Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עברתי טסט היום ... אך


ronen7
שימו לב! השרשור הזה בן 6604 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ואם רשום ברישיון הרכב שהרכב יוצר בשנת 94, אבל נמכר בשנת 95?

 

שאלה קצת מוזרה היות ומדובר בלאנסר שמשנת 93 הגיעה עם הנזק הקטליטי הזה אבל בכל זאת....

כי לפי מה שהבנתי החוק חל על רכבים משנת 95 ומעלה..

ושלי מ 94.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"כאמור ממיר לא תקין גורם לפליטת פחמן חד חמצני שהוא גז רעיל."

 

לא מדויק - CO אכן גז רעיל מאוד אבל תפקידו של הממיר הקטליטי הוא במניעת זהומים אחרים

קצת סדר

CO , CO2 ומים הם תוצרים טבעיים של שרפת דלק - כל דלק. CO נוצר מכיוון שבד"כ בערה מתבצעת בתנאים של מחסור בחמצן בתנאי בעירה אידיאליים יווצרו רק CO2 ומים

פיח הוא תוצר של דלק שנשרף חלקית

 

כדי שהדלק במנוע לא ידלק מאוחר או מוקדם מידי מוסיפים לו תוספים שונים. בעבר רוב התוספים האלו התבססו על עופרת. עם הזמן התברר כי הגאזים שנוצרים בגלל שרפה של תוספים אלו , גם הגאזים מכילים תרכובות עופרת, רעילים מאוד ולכן עברו לדלקים עם תוספים אחרים. התוספים החדשים (נדמה לי על בסיס גופרית אבל לא בטוח) גם כן לא מוסיפים בריאות לאף אחד אולם, בשונה מהתוספים מבוססי העופרת ניתן להעביר אותם עיבוד כימי בעזרת זרזים (קטליזטורים) שונים שהופחים אותם לפחות רעילים.

 

בקיצור: הממיר הקטליטי בה לטפל באותם גאזים רעילים הנוצרים כתוצאה משריפת התוספים השונים. הממיר הוא רשת עם שטח פנים ענק שעליה מפוזרים זרזים שונים שכאשר הם באים במגע עם הגאזים הרעילים הם מבצעים בהם תהליך כימי שהופך אותם מחומר א שרעיל מאוד לחומר ב שקצת פחות רעיל.

 

הוספת מתאנול לדעתי לא תעזור בבדיקה של ממיר קטליטי. אתנול או מתאנול הוא דלק פשוט יותר ביחס לבנזין ולכן הוא נשרף יותר טוב - כלומר נוטה להשרף עד הסוף ולייצר פחות CO ויותר CO2 ומים. כאמור בבדיקת הממיר החדשה לא בודקים CO. בדיקת CO היא הבדיקה השיגרתית לזיהום אוויר שבוצעה עד היום

התבלבלת קצת בפרטים הטכניים.

התוצרים האידיאליים של שריפת בנזין הם אכן CO2 + אדי מים בלבד.

בגלל שתהליך השריפה אינו מושלם נוצרות גם תרכובות אחרות כמו CO (בעירה לא מלאה), NO2 (החנקן מגיע מהאוויר), פחמימנים שלא נשרפו עד הסוף ועוד.

הממיר הקטליטי מכיל חומרים (קטליזטורים) שמסוגלים להמיר את התרכובות הרעילות הנ"ל ל-CO2+מים+חנקן (N2), ע"י חיזור תחמוצות החנקן וחמצון ה-CO.

התגובה היא תגובה באמצעות קטליזטור שאינו משתנה בסיום התגובה ולכן לכאורה החומר בממיר אינו נגמר ולא קורה לו שום דבר בזמן הפעולה.

הבעיה היא שהדלק אינו נקי 100% (אפילו בתחנות טובות) ולכן הממיר נסתם לאט לאט בכל מיני ג'יפה שקיים בדלק.

 

לגבי העופרת - לעופרת יש תכונה שהיא מתרכבת עם החומר של הממיר ובכך גורמת להריסת הממיר תוך זמן מאוד קצר (דקות) - ולכן הפסיקו את השימוש בעופרת בדלקים לקראת המעבר לרכבים בעלי ממיר.

השימוש בעופרת מלכתחילה היא קשור ל(1) העלאת אוקטן (היום יש פתרונות אחרים לכך) ו(2) סיכת תושבות שסתומים (במנועים חדשים התושבות עשויות מחומר אחר שאינו נזקק לסיכה ע"י עופרת)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מדברים על אותו דבר בדיוק

 

1) בגלל שתהליך השריפה אינו מושלם נוצרות גם תרכובות אחרות כמו CO (בעירה לא מלאה), NO2 (החנקן מגיע מהאוויר), פחמימנים שלא נשרפו עד הסוף ועוד. הבעירה לא מלאה בגלל ביגלל מחסור בחמצן ויותר סביר שהחנקן מגיע מהדלק

2)ע"י חיזור תחמוצות החנקן וחמצון ה-CO.- בזה אני לא בטוח שאתה צודק לדעתי הוא לא מחזר CO

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם רשום ברישיון הרכב שהרכב יוצר בשנת 94, אבל נמכר בשנת 95?
שנת היצור הרשומה ברשיון היא הקובעת.

שאלה קצת מוזרה היות ומדובר בלאנסר שמשנת 93 הגיעה עם הנזק הקטליטי הזה אבל בכל זאת....

כי לפי מה שהבנתי החוק חל על רכבים משנת 95 ומעלה..

ושלי מ 94.

לא רק הלאנסר הגיעה עם ממיר משנת 93', רכבים בנפח מעל 2K מחוייבים בו כבר משנת 92'(ברכבים אמריקיים הוא היה קיים כבר בשנות ה-80), רכבים מעל 1.6K מחוייבים בו משנת 93'.

רכבים אלו וכל אלו ששנת ייצורם 94' מחוייבים בכמות מירבית של 1% בבדיקת ה-CO.

מה לגבי רכב מתחת שנת 95 אבל שיצא עם ממיר מהיצרן? גם הוא לא מחוייב בממיר?
אולי הבוחן לא "יחפש" אותך על חוסר בממיר, אך הרכב יתקשה קצת לעמוד בתנאים של 1% CO ללא הממיר.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הבוחן לא "יחפש" אותך על חוסר בממיר, אך הרכב יתקשה קצת לעמוד בתנאים של 1% CO ללא הממיר.
הגבול המותר הוא לא 3.5% ??

 

בטסט האחרון נדמה לי שהבדיקה הראתה 0.8%. זה נחשב קרוב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3.5% הינה הכמות לרכבים משנת יצור 87' ואילך, לא כולל את אלו שהזכרתי קודם.

לרכבים משנת יצור 72' ועד 86'(כולל), רמת הפליטה המותרת הינה עד 4.5%.

רכבים עד שנת 71'(כולל) ומעל 3.7K ק"ג פטורים מהבדיקה.

 

בטסט האחרון נדמה לי שהבדיקה הראתה 0.8%. זה נחשב קרוב?

קרוב, אך עם זאת עדיין רחוק.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6604 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...