Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קונספירציה: דוחות מהירות לא נועדו להפחית עבירות מהירות!


Skity
שימו לב! השרשור הזה בן 1680 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא כל דבר זה קונספירציה. כפי שכבר צויין, מהירות קל למדוד ולכן מתמקדים בה.

עם התפתחות הטכנולוגיה מתחילים לראות אכיפה אוטומטית של עבירות יותר איכותיות כמו שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם אתה מתייחס למצלמות הטקטיות, הדבר האחרון שאפשר לומר עליהם זה שהן אוטומטיות.

 

יש נטייה בעיקר בעשור האחרון להתמקד באכיפה של עבירות בינאריות - כן או לא, נסע 121 או לא, נכנס לצומת באדום או לא, החזיק טלפון סלולרי או לא, כן עצר בעצור או לא.

והימנעות כמעט מוחלטת מעבירות של שיקול דעת - אי מתן ז"ק למשל, נהיגה מעל למהירות התואמת את תנאי הדרך וכו'.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נטייה 'בעשור האחרון' לאכוף עבירות 'בינאריות'???

 

אתה באמת מצפה מהאוכפים לתת בעיקר דוחות שמבוססים על ההתרשמות הסובייקטיבית של השוטר, לגבי מהי נהיגה זהירה דיה ומהי לא?

שעיקר הדוחות יהיו מבוססים על חובת הזהירות הכללית?

שכל דוח כזה ייגמר במשפט הוכחות, לשיקול דעתו של השופט?

 

שירלי, את בטח מתבדחת.

 

האכיפה איננה בינארית יותר או פחות בעשור האחרון (סתם תקופת זמן שהמצאת). זו החקיקה ששואפת, ככל הניתן, להיות בינארית, בטח ובטח בחוקי תנועה, שזו סביבה שדורשת התנהלות ברורה, לפי כללים מוגדרים, של כלל השותפים לדרך.

 

וטוב שכך.

חוקים ברורים ואכיפה ברורה, זה מצויין.

 

כל מה שקשור לגישה להתנהלות בכביש ושיקול דעת, לא צריך ליפול בכלל על המשטרה, אלא קשור לתחום של תרבות הנהיגה.

 

נ.ב.

 

לטעון שאכיפה של התנהלות עם סלולרי בנהיגה היא עניין של נוחות של המשטרה ואיננה עניין בטיחותי מהמעלה הראשונה... נו,שויין...

 

ודווקא לגבי מהירות, הוגמש מדרג הענישה עם מתיחת הענישה בהתאם למידת המהירות. דווקא כן בעשור האחרון.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפקטור של המהירות הוא גורם דרמטי לעוצמת הפגיעה. זו בין היתר הסיבה שנותנים דגש לאכיפה.

כמה פעמים שמעתם על נפגעים קשה\הרוגים בתאונות שהיו ב 50 קמ"ש? כשהמהירות גבוהה גם תאונה קלה יכולה להביא לנזק משמעותי לגוף עד חיי אדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נטייה 'בעשור האחרון' לאכוף עבירות 'בינאריות'???

 

כן, לפני 20 שנה היו הרבה יותר דו"חות על אי מתן ז"ק למשל, סעיף שכמעט ולא נמצא בדו"חות, אבל נמצא במקומות הראשונים בעקביות בגורמים לתאונות הדרכים.

 

אתה באמת מצפה מהאוכפים לתת בעיקר דוחות שמבוססים על ההתרשמות הסובייקטיבית של השוטר, לגבי מהי נהיגה זהירה דיה ומהי לא?

שעיקר הדוחות יהיו מבוססים על חובת הזהירות הכללית?

שכל דוח כזה ייגמר במשפט הוכחות, לשיקול דעתו של השופט?

 

לא קשור לחובת הזהירות הכללי, קשור לעבירות שאינן בינאריות מדעית, אכיפת אי מתן ז"ק הרבה יותר חשובה, והיא לא קשור ל"נהיגה זהירה דיה", ואת זה לא אוכפים.

זה לא בינארי, אבל זה הרבה יותר חשוב מ-121 במקום 100, 90 או אפילו 80.

אפילו לפי הלמ"ס שהנתונים שלו מבוססים על בוחני התנועה.

 

שירלי, את בטח מתבדחת.

 

האכיפה איננה בינארית יותר או פחות בעשור האחרון (סתם תקופת זמן שהמצאת). זו החקיקה ששואפת, ככל הניתן, להיות בינארית, בטח ובטח בחוקי תנועה, שזו סביבה שדורשת התנהלות ברורה, לפי כללים מוגדרים, של כלל השותפים לדרך.

 

וטוב שכך.

חוקים ברורים ואכיפה ברורה, זה מצויין.

 

זה טוב שהחקיקה בינארית, זה רע מאוד שאוכפים רק תקנות מסוימות, זה לא רק רע מאוד, זה גרוע.

וכשחלק גדול ממה שכן אוכפים לא רלוונטי לתאונות הדרכים, אל תספר לי כמה זה טוב.

 

בהקבלה לסיפור על בית שמאי ובית הלל, חוקי התנועה, בכל מקום בעולם, על רגל אחת, הם זכות קדימה.

אם את זה לא אוכפים, אין טעם לאכוף שום דבר אחר, זה הבסיס של הבסיס, א'-ב'.

כל טענה אחרת מנותקת מעולם התעבורה.

 

כל מה שקשור לגישה להתנהלות בכביש ושיקול דעת, לא צריך ליפול בכלל על המשטרה, אלא קשור לתחום של תרבות הנהיגה.

 

אז אתה טוען שהמשטרה לא צריכה לאכוף אי מתן ז"ק? ושזה טוב שזה בדיוק מה שהיא עושה היום?

 

תרגיל מחשבתי - שוטר עומד ליד תמרור עצור, יותר חשוב שיעצור רכב שלא עצר, אבל כן נתן ז"ק, או שיעצור רכב שעצר ואז לא נתן ז"ק?

 

נ.ב.

 

לטעון שאכיפה של התנהלות עם סלולרי בנהיגה היא עניין של נוחות של המשטרה ואיננה עניין בטיחותי מהמעלה הראשונה... נו,שויין...

 

ודווקא לגבי מהירות, הוגמש מדרג הענישה עם מתיחת הענישה בהתאם למידת המהירות. דווקא כן בעשור האחרון.

 

זה שאכיפת סלולרי בנהיגה זה עניין של נוחות לא מפריע לו להיות עניין בטיחותי מהמעלה הראשונה (האמת השנייה, ז"ק נמצאת גבוה יותר, גם לפי הגורמים לת.ד, בטח גורמים לת.ד. עם נפגעים).

 

מה שהוגמש בנושא מהירות זה עבירות שהיו משפט הפכו לברירת משפט, ואתה יודע טוב מאוד את הסיבה לשינוי הזה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה פעמים שמעתם על נפגעים קשה\הרוגים בתאונות שהיו ב 50 קמ"ש? כשהמהירות גבוהה גם תאונה קלה יכולה להביא לנזק משמעותי לגוף עד חיי אדם.

 

שליש מההרוגים הם הולכי רגל. שליש מתוכם (11% בערך מהסה"כ) נהרגו על מעבר חציה.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה זה אם לא "אי מתן ז"ק"?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, לפני 20 שנה היו הרבה יותר דו"חות על אי מתן ז"ק למשל, סעיף שכמעט ולא נמצא בדו"חות, אבל נמצא במקומות הראשונים בעקביות בגורמים לתאונות הדרכים.

 

אי מתן זכות קדימה זה בינארי. או שגרמת לרכב שקיפחת את זכותו לבלום או שלא.

 

 

 

 

זה טוב שהחקיקה בינארית, זה רע מאוד שאוכפים רק תקנות מסוימות, זה לא רק רע מאוד, זה גרוע.

וכשחלק גדול ממה שכן אוכפים לא רלוונטי לתאונות הדרכים, אל תספר לי כמה זה טוב.

 

אלא דברים בעלמא.

אילו תקנות לא אוכפים?

 

סלולרי זה מצויין שאוכפים.

מהירות... הפכו את התקנות ללא בינאריות ממזמן, וטוב שכך. אני לא מצדיק את אופן האכיפה הקיים, אבל בכבישים המהירים היום ניתן לסוע במהירות סבירה לגמרי.

 

תרגיל מחשבתי - שוטר עומד ליד תמרור עצור, יותר חשוב שיעצור רכב שלא עצר, אבל כן נתן ז"ק, או שיעצור רכב שעצר ואז לא נתן ז"ק?

 

אתה כל הזמן חוזר לעניין זכות הקדימה, אבל זה כל מה שיש לך לבסס עליו טיעון?

 

ברור שאם עומד שוטר הוא יאכוף גם וגם. ולמה לא?

 

זה שאכיפת סלולרי בנהיגה זה עניין של נוחות לא מפריע לו להיות עניין בטיחותי מהמעלה הראשונה (האמת השנייה, ז"ק נמצאת גבוה יותר, גם לפי הגורמים לת.ד, בטח גורמים לת.ד. עם נפגעים).

 

מה שהוגמש בנושא מהירות זה עבירות שהיו משפט הפכו לברירת משפט, ואתה יודע טוב מאוד את הסיבה לשינוי הזה.

 

באיזה אופן זה נוח לאכוף שימוש בסלולרי?

זה דווקא די קשה.

 

לגבי המהירות, זו כניעה של המחוקק לנורמה מקובלת וסבירה. מצויין.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרגיל מחשבתי - שוטר עומד ליד תמרור עצור, יותר חשוב שיעצור רכב שלא עצר, אבל כן נתן ז"ק, או שיעצור רכב שעצר ואז לא נתן ז"ק?

 

הוא יעצור את שניהם, כי התמרור אומר "עצור ותן זכות קדימה" ולא "עצור ואז התפרץ לכביש". מכאן ששניהם עברו, בינארית, על החוק.

 

ומה זה אם לא "אי מתן ז"ק"?

 

ברור שזה זה, אני רק לא מבין למה השאלה מופנית אלי? אם היא אכן מופנית אלי...

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי מתן זכות קדימה זה בינארי. או שגרמת לרכב שקיפחת את זכותו לבלום או שלא.

 

אבל אין לו אכיפה בינארית, ולכן אין לו אכיפה בכלל.

 

אלא דברים בעלמא.

אילו תקנות לא אוכפים?

 

רוצה רשימה? בטופ הרשימה אי מתן ז"ק, נסיעה שלא בימין הדרך.

כל מיני עבירות כאלה שהקיום שלהם או לא הוא בינארי, אבל האכיפה שלהם לא.

רוצה עוד? אני יכול להמשיך...

 

סלולרי זה מצויין שאוכפים.

 

מסכים איתך, זה לא אומר שצריך להתעלם מתקנות אחרות.

 

מהירות... הפכו את התקנות ללא בינאריות ממזמן, וטוב שכך. אני לא מצדיק את אופן האכיפה הקיים, אבל בכבישים המהירים היום ניתן לסוע במהירות סבירה לגמרי.

 

בטח שהתקנות הן בינאריות, בטח בנושא מהירות, חריגה מהמהירות המותרת מ-1 עד 21 קמ"ש בכביש בין-עירוני עם הפרדה ברכב... בלה בלה בלה זה הכי בינארי שבעולם, גם האכיפה היא בינארית.

 

אתה כל הזמן חוזר לעניין זכות הקדימה, אבל זה כל מה שיש לך לבסס עליו טיעון?

 

כמובן שלא, אבל אם אתה טוען שז"ק זה לא הדבר הכי חשוב בעולם התעבורה אין לי מה להתדיין איתך, זה הבסיס של הבסיס.

 

ברור שאם עומד שוטר הוא יאכוף גם וגם. ולמה לא?

 

אנחנו לא חיים באותה מדינה כנראה. והסטטיסטיקה של הדו"חות מוכיחה שאני חי בישראל, אתה, לא יודע איפה.

יש עבירות שאינן נאכפות.

 

אלך איתך יותר רחוק, יש עבירות שהמשטרה (בלי סמכות, כי אין בסמכותה להחליט לא לאכוף עבירה מסוימת) מודיעה שאינה אוכפת, הגדילה לעשות ואפילו נתנה אישור על ההנחיה הזו למשל לנסיעה בשוליים של דו"ג.

 

אבל ברחת מהשאלה, תשובה אחת פשוטה, את מי יותר חשוב לעצור?

 

באיזה אופן זה נוח לאכוף שימוש בסלולרי?

זה דווקא די קשה.

 

סופר-נוח, למעט המלל הקבוע על מזג אוויר, ראות, מיקום השוטר וכו', יתווסף המשפט "אחז בידו במכשיר סלולרי".

אכיפה למשל של אי מתן ז"ק הרבה יותר מסובך, חוץ מהמלל הקבוע צריך לעצור שני רכבים, את המקפח ואת המקופח, לקחת פרטים משניהם, למלא בדו"ח את פרטי הרכב המקופח גם, ואת פרטי הנהג למקרה שיצטרכו לזמן אותו להעיד, צריך לתאר את כל הסיטואציה, באיזה נתיב היה כל אחד, באיזה כיוון, איך באה לידי ביטוי קיפוח הזכות ועוד.

עכשיו בוא תשווה.

 

לגבי המהירות, זו כניעה של המחוקק לנורמה מקובלת וסבירה. מצויין.

 

ברור, כמות הדו"חות על מהירות בדיוק מצביע על הנורמה, הנורמה נמצאת אולי 20 או 30 קמ"ש מעל התמרור.

 

הוא יעצור את שניהם, כי התמרור אומר "עצור ותן זכות קדימה" ולא "עצור ואז התפרץ לכביש". מכאן ששניהם עברו, בינארית, על החוק.

 

בינארית שניהם עברו על התקנה, אכיפה בינארית יש רק לאחד, וזה דווקא הפחות מסוכן.

אבל לא זו השאלה שלי, השאלה שלי את מי יותר חשוב שיעצרו? התשובה לא יכולה להיות שניהם, אחד חשוב יותר, אחד חשוב פחות.

 

ברור שזה זה, אני רק לא מבין למה השאלה מופנית אלי? אם היא אכן מופנית אלי...

 

חיזוק של הדברים שלך, ועל הדרך השתמשתי בדבריך גם להוכיח את הנקודה שלי.

השאלה עצמה כמובן רטורית.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כל הזמן חוזר לעניין זכות הקדימה, אבל זה כל מה שיש לך לבסס עליו טיעון?

ברור שאם עומד שוטר הוא יאכוף גם וגם. ולמה לא?

 

באיזה אופן זה נוח לאכוף שימוש בסלולרי?

זה דווקא די קשה.

 

 

הוא לא אוכף גם וגם, כי אכיפת אי עצירה היא קלה יותר, הוא צריך לראות את הרכב וקו העצירה ואת זה ניתן לעשות מזויות שונות. עבור אי מתן ז״ק הוא צריך לראות את אורות הבלם של הרכב המקופח, מה שמחייב עמידה במיקום מוגבל יותר ותיאום עם שוטר נוסף שיעצור את הרכב העבריין.

 

שימוש בסלולרי זו עבירה קלה לאכיפה, בנסעה קצרה לצד הרכב או בהאטה לקראת צומת או רמזור.

 

מנסיוני המשטרה מתמקדת בעבירות שקלות לאכיפה, לעיתים הן עבירות שראוי שיאכפו, לעיתים פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה זה אם לא "אי מתן ז"ק"?

 

זו עבירה אחרת וגם היא מוגדרת בחוק באופן מאוד בינארי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה לך חנ"א מפברואר 2019, הקטגוריה מופיעה למעלה, סעיפי האישום השונים למטה.

 

חנא הולכי רגל.png

 

אז בוא תספר לי איזה עבירה אחרת זו

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר המושג ז״ק לא היה רלוונטי להולכי רגל אלא רק לרכבים, זה שונה לפני מספר שנים.

 

תקנה 67 לפני ואחרי השינוי:

״נוהג רכב המתקרב למעבר חצייה, והולכי רגל חוצים במעבר יאפשר להם להשלים את החצייה בבטחה ואם יש צורך בכך – יעצור את רכבו לשם כך.״

״נוהג רכב המתקרב למעבר חצייה, יאט את רכבו אם הולך רגל עומד על המדרכה בסמוך למעבר החצייה ואם ניכר שבכוונתו של הולך הרגל לחצות את הכביש, ייתן לו זכות קדימה.״

 

גם ההגדרה מהי ז״ק שונתה בהתאם ומתיחסת ל״עוברי דרך״ באופן כללי.

 

סמנטיקה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה לך חנ"א מפברואר 2019, הקטגוריה מופיעה למעלה, סעיפי האישום השונים למטה.

 

[ATTACH=CONFIG]522527[/ATTACH]

 

אז בוא תספר לי איזה עבירה אחרת זו

אבל אמרת שהיו אוכפים את זה לפני עשר שנים והיום כבר לא, וזו תקנה חדשה...

 

איך אוכפים היום פחות חוק שלא היה קיים פעם?!

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1680 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...