Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פילטר אוויר - הסרת צינור האיכנוס...


שימו לב! השרשור הזה בן 5598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ב 309 [וראיתי שכך גם בהרבה מנועים מטווח אותם שנים שלה בערך] יש לפילטר אוויר שני צדדים [מן הסתם] צינור אחד גדול לקרבורטור ועוד אחד גדול להולך לכיוון הגריל - הוא מסתיים בכמו פלסטיק בצורת תעלת איורור כזו, את הצינור + החלק הזה הסרתי.

 

עכשיו יוצא מצב כזה שהפילטר פתוח מצד אחד [רואים את הפילטר עצמו מבפנים] במקום עם הצנרת שיש לי הרגשה שהיא פשוט בשביל לנצל את תנועת הרכב וכניסת האוויר אל הגריל תוך כדי נסיעה.

 

מישהו יודע אם אני צודק\טועה ? האם הצנרת הזו היא בשביל לספק יותר אוויר זורם אל הפילטר או שפשוט זה מיותר...

 

אם זה נחוץ ויעיל יותר אני אחזיר אותו...

 

 

???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צנור זה הוא גם כדי לספק יותר אויר אל הקרבורטור וגם שהאויר יהיה קר יותר.

כך בכמות אויר מסוימת, כשהוא קר, מסת האויר גדולה יותר (כי הוא צפוף). החזר את הצנור למקומו.

אם הצנור לא היה נחוץ, יצרן הרכב היה שמח לחסוך אותו ואת פלסטיק ההולכה אליו ולהקטין הוצאות ביצור הרכב.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לזה, לצינור תפקיד חשוב בהקטנת הרעש. מידות הצינור מחושבות בדייקנות לפי נפח המנוע והפילטר, כדי למנוע מגלי היניקה מסעפת הפליטה לצאת החוצה מהפילטר בצורת רעש (וזאת אחת הסיבות בגינן פילטר פתוח נשמע יותר סקסי)

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

שלום רב לכולם!

 

אני מקפיץ את נושא (אני יודע שהוא לפני 4 שנים אבל לא רציתי לפתוח אחד חדש וזכרתי שיש אחד כזה)

 

אתמול בלילה לפני השינה התחילו לי להתרוצץ מחשבות ואחת הם הייתה לעשות פרוייקט לגבי הקונס אוויר

הרעיון שעליו חשבתי הוא:

לקחת אומגה של גבס או פלסטיק בצורת מלבן ולהלביש אותו על הפלסטיק שמחזיק את המאווררים

כמובן שלפני זה יש לעשות עוד חורים כדי שתיהייה כניסת אוויר יותר חזקה בעת הנסיעה כדי שהמנוע "ינשום" יותר טוב.

אחרי החיבור האומגה/קופסה לפלסטיק של המאווררים , לעשות חור לפני הקונס אוויר המקורי שעדיין נמצא באוטו.

בנוספ להחליף את הגרמושקה שמחברת את הפילטר לקונס לצינור פלסטיק או ברז.

ראו ציור - כן אני יודע ארכיטקת אני לא יהייה.

 

עכשיו מגיע השאלה מה אתם חושבים על זה?

האם זה חוקי?

וגם אם זה יתרום משהו למנוע?(אני די בטוח שכן אבל אני רוצה לשמוע טענות/רעיונות אחרים)

בניה ראשונה 1.jpg

לא חשבתי על משהו מקורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא יתרום למנוע.

התגובות הקודמות הסבירו לא רע את תפקיד מערכת היניקה.

היניקה של אויר למנוע מתבצעת בתת לחץ בגלל ירידת הבוכנות בצילינדר כששסתום היניקה פתוח. פתיחת מעברים נוספים במערכת היניקה לא תסייע ליותר אויר להכנס לצילינדר, ולמעשה היא תגרום לפחות אויר להכנס, בגלל שינוי התכנון המקורי שמאפשר ליותר אויר להכנס בזכות תהודה של גלי הדף בתוך המערכת.

לכונס המקורי יש תפקיד (שים לב לכנפונים דמוי מאוורר בפתח היניקה שגורמים לאויר להכנס למעבר תוך תנועה סיבובית), לתיבת האויר המקורית יש תפקיד, לאורך המדויק של צינור היניקה יש גם תפקיד.

 

אין שום דבר שאתה יכול לעשות למערכת היניקה שלך בחצר האחורית שיגרום למנוע לעבוד טוב יותר.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום דבר שאתה יכול לעשות למערכת היניקה שלך בחצר האחורית שיגרום למנוע לעבוד טוב יותר.

 

ג'רמי - ממש לא מסכים.

אני חושב שניתן לשפר אם מבינים את עיקרון הפעולה. יש מספיק חומר ברשת שמסביר את התאוריה.

אל תשכח שאפשר למדוד לחץ וטמפרטורה ולכמת את השפעות השינוי.

 

חוץ מזה - זה כיף. חלק מההנאה זה לחשוב על רעיון, לתכנן ולבצע גם אם זה לא תמיד מצליח ב - 100% (אל תנסו את זה במערכת הבלמים...)

 

דימה - יכול להיות שהמצאת RAM AIR?

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'רמימ תודה על חוות הדעת שלך שוב

אבל כפי ש-TOP GEEK אמר זה כיף לתכנן ולבצע את זה אפילו שזה לא פועל ב100%

בקצרה אני אנסה להרים את הפרויקט סתם בשביל הכיף(יקח קצת זמן האוטו נכנס יום ראשון למוסך לראש מנוע) והעלה את התמונות בסופו של דבר ואגיד אם ישנו הבדלים בנסיעה.

תודה על כל העצות/תגובות

לא חשבתי על משהו מקורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דימה,

 

אל תבין אותי לא נכון. אני בעד שינויים, אבל שינויים מושכלים.

חפש חומר תיאוררטי, למד, נתח את המערכת שברשותך (מדוד פרמטרים שניתנים למדידה), תכנן שיפור, בצע, מדוד שוב כדי לראות מה ההשפעה של מה שעשית וכו'.

שינויים "לפי הרגש" לא יתרמו הרבה, אם בכלל.

 

לנושא - מהתיאור שלך אני חושב שאתה מתכוון למשהו דמוי - RAM AIR.

אתה יכול להתחיל וללמוד על נושא זה ועל שיפורים במערכת היניקה באתר "אוטוספיד".

 

בהצלחה.

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון קצר

הפרויקט נדחה קצת עקב בעיות עם הראש מנוע

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=248396

הוא יבוצע לבסוף ואני יעלה תמונות לאתר:wink:

כמובן לפני הפרויקט אני יערוך מס' ניסויים של תאוצות ושל צריכת דלק בלי הדמוי ראם אייר

ולאחר הבניה אני יערוך שוב את אותם הניסויים ואדווח על "השיפור".

יש עוד רעיוניות לניסויים שאפשר לעשות לפני ואחרי?

לא חשבתי על משהו מקורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...