Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

928 מארה"ב - האם לקנות גרוטאה כדי לשמור על מסגרת תקציב?


Arik TG
שימו לב! השרשור הזה בן 3657 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נכון, אך מצבה החיצוני של המכונית הוא לרוב הפקטור העיקרי לצורך הערכת שמאי.

ברור שאין טעם לייבא מכונית רקובה לחלוטין, אך מצב צבע ירוד יכול בהחלט להשפיע.

כדאי לזכור שלא היו בארץ מכוניות כאלו, וכל טיפול מכאני ידרוש יבוא חלפים, וזו ממש ויה דלורוזה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טופס 139 של רשות המיסים , ניתן למצוא אותו באתר רשות המיסים http://taxes.gov.il/TaxesFormsList/meches139.pdf

 

הטופס מבקש עלות של הובלה ימית, הובלה יבשתית , ביטוח והאם היו עלויות נוספות בחול

מן הסתם תיקון בחול , משמעה השבחה של המוצר והעלאת ערכו, ולכן צריכה להכלל בדיווח

 

משכנע, אני חייב לומר.

כמובן שתמיד אפשר להתווכח עם הרעיון. הרי לעולם אתה לא מקבל את מה שהשקעת- חצי במקרה הטוב.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טופס 139 של רשות המיסים , ניתן למצוא אותו באתר רשות המיסים http://taxes.gov.il/TaxesFormsList/meches139.pdf

 

הטופס מבקש עלות של הובלה ימית, הובלה יבשתית , ביטוח והאם היו עלויות נוספות בחול

מן הסתם תיקון בחול , משמעה השבחה של המוצר והעלאת ערכו, ולכן צריכה להכלל בדיווח

 

במחשבה שניה- חוק זה חוק. טופס 139 של רשות המיסים הוא רק הפרשנות שלהם לחוק.

 

אז הלכתי לתקנות של פקודת המכס ולמאמרים של עורכי דין שמתמחים בתחום

ואני חושב שאתה לוקח כאן עמדה של להיות צדיק יותר מהאפיפיור.

 

ראשית למדתי שבעקבות הצטרפות מדינת ישראל לארגון הסחר העולמי, נכנס לדיני המכס בשנת 1997 העיקרון המרכזי לפיו ערך הטובין לצרכי מכס ייקבע לפי ערך העיסקה הספציפית שבה הם נרכשו, ולא לפי מחיר השוק של הטובין. חוות דעת 2.1 של הוועדה הטכנית לענייני הערכת מכס, שהוקמה על פי הסכם GATT, קובעת כי עצם העובדה שמחיר מסוים נמוך מן המקובל בשוק לגבי טובין זהים אינה עילה לפסילתו מלשמש לצורך קביעת ערך העסקה.

התקנות (דילגתי על תתי סעיף לא רלבנטיים והדגשתי את העיקר):

 

[TABLE]

[TR]

[TD][TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]דרכי קביעת ערכם של טובין מוערכים

(תיקון מס' 15) תשנ"ח-1997

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

130. ערכם של טובין מוערכים ייקבע כלהלן –

(1) לפי ערך עסקה שבה נרכשו, מחושב לפי הוראות סעיף 132;

(2) בהעדר אפשרות לקבוע את ערך הטובין המוערכים כאמור בפסקה (1)...

 

132. (א) ערך עסקה הוא המחיר ששולם או שיש לשלמו בעד הטובין, בעת מכירתם לשם ייצוא לישראל (להלן – מחיר העסקה), בתוספת ההוצאות והסכומים המפורטים בסעיף 133...

 

[TABLE]

[TR]

[TD][TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]התוספות למחיר העסקה לעניין קביעת ערך העסקה

(תיקון מס' 15) תשנ"ח-1997

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

133. (א) לצורך קביעת ערך העסקה כאמור בסעיף 132, ייווספו למחיר העסקה אך ורק ההוצאות והסכומים המפורטים להלן, אם אינם כלולים בו מלכתחילה, כשהם מחושבים על יסוד נתונים אובייקטיביים הניתן לאומדן

(1) ההוצאות ששילם הקונה או שעליו לשלמן הקשורות בקניית הטובין כלהלן –

(א) עמלות ודמי תיווך למעט עמלות קניה; לעניין זה, "עמלות קניה" – תשלומים שמשלם היבואן לסוכנו תמורת שירותי הייצוג בקניית הטובין שהסוכן מעניק לו בחוץ לארץ;

(ב) עלות כלי הקיבול הנחשבים לעניין המכס כחלק בלתי נפרד מהטובין;

(ג) עלות האריזה לרבות עלות העבודה ועלות חומרי האריזה;

(2) הערך היחסי של השירותים ואמצעי הייצור המפורטים להלן, שסיפק היבואן, במישרין או בעקיפין, ללא תמורה או במחיר מוזל, בקשר לייצורם ולמכירתם לייצוא של הטובין –

(א) חומרים, מרכיבים, חלקים ופריטים דומים, הכלולים בטובין;

(ב) כלים, תבניות ופריטים דומים, ששימשו בייצור הטובין;

(ג) חומרים שנצרכו והתכלו בייצור הטובין;

(ד) הנדסה, פיתוח, עבודת אמנות, עבודת עיצוב תכניות וסקיצות, שנעשו מחוץ לישראל, ונדרשו בייצור הטובין;

(3) תמלוגים ודמי רשיון המתייחסים לטובין, שהיבואן חייב בתשלומם, במישרין או בעקיפין, כתנאי למכירת הטובין  בישראל על ידו;

(4) ערכו של כל חלק שניתן ליחסו למוכר, במישרין או בעקיפין, בתקבולים הצפויים מכל מכירה של הטובין או משימוש בהם, שבוצעו לאחר מכירתם לייצוא לישראל;

(5) העלויות שלהלן הכרוכות בהבאת הטובין לנמל הייבוא או למקום הייבוא –

כפי שאני קורא את התקנות (ואסייג שאני לא עו"ד) לא ניתן להוסיף למחיר העסקה בה נרכש הרכב עלויות טיפולים ותחזוקה מכאנית.

אמנם אם אני אקח את הרכב לפחחות וצבע אני אשביח אותו נגיד מרמה 5 לרמה 3 ואז אפשר להפעיל את סעיף 133 (א) (2) אבל אם אני מחליף משאבת מים ורצועת טיימינג אני מתחזק אותו ולא משביח אותו. איך שאני מבין את זה אין שום נתון אובייקטיבי הניתן לאמדן שמעלה את ערך הרכב.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אריק ברור שאם אתה מבצע טיפול שוטף אין צורך לדווח , וזה גם לא משפיע על ערך הרכב. אבל אם אתה עושה שיפוץ מכאני מלא, ועל זה דובר כאן, אתה מעלה את ערך הרכב.

אפשר לקחת לדוגמא מקרה בו אתה מוציא את הרכב מהארץ לחול לצורך שיפוץ, בזמן ההחזרה, אתה צריך לשלם מיסים על השיפוץ

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אריק ברור שאם אתה מבצע טיפול שוטף אין צורך לדווח , וזה גם לא משפיע על ערך הרכב. אבל אם אתה עושה שיפוץ מכאני מלא, ועל זה דובר כאן, אתה מעלה את ערך הרכב.

אפשר לקחת לדוגמא מקרה בו אתה מוציא את הרכב מהארץ לחול לצורך שיפוץ, בזמן ההחזרה, אתה צריך לשלם מיסים על השיפוץ

 

אני לא חושב שזה מה שהחוק אומר.

 

בוא ניקח את הדוגמה שלך - אני מוציא את האוטו לחו"ל ומחזיר אותו אחרי שיפוץ מכני מלא. אני רוצה להיות צדיק ואני מגיש למכס את החשבונית של המוסך ואומר להם מה מהבאים:

1. כל העלות של השיפוץ נוספה לשווי הרכב ולכן חייבת במס?

2. אחוזים מסוימים (איזה?) מהעלות נוספו לשווי הרכב?

3. רק סעיפים מסוימים בחשבונית (איזה?) מתווספים לשווי הרכב?

 

אנחנו יודעים ש 1. לא נכון כי בחיים לא מתווספת ההשקעה במכניקה של האוטו לשוויו במלואה. ההוכחה היא אנשים שהשקיעו נניח 20 אלף ש"ח באוטו בשנה האחרונה ומבקשים עליו 18.

אפשרות 2. להוסיף אחוז מסוים מהעלות לשווי הרכב זה הכי מציאותי, אבל אין שום מחירון שאומר כמה. בהעדר מחירון כזה לא מתקיים התנאי בסעיף 133 "כשהם מחושבים על יסוד נתונים אובייקטיביים הניתן לאומדן". זה בדיוק ההבדל בין השקעה בפחחות וצבע לבין השקעה במכניקה.

אפשרות 3. גם שרירותית לגמרי- החלפת בלמים זה טיפול שוטף או לא? רצועת טיימינג ? משאבת מים ? ומה ששרירותי לא עובר את מבחן החוק.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קצת חולק עלייך חן,

מנוע/גיר/הגה או כל חלק מכאני תמיד אפשר להחליף

אבל בודי לא טוב יכול לעלות עשרות אלפים לסדר

ועם כל הצער (והנסיון הרע) עוד לא ראיתי פחח/צבע בארץ שבאמת באמת עושה עבודה טובה לשנים

ולא משנה כמה כסף לקח...

 

Hmmmm.... This is a Porsche engine, not a small block Chevy - do you know how much it costs to overhaul one of these things? If the body has not been in an accident and no major rust exists, even an Israeli panel beater could do it. An Israeli mechanic and a 928 engine?:lol:

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בא ניקח דוגמא יותר פשוטה ,

אתה שולח מכלול של רכב , לשיפוץ בחו"ל. לפני ההוצאה אתה מדווח , ובהחזרה אתה משלם על עלות השיפוץ. מספר שרשורים שמדברים על הנושא ,

כנ"ל לגבי רכב, הוצאת החזרת בוצע שיפוץ שהעלה את ערכו צריך לשלם. כמובן שאם בוצעה תחזוקה שוטפת בלבד בכדי לאפשר לרכב לנסוע (לצורך הענייו טיפול שוטף נכנס בהגדרה ) לא צריך לשלם על זה.

 

לפי אותו הגיון , אם בוצע שיפוץ לרכב , ושוב אני לא מדבר על תיקון של מכלול אחד או שניים , אלא שיפוץ מכני מלא , אז צריך לשלם גם עליו.

בדיוק כמו שאתה משלם מיסים אם יש לך מספר חלפים בתא המטען.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת המכוניות.

הייתה לי כזאת בתור ילד מכונית צעצוע קטנה, פורש לבנה. לימים ידעתי גם באיזה דגם מדובר :-D אני זוכר את החלון האחורי הגדול והשניים הקטנים משני צידיו.

יש לי אחת כזו ליד הבית, שחורה, נראה לי שנת 84, עם ג'נטים יפיפיים כאלה. אחת המכוניות היותר יפות והמיוחדות שיש.

סתם הערת אגב ללא תרומה לשרשור :lol:

 

מאחל לך המון בהצלחה

My Porsche.jpg

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בא ניקח דוגמא יותר פשוטה ,

אתה שולח מכלול של רכב , לשיפוץ בחו"ל. לפני ההוצאה אתה מדווח , ובהחזרה אתה משלם על עלות השיפוץ. מספר שרשורים שמדברים על הנושא ,

כנ"ל לגבי רכב, הוצאת החזרת בוצע שיפוץ שהעלה את ערכו צריך לשלם. כמובן שאם בוצעה תחזוקה שוטפת בלבד בכדי לאפשר לרכב לנסוע (לצורך הענייו טיפול שוטף נכנס בהגדרה ) לא צריך לשלם על זה.

 

לפי אותו הגיון , אם בוצע שיפוץ לרכב , ושוב אני לא מדבר על תיקון של מכלול אחד או שניים , אלא שיפוץ מכני מלא , אז צריך לשלם גם עליו.

בדיוק כמו שאתה משלם מיסים אם יש לך מספר חלפים בתא המטען.

אם המכס היה מעריך את המס לפי שער הקניה ולא לפי המחירון שלהם , שלא תואם את מצב הרכב לעולם!! ושאתה מייבא רכב עם מנוע גמור במכס זה לא מעניין אותם ואתה תשלם כמו על רכב עם מנוע תקין .

עכשיו אם ממש בא לך לשלם מיסים אתה מוזמן לשלם גם את המיסים שלי :)

 

נ.ב עדיף לייבא רכב ללא דשבורד ככה המכס יורד פלאים ואחר כך לייבא את הדשבורד בנפרד בתור משומש ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בא ניקח דוגמא יותר פשוטה ,

אתה שולח מכלול של רכב , לשיפוץ בחו"ל. לפני ההוצאה אתה מדווח , ובהחזרה אתה משלם על עלות השיפוץ. מספר שרשורים שמדברים על הנושא ,

כנ"ל לגבי רכב, הוצאת החזרת בוצע שיפוץ שהעלה את ערכו צריך לשלם. כמובן שאם בוצעה תחזוקה שוטפת בלבד בכדי לאפשר לרכב לנסוע (לצורך הענייו טיפול שוטף נכנס בהגדרה ) לא צריך לשלם על זה.

 

לפי אותו הגיון , אם בוצע שיפוץ לרכב , ושוב אני לא מדבר על תיקון של מכלול אחד או שניים , אלא שיפוץ מכני מלא , אז צריך לשלם גם עליו.

בדיוק כמו שאתה משלם מיסים אם יש לך מספר חלפים בתא המטען.

 

שוב אתה משתמש בהגיון ולא בחוק.

כפי שאני מבין את החוק (ושוב אבהיר שאני לא עו"ד) אם יש שמן מנוע בתא המטען אתה צריך לשלם עליו מס, ואם מזגת את שמן המנוע למנוע אתה לא. אם יש רצועת טיימינג חדשה בתא המטען אתה משלם עליה ואם הרכבת אותה אתה לא.

 

איך אתה עונה לתגובה 22?

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה לענות לכולם

אסף22 , ראשית התקנות קובעות שהמכס צריך להיות מחושב מהעלות ולא מהערכת שווי. זה שהמכס לא מקיים את התקנות זאת בעיה , שאולי נובעת מזה שכנראה הרבה אנשים מבצעים את מה שהומלץ בשרשור זה.

לגבי תשלום מיסים, יש סוג אחד של מיסים שאני אוהב לשלם ואלו מיסים

עלעבודה /רווחי הון כי אז זה אומר שהרווחתי הרבה.

 

לאריק,

חשבתי שעניתילך אבל אניאנסה להסביר בצורה שונה, מה שאני אומר זה הפירוש לתקנות, ולדעתי זה גם הפירוש שיהיה מקובל על בית המשפט במידה והנושא יגיע לשם. נכון שלא מצויין שיפוץ בנפרד, אבל אם נקי מקרה קיצוני שבו אני קונה רכב לחוד ומנוע לחוד, ומה שעושה זה חיבור בינהם בחול, גם אז לטענתך לא צריך לשלם על המנוע מס?

אכן יש כאן תחום שמאפשר אי תשלום מס, אבל הנסיון כנראה של מספר לא קטן של אנשים לבצע את זה גורמת לרשות המיסים להתעלם בצידה מהתקנות , ולא לחייב לפי חשבונית אלא לפי הערכת שמאי.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום, מצא רכב עם בודי ופנים ככה ככה אבל במצב מיכני כמה שיותר טוב. לגבי המכס... תבין לבד...

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפערים בעלויות בין רכב במצב נסיעה טוב לרכב שמחכה לתיקונים מכאניים רבים הוא בערך 40 אלף ש"ח. ב 928 40 אלף נגמרים מהר מאוד. היות וייוצרו קצת יותר מ 60 אלף רכבים כאלה, כלומר הוא לא נדיר כל כך, עוד אפשר למצוא פה ושם רכבים של איזה גבר עמיד שהזדקן לו או מישהי אלמנה שנתקעה עם הרכבים של בעלה המנוח שהם נשמרו בגאראג' ופשוט לא טופלו תקופה ארוכה. מכאלה רכבים אפשר לצפות אוליי להחלפת שמנים ופילטרים רצועת טיימינג ומשאבת מים ואוליי עוד כמה דברים קטנים הרכב יהיה במצב חיצוני ופנימי יחסית טוב אבל נוצרה באמריקה עם השנים קהילה של אוהביי הדגם הזה שרכבים מסוג זה נחטפים מהר. כל מה שנשאר בשוק הם אותם רכבים מוזנחים בצורה פושעת שהפנים שלהם לא שמור והחצוני שלהם ראה ימים טובים יותר. 40 אלף נראה על פניו תקציב נמוך מדי לרכב במצב טוב שוב עם יוצאים מן הכלל. בארץ הדגם הזה כבר לא נדיר כל כך. אני יודע על לפחות חמישה כאלה (כולל שלי, ושניים שהגיעו אחריי). בעזרת השם תיווצר בארצנו קהילה קטנה של בעלי 'כרישי היבשה'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3657 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...