Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3728 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מחיר הביטוח שלך נמוך במידה חשודה. בדוק אם הכיסוי מספק.

חלקך ברכוש המשותף, אמור להיות מכוסה, אבל בדוק מול הסוכן\נציג, וכמובן בדוק את היקף הכיסוי אם קיים.

לגבי עובדים על הגג - ההסמכה נקראת "היתר גבהים" או משהו דומה. היתה לי בעיה בגג רעפים, אשתי מצאה מישהו שעבד בבניין שכן, הדבר הראשון שעשה לאחר שהציג עצמו בשמו היה הצגת ההיתר. לגבי מתקני דודי שמש או עובדי yes - לא ראיתי את ההיתרים שלהם, אבל אני מניח שמי שעוסק בעבודות כאלה ביום-יום מטעם חברה גדולה (yes, כרומגן) לא היה מתקבל לעבודה בלי ההיתר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מודה מראש שלא קראתי כמעט את כל השרשור, אבל רוצה להבין עניין עקרוני,

 

הזמנת פועל/ים לבצע עבודת גננות,

הכלים והציוד שלהם, אחד העוברים כאמור פוגע בכבל החשמל ונפגע (לא עלינו), כעבור זמן מה אתה מקבל תביעה ממנו בסכום כזה או אחר.

 

מהו האשם התורם שלך? לא סיפקת את הציוד או הכלים, לא הכשרת את העובדים, לא מתקיימים ביניכם יחסי עובד מעביד, רק שכרת את שירותם (כאמור, "החשבונית בדואר"),

איפה האשם התורם שלך? למה אתה צריך לדאוג לביטוח עבורם כשהם עובדים בסביבה לא מסוכנת (להבדיל מעבודה בגובה)?

פורסם

תשובה של הדיוט: בדיוק כמו כאשר מנקה המדרגות מחליק ושובר רגל. אתה מעסיק אותו, אתה חשוף לתביעה. למשל - לא הראית לו היכן עובר כבל חשמל או צינור מים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
תשובה של הדיוט: בדיוק כמו כאשר מנקה המדרגות מחליק ושובר רגל. אתה מעסיק אותו, אתה חשוף לתביעה. למשל - לא הראית לו היכן עובר כבל חשמל או צינור מים.

יפה אז הוא אמור להוכיח רשלנות תורמת.

יש הבדל גדול בין חשמלאי מוסמך למנקה,

למשל אם יש לך בעיה חשמלית בבית והוא מקצועי,

שקבל מכת חשמל בעל הבית אחראי או הוא והביטוח שלו.

פורסם

אם הוא בא אליך לתקן מכשיר חשמלי והחליק על המים של הספונג'ה?

או אורח שבא להתארח ונפצע מכוס שנשברה בידו?

או אהיל כבד שנפל על ראשו?

אתה לא צריך להסתכל עליו כעל עובד, אלא על מישהו שנמצא בדירה שלך ונפגע, וזו אחריותך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מה גורם הסיכון בכל אחד מהמקרים?

 

מישהו בתוך הבית מחליק על ספונג'ה שעשית או שנפל עליו אהיל, אין פה דיון כי אתה יצרת את מקור הסיכון.

 

כשגנן עובד עצמאית בחוץ עם הכלים שלו והמאריך שלו, הוא יוצר לעצמו את הסיכון, לא בעל הנכס.

 

זה ההבדל.

פורסם

הוא אמור להיות מבוטח בביטוח המקצועי שלו. לך תדע אם יש לו ביטוח, ואם כן - מה הוא שווה.

לתבוע אותך הוא יכול תמיד, ואז אתה תלוי בחסדי השופט. עדיף שנזק כזה יפול על המבטח.

ואולי נמתין לאחד מהמשפטנים שבפורום, שיסביר אם למזמין העבודה יש אחריות, ואם כן - מהי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יפה,

 

הבעיה שאתה צודק והחלטות השופטים, במיוחד בדין אזרחי לא תמיד עולות בקנה אחד עם מה שנראה לנו הגיוני/הוגן.

 

נשאר לחכות למשפטני הפורום שיסבירו לנו על האחריות החוקית של בעל הנכס על פציעות של בעלי מקצוע בשטח הנכס.

פורסם

לטעמי הויכוח הוא עקר. עדיף שיהיה ביטוח, חד משמעית.

במשפט, אתה יודע איך אתה נכנס, אתה לא יודע איך אתה יוצא, עצם ההגעה למשפט היא לא נעימה, ואז גם תשלם לעורך דין שייצג אותך.

בשביל מה? לחסוך 500 שקל בשנה על ביטוח ?

פורסם (נערך)

אחריות של בעל הדירה קיימת רק במידה שהיתה רשלנות מצדו וכתוצאה

מכך נחבל צד ג,דהיינו אם הזמנת חשמלאי מוסמך שקבל מכת זרם זה לא באחריותך,

אבל אם הזמנת חבר שמבין בחשמל זה באחריותך ולשם כך נדרש ביטוח.

ספיריאל,גם אם היית בסופר והחלקת ונחבלת הסופר לא אשם,אבל אם נחבלת

והוכחת שזה בגלל רסק עגבניות שהיה מונח שם זמן לא סביר אזי יש עילה לתביעה.

אנו תבענו את חב' ניקיון של בית חולים כאשר אשתי החליקה עם הבן במדרגות

בשל שלולית מים,אז לשמחתנו הרבה לא נגרם נזק למעט כאבים (לבן) וצילומים רבים.

עדיין,

פוצינו מעט עקב רשלנות של חב' ניקיון..אם לא היינו מוכיחים רשלנות כמובן שלא היתה שום

עילה לתביעה.

מכאן אני מסיק (אינני משפטן אולם עבדתי בבית משפט) שבעל מקצוע ישתמש בביטוח לאומי

ו/או בביטוח שלו,כל עוד איננו חאפר ונותן קבלה,ואין צורך לדרוש ממנו לראות ביטוח.

אם הזמנת חאפר ללא קבלות, (כמו במקרה של ההורים שלי) האחריות על המזמין,

אגב,

תחשוב איזה חברת ביטוח תשלם

כסף להדיוט שמתעסק שלא כדין עם חשמל,

חברות ביטוח זה לא ל''ו הצדיקים.

עריכה אחרונה על ידי yossy

×
×
  • תוכן חדש...