Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איחוד שרשורי שטיפת מנוע (ואחכ המלצות לתיקוני הנזקים)


eranelia
שימו לב! השרשור הזה בן 2181 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש אנשים שכל הג'יפה של השמן שנשפך והפך כבר לבוץ מגעיל שכזה מפריע להם. למשל המנוע שלי מלוכלך עקב שמן שנשפך עליו הודות לאטם מכסה שסתומים גמור. מה דעתך? להשאיר את כל הג'יפה ככה?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

צביקה צודק!!!

מה שכן, לנקות מנוע עם לחץ אויר כל החול והאבק ילכו להם.

מקומות מסויימיןם אני ניקיתי עם ספרי קרבורטורים ולאחר מיכן עוד פעם לחץ אויר.

למה אתה הולך לישון מתחת לתא המנוע? האבק לא מפריע לו לעבוד!

 

ספריי קרבורטורים הכי גרוע. מייבש (אח"כ סדקים) כל הגומי והפלסטיק. כמו שכתבתי, עדיף בכלל לא ואם חייבים אז קצף ייעודי, שטיפה במים וייבוש עם סמרטוטים ובשמש עם מכסה פתוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניות שאני קונה ותא המנוע מלוכלך, אני מנקה את תא המנוע עם מסיר שומנים של סנט מוריץ (עושה עבודה מעולה) וצינור מים.

אני דואג לכסות חלקים רגישים כי אני מכיר היטב את הרגישויות האופציונאליות במכוניות שיש ברשותי (בכל רכב זה יכול להיות דבר אחר: באחד זה יכול להיות מתג חשמלי מסויים ובאחר זה יכול להיות פתח אויר שעלול לגרום לחדירה של מים למנוע דרך צנרת היניקה - וכו' וכו').

הדגריזר שקונים בתרסיס הוא ככוסות רוח למת. חבל על הכסף. הסנט-מוריץ עולה כ 15 ש"ח - יותר זול מדגריזר ועושה עבודה פי 100 יותר טובה (והכמות שבו מספיקה לתא המנוע בצורה יסודית ולא לחלק קטן כמו התרסיסים האומללים שמוכרים בחנויות).

 

חלקים מסויימים ניתן לנקות גם עם "00" של סנו (חלקי מתכת שהשחירו והצטברה עליהם שכבה של שומן) - גם כן עושה עבודה מעולה. בכלל, "00" של סנו הוא חומר מעולה לניקוי הצטברות של פיח שחור על טאסות. במכוניות משומשות שרכשתי בשנתיים האחרונות היה ליכלוך בטאסות של הגלגלים ששום חומר אחר לא הוריד - ה "00" עושה זאת בהצטיינות ללא פגיעה בפלסטיק או בצבע שעליו. פשוט שופכים קצת חומר על האיזור המלוכלך (יש לעבוד עם כפפות), עוברים קלות עם מטלית או סמרטוט ושוטפים מייד במים. התוצאות מעולות (טאסה חדשה).

 

לחץ אויר זה דבר מאוד מסוכן למנוע אם לא יודעים איך לעבוד איתו.

ברוב המחברים (קונקטורים) החשמליים יש הגנה בפני מים. אם הגומיה תקינה ושוטפים את המנוע עם צינור מים בלחץ נורמלי (ולא מקרוב מידי), לרוב אין שום בעיה. הבעיות מתחילות כשבאים לייבש את המנוע עם לחץ אויר - ואז האויר הדחוס בלחץ מאוד גבוה פשוט דוחף את השאריות המים לתוך הקונקטורים - ואז מתחילות בעיות. אם עובדים עם האויר בצורה נכונה (מרחוק), אפשר לייבוש במידה מסויימת חלק משאריות המים - ובא לציון גואל.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי נזהר מאוד בשימוש בדטרגנטים אגרסיבים,חלקם פוגעים בחלקי פלסטיק ומתכת (לא בכל פלסטיק) ומבלי שנרגיש בזה כלל בטווח המידי במידה ולא נעשה שטיפה הגונה לשם הסרת הדטרגנט.

 

ממיס שומנים של סנט מוריץ (וגם של אחרים) הינו בסיס שמכיל כמויות עצומות של סודה קאוסטית שיכול לגרום נזק לחלקי פלסטיק רבים שאינם פוליאטילן.

 

מנקה אסלות 00 של סנו (וגם של אחרים) מכיל חומצת מלח או חומצה זרחתית שיכולים בקלות לגרום נזק לפלסטיק ומכלולים.

 

אני במקרה הזה לא הייתי חוסך ,והייתי משתמש בחומר היעודי (לא משנה של איזה חברה,אף אחד מהם לא המציא את הכימיה),כיוון שבחומרים היעודים יש את המינון הנכון של החומר הפעיל,וגם הוראות השימוש בו נכונות וזהירות.

 

לא כל חומר שמנקה מהר ויסודי,בהכרח גם טוב.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אנשים שכל הג'יפה של השמן שנשפך והפך כבר לבוץ מגעיל שכזה מפריע להם. למשל המנוע שלי מלוכלך עקב שמן שנשפך עליו הודות לאטם מכסה שסתומים גמור. מה דעתך? להשאיר את כל הג'יפה ככה?

 

גם לי קרה אותו סיפור ועד היום לא ניקיתי, מה המלצתכם?

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשבוע הבא אני הולך ל "קלין קאר" לעשות דיטיילינג. וראיתי שיש להם אופציה של ניקוי תא מנוע.

 

האם לדעתכם, במקום כזה- מקצועי ועם נסיון- יש סיכון?

אם עובדים רק עם סמרטוט וחומר ייעודי, האם עדיין יש סיכון?

 

 

תודה!

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקומות רגישים בתא המנוע אני מנקה עם תרסיס של טרטל ווקס לניקוי המנוע ומנגב (הרבה) עם כמה טליות.

מקומות פחות רגישים אני מרסס את התרסיס, משפשף מעט ומוריד עם מים.

 

 

זה התרסיס:

 

http://www.autostora.co.iol.151426/Turtle-Wax-Engine-Clean-%D7%9E%D7%A0%D7%A7%D7%94-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש לדיטיילינג שופ בכ"ס, יש להם מכונת קיטור מיוחדת (לא גרניק,הרגיל שזורק הרבה מים) שמוציאה קיטור חזק.

הם יודעים לנקות תא מנוע בצורה שהכי פחות מסכנת את המנוע.

גאדג'טיסט,בלוגר, דיטיילר חובב, ובעיקר פרקציוניסט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקוי והברקה של כל מה שנמצא תחת מכסה המנוע הוא חלק מתרבות הדיטיילינג.

בעיניי, זה כיף לראות חלקי מנוע נוצצים ונקיים כשאני מרים את מכסה המנוע, גם אם איני "אוכל עליו".

 

חומרים לניקוי מנוע חייבים להיות חומרים ייעודיים שפותחו במיוחד למטרה זו.

מדובר בחומרים שלא יפגעו וילבינו חלקי אלומיניום! שלא מיבשים צינורות וחלקי פלסטיקה וגומי!

חומרים אפקטיביים שבנויים להורדת החשמל הסטטי שמחזיק את הלכלוך על הקירות הפנימיים - "מסיר שומנים" אינו אנטי-סטטי ומקומו במטבח!

זהו חומר עוצמתי שמצריך שטיפה קצרה מאוד עם קיטור, ולכן בידיים מנוסות התהליך אינו בעייתי, במיוחד אם השוטף מכסה עם ניילון את איזור המחשב, מח וסירנת האזעקה .

חומר ייעודי לשטיפה רטובה תוצרת MA-FRA איטליה:

http://www.mafra.com/EN/catalogo-prodotto.asp?AREA_ID=10&CAT_ID=151&PROD_ID=244&TIPO=C

 

למי שעדיין דואג , ישנו חומר שאינו מצריך שטיפה עם קיטור אלא באמצעות פיסטולט לחץ אויר עם פיית צינור ארוכה!

זו נקראת שטיפה יבשה - והתוצאות דומות בשני המקרים! חומר ייעודי לשטיפה יבשה תוצרת MA-FRA איטליה :

http://www.mafra.com/EN/catalogo-prodotto.asp?AREA_ID=10&CAT_ID=151&PROD_ID=1941&TIPO=C

 

אם כבר טרחנו (באופן נדיר! לא עושים שטיפת מנוע אפילו לא כל חודשיים) וקיבלנו מנוע נקי ודנדש,

נרצה לשמר את המצב שיחזיק לאורך זמן באמצעות התזת לכה ייעודית למנוע רכב בעלת גמישות ועמידות בטמפרטורות גבוהות.

לאחר שהמנוע נקי למשעי ומיובש לחלוטין, מתיזים אותה בשכבה דקה ומקפידים לא לייצר נזילות מעודף חומר(עניין של דקה).

מעתה והלאה כל לכלוך שייצטבר - ירד בקלות ע"י שטיפה פשוטה, וכל המנוע כולל צינורות והכל ינצנץ ויגרום לכם לחייך.:wink:

ככה מקבלים מנוע כמו בתערוכות רכב, ובאולמות תצוגה! לכה ייעודית למנוע רכב תוצרת MA-FRA איטליה:

http://www.mafra.com/EN/catalogo-prodotto.asp?AREA_ID=10&CAT_ID=151&PROD_ID=255&TIPO=C

 

זהו,בהצלחה!

אה, כן... 00 של סנו אולי מתאים לטסות פלסטיק (יכול להיות לא בדקתי) אבל בקלות יכול לשרוף ג'אנט מתכת איכותי,

אם איני טועה יש בו מרכיב חומצתי, ובכלל: מומלץ להשתמש על הרכב בחומרים שפותחו במיוחד לרכב!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדי פעם מגיעים אלינו כל מיני חוכמולוגים שיודעים מצוין לשטוף את תא המנוע, אבל בדיוק הפעם החתול הזיז להם את הניילון, או אחותם הקטנה עשתה קודם חור בשקית.

חוץ מזה, היום יש חיישנים גם על האגזוז, הטיימינג, הגיר, קיר-אש וכו'. אין הרבה מכוניות שיש להם דיסטרבוטור בשביל לכסות אותו, אז למה לכסות למוסכ'ניק את החוב במכולת לחינם?! (גילוי נאות - אני מוסכ'ניק)

אם כבר לנקות, אז משהו יעודי וסמרטוט, בשום אופן לא מים. יש קונקטורים, שעל-אף שנולדו אמפיביים, במרוצת השנים איבדו את התכונה הזו, וזה עושה צורעס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלת חוו"ד מיקצועיות.

מנוע זה לא אוזן. לא צריך ניקוי כמו שבשום ספר יצרן או היינסים/אוטובוקים למיניהם לא מופיעה רחיצת מנוע בטבלת הטיפולים בין עשרות הנקודות שבוני האוטו החליטו שצריך.לכל אורך חיי האוטו לא מוזכרת רחיצת מנוע.

בעצם הוא כן אוזן . רופאי אא"ג נגד מקלות הצמר גפן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב ישן דווקא כן רצוי לנקות את המנוע מפעם לפעם. מספיק דברים קטנים קורים לאורך השנים לחלקי המנוע ומוסתרים ע"י שמן/אבק/ג'יפה, ההתעלמות מהם תגרום לנזק רציני יותר אשר היה ניתן למנוע אותו בעזרת תחזוקה מונעת. אני מדבר על נזילות הנוזלים הקיימים ברכב (הכל, שמן מנוע, נוזל תה"ל, הגה וכו'), חוטי חשמל פגועים, חלקי גומי שבורים/קרועים/יבשים וכו'

 

אני מנקה את המנוע כל שנה (לפני הטיפול הקטן) ובשנה שעברה גיליתי כי צינור הגומי של הנשם מתפורר כי הופיעו תחתיו טיפות שמן, אם המנוע היה מטונף לא הייתי יודע כי זו בעייה חדשה.

 

אני בדרך כלל מנקה את המנוע בשימוש בסולר/נפט בעזרת מברשת וסמרטוט, לאחר מכן במים וסבון כלים ובסוף עם מים נקיים. עבודה זהירה ועדינה תמנע נזקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סולר ונפט לא גורמים נזק לגומי?

מישהו רשם שהוא ניקה בעזרת מגבונים לחים (אריזת חסכון מן הסתם), זו שיטה טובה להעביר 16 שעות, אבל צריך לעשות זאת הרחק מעיניי שכנים ומשפחה אחרת במקרה הטוב זה נגמר בסטיגמה לכל החיים או במקרה הגרוע לזימון כפוי לפסיכיאטר המחוזי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2181 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...