Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איחוד שרשורי שטיפת מנוע (ואחכ המלצות לתיקוני הנזקים)


eranelia
שימו לב! השרשור הזה בן 2152 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשבועיים ביום שישי שטוף שמש, ירדתי לרחוץ את את הרכב מהאבק והלכלוך שהצטברו.

לאחר שסיימתי, אבא שלי בא והציע לי לשטוף את המנוע,

היססתי קצת (בגלל בעיות שהיו לי בעבר עם 205 שנת 95 ) אבל לאחר לחץ שאבא שלי הפעיל עלי וגם בגלל כמות הג'יפה שהייתה שם החלטתי ללכת על זה !

לאחר 10 דקות של מים זורמים בלחץ המנוע נראה נקי ויפה, נתתי לו להתיייבש בשמש כל השבת (אמנם עם מכסה מנוע סגור, אבל היה מאוד חם)וביום שבת בערב יצאתי חזרה בנסיעה דרומה למרכז הארץ (הורי גרים בצפון).

(כדאי לציין שלא כיסיתי שום חלק חשמלי או מכני בזמן הניקוי והנחתי שהכל אטום ויהיה בסדר גם לאחר השטיפה).

נמשיך.

בחצי שעה הראשונה של הנסיעה הכל עבר בסדר, נסעתי רוב הדרך על 90-100 קמ"ש בערך . והכל היה בסדר.

כשהגעתי ליקנעם האוטו התחיל לגמגם (עדיין נסעתי במהירות גבוהה) כשהגעתי לצומת מרומזרת ונאלצתי לעצור, הטורים התחילו לעלות ולרדת כמו רכבת הרים בקרקס, עד שלבסוף האוטו כבה

הצלחתי לאחר כמה ניסיונות להניע אותו , אך הוא לא סחב ( נשמע כאילו הוא מנסה להתחיל בהילוך רביעי, אה, וכמובן, שכחתי לציין שמדובר ברכב אוטומטי)

כשהגבלתי אותו להילוך ראשון הוא התחיל בסדר, אבל עדיין גמגם בטירוף .

עצרתי בצד ורציתי לבדוק מה קורה , משכתי את אחד מחוטי הפלגים וחשכו עיני!!!

אמבטיה של מים חמים בכל אחד מהקדחים של הפלגים!!

התחלתי לספוג את זה עם סמרטוטים , לאחר חצי שעה , הכל היה יבש ונקי, הנעתי והמשכתי בנסיעה (עדיין היו בעיות של התחלת נסיעה, אבל אם הגבלתי את ההילוכים והעלתי אותם בצורה ידנית , האוטו נסע בסדר)

ב"ה הגענו הביתה!!!!

למחרת התקשרתי למוסכניק שלי מטבריה, והוא הציע לי לייבש את החורים של הפלגים עם לחץ אויר עד שיתייבשו טוב טוב, ואז הכל יהיה בסדר, הוא גם קישקש משהו על מחשב של האוטו שלא מבין באיזה הילוך הוא בגלל הרטיבות ולכן זה נראה כאילו הוא מתחיל ברביעי ואין לו כח! (עזבו לא כל כך הבנתי והעדפתי גם להתעלם).

נמשיך.

ניגשתי לתחנת דלק שיש בה גם רחיצת רכב , ביקשתי מהם להשתמש בלחץ אויר, הם היו נחמדים והסכימו.

הנעתי והאוטו חזר לעצמו, כך במשך יומיים !!

ואז שוב התחילו הגמגומים (במיוחד במצב סרק ) האוטו על טורים יציבים ופתאום יש נפילה כזאת של שניה לאיזה 500 טורים ואז הוא עולה בחזרה והכל בסדר,כל איזה 15 שניות יציבו הוא נופל לשניה של טורים נמוכים.

בקיצור חברה ככה כבר שבועיים, פעם בסדר פעם לא!

דיברתי עם מוסכניק מורשה של מזדה והוא אמר שצריך להעלות את הרכב על מחשב ולבדוק מה קרה.

מחר אני אהיה במוסך מורשה בטבריה ואני רוצה לעשות לאוטו טיפול וגם לבדוק תא הסיפור הזה של הטורים .

אודה לכם אם תכתבו לי האם בניסיונכם העשיר (ואני מבין שהוא כזה מקריאת הודעות רבות בפורום) נתקלתם במקרה דומה??

ואם כן מה עושים ?

וכמה אמור לעלות סיפור כזה!!

 

תודה רבה לכולם על הפורום הנהדר

ערן

בעליה האובד עצות של המזדה (שאולי נקיה מאוד עכשיו , אבל הטורים שלה לא יציבים)!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

היי

מצטער לשמוע אך היית צריך לשאול לפני,לכסות את כל החלקים החשמליים ככל שניתן ורק אז לשטוף את המנוע,כמו כן בלי חומר ניקוי ייעודי , מיים לבד לא יורידו הרבה גיפה.

בכל אופן, קרה,קורה, טעית,ואתה תלמד מזה.

 

שנית, לפי דעתי עליך לייבש הייטב את החורים של הפלאגים,לייבש חיישנים עם לחץ אויר ואז לבדוק שוב.

 

בברכה.

 

אגב,לא חייב\צריך, מוסך מורשה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק שוב את המצתים את החוטים שמובילים אליהם.

תופעה דומה היתה לי כאשר נסעתי בגשם ורטיבות חדרה לאזור הזה.

כבר חודש בלי קיק דאונים - ככה מתמודדים עם מחירי הדלק:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחשב קרוב לוודאי הכוונה לסקאנר, הוא אכן סביר להניח שיימצא את הבעייה,אך...לפי דעתי הבעייה היא רטיבות באחד החיישנים, במורשה יבדקו לך ,יאמרו לך מה הבעייה ואף יתקנו לך,אך קח בחשבון שהתשלום יהיה בהתאם!

את אותה ההבחנה תוכל לקבל בכל מוסך שיש לו סקאנר.

מהיכן אתה בארץ? אם אתה מהצפון,אני יכול לעזור לך עם איבחון ופיתרון הבעייה שלך.

יכול להיות גם שנדפק שם איזה חיישן...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

אני בעל רכב זהה ומכיר את תופעת "נפילות" הטורים שאתה מתאר מקרוב.

אני מאמין שאין לך תחליף לאיבחון ממוחשב.

התקלות יכולות לנבוע ממס' גורמים : פלאגים,חוטי הצתה,מפלג,חיישן MAP (כמות אויר),מנוע צעדים.

 

בכל מקרה ממליץ שוב לגשת לאיבחון ממוחשב במקום לנחש.

 

בהצלחה יוסי.

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום, מצער לשמוע על כזה מהלך לא נבון,

 

אם הגיעו מים לפלאגים אז אני מאמין שהרטבת כהוגן את כל מכלולי החשמל וזה יכול להיות פתח להרבה צרות.

 

לא מאמין שניתן לפתור את הבעיה שלך בניחושים על דפי הפורום, נראה שהנסיעה לאיבחון במורשה בלתי נמנעת, בגדול נראה כמו בעיה במערכת ההצתה, ניחוש שלי...מים במפלג או בחיבור חוטי ההצתה למפלג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שאתה מאזור המרכז אז אני ממליץ לך להגיע לאבחון אצל "אלי את אלי דושי" מכון להזרקות דלק ממוחשבות ואבחון.

הם מקצועיים וישרים,המכון נמצא מול אצטדיון בלומפילד ביפו והטלפון שלהם 03-6820841.

 

יוסי

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקעים החשמליים במנוע (כבלי הצתה, חיווט לחיישנים) מוגנים בכיסויי פלסטיק וגומי שליפים, שמטרתם למנוע מנתזים רגעיים משלוליות (או גשם כשמכסה המנוע פתוח) לחדור פנימה ולגרום לקצרים. הם לא נועדו להתמודד עם זרימה רצופה, מכוונת היטב ובלתי פוסקת של מים.

 

אני מקווה (ומאמין) שהתקלות שאתה חווה לא נובעות מרכיב מקולקל. סביר להניח שבתוך אחד מכיסויי הפלסטיק ישנה שלולית מים קטנה, שהופכת לאדים כשהמנוע חם. האדים הכלואים בתוך הכיסוי מתעבים חזרה למים על המחבר החשמלי, ויוצרים קצר.

 

כדאי שהמוסך ינתק כל אחד מהתקעים במנוע (חיישן MAP, טמפ. נוזל קרור, מזרקים וכן הלאה) וינשוף לתוכם מספר שניות עם לחץ אוויר. עם קצת מזל, זו הבעיה, והתקע הסורר נגיש מספיק כדי שהמוסכניק לא יתעצל להגיע אליו.

 

נ.ב. שטיפת מנוע במים זורמים היא רעיון רע, כפי ששמת לב. היא יכולה להיות גרועה עוד יותר אם עושים זאת אחרי נסיעה, כשהמנוע חם. במקרה כזה קצר חשמלי הופך להיות בעיה משנית לעומת הסיכון בסדק בבלוק המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשנתיים עשיתי בדיוק את אותה טעות במזדה626 שהייתה לי .

אחרי שתוודא ב100% שהכל יבש ?

מומלץ להחליף את חוטי ההצתה ,וכדאי גם לפתוח את הדיסטרובוטור ולוודא שאין רטיבות שם .

לדעתי הבעיה היא פתירה ויחסית בקלות .

מטעויות לומדים אם לא היינו עושים טעויות לא היינו מתקדמים הלאה .

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה שבוע טוב

בסופ"ש הייתי במוסך מורשה בטבריה, הוא בדק את האוטו בסקאנר

וגילה כי ......

חוט הצתה אחד פורץ ולכן האוטו עשה בעיות,

הוא החליף את כל החוטים ואת הפלגים , ועכשיו האוטו בובה!

תודה רבה לכולכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצאת בזול והרווחת החלפה של חוטי הצצתה בלויים.

 

מקווה שהפקת את הלקחים שאוטו זה לא גינה ושצינור הגינה מיועד לגינה בלבד ולא למנוע.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

 

מדובר על פיג'ו 106 - כל האיזור הימני של מכסה המנוע מלא שמן, אני מחפש דרך לנקות את האיזור ביסודיות כדי שלא ישארו כתמים, וזאת מבלי לפגוע בשום מכלול בדרך.

 

הבנתי שמומלץ לשטוף את המנוע באדי קיטור, אפשר לקבל המלצות למקומות טובים באיזור ראשון לציון והסביבה?

 

תודה 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

המלצה למקומות טובים לשטיפה אני לא מכיר, אבל אחרי השטיפה כשתפתח שרשור"מחפש מוסך לאחר שטיפת מנוע" אני אוכל להפנות אותך.

 

ההמלצה הכי טובה שאני יכול לתת לך היא, אל תשטוף!!!! לא בקיטור ,לא במים, לא בחומר ניקוי ולא בכלום.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2152 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...