Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקר מפוח פנימי הולך כל שנה - סיטרואן C5


dru
שימו לב! השרשור הזה בן 4052 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב , אז כמו בכותרת ...

 

המאוורר באוטו הפסיק להגיב , במוסך אבחנו את הבעיה בכבל של המאוורר ( מתחת לתא הכפפות).

לדבריי המכונאי החלק הזה הולך בתדירות גבוהה מאוד ( כל שנה ).

כבל חדש עולה 740 ש"ח לפניי מע"מ .

משופץ יעלה בסביבות 550 ש"ח .

 

השאלה מה לעשות ? יש אלטרנטיבה ?

ניתן לתיקון ?

מה הייתם עושים ?

 

תודה ,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איזה מאוורר ? זה שנושף אוויר לתוך תא הנוסעים ?

נשמע לי מופרך לגמרי. לא שמעתי על תקלה כזו, ואני גם לא מצליח לחשוב על סיבה שתגרום לכבל להתקלקל, שלא לדבר על כבל "משופץ".

 

מה בדיוק משפצים בכבל ?

יכול להיות שהלך לך המפוח, שמו חליפי באיכות נמוכה ומשם העסק המשיך להדרדר?

 

לדבריי המכונאי החלק הזה הולך בתדירות גבוהה מאוד ( כל שנה ).

מכונאי שמדבר כך על תקלה, כל תקלה, בכל מכונית לא צריך לבוא במגע עם לקוחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מין יחידה קטנה עם 3 צלעות קירור יחסית גדולים ושניי מחברים בצבע ירוק.

 

זה פורק ממש מתחת / מאחוריי התא כפפות .

 

המאוורר ברכב לא מוציא אוויר בכלל , המזגן תקין .

 

מסמן בתצוגה את כמות האוויר אבל לא זורק אוויר בכלל .

 

אולי אני אצליח לצלם אוטו ולצרף ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו יחידת הבקרה של המאוורר - מחבר אחד מעביר לה תקשורת מולטיפלקס ומחבר שני מוציא אספקת מתח למנוע המפוח.

ניתן למצוא ברשת דיווחים על תקלות ביחידה הזו - למרות שלא המון.

יכול להיות שביחידה המשופצת לא חיברו טוב את צלעות הקירור ולכן היא נשרפת לך בתדירות שכזו ?

 

חלק חדש עולה בבריטניה ~40 פאונד (300 ש"ח). איך מגיעים מזה ל 740 ש"ח, קטונתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי היקר,

 

האם הכבל מחובר למודול נגדים+טרנזיסטור המותקנים על גוף קירור ואחראים על וויסות מהירות של המפוח ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, כן ולא.

המודול הזה אכן מבצע זאת בסופו של דבר, אבל זו יחידת מולטיפלקס שמקבלת מידע ממספר חיישנים, ולא מעגל חשמלי פשוט שמחובר לבורר מהירויות על הקונסולה המרכזית.

בסופו של דבר אכן יש שם טרנזיסטורים שממתגים זרם למנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאני מבין (ואני לא ממש ).

זו יחידה סגורה למעלה וממנה יוצאות צלעות הקירור כלפי מטה .

אני עושה מאמצים כרגע להחזיר את החלק מהמוסך ואני אעלה תמונה .

החלק מתחבר עם שתיי פלאגים בצבע ירוק ..

 

אשמח לעוד רעיונות :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את הרכב ואת החלק, אבל בכל זאת אעז ואציע שאם יש שם רכיבים שמתחממים לרמה כזו שדורשת רדיאטור לפיזור החום, גם סביר מאוד שבינם ובין הרדיאטור אמורה להיות משחה מוליכת חום. אולי לא מקפידים על יישום המשחה הנ"ל ואז נוצרות בעיות התחממות לאורך זמן, כמו שמתואר כאן.

 

אפשרות נוספת: אולי בהתקנה מקומית כלשהי שנמצאת באותו מקום, מאחורי תא הכפפות, יצרו חסימה כלשהי של צלעות הקירור או הוסיפו בסמוך יחידה חמה נוספת שמקשה על הרכיב המדובר להתקרר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, תרשה לי לסייג את דברי ולציין שכל מה שאני משיב לך כאן מבוסס על מידע מרחבי הרשת.

לא החלפתי את החלק הזה בעצמי, לא אחזתיו בידי, ואין כל אחריות שזו אכן הבעיה במכוניתך (למרות שאחרים מדווחים על סימפטום זהה שבא על פתרונו בהחלפת היחידה הזו).

 

הסתייגות נוספת: כתבתי קודם לכן שזו יחידת מולטיפלקס. חיפוש נוסף מעלה שהחלק הזה מותקן גם בדגמים של רנו, ושבניגוד לנהוג ביחידות מולטיפלקס, לא נדרש לתכנת אותו לרכב.

לכן אני מסיק אחד משתיים: או שזה אכן בקר מולטיפלקס, או שלא. :-)

 

המק"ט בפז'ו\סיטרואן הוא 6441L2. מותקן במגוון דגמים של סיטרואן, פז'ו, רנו. מיוצר ע"י Valeo ולפי קבוצות דיון באינטרנט המק"ט של Valeo הוא 509355. רצ"ב תמונת החלק, כפי שמופיעה באתר פולני כלשהו.

 

מחירו באירופה נע בסביבות 40-60 יורו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי להכיר את החלק באופן ספציפי.

סביר להניח שמה שנשרף זה אותו אלמט אלקטרוני שמווסת מתח למנוע נמפוח.

בדר"כ מדובר בסוג של טרנזיסטור או דומה לו כגון FET אם TRIAC וכד...

קל לזהות את הרכיבים הללו וגם קל להחליף אותם.

אם יש לך ידים טובות וקצת נסיון באלקרוניקה אתה יכול לפתור הבעיה לבד.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חשבתי שהיחידה היא פשוטה יותר.

בכול מקרה בדרך כלל הטרנזיסטור שהינו מסוג דארלינגטון MJ11033 שנשרף וניתן להחלפה תמורת כמה שקלים בודדים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק כדי להבין את הדיון עד לעומקו: החלק המצולם הוא החלק שמתקלקל ויש להחליף?

מה הקשר לכבל?

האם החלק מתקלקל עקב עבודה בעומס חום לאורך זמן?

HFturbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן מדובר כנראה בחלק הזה, וזה אכן לא כבל (כפי שתיאר אותו פותח השרשור בתחילה).

הסברה שהעלה חנן נשמעת לי די הגיונית.

התקנה מקומית שנמצאת באיזור צלעות הקירור (יחידת בקרה של דיבורית, למשל) מונעת זרימת אוויר תקינה.

 

לחילופין, אותו "שיפוץ" שמוצע ללקוח מבוצע בצורה לא מושלמת, ללא מריחת משחה תרמית \ הצמדה תקינה של צלעות קירור \ בחירת מק"ט מדוייק של טרנזיסטור חליפי וכיוב'.

 

לחילופי חילופין, יכול להיות שהרכב חונה בשמש, מתחמם מאוד, והעסק לא מצליח לפזר את החום הרב שנוצר כאשר המפוח פועל בעוצמה מקסימלית.

זו לא תהיה הפעם הראשונה שהצרפתים מתכננים משהו שנועד אך ורק לאקלים המאוד מאוד ספציפי של פריס בפברואר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4052 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...