Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פיג'ו 308 2014 , 1.2T ] מזגן לא מקרר (לפעמים)


Superdror
שימו לב! השרשור הזה בן 1418 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

 

מדובר ברכב פיג'ו 308 T9 ( הדור השני של ה308), מנוע 1.2T, 130HP.

 

לאחרונה קורה לא מעט שכשאני עולה לאוטו, מדליק את המזגן - אוויר יוצא מפתחי האוורור , אך האוויר לא קר. 

 

ברכב מותקנת בקרת אקלים וכל השליטה במזגן מתבצעת דרך מערכת המולטימדיה. 

 

לפעמים כשאני מבטל את הAC(מכבה מדחס?) דרך המולטימדיה ומפעיל שוב לאחר מספר שניות המזגן חוזר לחיים ומתחיל לקרר.

לפעמים כיבוי והדלקת הAC לא פותר את הבעיה ואני פשוט מדומם את הרכב ומתניע מחדש.

עד היום תמיד הצלחתי לגרום למזגן לחזור לעבוד תוך דקה או שתיים, אך הדבר מתחיל להיות מעיק ככל שהימים נהיים חמים יותר.

 

אציין שכשהמזגן חוזר לעבוד - הוא עובד מעולה, מקפיא. 

 

לא יודע אם זה קשור , לדעתי החיישן טמפרטורת סביבה מזייף ב3-6 מעלות למעלה... אציין שגם בימים היותר חמים שפקדו אותנו, בסוף הצלחתי לגרום למזגן לחזור לפעול ולהקפיא את הרכב. 

 

רעיונות, מישהו ?:)

 

תודה רבה!

 

 

עריכה אחרונה על ידי Superdror
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהבעיה קיימת, יתכן שעם מחשב איבחון תקלות מתאים,

ניתן יהיה לראות בזמן אמת את קריאות החיישנים השונים ולהבין מה

גורם לבעיה.

מהיכן אתה בארץ?

בברכה  -  רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, 

 

אני מאזור הדרום, באר שבע. 

הבעיה העיקרית היא שהתקלה לא תמיד מופיעה. אתמול לצורך העניין עליתי לאוטו, התנעתי.. והמזגן קירר מיד, ללא כל צורך בהתערבות מצידי או משחק של כיבוי/הדלקה וכו'. יכול להיות שגם אחרי כמה דקות הוא יתחיל לעבוד בלי מניפולציות, אני פשוט לא חובב חום, אז מעולם לא ניסיתי :)

 

ניסיתי להתחבר עם OBD ותוכנה גנרית מהפלאפון, אבל הוא לא מצא שום קוד תקלה במערכת - לא מפתיע, סביר להניח שהוא לא יודע "לדבר" עם כל המודולים ברכב.

 

אשמח לרעיונות / הפנייה לבעלי מקצוע לפני שאני דורך בלובינסקי.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון קל:

 

אתמול הרכב היה בטיפול וביקשתי לבדוק את המזגן .

 

מצאו שחסר כ150 גרם של גז במערכת (300/450 גרם).

מילאו גז (1234YF) בתוספת זרחן, אני אמור לחזור אליהם ביום חמישי לאיתור דליפות.

 

לפני כשעתיים עליתי שוב לרכב, ושוב המזגן סירב לקרר, הייתי צריך לכבות את המזגן, לכבות את הרכב, להתניע את הרכב שוב, להדליק את המזגן שוב - ורק לאחר מכן המזגן חזר לקרר שוב ולא לזרוק אוויר בטמפ' הסביבה.

 

האם יתכן שהגז שמולא דלף כל כך מהר ? אם יש דליפה כזו חזקה - כיצד יתכן שלא כל הגז בורח ? איך המזגן ממשיך לקרר?  במילים אחרות - האם נראה לכם שיש

קשר בין חוסר הגז לתופעות שאני חווה ?

 

תודה רבה!

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי גם שסתום ספיקה לא מתפקד?

אצלי שזה קרה (C3 picasso), כאשר השפרצתי מים על המעבה (הרדיאטור מזגן שאותו רואים אחרי המאוורר דרך הפגוש) המזגן היה מקפיא לגמרי.

 

 

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי גם שסתום ספיקה לא מתפקד?
אצלי שזה קרה (C3 picasso), כאשר השפרצתי מים על המעבה (הרדיאטור מזגן שאותו רואים אחרי המאוורר דרך הפגוש) המזגן היה מקפיא לגמרי.
 
 
היי,
לא הצלחתי להבין, מה הייתה התקלה אצלך בדיוק ? המזגן לא קירר בכלל ? קירר רק עם התזת מים על המעבה?(יש לך מושג איך זה קשור לשסתום?)

כל פיסת מידע חשובה לי, יש לי תחושה שהתקלה הזו הולכת לעשות לי חיים קשים :/



Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לנסוע אפילו לאזור המרכז למוסך שבאמת מתמחה ברכבי סיטרואן פיגו

מוסך שיש בו מכשירים יקרים מאוד שיכולים לבדוק הרבה דברים שונים וגם אנשים בעלי ידע מספיק כדי להבין את הנתונים,

תן להם את הרכב לכמה שעות שיתקרר הרכב ואז יניעו ככה כמה פעמים(כמה זמן שיקח) עד שפעם אחת יפעילו והמדחס יעשה את התקלה ואז הם ידעו יותר לאבחן את התקלה, לי נשמע מוזר הקטע של מילוי הגז ואז שוב לא עובד אבל באמת שמזגנים זה אחד הנושאים בהם אני הכי נאלץ להסתמך על אנשי מקצוע כי כלכך הרבה דברים שונים יכולים לגרור לחוסר קירור

 

לפחות לפי מה שזה נשמע ממה שרשמת

לא נשמע שזה המדחס כי כשהמדחס נכנס לפעולה הוא עובד טוב לפי מה שאתה אומר, יש קשר בין אם המזגן עובד לטורים של המנוע או לא? 

דליפה התחלת בדיקה אבל קשה לי להאמין שזה הסיפור כי בו נגיד היה לך חוסר של גז ולכן המדחס לא נכנס לעבודה(חוסר לחץ ולא עבד עד שנוצר לחץ במערכת) אם זה היה הסיפור  אז אחרי שמילאת הוא היה אמור לעבוד טוב למשך זמן לא מועט(אלא אם מדובר בדליפה גדולה ואז היה אמור לצאת לך כל הגז ממה שאני יודע אבל בכל מקרה הכניסו חומר זרחני..)

 

אני באמת הייתי חושד יותר לכיוון השסתום, או אולי סתימה מסויימת במערכת שגורמת לזה, תסיים את הבדיקה עם הזרח, אל תתפתה להחליף מדחס או חלק גדול אחר בלי להתייעץ עם עוד מוסמך מומחה.

(ואל תחשוש כי באמת שמרגע אבחון נכון של התקלה היא תיפתר ממה שהבנתי מדובר ברכבים אמינים ייחסית והרבה אנשים כותבים על מערכת המיזוג ברכב הזה שהיא טובה)

בצלחה

עריכה אחרונה על ידי online
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לנסוע אפילו לאזור המרכז למוסך שבאמת מתמחה ברכבי סיטרואן פיגו
מוסך שיש בו מכשירים יקרים מאוד שיכולים לבדוק הרבה דברים שונים וגם אנשים בעלי ידע מספיק כדי להבין את הנתונים,
תן להם את הרכב לכמה שעות שיתקרר הרכב ואז יניעו ככה כמה פעמים(כמה זמן שיקח) עד שפעם אחת יפעילו והמדחס יעשה את התקלה ואז הם ידעו יותר לאבחן את התקלה, לי נשמע מוזר הקטע של מילוי הגז ואז שוב לא עובד אבל באמת שמזגנים זה אחד הנושאים בהם אני הכי נאלץ להסתמך על אנשי מקצוע כי כלכך הרבה דברים שונים יכולים לגרור לחוסר קירור
 
לפחות לפי מה שזה נשמע ממה שרשמת
לא נשמע שזה המדחס כי כשהמדחס נכנס לפעולה הוא עובד טוב לפי מה שאתה אומר, יש קשר בין אם המזגן עובד לטורים של המנוע או לא? 
דליפה התחלת בדיקה אבל קשה לי להאמין שזה הסיפור כי בו נגיד היה לך חוסר של גז ולכן המדחס לא נכנס לעבודה(חוסר לחץ ולא עבד עד שנוצר לחץ במערכת) אם זה היה הסיפור  אז אחרי שמילאת הוא היה אמור לעבוד טוב למשך זמן לא מועט(אלא אם מדובר בדליפה גדולה ואז היה אמור לצאת לך כל הגז ממה שאני יודע אבל בכל מקרה הכניסו חומר זרחני..)
 
אני באמת הייתי חושד יותר לכיוון השסתום, או אולי סתימה מסויימת במערכת שגורמת לזה, תסיים את הבדיקה עם הזרח, אל תתפתה להחליף מדחס או חלק גדול אחר בלי להתייעץ עם עוד מוסמך מומחה.
(ואל תחשוש כי באמת שמרגע אבחון נכון של התקלה היא תיפתר ממה שהבנתי מדובר ברכבים אמינים ייחסית והרבה אנשים כותבים על מערכת המיזוג ברכב הזה שהיא טובה)
בצלחה
תודה על הטיפים.

הרכב כאמור ביקר במוסך של היבואן, אני לא מכיר איש מיזוג מומלץ בדרום, גם קשה לי להאמין שמוסך כללי יוכל לבחון את המזגן מהפן המחשובי - מה שהיבואן טרם עשה.

במוסך היבואן הם לא התרשמו כל כך מתיאור הבעיה ומהעובדה שהמזגן עובד לסירוגין, ישר הלכו ובחנו את סוגיית הגז. אני כמובן לא מעביר ביקורת על פעולתם, יתכן והם פועלים כנדרש.

אני גם באותה הדעה שלך שאם הייתה דליפה מאסיבית, המערכת כבר הייתה צריכה להיות ריקה מגז.

מניסיוני, התקלה מופיעה בדר"כ אחרי שהרכב חונה שעות ארוכות ואינה תלויה בכמות התנעות. כמובן, לעיתים אינה מופיעה כלל גם לאחר שהרכב עומד יום/יומיים. לצורך העניין, הרכב עמד כשעתיים / שלוש בשמש לפני שהוכנס לחשמלייה לבדיקות.. קיוויתי שהתופעה תופיע והמזגן לא יעבוד - אך מרפי.. :)


Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, Superdror כתב:

תודה על הטיפים.

הרכב כאמור ביקר במוסך של היבואן, אני לא מכיר איש מיזוג מומלץ בדרום, גם קשה לי להאמין שמוסך כללי יוכל לבחון את המזגן מהפן המחשובי - מה שהיבואן טרם עשה.

במוסך היבואן הם לא התרשמו כל כך מתיאור הבעיה ומהעובדה שהמזגן עובד לסירוגין, ישר הלכו ובחנו את סוגיית הגז. אני כמובן לא מעביר ביקורת על פעולתם, יתכן והם פועלים כנדרש.

אני גם באותה הדעה שלך שאם הייתה דליפה מאסיבית, המערכת כבר הייתה צריכה להיות ריקה מגז.

מניסיוני, התקלה מופיעה בדר"כ אחרי שהרכב חונה שעות ארוכות ואינה תלויה בכמות התנעות. כמובן, לעיתים אינה מופיעה כלל גם לאחר שהרכב עומד יום/יומיים. לצורך העניין, הרכב עמד כשעתיים / שלוש בשמש לפני שהוכנס לחשמלייה לבדיקות.. קיוויתי שהתופעה תופיע והמזגן לא יעבוד - אך מרפי.. :)


Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
 

לך למוסך אורן או מוסך גבע הבנתי שהם המוסכים לרכבים צרפתיים

 

בכללי מוסך יבואן לרוב פחות ישקיע בעובדים איכותיים כי כך או כך יבואו אליו לקוחות אבל מוסך מורשה צריך לבנות לעצמו שם ולכן כן ישקיע

אבל זו דעתי האישית שאולי חלק יסכימו איתה וחלק לא.. בכללי היא מבוססת על כך שמוסך יבואן משקיע כסף בכך שהוא מוסך של היבואן(סיטרואן פיגו) ולכן ישקיע פחות באנשי המקצוע ואילו מוסך מורשה ישקיע יותר בעובדים אבל עם הזמן יכול לפתח התמחות בעיקר ברכבים של יצרן מסויים

 

נסיעה של שעה מבאר שבע לתל אביב לדעתי שווה את זה

 

\\\\לך כמובן במידה ובמוסך היבואן יגידו לך שהפתרון זה החלפה של חלק יקר

אז כדי לקבל חוות דעת נוספת

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי online
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי צריך להתמקד בחיישני הטמפ' והתקעים. לא שולל גם בעיה אקראית בסולונואיד ספיקה במדחס, אבל הדבר היחידי שצריך לעשות הוא לתפוס את הבעיה "על חם". ברגע שהמוסך יתפוס את הבעיה על חם, יהיה הרבה יותר קל לפתור את התקלה הזו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי צריך להתמקד בחיישני הטמפ' והתקעים. לא שולל גם בעיה אקראית בסולונואיד ספיקה במדחס, אבל הדבר היחידי שצריך לעשות הוא לתפוס את הבעיה "על חם". ברגע שהמוסך יתפוס את הבעיה על חם, יהיה הרבה יותר קל לפתור את התקלה הזו.
 
איציק
לדעתי החיישן של הטמפרטורת חוץ מזייף כלפי מעלה ב5-7 מעלות, יכול להיות שיש קשר ? היכן החיישן הזה נמצא בכלל?

אני מקווה שמרפי יהיה לצידי ביום חמישי ושהמזגן יזייף כשאסע למוסך

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזייף כלפי מעלה זה לטובתך, המזגן יעבוד יותר טוב (הוא יחשוב שמאוד חם בחוץ ולכן צריך להגדיל תפוקה).
המערכת עובדת בשיקלול של חיישן עוצמת אור, חיישן טמפ' חוץ (נמצא בד"כ בחלק התחתון של הראי הימני), חיישן טמפ' אויר חוזר וכד'.

אם היה מראה לך 10 מעלות ביום של 30, זה היה יכול לגרום לתופעות שאתה מדבר עליהן, אבל אצלך המצב הפוך.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזייף כלפי מעלה זה לטובתך, המזגן יעבוד יותר טוב (הוא יחשוב שמאוד חם בחוץ ולכן צריך להגדיל תפוקה).
המערכת עובדת בשיקלול של חיישן עוצמת אור, חיישן טמפ' חוץ (נמצא בד"כ בחלק התחתון של הראי הימני), חיישן טמפ' אויר חוזר וכד'.

אם היה מראה לך 10 מעלות ביום של 30, זה היה יכול לגרום לתופעות שאתה מדבר עליהן, אבל אצלך המצב הפוך.
 
איציק
תודה רבה!

אעדכן התפתחויות

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

ביקרתי במוסך שוב לאחר השלמת הגז.

 

היה חוסר של כ90 גרם.

פירקו את הפרונט לבדיקת המעבה + בדקו את צינור ניקוז המים ביחידה הפנימית, לא מצאו נזילה/ סימני זרחן בצנרת הניקוז

 

השלימו שוב את הגז החבר + עוד טיפה זרחן וביקשו שאגיע עוד שבוע.

 

לצערי לא הספקתי לחזור אחרי שבוע, אגש השבוע, אני מקווה שהאיחור לא פוגע בבדיקה...

 

אציין שבשבוע וחצי האחרונים המזגן עבד מעולה ללא "קונצים", מקרר תמיד ומיד

 

 

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1418 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...