Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
ToSToS

פרוייקט מצולם החלפת פקק מים אחורי במנועי N4X של (BMW E90 07 320I (N46\N42

שימו לב! השרשור הזה בן 2821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

סממנים:

1)ירידת מפלס נוזל הקרור.

2)שאריות סימני אידוי של נוזל הקרור על ההאגזוז, בצבע ירקרק צהוב.

3) ריח אדי נוזל קירור לאחר הנסעיה, בעקבות הטפטוף על האגזוז.

 

הפקק המדובר מק"ט 11537583666 נוטה לנזול בכל מנועי 4 צילנדרים מסדרת N4X. הנתון היחדי שמפריע להחליפו הוא מיקום בעייתי, בחלקו האחורי של ראש המנוע. ב BMW המנוע מורכב בצורה אורכית, אודות להנעה האחורית:--P , מה שמשאיר מרווח צר מאוד בינו לבין קיר האש.

 

שלבים:

1) עבודה על מנוע קר.

2) פירוק פילטר המזגן ע"י הוצאת 6 ברגי 8 מ"מ. (אדום)

3) פירוק קליפס החיישן על בית הפילטר. (צהוב)

4) פירוק המכסים שצמודים לבית הפילטר מזגן. (לבן)

5) משיכת כבלי החשמל מבית הפילטר ע"י משיכה. (תכלת)

6)הוצאת 2 ברגי 8 מ"מ של בית הפילטר מזגן. (אחד מקצה ימני והשני מקצה שמאלי)

7) שליפת בית הפילטר מזגן ע"י משיכה.

8 ) פתיחת מכסה פלסטיק אדום, ושחרור בורג הכוכב שבתוכו. תפקידו לקבע את המוטות חיזוק נגד פיתולים. (אדום)

9) פתיחת בורג כוכב צד נהג, שתופס את התומך. (לבן)

10) שליפת התומך והוצאת המכסה האקוסטי הפלסטי, שמכסה את המנוע ע"י הוצאת 4 ברגי 10 MM.

11)שחרור צינור הוואקום לבוסטר הבלמים, ע"י לחיצה על הקליפס הלבן.

12) שחרור צינור נשם המנוע ממכסה השסתומים, ע"י לחיצה על הקליפס שלו.

13) פתיחת המכסה בעזרת מפתח רינג 10 מ"מ המציייד בראציט ומפרק. (4 ברגים)

14) ניקוי שטח ראש המנוע מהגומיה הישנה.

15) הרכבת המכסה החדש וסגירת כל החלקים שפורקו עד עכשיו בסדר הפוך.

16) העברת הרכב לחצי סוויץ ע"י לחיצה על לחצן ה START. (ללא לחיצה על הברקס).

17) הפעלה המזגן על חום.

18 ) מילוי מים.

19) פתיחת ברגי הניקוז אוויר. (אחד ליד הפילטר שמן והשני על מיכל העיבוי).

20) סגירת הברגים.

21) התנעה עם מכסה מים פתוח.

22) סגירת המכסה לאחר 3 דקות, על מנת לתת לשאריות האוויר להפלט.

23) לתת למנוע להגיע לטמפ' עבודה. (105 מעלות)

24) לתת למנוע להתקרר עד ל30 מעלות ולבדוק את גובה נוזל הקירור.

 

 

דגשים:

 

1) חשוב להיות קצת יותר גבוה מגובה האוטו בזמן העבודה למען הנוחות. אני טיפסתי על על גושי הבטון.

 

2) תזהרו ששום בורג לא יפול לכם, כי נפילה שכזו עלולה להצריך אתכם בפרוייקט DIY לחילוץ הבורג האבוד!!

 

3) הצטידו מראש במראה ובמגנט ארוך שישמש לשליפת הברגים במקרה שאלה יפלו לכם.

 

4) הנוזל המקורי של BMW מצויין! מהלו אותו ב70% מים מזוקקים.

 

בברכה,

אופיר רודניצקי

אחד פילטר.jpg

שניים סימני טפטוף מים.jpg

3 אחרי פירטק הפילטר.jpg

4 פתיחת בורג תומך שמאלי.jpg

5שחרור צינור וואקום.jpg

7לאחר הוצאת ההמכסה.jpg

8הפקק הסורר.jpg

img56358466.jpg


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוד תמונות

אני.jpg

אני 2.jpg

אני 3.jpg

ODQwMjJfcA==.png


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קטן, הנזילה הופסקה והפקק עלה 85 ש"ח.

ד.א סליחה על העברית הקלוקלת וטעויות הדפוס בהקלדת ההודעה. עשיתי את זה ב1 בלילה והייתי ממש עייף ולכן לא קראתי את ההודעה לפני הפרסום.


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תיקנתי את שגיאות הכתיב (אולי פיספסתי חלק).

 

כל הכבוד, וגם התעוד יפה מאוד.

 

אין הרבה תגובות כאן, ככל הנראה בגלל שאין הרבה חברים עם מכוניות כאלו, שלא לדבר על אנשים שמטפלים בהן בכוחות עצמם.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, תודה רבה:-)


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד, וזה גם מראה לכולם שלא צריך לחשוש יותר מידי, ואם בודקים טוב לפני ויודעים מה עושים,

זה לא כל כך נורא לתקן הרבה דברים ברכב, שבמוסך היו עולים הון, שלא לדבר על הסיפוק מעשיית

דברים כאלה במו ידיך.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היי אופיר,

 

עבודה יפה!

 

רק ברשותך עדכון קטן בנושא נוזל הקירור של BMW: הוראת היצרן העדכנית היא למהול את הנוזל ב-50% מים בכל רחבי העולם, ללא קשר לאקלים השורר במדינה ספציפית.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אופיר, נוזל קירור מקורי, מאיפה קניתה?

מיניב בחיפה?


BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חברים תודה על הפרגון:-P

 

את הנוזל קירור המקורי קניתי מקמור פ"ת בעלות של 60 ש"ח לבקבוק ליטר וחצי.

 

ניתן להשיגו גם אצל חזי דלל, שמפיץ את המוצרים שמיובאים ע"י חברת "דלק" הייבואן של BMW הנוכחי.

 

ד"א ALX על הבקבוק מצויין 70% מים על 30% תרכיז והבקבוק נקנה לפני 4 חודשים בערך.

 

האם BMW שינו את המרכיבים של הנוזל קירור שלהם או שינו רק את יחס המהילה המומלץ?

 

יש לי הרגשה שזה בעקבות הדור החדש של המנועים שלהם, שטמפ' העבודה שלהם היא 120 מעלות והם רוצים להבטיח טמפ' רתיחה גבוה יותר לנוזל הקרור.

 

אני רק יכול לצין שגם הפקק שהוחלף, תעלות המים והצינורות שהחלפתי בעבר יצאו מבריקים ללא שום זכר למשקעים או משהו דומה.

 

15.jpg

 

original-bmw-coolant-germany-1106-02-comaccess@3.jpg


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנוזל לא השתנה כלל. יחס המהילה המומלץ (למעשה הנדרש בהוראות העבודה) עודכן, בין היתר מהסיבה שציינת, אבל זה חל על כל הדגמים, ללא תלול בדגם ו/או שנת הייצור.

סיבה חשובה נוספת לשינוי יחס המהילה היא ריכוז החומרים מונעי הקורוזיה, מונעי ההקצפה ושאר התוספים הכלולים בנוזל שאמורים להיות גבוהים מספיק על מנת שהנוזל יוכל להחזיק מעמד כ-Long Life. יש לכך חשיבות בעת החלפת חלקים במערכת הקירור (במיוחד מתכתיים), שכן שכבת ההגנה הנבנית עליהם תלויה בריכוז החומרים הללו בנוזל הקירור.

במפעלי BMW הנוזל שממלאים בקו הייצור הוא ביחס מהילה של 50%. מסיבה זו היצרן דורש גם החלפה של כל נוזל הקירור כאשר מוחלפים חלקים במערכת הקירור.

אני מאוד נהנה לראות איך אתה שומר על רכבך ושמח על כך שאתה משתמש בחלקי חילוף ונוזלים מקוריים. המשך כך!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...