Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה החוק אומר לגבי מעבר רמזור באור צהוב?


שימו לב! השרשור הזה בן 1916 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצאתי ברשת דו"ח חציה באור אדום של אופנוע, ב-2 התמונות שצולמו אפשר לראות שהאופנוע לא עבר את קו הצומת, אבל כן עבר את קו העצירה, וקיבל דו"ח. כנראה הלולאה השניה הייתה לפני קו הצומת והרוכב קיבל קנס. נראה שלא חייבים לעבור את קו הצומת כדי לקבל דו"ח על מעבר באור אדום.

[ATTACH=CONFIG]508240[/ATTACH]

במקרה הזה הדו"ח לא צודק לדעתי. יכול להיות שהוא עבר את קו העצירה בצהוב או אפילו בירוק, והוא לא חצה את הצומת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא יכול להיות, מצלמת הרמזור נדרכת רק שניה לאחר מופע האור האדום, ומופעלת ע״י חיישנים בקו העצירה. אם היה עובר אותו בירוק או צהוב, לא היה מצולם כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן לא בטוח שיש סימוכין בתקנות עצמן, הוא רק הסביר לי איך נכון לנהוג במצבים הנ"ל.

 

 

אם רכב עבר את קו העצירה בצהוב ואז בדיוק התחלף האור לאדום, האם עליו לעצור לפני קו הצומת או להמשיך?

 

ברור שהוא צריך לעצור לפני קו הצומת ולא להיכנס לצומת באדום. רק אם כבר עבר את קו הצומת הוא צריך להמשיך ולפנות את הצומת.

 

 

עברת את קו העצירה זה לא אומר שנכנסת לשטח הצומת, יש לך את האפשרות לעצור - תעצור.

 

לא הגיני שעצירה אחרי קו העצירה מחוץ לשטח הצומת להמתנה לאור ירוק וחציית הצומת באדום זה אותה עבירה בדיוק.

 

 

מה גם שאופנועים תמיד ממתינים לירוק אחרי קו העצירה, בין מעבר החציה לבין קו הצומת. אם זה היה נאכף, היו ממתינים לפני קו העצירה.

 

 

 

שאלה באותו נושא:

 

אם יש שדרה עם שטח די רחב בין שני המסלולים, לפעמים קורה שמכוניות ממתינות לירוק הבא בשטח שמול השדרה. זה תקין? אני מניח שלא אבל זה עדיף על המשך החציה אחרי שהרמזור התחלף כבר.

 

פות״ש שאל מה אומר החוק, אם אתה עונה לו בהמלצות מנסיון חיים אבל שאינן חוקיות, תציין זאת.

 

אולי זה לא הגיוני, אבל זה מה שאומר החוק. אתה אולי יכול להתנחם בעובדה שבפועל הפחתת את הסכנה שיצרת בכך שהרכב אינו בולט לשטח בו עוברים רכבים בצומת, אבל מבחינת החוק זו אותה עבירה.

 

זה שהתנהגות מסויימת הפכה להיות נרומה בארץ ואינה נארכפת לא הופכת אותה לחוקית. אופנועים גם נוסעים וחונים על המדרכה כרצונם, וגם על השוליים. אנשים רבים נוהגים במהירות מופרזת, זה עדיין לא חוקי. שוב, פות״ש שאל על החוק, לא על אכיפה ולא על כיצד בטוח יותר לפעול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ראיתי. אבל אין את פרטי המקרה. אולי הדו"ח הזה בוטל בסוף או הומר למשהו אחר.

אין סיבה שזה יקרה, הלולאות לא זזות ממקומן, הן במקום קבוע כל הזמן. המצלמה עובדת באותה צורה כל פעם שרכב דורך על הלולאות. סיבת ביטול אולי תהיה אם יהיה יותר מרכב אחד (ואולי עוד סיבות אחרות) אבל לא על זה שהרכב לא עבר את קו הצומת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רק פס דריכה אינדוקטיבי אחד. המצלמה מצלמת תמומה ואחרי פרק זמן עוד תמונה. התמונה השניה אמורה להראות התקדמות וחציה.

 

 

פה יש התקדמות אבל אין חציה. מאיפה התמונה? יש פירוט נוסף?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רק פס דריכה אחד. המצלמה מצלמת תמומה ואחרי פרק זמן עוד תמונה. התמונה השניה אמורה להראות התקדמות וחציה.

 

 

פה יש התקדמות אבל אין חציה. מאיפה התמונה? יש פירוט נוסף?

 

יש שתי לולאות, אחר ממש אחרי הקו עצירה, ואחד קצת אחריו לפני הקו של הצומת. יש 2 תמונות שהפיקו שתי הלולאות. אין חציה כי האופנוע כנראה לא חצה אלא פשוט גלש עד לעצירה ליד קו הצומת. אם היה נוסע המצלמה הייתה תופסת אותו אחרי קו הצומת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את מכירה בפועל מישהו שקיבל דו"ח אור אדום על אי עצירה בקו עצירה בלבד, בלי שנכנס לצומת ובלי שחצה אותה?

היות והויכוח הוא על לשון החוק, מי קיבל איזה דו״ח זו לא הנקודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים. לפי החוק את צודקת.

 

לדעתי סיכוי נמוך שמישהו יקבל על זה דו"ח אור אדום כמו שיש סיכוי נמוך שמישהו יקבל דו"ח על מהירות 92 קמ"ש בכביש של 90, למרות שלפי החוק אין הבדל בין 92 ל 115.

 

 

אם יגיע למשפט, אני מאמין שהשופט יתייחס אחרת למקרה "חצית את הצומת" למקרה "לא חצית את הצומת". זה הבדל מהותי. בגלל זה ביקשתי דוגמאות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמאות יש, כמו זו שהביאו כאן, אפשר כמובן לטעון שהדו״ח אולי בוטל בהמשך, אבל זה מן הסתם אחרי טרטור מסויים ואפילו גדול לרוכב, וזוכרים לי במעומעם מקרים דומים נוספים שעלו בפורום לאורך השנים. אולי כולם בוטלו, אבל לבנות על זה כטיעון להכשר זו טעות.

 

הנה שרשור דומה מלפני כמה שנים (שבו יש קישור גם לדו״ח שכבר הוזכר):

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?550531-%D7%9E%D7%AA%D7%99-%D7%9E%D7%A6%D7%9C%D7%9E%D7%AA-%D7%A8%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%A8-%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A6%D7%9C%D7%9E%D7%AA

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשירשור שצירפת בהודעה של ישה (בחלק שמסתמך על חוברת של נוסחי אישום) כתוב בדיוק מה שאני כתבתי...

 

 

לפי חוברת נוסחי אישום צריך גם לא לעצור בקו העצירה וגם להיכנס לצומת.

 

לפי תקנות תעבורה מספיק לא לעצור בקו העצירה.

 

 

אז מה נכון?

 

אישום זה לפי חוברת נוסחי אישום, לא?

 

עדיין לא ברור ל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוברת נוסחי האישום היא מסמך משטרתי המקל על רושמי הדוחות מבחינת התעסקות בכל התקנות

בחוברת 3 מצבי עבירה:

אי עצירה לפני קו עצירה או

אי עצירה לפני מעבר חציה או

אי עצירה לפני הרמזור הקרוב

 

כל זאת בעת שברמזור מופיע אור אדום.

רושם הדוח חייב לבחור אחת מ 3 האפשרויות בעת הרישום, הכל לפי המצב בשטח.

ציטוט מתקנה 64 (ה) - ... (ה) נוהג רכב המתקרב לצומת שבו התנועה מוסדרת על ידי רמזור, יציית לאותות שברמזור ולא ייכנס לצומת אלא לאחר שהופיע בו אור ירוק;...

מכאן שיש איסור להכנס לצומת בעת שברמזור מופיע כל צבע אור אחר מירוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשירשור שצירפת בהודעה של ישה (בחלק שמסתמך על חוברת של נוסחי אישום) כתוב בדיוק מה שאני כתבתי...

 

 

לפי חוברת נוסחי אישום צריך גם לא לעצור בקו העצירה וגם להיכנס לצומת.

 

לפי תקנות תעבורה מספיק לא לעצור בקו העצירה.

 

 

אז מה נכון?

 

אישום זה לפי חוברת נוסחי אישום, לא?

 

עדיין לא ברור ל.

 

חוברת נוסחי האישום עודכנה מאז, בנוסח הנוכחי כמו שציטטתי בעמוד הקודם במקום ו׳ החיבור מופיעה המילה ״או״:

 

״

נהגת ברכב הנ"ל, ולא צייתת לאור האדום, שדלק ברמזור בכוון נסיעתך, בכך שלא עצרת את רכבך לפני קו העצירה או לפני מעבר החציה או סמוך לרמזור הקרוב או נכנסת לצומת בניגוד לאור האדום תוך גרימת הפרעה או סיכון לעובר דרך אחר,בניגוד לתקנה 22)א) לתקנות התעבורה.״



גם הוראת הרמזור בספר התמרורים תואמת את אותה רוח:

״אור אדום: ...סומן קו עצירה – עצור לפני קו העצירה,סומן מעבר חציה – עצור לפני מעבר החציה, לא סומן קו עצירה או מעבר חציה – עצור בסמוך לרמזור הקרוב. אסור לעבור את קו העצירה או את מעבר החציה או להיכנס לצומת כל עוד האור האדום דולק.״



 

העבירה היא אי ציות לרמזור, הוראת הרמזור מגדירה איפה יש לעצור ואיזה קו אסור לחצות, היא לא מגדירה ספציפית רק איסור חציה או אפילו כניסה לצומת, לכן כל חריגה ממקום העצירה המוגדר היא עבירה על הוראת הרמזור על פי לשון החוק, גם אם בפועל לא חצית או אף לא נכנסת לשטח הצומת.

 

האם זה סביר להעניש נהג שחרג במקצת כמו נהג שחצה את הצומת, אולי לא. לשוטר בשטח יש שיקול דעת, כמו שאנחנו רואים בתופעה הרווחת והלא נאכפת של אופנוענים שחוסמים מעברי חציה.

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1916 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...