אחרונה על ידי Moss Travel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהציפיות שלך בתחום צריכת הדלק מוגזמות, אתה כנראה נוסע כל היום בתנועה כבדה ובפקקים, גם מדיזלים אל תצפה להרבה יותר מ-15 קמ"ל בממוצע, הם לא מתחרים בהיברידי בתנאים כאלה. בתור חזיר דיזל בעצמי, אני חושב שדיזל הוא כנראה לא הפתרון הנכון בשבילך.


אם אתה נוסע הרבה, סביב 40K בשנה, אני לא פוסל בכלל לחפש פריוס דור שלוש ולהחליף סוללה לפי הצורך. כן, יעלה עשיריה, אז מה? צריך לבחון לגופו של עניין בצורה רציונלית ולהשוות את העלות הכוללת מול האלטרנטיבות. הפריוס היא עגלה בלי סוסה, אבל שוב, אתה טוען שאתה כל היום בפקקים, אז מה זה משנה?

 

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...