Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה יהיה עם המכונאים בארצנו? סיפור אמיתי!


pasparto
שימו לב! השרשור הזה בן 6984 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים יקרים

 

אם לא הבנתם מדבריי אני אדגיש!

הבחור השאיר לעצמו בכוונה ובמודע פתח לעוד ג'ובות.

אני מסכים איתך, וזאת בדיוק הסיבה שאני מטפל בסוף לבד. בכל פעם שאני הולך למוסך אני מתאכזב. או מרמת הטיפול או מהמחיר בדרך כלל משניהם. אני הייתי מכונאי, כך שאני יכול, יודע ויש לי את התנאים לטפל לבד. אבל לפעמים לא בא לי, אין לי זמן או שסתם אין כח.

כשהיה לי KTM הייתי מבסוט מאוריה.

כשתימצא מישהו הוגן, וזה לא חייב להיות זול, אני מתכוון הוגן, תודיע לי.

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עדכון קצר!

 

היום טיפלתי באופנוע במשך שעה וחצי והספקתי לרוקן שמן,פילטר שמן,לפרק פירינגים,לפרק בית קלאצ' ולגלות את ה"סוד" שם(כמובן חילזון לא מכוון ובנוסף מיסב דיסקית עומד להתפרק).

בימים הקרובים אחליף פלגים,אקנה את המיסב בקלצ' ואסגור את מכסה הקלצ'.

נזק עד עתה:100 ש"ח פילטר שמן(שמן יש לי בחינם מהתחנה שלי)!

חסכון עד לרגע זה :1300 ש"ח!!!

אני מקווה ששבוע הבא יישאר למכונאים שאלך אליהם(קיבלתי מספר המלצות על אותם מכונאים כאן בפורום)רק לכוון שסתומים וקרב' ובנוסף להחליף שמן ומחזירי שמן בפרונט ההפוך.

אני אעדכן.

ג.

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידיעתך אני הנדסאי רכב בהכשרתי!

עבדתי 5 שנים במוסך!

פירקתי ושיפצתי רכבים ואופנועים לא פעם בחיי!

וואלה, גם אני הנדסאי רכב וגם אני שיפצתי ותיקנתי רכבים ואופנועים בעברי.

אבל אתה חייב להבין שבלי שום קשר לרמה המיקצועית של המכונאי (לרוב היא נמוכה), מעט מאוד מכונאים יעשו עבודה כמו שהאופנוע היה שלהם.

מכיר את התיסכול שלך. גם אני, היום, לפעמים מעדיף לשלם למישהו שיעשה את העבודה במקומי משיקולים שונים (בעיקר זמן).

באופנוע שלי אף אחד לא נוגע!

כשאני מוסר מכלול של הג'יפ לשיפוץ אני מודע לעובדה לסביר להניח שהעבודה לא תתבצע באותה רמה שהייתי רוצה אם אני היתי עושה אותה.

 

אתה יודע מה?

בינינו, מה הסיכוי שאני מכונאי מכונן-גאון וכל המכונאים בארץ מפגרים?

יש לך (וכנראה גם לי)הפרעה נפשית. תכיר בה.:wink:

 

ויש עוד אפשרות: אולי הוא לא רצה לעשות את העבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה, גם אני הנדסאי רכב וגם אני שיפצתי ותיקנתי רכבים ואופנועים בעברי.

אבל אתה חייב להבין שבלי שום קשר לרמה המיקצועית של המכונאי (לרוב היא נמוכה), מעט מאוד מכונאים יעשו עבודה כמו שהאופנוע היה שלהם.

מכיר את התיסכול שלך. גם אני, היום, לפעמים מעדיף לשלם למישהו שיעשה את העבודה במקומי משיקולים שונים (בעיקר זמן).

באופנוע שלי אף אחד לא נוגע!

כשאני מוסר מכלול של הג'יפ לשיפוץ אני מודע לעובדה לסביר להניח שהעבודה לא תתבצע באותה רמה שהייתי רוצה אם אני היתי עושה אותה.

 

אתה יודע מה?

בינינו, מה הסיכוי שאני מכונאי מכונן-גאון וכל המכונאים בארץ מפגרים?

יש לך (וכנראה גם לי)הפרעה נפשית. תכיר בה.:wink:

 

ויש עוד אפשרות: אולי הוא לא רצה לעשות את העבודה.

הוא התקשר אליי היום לשאול מתי אני מכניס את האופנוע...:-o

אני לא תופס מעצמי מכונאי עילוי ואפילו לא מצטיין אבל כמו שרשמת,כנראה שאני יעשה על הרכב שלי את העבודה הטובה,נקיה,מקצועית ביותר!

צחוק הגורל,צריך לחזור לתקופה שהיינו צעירים ומרוששים ולטפל באופנוע לבד ,אבל הפעם לא בגלל מחסור במזומנים...

ג.

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי שזו מערכת הידראולית ולא צריך לכוון שסתומים,

אם כך ,יש מנועים עם המערכת הזו?

לא הבנתי למה התכוונת?!
  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי שזו מערכת הידראולית ולא צריך לכוון שסתומים,

אם כך ,יש מנועים עם המערכת הזו?

למיטב ידיעתי מערכת הידראולית לכיוון שסתומים זה רק במכוניות (גולף לדוגמא או אודי).

כמו כן ב- VFR מהדגם האחרון יש קטע מסויים שהוא הידראולי (לתיזמון שסתומים משתנה) אבל לא משמש את כיוון השסתומים.

תגיד PASPARTO:

1. מה עם המזלג - איך אתה מרים את הפרונט ?

2. למה אתה לא מבצע גם כיווני קרבורטורים בעצמך - כבר פרקת חצי אופנוע ?

Machines need love too - Terminator I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי מערכת הידראולית לכיוון שסתומים זה רק במכוניות (גולף לדוגמא או אודי).

כמו כן ב- VFR מהדגם האחרון יש קטע מסויים שהוא הידראולי (לתיזמון שסתומים משתנה) אבל לא משמש את כיוון השסתומים.

תגיד PASPARTO:

1. מה עם המזלג - איך אתה מרים את הפרונט ?

2. למה אתה לא מבצע גם כיווני קרבורטורים בעצמך - כבר פרקת חצי אופנוע ?

לא מדוייק!

המנוע באופנוע שלי הוא מבציר 91 ושם מרימי השסתומים הם הדראוליים זה אומר שאני יכול לבדוק מרווח שסתומים אבל לא לכוון במידת הצורך(יש צורך בכוסיות במידות המתאימות).

לגבי המזלג,2 בלוקים מתחת לאגזוז והקדמי באוויר ,אפשר לעבוד ללא הפרעה מיותרת.

לגבי הקרב' צריך לתאם 4 קרבורטורים ואני זקוק לשעוני וואקום לשם כך (ואין לי).

ג.

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק!

המנוע באופנוע שלי הוא מבציר 91 ושם מרימי השסתומים הם הדראוליים זה אומר שאני יכול לבדוק מרווח שסתומים אבל לא לכוון במידת הצורך(יש צורך בכוסיות במידות המתאימות).

לגבי המזלג,2 בלוקים מתחת לאגזוז והקדמי באוויר ,אפשר לעבוד ללא הפרעה מיותרת.

אתה לא רציני ... - בלוקים מתחת לאגזוז ? :loco:

א. איך אתה מכניס אותם לשם בלי לגרום נזק ? (אני מניח שאתה מפרק כמובן את הפרינג אבל המשקל לא דופק את האגזוז).

ב. בנוגע לשסתומים - חשבתי שמדברים על כיוון שסתומים אוטומטי הדראולי - כלומר לחץ השמן במנוע מווסת את מרווח השסתום. במקרה כזה אין צורך בכיוון שסתומים הם תמיד מכוונים. נראה לי שמערכת כזאת פחות מתאימה לאופנוע בגלל המשקל של כל הסיפור שיגרום ציפת שסתומים מהר מאד.

ג. מה היתרון של מרימי שסתומים הדיראולים ?(האמת שזה דומה לרעיון שמיושם ב- VFR אבל שם המטרה היא אחרת)

Machines need love too - Terminator I

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרינגים מפורקים,האופנוע על גלגל אחורי ג'ק צד ומשהו(לא חייב בלוקים) מתחת לאגזוז וזהו!

היתרון הגדול של מרימים הדראוליים הוא שהם לא יוצאים מכיוון כל שני וחמישי.

ג.

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרינגים מפורקים,האופנוע על גלגל אחורי ג'ק צד ומשהו(לא חייב בלוקים) מתחת לאגזוז וזהו!

היתרון הגדול של מרימים הדראוליים הוא שהם לא יוצאים מכיוון כל שני וחמישי.

ג.

תגיד, אתה בטוח שיש לך מרימי שסתומים הידראוליים בR 91?

אתה לא מתכוון במקרה לשימסים?

קשה לי להאמין שיש אצלך מרימים הידראוליים.

גם בגלל שנת היצור, וגם בגלל שמעולם לא שמעתי על מרימים הידראוליים באופנועים (למיטב הבנתי מחסור במקום מונע שימוש במרימים הידראוליים במנועים כה דחוסים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד, אתה בטוח שיש לך מרימי שסתומים הידראוליים בR 91?

אתה לא מתכוון במקרה לשימסים?

קשה לי להאמין שיש אצלך מרימים הידראוליים.

גם בגלל שנת היצור, וגם בגלל שמעולם לא שמעתי על מרימים הידראוליים באופנועים (למיטב הבנתי מחסור במקום מונע שימוש במרימים הידראוליים במנועים כה דחוסים)

שימסים צודק שימסים שימסים...סליחה:shock:

ג.

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך הסיפור!

סיימתי טיפול קומפלט(כולל מצמד שחזר לחיים רגילים ורכים).

נסעתי היום בעקבות המלצה של מספר חברים בפורום למוסך מסויים באזור השרון...

נכנסתי לדבר עם הבחור ואיך שהוא שמע איזה אופנוע יש לי הוא הסביר לי באגרסיביות חמודה "אופנוע כזה אנו מתקנים בשביל ההובי ביום שבת".

הסברתי לבחור שאין מה לתקן והאופנוע מ ו ש ל ם ושהוא צריך רק כיוונים ויד מקצועית מלטפת ואוהבת!

הבחור המשיך לסרב בחיוך.

הסברתי לו שוב שאני לא פעוט זב חותם שקנה את האופנוע כי "זה מה שקיבלתי מהמענק של העבודה המועדפת" ואני אדם מיושב(אמנם עם בור עמוק במוח) שיודע בדיוק מה הוא עושה!

עדיין סרוב!!!

סיפרתי לבחור שקיבלתי המלצות חמות על המוסך ממספר אנשים וחבל שאיננו רוצה לטפל באופנוע ופניתי לדרכי.

בדרכי החוצה הוא עוד הספיק לומר לי שהוא יכול להתעסק עם האופנוע בשביל ההובי בשבתות פנויות ושזה לא העניין הכספי.

הודתי לו ,ניגשתי ללטף את האנזו שנעלב,הנענו והמשכנו לדרכנו מבלי להסתכל לאחור...

למען הסדר הטוב:

1.הבחור היה נחמד וענייני לאורך כל השיחה.

2.הבחור לא יצא לראות את האופנוע וגם לא התעניין מה ברצוני לעשות(סה"כ כיוון שסתומים ותאום קרב')

3.ברור לי שהוא יכול לנהוג כרצונו וזכותו המלאה לא לטפל באופנוע שלי.

4.עם זאת ברור לי לחלוטין שהוא בחר בדרך הקלה(להתעסק עם הכלים ה"פשוטים" יותר שבהם גם מקדם הרווח הוא גבוה יותר).

5.תודות לחברים שהמליצו(מכל הלב).

6.ממתין להמלצות נוספות.

ג'ורג'

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. אני לא מבין למה אתה לא עובד בעצמך על האופנוע. אתה רוצה עבודה איכותית, לא? תתחנן לפני מוסכניק שלא מעונין לבצע את העבודה-נראה לך שהוא יוציא עבודה טובה עם מוטיבציה שלילית?

 

ב. אני כבר יותר מעשר שנים עובד בעצמי על הרכבים שלי, אבל כשעוד מסרתי עבודות למוסכים, המוסכניק היחיד שסמכתי עליו היה חגי פרג ממושב לכיש (בעשר השנים האחרונות יש להם גם סניף בבאר-שבע ואני חושב שהוא נמצא בעיקר בבאר שבע. בלכיש נמצא אחיו-ירון ) . הוא עשה עבודה טובה (המוסכניק היחיד שראיתי שלמרות נסיון רב עובד עם ספר ומסמן סעיף סעיף שהוא עבר עליו-אפילו אני, על הרכבים שלי, כבר לא מקפיד על עבודה מסודרת כזו) וגבה מחירים הוגנים. אני לא יודע לומר מה הוא עושה היום ואם הוא יטפל באופנוע שלך, אם זה מעניין אותך אז תרים אליו טל' .

 

חפש בדפי זהב: "פרג" בלכיש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תקרא את כל השרשור תראה שהחלטתי(בחוסר ברירה) לעשות את רוב הטיפולים לבד ואכן כך עשיתי,אך יש דברים שאינני יכול לעשות מסיבות אוביקטיביות כמו כיוון שסתומים(שימסים) וכמו תאום קרבורטורים(שעונים לתאום).

 

אתה צודק שאף אחד לא יעשה את העבודה על הרכב שלי יותר טוב ממני אבל יש קשיים לעיתים(עודף פרוייקטים,חוסר זמן,עבודה,אשה,ילדים,תחביבים נוספים וכ"ו).

אולי בכל זאת אני אקנה סט שימסים ושעוני וואקום :? .

ג.

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6984 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...