Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע מסתבכות חברות הייבוא המקביל של כלי רכב לישראל


eyalkar
שימו לב! השרשור הזה בן 2861 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני טוען ששום דילר נחשב בארה"ב לא קונה את הרכב יותר יקר ממה שקונה

היבואן הישראלי. בטח לא במותגים כמו פורד וכד'.

 

אתה טועה (תיאורטית. כי שנינו לא יודעים) . כל היצרנים בעולם מחלקים את השווקים שלהם עם מטרות שונות ותמחור שונה. אירופה יכולה לקבל רכבים בזול יותר מארה"ב וההיפך.

 

אף דילר אמריקאי לא ישווה את מחיר הקניה שלו למחיר הקניה של יבואן בישראל.

 

מעבר לשאלה הזאת, הבעייה העיקרית היא ברצון להרוויח יותר. יבואן ינסה להראות מחיר קניה נמוך ככל האפשר.

גם יבואנים סדירים עושים כל מיני משחקים להוזיל מחירי קנייה ומיסים - אבל חוקיים (כמו לקבל רכבים ללא מולטימדיה וכו')

אם זה לא מקולקל- אל תתקן את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ואני מבין שאתה בדקת וראית מה מחיר קניה של דילר גדול של פורד בארה"ב, ובכמה דלק קונים

את אותן המכוניות. כתבת שלא, ואני עדיין טוען את אותה טענה, שזה לא קורה, בטח שלא במותג כזה.

עריכה אחרונה על ידי Oshri
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אושרי

 

ראית את הלינק שהביא במבי?

 

תקרא שם

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, אתה ראית חשבונית רשמית של דילר גדול בארה"ב שקונה פורד,

וחשבונית של דלק מוטורס שקונה דגם זהה? מניח שלא, ומניח שגם אף

אחד במשרד התחבורה, ו YNET וכל אחד אחר לא ראה. ולכן זה הכל

השערות וספקולציות, ודיסאינפורמציה, שחלקה מכוון, כדי שלא תדע מה

האמת.

אני נשאר בטענתי, שיכול להיות שהיא לא נכונה, אבל אף אחד כאן לא

יכול לתת הוכחה מספיק מוצקה לכך, שדילר בארה"ב לא קונה ביותר יקר.

בנוסף, אם לא הייתה הצדקה כלכלית מלחתחילה, ורק עם "קומבינת מיסוי"

וכדומה היית יכול להשיג מחיר תחרותי, לא היית רואה חברה בסדר גודל

של אלבר למשל, נכנסת לדבר כזה. היית ממשיך לראות את XXX מוטורס

יבוא אישי, שעושים את הקומבינות האלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אושרי

 

לפני שנים רבות בתחילת שנות השמונים למיטב זכרוני היו פערי מחירים של עשרות אחוזים בין מחיר רכב ללא מיסים בארצות סקנדינביה לבין גרמניה / צרפת מהסיבה שבארצות סקנדינביה המיסים היו גבוהים יותר.

 

אפליה במחיר בין שווקים שונים היא דבר מקובל.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, תקרא שוב את מה שכתבתי. אפליית מחירים קיימת בהרבה מקומות והרבה מוצרים.

נתתי שם מצב ספציפי, לגבי יצרן ספציפי, ובנוסף ציינתי שאם לא הייתה כדאיות כלכלית

ללא קומבינת מיסים, לא היית רואה חברות כמו אלבר נכנסות לזה, וגם לא היית רואה יבואנים

מקבילים שבאים ומצהירים שיעשו יבוא מקביל באופן סדיר ורשמי, אלא היית ממשיך לראות

גופים קקיוניים שקמים ונעלמים כל פעם מחדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אושרי

 

אין לי מושג קלוש אפילו מאיפוא איילון הביאו את הרכבים שלהם.

 

אז אתה רוצה שאני אראה חשבוניות.

 

בד"כ יצרן שומר על היבואן הרשמי שלו.

 

מה שצריך זה למצוא דרך להוריד את הרווחים שלהם / את המיסים כדי שיהי יותר זול.

 

כץ חושב שהוא יכול לעשות אבו עלי על היצרנים כמו שכחלון עשה בסלולארי.

 

שני דברים שונים

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה מלפני שנה מה חושבים יצרני הרכב על יבוא מקביל.

היצרנים לא מוכנים לזה, לא יעזור כמה חוקים יעשו במדינה שלנו בשביל לאפשר יבוא מקביל, היצרנים לא מוכנים

 

http://www.reuters.com/article/us-exports-china-bmw-idUSKBN0MT1YZ20150402

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה האמירה המקורית:

 

אני לא קונה את השטות הזו שהיצרנים מוכרים ליבואן הישראלי במחירים נמוכים יותר ממה שהם מוכרים

לדילרים גדולים בחו"ל.

 

והנה האמירה אחרי שהעובדות טפחו על פני אושרי:

 

אבל אף אחד כאן לא

יכול לתת הוכחה מספיק מוצקה לכך, שדילר בארה"ב לא קונה ביותר יקר.

 

עברנו מלא קונה שטויות ל-לא סיפקו לי הוכחה ומ-זה לא קורה, ל-יצרן ודגם ספיציפי.

 

ישה ואנוכי כבר עברנו כמה גלגולים של הדיון הזה, קראנו דוחות כספיים, קראנו את דו"ח זליכה, קראנו כתבות... ואנחנו גם יודעים לתמחר. אף אחד לא אמר שכל דגם שמיובא לארץ מכל מקום מתומחר בישראל במחיר הכי נמוך בעולם. אבל רבי המכר ללא ספק מתומחרים בארץ יותר נמוך ממחיר מכונית זהה במדינות אחרות, אחרת היבואן היה מפסיד כסף על כל מכירה.

אתה מוזמן להשוות לעשות את החישוב בעצמך. (תטרח ותמצא הנוסחא בעצמך. אני בטוח שאיש עם יכולת גיבוב הצהרות כמוך בטוח יכול גם למצוא עובדות, לא?!).

 

לגבי אלבר, נבחן את הדוחות ונראה.

בכל מקרה, לאלבר כבר יש מערך שיווקי ולוגיסטי, והיא יכולה להוסיף עוד קו מוצרים, גם אם ברווחיות נמוכה משל יבואן רכב, על בסיס תשתית קיימת.

גם אז צריך לבחון אם זה כדאי יותר מליסינג 0 ק"מ (הדרך של היבואנים לחסום חברות ליסינג מלהפוך ליבואנים).

יבואן מקביל חדש צריך לבנות הכל מהתחלה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה מלפני שנה מה חושבים יצרני הרכב על יבוא מקביל.

היצרנים לא מוכנים לזה, לא יעזור כמה חוקים יעשו במדינה שלנו בשביל לאפשר יבוא מקביל, היצרנים לא מוכנים

 

http://www.reuters.com/article/us-exports-china-bmw-idUSKBN0MT1YZ20150402

 

האם בחו"ל אין יבוא מקביל של מכוניות? יש רק יבואן אחיד לכל יצרן?

 

בכל העולם מנסים לחסום יבוא מקביל, כי היצרנים לא אוהבים את זה. כץ מנסה לעקוף את זה בחקיקה והוראות שונות,

בינתיים ללא הצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החוק הישן העמיד לייבואנים המקבילים תנאים שהופכים את היבוא המקביל ללא מעשי.



התקווה של היבואנים המקבילים ושלנו כרוכשים היא שחוק שירותי הרכב

שעבר לאחרונה ושבו נערכו מספר שינויים שיקלו על היבוא המקביל.

 

כולי תקווה שלאחר שיכנס החוק המעודכן לתוקף,

יצליחו להחיות מחדש בישראל את תחום היבוא המקביל.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שהבנתי חלק גדול בשינוי הוא הסרת הדרישה להצגת מסמכים חתומים עם דילרים מחו"ל,

בדיוק כדי שהדילר לא יחשף בפני היצרן, ובנוסף יהיה ניתן לייבא רכבים שכבר נרשמו בחו"ל,

כלומר מורשים לעלות לכביש, מה שיקשה עוד יותר על איתור המקור של הרכב. מצד שני זה פותח

פתח להרבה נוכלויות והעלמות, ונראה שמזה רשות המיסים בעיקר חוששת. אני לא ממש בקיא בחוק

הקיים והשינויים, אבל הבנתי שזה החלק המשמעותי עבורם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושאים המוסדרים בחוק כוללים בין השאר

את כל נושא ייבוא הרכב והסחר בו,

בכללם סוגים נוספים של ייבוא, כגון יבואן זעיר

והסדרת נושא הייבוא המקביל או העקיף.

חובות מוכר רכב חדש וקניית רכב ומכירתו,

ייבוא וייצור מוצרי תעבורה והסחר בהם,

הסדרת הפעלת מוסך,

נושא שמאות רכב וכן את כל נושאי האכיפה שנועדו לשמור על צרכן הרכב.

 

החוק החדש כולל ערוץ יבוא נוסף של יבואן זעיר

המתיר לו לייבא עד 20 כלי רכב חדשים

או כאלה שנרשמו בחו"ל וייחשבו כרכב חדש בישראל.

בנוסף לכך, ניתן יהיה לייבא כלי רכב ביבוא אישי

לשימוש עסקי ובכלל זה רכב מסחרי קל.

 

היבואן העקיף יורשה לייבא רכב שנרשם בחו"ל מכל מקור שהוא.

כמו כן, הוחלט להסדיר בחוק את העיסוק בייבוא אישי של רכב,

שיאפשר ייבוא באמצעות גורמים מקצועיים ומוסמכים.

הסדרת העיסוק ואישור העוסקים על ידי משרד התחבורה

יבטיח למבקשים לייבא רכב בייבוא אישי,

סיוע אמין ובטוח מגורמים אמינים.

 

אחת הבשורות הגדולות של החוק היא החובה של יבואן הרכב הסדיר,

לממש את האחריות וביצוע ריקולים ותחזוקה

גם לכלי רכב שייובאו על ידי היבואן העקיף, הזעיר והאישי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2861 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...