Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיצד אני מונע מהאוטו לעלות לסלד גבוה בירידה ?


saar1320
שימו לב! השרשור הזה בן 4094 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בירידות הרכב נמצא על סלד גבוה יותר מאשר מישור ואני מנסה לצמצם כל עלייה אפשרית אל מעל ה-2 כי אין לנו דלק לבזבז.

מה שאני עושה זה ניוטרל אבל אני שוחק את הבלמים כי אין לי בלימת מנוע במצב הזה, יש פיתרון אחר ?

מצטער על חוסר הידע ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה מוריד לניוטרל, אתה מבזבז לעצמך יותר דלק, מאשר עם סל"ד גבוה.

למען האמת הסל"ד לא קשור לצריכת הדלק, אלא הלחיצה שלך על דוושת הדלק.

בירידה, כשאתה לא לוחץ על הדוושה הימנית, זה לא משנה אם הסל"ד הוא 5000 או 2000, תה לא מבזבז דלק, כל עוד אתה בהילוך.

ברגע שהעברת לניוטרל, אתה כן מבזבז דלק.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד משהו. אל תרד ירידה בניוטרל נקודה! אתה מסכן את עצמך ואת כל הסובבים אותך באובדן בלמים עקב התחממות יתר.

 

כמו שנכתב מעלי, כל עוד המנוע מעל סיבובי סרק ואתה לא לוחץ על דוושת הגז, אין כל הזרמה של דלק למנוע.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן אם הוא יעלה הילוך בירידה הוא יאלץ להשתמש יותר בבלמים כדי למנוע עליה במהירות וזה עלול לגרום לחימום יתר של הבלמים.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז שיוריד מהירות.

אין גם וגם, זו מכונית פרטית, לא משאית עם אמצעי עזר חיצוניים (ריטרדר או ג'ייקובסברקס).

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת אין בלימת מנוע? אתה לא יכול להוריד הילוך בגיר ידני להילוך 2/3, גיר אוטומטי 2/3/LOW?

אימפרזה 4*4 04 נמכרה :|

סובארו בי4 08 לימיטד ז"ל :cry:

סובארו בי4 09 גפ"מ :-)

BMW E92 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה לוחץ על דוושת הדלק קורים כמה תהליכים (שנמאס לי להסביר עליהם כי כל שלושה ימים שואלים את זה) שתוצאתם סיבוב הגלגלים בכח המנוע.

כשאתה בירידה הגלגלים מסתובבים, המנוע עובד אבל אין הזרקת דלק (כל עוד אתה לא לוחץ על הדוושה). אל תעביר לניוטראל.

 

הסלד שאתה רואה עולה זה בעצם בלימת מנוע שדיברת עליה.

במצב כזה (!) אין שום קשר בין הסלד לצריכת הדלק. רכבים עם מחשב דרך יראו לך במצב כזה 0.01 ליטר למאה קילומטר.

 

 

מישהו מעליי אמר שאין שום קשר בין סלד לצריכת דלק.

האמנם? כל קשר הוא מקרי בהחלט?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון אני אמרתי. הוא יכול לעשות את הירידה בהילוך רביעי ב1000 סל"ד והוא יכול לעשות אותה בהילוך 2 ב3500 סל"ד וצריכת הדלק לא תשתנה, כל עוד אינו נוגע בדוושת הדלק. אתה לא מסכים?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינך טועה.

כאשר הרכב נמצא בירידה אך בהילוך נמוך - אולי הסל"ד נמוך - אך המערכת לא צורכת דלק.

מעבר להילוך גבוה יותר בכדי להיות על סל"ד יותר נמוך יגרור מהירות גבוהה יותר - ועקב כך שימוש תכוף בבלמים

הגורם לשחיקת הבלמים והתחממות יתר בשימוש מוגבר.

הילוך סרק אינו מומלץ בזמן ירידה - אין הילוך שיגביל את פעולת המנוע ולכן המהירות רק תגבר ותגבר בהתאם לזווית הירידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינך טועה.

כאשר הרכב נמצא בירידה אך בהילוך נמוך - אולי הסל"ד נמוך - אך המערכת לא צורכת דלק.

מעבר להילוך גבוה יותר בכדי להיות על סל"ד יותר נמוך יגרור מהירות גבוהה יותר - ועקב כך שימוש תכוף בבלמים

הגורם לשחיקת הבלמים והתחממות יתר בשימוש מוגבר.

הילוך סרק אינו מומלץ בזמן ירידה - אין הילוך שיגביל את פעולת המנוע ולכן המהירות רק תגבר ותגבר בהתאם לזווית הירידה.

 

התכוונת אולי הסל"ד גבוה, לא ?

מה אתם רוצים מהברקסים האומללים ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כללי נסיעה בירידה.

התאם את המהירות לתנאי הדרך. ההתאמה תעשה באמצעות הבלם.

המנוע לא אמור להיות דומיננטי בהפחתת מהירות.

דאג שההילוך המשולב יספק יכולת שימור המהירות שבחרת.

זאת אומרת שעד כמה שניתן לא יאפשר העלאת מהירות ולא יפחית מהירות.

לא תמיד יש מצב כה אדיאלי, לכן יתכן וההילוך יאפשר במשך הירידה העלאה קלה של המהירות.

אם כך, שוב, הבלמים הם אלו שאמורים להפחית מהירות.

בשום פנים ואופן אל תסע בירידה כשהבלמים עובדים באופן קבוע.

ההתחממות שלהם פוגעת באפקטיביות שלהם וזה מתכון לאסון.

לכן, גם אסור לסוע בניוטראל, כי במצב זה אתה תזדקק באופן תכוף לבלמים...וזה סכנה.

אם אתה במצב שהמנוע לא מסייע כלל בשמירת המהירות - אתה בהילוך גבוה מדי.

אם אתה לא לוחץ על דוושת הדלק, כמעט שאין משמעות לסל"ד. זה חסכוני והסל"ד בניגוד למישור ועליה אינו מהווה אינדקציה לצריכת הדלק.

טעות אופיינית היא ניסיון להפחית מהירות ע"י הורדה להילוך נמוך מדי.

במקרה זה, מכיוון שאין לך שליטה על אופן התאוטה, אתה מסתכן בהעברת משקל חריפה מסרן לסרן.

בירידה בתוספת עיקול זה מסוכן מאוד.

סע בחוכמה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה מוריד לניוטרל, אתה מבזבז לעצמך יותר דלק, מאשר עם סל"ד גבוה.

למען האמת הסל"ד לא קשור לצריכת הדלק, אלא הלחיצה שלך על דוושת הדלק.

בירידה, כשאתה לא לוחץ על הדוושה הימנית, זה לא משנה אם הסל"ד הוא 5000 או 2000, תה לא מבזבז דלק, כל עוד אתה בהילוך.

ברגע שהעברת לניוטרל, אתה כן מבזבז דלק.

 

באמת??? זה כזה משמעותי? ממה זה נובע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע עד כמה זה משמעותי (אני מעריך שמדובר באחוזים בודדים לצורך פעולת המנוע בסרק), אבל זה נובע מהעובדה שכאשר אתה נוהג בירידה, הרכב "רוצה" להמשיך בתנועתו כלפי מטה, והגלגלים שמסתובבים כתוצאה מכך הם שמניעים את המנוע וגורמים ל"תנועתו", וכך אין בעצם כמעט צורך בהזרקת דלק לשם פעולת המנוע.

לעומת זאת, כאשר אתה מעביר לניוטרל אתה בעצם מנתק את המנוע מהגלגלים, ולכן יש צורך בהזרקת דלק על מנת לשמר את "תנועה" של המנוע בסל"ד סרק, כלומר בכדי שהמנוע לא יכבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4094 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...