Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אינפיניטי Q50 שנת 2016


tzviki
שימו לב! השרשור הזה בן 3138 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב זה לא רק מנוע ולכן לפטור את המבחנים שנעשו כלא רלוונטיים זה שטויות.

מה גם שיש מבחנים גם ל2.0T.

 

כפי שציינתי, אני לא מכיר את הרכב מעבר לישיבה בו, אבל אני כן יודע מה לקרוא כשזה מגיע לעיתונות רכב (מחו״ל) ומה לא (מבחינת יושר עיתונאי חסרת אינטרסים, מקצועיות, וותק) כך שאני לא קורא כל שטות, ויש מגזינים מוטוריים מחו״ל שהפסקתי לקרוא (או שאני קורא with a pinch of salt מה שנקרא), אבל אפילו טרם קריאה של המבחן שלכם מול 320i הרשה לי לפקפק כי זה פשוט לא עולה בקנה אחד עם הביקורות על הרכב הזה, ודווקא אתם תשברו את המיתוסים?

אתה רוצה להגיד לי שQ50 מספקת ניהוג של סדרה 3? ואם כן למה זה לא מתבטא במבחנים שנעשו לה?

 

אותו סיפור אגב לגבי Q70.

 

הביקורות אגב לא טוענות שאף אחת מהם לא טובה, ממש לא אבל ההשוואה היא מול המתחרות ושם הבעיה שלהן.

 

מנוע זה המון מבחינת הרבה מבחנים בחו"ל.

בטח ששמעתי תלונות על הדיזל חצי מהמבחן (שלא רלוונטי אלינו) או על צריכת דלק גבוהה והמון כח ב3.7 (שכאמור, גם הוא לא רלוונטי אלינו)

 

בקצרה מבחינת הניהוג בQ50 SPORT לעומת 320:

 

בQ אין פידבק מההגה, בכלל לא! לעומת ה320 ששם ההגה הרבה יותר מתקשר.

ההתנהגות של הQ הרבה יותר "פרועה" מה320, זה לא שהיא אוחזקת פחות, אבל היא משמעותית מכויילת להיגוי יתר מאשר הבימר.

היצאה להיגוי יתר בבימר "קשה יותר" והיא נוטה לכיול התחלתי של תת היגוי לעומת הQ שבדיוק ההיפך.

החזרה מהיגוי ייתר פרוגרסיבית ומאוזנת משמעותית בבימר מאשר הQ, שקשה יותר להחזיר אותה "חלק" לאחר פסיעה של הזנב החוצה.

הבימר נוקשה יותר בהתנהלות יום יומית ורכה יותר על המגבלות, בדיוק ההיפך מהQ שמרגישה רכה יותר (ועדיין קשיחה באופן יחסי לרכבים אחרים) ומתקשחת יותר על המגבלות.

אם ניקח את אותה כיכר, הQ יצאה הרבה יותר מהר להיגוי יתר ללא שניה של תת היגוי , לעומת הבימר שהתחילה בתת היגוי, עם עזיבת גז הוציאה קצת זנב והתיישרה באופן חלק מאוד לכביש הישר.

הQ המשיכה לכשכש עד שהתייצבה באופן ברוטאלי- זה כיף, וההרגשה הרבה יותר פרועה אבל פחות מלוטש.

 

בסיכום מהיר וממצה מבחינת ניהוג: הבימר יותר מאוזנת ומתקשרת, הQ הרבה יותר ברוטאלית ופרועה.

 

בפניה מהירה, חזקה וטריקית ימינה תוך כדי עליה (מכביש 471 לכיוון קרית אונו למי שמכיר) הQ יוצאת באגרסיביות להיגוי יתר, ובאייפקס מנסה לברוח אפילו יותר חזק- ובסוף חוזרת בברוטליות למסלולה.

הבימר יצאה להיגוי יתר עדין יותר וחזרה בצורה נינוחה חזרה, ובשילוב פידבק איכותי יותר מההגה מה קורה עם הגלגלים הקדמיים- היא נוסחת ביטחון גבוה יותר לנהג בנהיגה אגרסיבית.

אבל, שנינו הסכמנו שהQ הרבה יותר פרועה ו"מהנה" לנהיגה אגרסיבית (לא בהרכח נהיגה מהירה, אלא אגרסיבית) ואת עיקר התחושות אפשר להרגיש רק דרך הישבן כי מההגה אל תצפה לכולם למרות שהוא מדוייק מאוד.

 

 

מבחינת אבזור, הQ משמעותית מאובזרת מהבימר ומרגישה מאוד "עשירה" לעומת הגרמניה.

מבחינת איכות חומרים, הבדלים של שמיים וארץ לעומת הQ.

מבחינת עיצוב פנים, הבימר לוקחת בענק לטעמי.

כמו כן הבוחן השני ממש לא אהב את העיצוב פנים של הQ וטען שצבעים כחול\אדום של המזגן מרגישים יפנים של פעם (לי פחות מפריע, כנראה טעם אישי)

מבחינת "בשלות", הבימר משמעותית מלוטשת:

זה מתחיל בגודל תא המטען שבQ קטן משמעותית, ממשיך דרך עיצוב הפנים המוצלח ובסך הכל היא משמעותית חפה מ"פאקים" קטנים שאתה מוצא בQ מידי פעם.

 

איכות החומרים וההרכבה עדיפה משמעותית בQ על הבימר (מפתיע) אשר מאוד מאכזבת, הכפתור של עצמת המזגן מרגיש כאילו הוא עוד רגע נושר, הכאילו עור מגעיל, העור על ההגה מרגיש זול וגם איכות הפלסטיק ירודה יחסית לאינפיניטי.

איכות החומרים בQ טובה משמעותית והמושבים מקדימה הרבה, אבל הרבה יותר טובים,נוחים ואוחזים, העור מצויין והכל מרגיש מהודק.

היא מפשלת ב"פינישים", כגון תא כפפות צוציק, תא משקפי שמש שמרגיש כאילו נלקח מאלמרה שנת 94, תפריטי מחשב לא מספיק "אפויים" ולטעמי גם עיצוב החלק האחורי הוזנח וממש מאכזב.

 

המושב האחורי ב320 נוח יותר, ונראה לי שגם בידוד הרעשים טוב יותר מהQ אבל זה רק מהתרשמות אישית והבחור השני לא הרגיש בהבדל.

 

הגיר בQ מצויין, אבל הגיר של הבימר מדהים ולדעתי אין לו מתחרים!

הבימר קצת יותר חזקה במציאות, אבל מבחינת תחושות הגיר שלה עוזר מאוד והיא מרגישה מאוד חלקה וחזקה לעומת הנתונים הרשמיים.

 

והבהרה לגבי הרכבים והמבחן:

בוחן אחד הינו מדריך נהיגה מתקדמת, אשר גם מדריך באופן קבוע אירועי נהיגה מטעם יבואנים ובעל נהיגה מדוייקת משולבת עם תגובות מדודות ועדינות ומדוייקות.

הבוחן השני בעל הרבה פחות תגובות מדוייקות ומדודות, ובעל תגובות ברוטאליות הרבה יותר.

נהג מרוצים הוא בחיים לא יצליח להיות, אבל לשים רכבי הנעה אחורית על הצד הוא יודע לא רע :wink:

 

2 הרכבים שנת 2015, ועברו 5-7K ק"מ.

 

 

רוברט ואסף, האם בכלל נהגתם על שני הרכבים שאתם אומרים "לא מאמינים" או אין סיכוי?

Q50-320.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[quote=fish;4877518.

רוברט ואסף, האם בכלל נהגתם על שני הרכבים שאתם אומרים "לא מאמינים" או אין סיכוי?

נו באמת, כתבתי לפחות שלוש פעמים (כולל בקטע שציתת בעצמך...) שלא נהגתי בQ50 כך שלא יכולתי להיות יותר ברור מהבחינה הזאת.

הנסיון שלי עם סדרה 3 רחב מאוד.

הפליאה שלי היתה (שוב) שזה לא עולה בקנה אחד עם אף מבחן או השוואה שאי פעם ראיתי זה הכל.

 

דווקא אהבתי את הסיכום שלך והוא די הגיוני.

לא ברור לי איזה מיתוסים הוא שובר, כי אלא אם כן אני סובל מבעיה בהבנת הנקרא נשמע שגם אתם מסכימים שהב.מ.וו עדיפה משמעותית מבחינת ניהוג.

הגה מתקשר הרבה יותר חשוב לי מברוטליות שאני לאו דווקא מחפש.

 

לגבי איכות החומרים מעולם לא היתה לי בעיה בסדרה 3, אבל האיכות באינפיניטי מעולה, אני מסכים.

לגבי ה״עאלק״ עור בב.מ.וו אני מסכים לחלוטין, ולדעתי פיתרון עדיף בהרבה הוא חבילת M שמגיעה עם מושבי ספורט עדיפים בהרבה, נוחים ביותר, יפים נורא, ועטופים באלקנטרה נעים ביותר ועדיף משמעותית על העור הזוועתי.

אני בכלל בדעה שמושבי עור לא מתאימים לאקלים שלנו אלא אם כן הם מגיעים מאווררים.

 

אגב, עוד משהו שקצת מפריע לי באינפיניטי זה האורך המיותר שלו.

הוא ארוך מסדרה 3 בכ15 ס״מ אבל זה לא מתבטא לא בבגאז׳ ולא במרווח לנוסעים.

המקום היחידי שזה מתבטא בו זה בחיפוש חניה...

אגב, זו תופעה שלא רק היא סובלת ממנה.

מאזדה 6 לדוגמא קטסטרופה מהבחינה הזו.

ארוכה להחריד, בזמן שהבגאז׳ שלה קטן משמעותית מהמתחרות והמרווח שלה ממוצע לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי איכות החומרים וההרכבה בב.מ.וו עושים רע, נהגתי על הQ עם מנוע 3.7, לא נהגתי ב2.0, ההגה שהיה בG37/35 היה מעולה ואני מקווה שבמתיחת הפנים שתבוא הם ישכילו, הרי יש להם הגה טוב על המדף, טוב מאוד יש לציין ואפילו במבחן של ה1M מול הTTrs כתבו שההגה של הG37ipl טוב יותר משל הבווארית (היא הייתה רכב ליווי למבחן).

 

 

מי מתלונן על האדום כחול באינפיניטי ולא פוצח את פיח לגבי האדום אדום אדום אדום פיהוק בבימר?

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוספת מעניינת לסגמנט תהיה הלקסוס IS200T, בהנחה ותגיע.

 

אני משער שבמחיר המתאים, היא תגרום להרמת לא מעט גבות מול ה-320i.

 

אפרופו Q70, לא נהגתי בה, אבל התנסיתי במכונית טרום החלפת השמות, כשעוד נקראה M37.

 

היא היתה עמוסה לעייפה באביזרי בטיחות אקטיבית מעצבנים ובכלל, הציעה חוויה פושרת למדי.

 

איפה היא ואיפה סדרה 5/יגואר XF...

עריכה אחרונה על ידי 504L

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיכום מהיר וממצה מבחינת ניהוג: הבימר יותר מאוזנת ומתקשרת, הQ הרבה יותר ברוטאלית ופרועה.

 

בפניה מהירה, חזקה וטריקית ימינה תוך כדי עליה (מכביש 471 לכיוון קרית אונו למי שמכיר) הQ יוצאת באגרסיביות להיגוי יתר, ובאייפקס מנסה לברוח אפילו יותר חזק- ובסוף חוזרת בברוטליות למסלולה.

הבימר יצאה להיגוי יתר עדין יותר וחזרה בצורה נינוחה חזרה, ובשילוב פידבק איכותי יותר מההגה מה קורה עם הגלגלים הקדמיים- היא נוסחת ביטחון גבוה יותר לנהג בנהיגה אגרסיבית.

אבל, שנינו הסכמנו שהQ הרבה יותר פרועה ו"מהנה" לנהיגה אגרסיבית (לא בהרכח נהיגה מהירה, אלא אגרסיבית) ואת עיקר התחושות אפשר להרגיש רק דרך הישבן כי מההגה אל תצפה לכולם למרות שהוא מדוייק מאוד.

 

גם ניסן 200SX של שנות התשעים היתה ברוטלית ברמה דומה - והיא נותרה חביבתם של דריפטרים בעולם עד עצם היום הזה.

 

ועם זאת, היא היתה גם מאוד מסוכנת. מה-16 שנמכרו בארץ, ממליץ לך לבדוק כמה נותרו.

 

תיאורי הברוטליות של ה-Q50 רק ממחישים עד כמה הרכב הזה עדיין לא "אפוי" ברמה מספקת לקרוא תיגר על הבימר. חבל, כי דווקא אהבתי את ה-G37.

 

בהערת אגב, פרוייקט ה-Q50 EAU ROUGE, התשובה של אינפיניטי ל-M3, נגנז.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי בעניין של יחס תמורה/מחיר, האינפיניטי מנצחת את סדרה 3. אפילו על הנייר ובלי לנהוג בהן אפילו דקה.

 

ה-s60 יותר טובה משתיהן בסוגיית התמורה לכסף, זה לא אומר שהיא יותר טובה מה-bmw

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3138 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...