Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3892 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מסכים שזו הוצאה, אבל כשהאפשרות האחרת היא שכירות [יומית... :shock:] אני קורא לזה השקעה.

גם רכישת דירה גוררת אחריה הוצאות ואחזקה ו... בכל זאת היא השקעה ללא ספק.

 

אתה יכול לקרוא לזה איך שאתה רוצה, השקעה זה ממש לא. בדיוק כמו שלקנות סמארטפון או טלויזיה לא נחשב השקעה כך גם קנית רכב.

פרוש המילה השקעה על פי המילון העברי (מילוג) - הקדשת משאבים כדי ליצור רווח עתידי.

 

אתה חושב שאתה יכול לקנות היום רכב ב-X כסף ולמכור אותו עוד 3 שנים ב- X + רווח ? תתעורר מהחלום.

דירה לעומת זאת בעיקר במצב של היום דווקא כן יכולה להיות השקעה לפחות במקומות מסויימים ששם גורמי הסביבה יכולים להשפיע רבות על ערך הדירה.

פורסם
שלום,

 

השאלה של מימון לרכב היא בחירה בין אלטרנטיבות, רכשתי לפני כחודש רכב חדש ויכולתי לשלם ממקורות עצמיים את מלוא מחיר הרכישה אבל העדפתי לממן חלק דרך הבנק שלי בריבית פריים מינוס חצי אחוז. יש לי היכולת לשלם בשוטף אולם התשואה על ההשקעות שלי עולה על עלות המימון ולכן העדפתי לממן חלק מהעסקה בהלוואה.

 

גם בחו"ל כשרוכשים רכב, תמיד השיקול הוא מה אתה עושה עם הכספים שלך, התשואה על ההשקעות שלך לעומת עלות המימון והיכולת להחזיר מההכנסה השוטפת. מחירי הרכבים בחו"ל נמוכים לעומת הארץ והשכר, הכנסה פנויה בד"כ גבוהה יותר כך שתשלומים לרכב חדש אינם מעיקים.

 

הלוואת בלון אומרת שמלוא ההלוואה או חלק ממנה משולם בסוף תקופה , במועד שנקבע. הסיכון הוא למי שאין מקורות מהיכן לממן בסוף התקופה וסומך על יהיה בסדר! אסתדר!. בד"כ מכירת רכב לאחר 3 שנים אמורה לתת מענה לתשלום הבלון בסוף התקופה.

 

ערן

אשמח לדעת איפה קיבלת ריבית של פריים מינוס חצי? כנראה שהבנק שלי משקר לי שהתנאים הכי טובים היום הם פריים + 0.15.

פורסם
אתה יכול לקרוא לזה איך שאתה רוצה, השקעה זה ממש לא. בדיוק כמו שלקנות סמארטפון או טלויזיה לא נחשב השקעה כך גם קנית רכב.

פרוש המילה השקעה על פי המילון העברי (מילוג) - הקדשת משאבים כדי ליצור רווח עתידי.

 

אתה חושב שאתה יכול לקנות היום רכב ב-X כסף ולמכור אותו עוד 3 שנים ב- X + רווח ? תתעורר מהחלום.

דירה לעומת זאת בעיקר במצב של היום דווקא כן יכולה להיות השקעה לפחות במקומות מסויימים ששם גורמי הסביבה יכולים להשפיע רבות על ערך הדירה.

 

נכון, לא השקעה במובן של רווח ממכירה עתידית.

הכוונה היתה להתנהלות כלכלית נכנונה וחסכונית ביחס לאלטרנטיבה.

רכישת הרכב אמנם לא נועדה ליצור לך רווח ממכירתו בעתיד, אבל בהחלט לחסוך לך כסף מדי חודש בכיס.

יש חיה כזו.

הדרך עצמה היא היעד.

פורסם (נערך)

הכי משתלם זה לא לקנות רכב בכלל, 0 הוצאות. רכב הוא הוצאה לכל דבר ועניין ולא השקעה ולכן אין פה עניין של משתלם. העניין היחידי ברכב זה אם הוא עולה יקר יותר או פחות גם בקניה וגם בהוצאה החודשית הכוללת.

 

ממש לא נכון. בלי רכב יש הוצאות על תח"צ, מוניות וכו'. להוסיף גם את שווי הזמן המבוזבז ואת חוסר הנוחות. קשה לנו לכמת אותם, אבל מובטח שימצא כלכלן שימדוד את שני הסעיפים האחרונים בשווה כסף.

 

אני מבין שאתה לא בסיטואציה הזו....

 

ההסבר לכך שגם מי שיש לו כסף הולך על מימון היא בעצם בחירה בין דרכי מימון. כשיש לך כסף רב אז השיקולים אחרים. המקרה הקלאסי הוא העדפה להשאיר את הכסף הקיים מושקע במניות ולקוות שזה יוכיח עצמו כעדיף כלכלי.

 

הבעיה בהלוואה למי שאין כסף היא שמדובר בהתחייבות שעלולה להיות גדולה ממידותיו.

 

שורה תחתונה? אם אתה צריך (דגש על "צריך", להבדיל מ"רוצה") רכב ב 200,000 ש"ח אז אפשרות המימון הזו היא מעולה עבורך. ואתה נהנה מכך שהיום יש ריביות נמוכות ביותר.

 

אם לא מדובר בצורך ממשי אז באמת חבל על הכסף וההתחייבות. ובכלל, להחליף לרכב חדש כל 3 שנים זה כיף ופינוק, אבל מדובר בעניין יקר. גם אם מדובר ברכב חדש שעולה 120 אלף.

נסה לבחור רכב לפי צרכיך ויכולותיך ותפנים שעדיף כלכלית להחזיק את אותו הרכב יותר משלוש שנים. כל עוד הרכב מספק אמינות ועומד בדרישותיך עדיף להמשיך ולהחזיק בו.

ההבדל בין עלות אמיתית של החלפת רכב בחדש כל 3 שנים לבין כל 6 שנים הוא אדיר.

 

לקחת לי את המילים מהמקלדת. פות"ש, אם האמצעים לא בידך - בדוק האם מוצדק לשעבד הכנסה עתידית לטובת רכישת רכב פאר. לירידת הערך עליך להוסיף גם עלויות שימוש יותר גדולות - יותר דלק, ביטוח יותר יקר, תיקונים יותר יקרים. אישית אני לא מבין את הצורך להחליף רכב כל 3 שנים, אלא אם מדובר בכלי עבודה שעושה 50,000 ק"מ בשנה ויותר.

אשמח לדעת איפה קיבלת ריבית של פריים מינוס חצי? כנראה שהבנק שלי משקר לי שהתנאים הכי טובים היום הם פריים + 0.15.

זו הריבית שהבנק "שלך" מוכן לתת לך, בשקלול הסיכון שההלואה מהוה כאשר אתה נוטל אותה. לחבריך זה יכול להיות פריים מינוס חצי או פריים פלוס 2 (סתם זורק מספרים לצורך ההדגמה) - בהתאם לפרופיל האשראי שלהם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ממש לא נכון. בלי רכב יש הוצאות על תח"צ, מוניות וכו'. להוסיף גם את שווי הזמן המבוזבז ואת חוסר הנוחות. קשה לנו לכמת אותם, אבל מובטח שימצא כלכלן שימדוד את שני הסעיפים האחרונים בשווה כסף.

 

 

 

לקחת לי את המילים מהמקלדת. פות"ש, אם האמצעים לא בידך - בדוק האם מוצדק לשעבד הכנסה עתידית לטובת רכישת רכב פאר. לירידת הערך עליך להוסיף גם עלויות שימוש יותר גדולות - יותר דלק, ביטוח יותר יקר, תיקונים יותר יקרים. אישית אני לא מבין את הצורך להחליף רכב כל 3 שנים, אלא אם מדובר בכלי עבודה שעושה 50,000 ק"מ בשנה ויותר.

 

זו הריבית שהבנק "שלך" מוכן לתת לך, בשקלול הסיכון שההלואה מהוה כאשר אתה נוטל אותה. לחבריך זה יכול להיות פריים מינוס חצי או פריים פלוס 2 (סתם זורק מספרים לצורך ההדגמה) - בהתאם לפרופיל האשראי שלהם.

 

לא מדוייק. קיבלתי את ההצעה מסוכנות הרכב, בבנק אמרו לי מראש שלא קיימים תנאים טובים מאלו כיום. יש לי כרגע את רוב הכסף לרכישה של הרכב והכנסות קבועות.

פורסם
אשמח לדעת איפה קיבלת ריבית של פריים מינוס חצי? כנראה שהבנק שלי משקר לי שהתנאים הכי טובים היום הם פריים + 0.15.

 

אור שלום,

 

אני לקוח של בנק לאומי ושם קיבלתי את המימון בפריים מינוס חצי

 

ריבית המימון שקיבלתי היא שקלול של הפרופיל שלי כלקוח: הכנסות, עושר פיננסי בחסכונות/השקעות וכד׳

 

ערן

SUBARU XV Eyesight 2.0 2018

פורסם

אור, אל תהיה תמים. סוכנות הרכב רוצה לתוווך לך את ההלואה כדי להרויח עמלה, אז מספרים לך שהם טובים. ממליץ לך להתחיל בבנק "שלך" ובהמשך לבדוק עוד מקורות מימון, לפני שאתה מקבל החלטה. שים לב שעלות ההלואה איה רק הרבית אלא כל מיני עמלות נוספות שנגבות ושמגיעות למאות שקלים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רכבי יוקרה נופלים לפעמים גם ב-60%.

 

במקרה הזה, המשתלם ביותר הוא להגיע לטרייד אין של היבואנים ולרכוש רכב בן 3 - יש הרבה אנשים שמשתדרגים על אוטומט כל 3 שנים, ועושים את העסקה בטרייד אין של מחירון תמורת מחירון. אתה יכול להוריד עוד 10-15% במיקוח.

 

ככה או ככה, רכב בן 3 סופג ירידת ערך גדולה, בחלק מהרכבים היא איומה - ואתה רק מרוויח. כשקונים ממקום מסודר, לפעמים הוא מעניק גם הלוואה ואז אתה מקבל את התנאים של רכב חדש, על רכב משומש במצב מעולה.

×
×
  • תוכן חדש...