Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3707 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הסבר:

 

מילת המפתח היא המילה "יחס" (העברה).

לדוגמה, בגיר אוטומטי 4 הילוכים יחסי העברה הם כאלה (זה כמובן משתנה מרכב לרכב, אבל זה סט מספרים אופייני לתיבת אוטומטית 4 הילוכים במכונית פרטית):

 

הילוך ראשון 2.5

הילוך שני 1.6

הילוך שלישי 1.0 (הילוך ישיר)

הילוך רביעי 0.7 (Overdrive)

 

אז על פניו, מספרית, מספר 0.7 הוא קטן מ 1.

 

אבל צריך להבין שמדובר ביחס חלוקה, או במילים אחרות יחס בין מספר שיניים בגלגלי שיניים באותו הילוך . מספר 0.7 לא יכול לעמוד בנפרד. צורת רישום נכונה שלו היא 1/0.7 או 1:0.7

 

ואז כשמחלקים 1 ב 0.7 מקבלים 1.42, שזה גדול מ 1.

 

המשמעות היא שעל כל סיבוב מנוע בכניסה לגיר, גל המוצא של הגיר יעשה בהילוך רביעי 1.42 סיבובים, כלומר זה יחס העלה - Overdrive.

לעומת זאת בהילוך ראשון, על כל סיבוב מנוע בכניסה לגיר גל המוצא יעשה 0.4 סיבובים. זה יחס הפחתה ביחס 2.5.

 

 

על זה יש להוסיף יחס הפחתה נוסף של משהו כמו 3.5 -4 בדיפרנציאל (מה שנקרא Final drive ratio).

אבל המפסר הזה נשאר קבוע ולא תלוי הילוך, לכן לא קשור לדיון.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...