Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: Xpeng P7 Performace - מעולם לא היה כל-כך קל לאבד את רישיון הנהיגה


discoTD5

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, dani666 כתב:

ממש לא.  ב 91 (זה מספיק "פעם"?) הייתי עם הרכב באנגליה, ורציתי להחליף את הדלתות.  תאמתי עוד מהארץ עם מוסך שם.  כשבאתי לראות את הדלתות חשכו עיני (או שנעשו חורים חורים.  לא יודע) כל תחתית הדלתות היתה חלודה ורקובה ומלאה חורים.  ואנחנו מדברים על רכב שוודי של פעם (לא.  לא וולבו).  ההסבר - כמו שאמרת - המלח בחורף.

 

כך שפעם בטח לא היה יותר טוב.

 

כנראה שהיום יותר טוב, כי חייבו את יצרני הרכב להילחם בחלודה למיניה, מה שלא היה ב"פעם".

גם לנו היתה סאאב מחלידה...

הסיפור שלך לא סותר את הטענה העיקרית נגד תחושת ה"אבא ואמא" במותגים מוכרים...

 

כאמור במיוחד לגרמניות גם היום וגם ב20-30 שנה האחרונות יש מחלה של חלודה מאד אופיינית, הפופולרי ביותר נראה כמו בועות כאלה מתחת ללכה. והאחריות, למרות שהיא מזכירה חלודה, ממש לא באה לקראת הלקוח בגלל כל מיני סעיפים ותנאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 12 שעות, דג כתב:

אתה מודע לכך שקונצרנים אירופאים עשו תרמיות, הונאות, והיו מעורבים בסקנדלי ענק?

ככה זה בכל העולם...

 

ואתה בוודאי מודע לאומנות הפייק ציטוט. גזירה והוצאה מהקשר.

 

ועדיין, אתה צודק שהקונצרנים, לא רק ברכב מעורבים בתרמיות בכל העולם. לא חדש לי ולא לאחרים פה.

 

ברור לי היטב מה קורה, וההתעצמות הסינית היא לא משב רוח חולף. היא מאתגרת את כל התעשיה ונראית מאוד מבטיחה.

יחד עם זאת, כפי שרשמתי, יקח לפחות לי עוד קצת זמן להרגיש שיש לזה אבא ואמא. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.1.2024 בשעה 10:58, zvit כתב:

הוא היה בטוח שהוא הולך על הקודיאק עד שהוא עשה סיבוב בצ'רי והתלהב מכל הגאדג'טים.

הוא יקלל את היום שעשה את הבחירה הזו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, Supertigre כתב:

הוא יקלל את היום שעשה את הבחירה הזו. 

למה אתה חושב? אצלנו בעבודה חבר'ה קיבלו צ'רי לפני כשנה מרוצים עד הגג. 

טענה יחידה ששמעתי זה הנקבה של החגורה שעלולה להישבר בקיפול גב המושב בכניסה לשורה השלישית.

אגב, דווקא אלו שלקחו אאוטלנדר ומשלמים מס מופקע על רכב לא מאובזר ביחס לצ'רי "מקללים את היום שעשו את הבחירה הזו"

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, Supertigre כתב:

כי הרכב הזה מבלה המון במוסכים, שלל תקלות מוזרות, צריכת דלק מזעזעת ועוד (סטטיסטיקה של מאות רכבים).

אשמח לראות את הסטטיסטיקה של מאות המכוניות, בעיקר בתחום של 'מבלה המון במוסכים ושלל תקלות מוזרות'. 

  • רעיון טוב! 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Supertigre כתב:

כי הרכב הזה מבלה המון במוסכים, שלל תקלות מוזרות, צריכת דלק מזעזעת ועוד (סטטיסטיקה של מאות רכבים).

 

בדקתי שוב עם השכן כדי להיות בטוח שאני לא מדבר שטויות:

 

שבעה חודשים

17000 ק"מ.

טיפול 15000 ק"מ במוסך.

מעבר לזה - כלום. אף נורה לא נשרפה.

 

צריכת דלק? לא חושב שהוא בדק אפילו - מעניין את זקנתו.

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב חפירה ארוכה לפניכם,

 

אבל צמצום שלה ייקח יותר מדי זמן ומשאבים, קבלו את התנצלותי.

 

הייתי היום עם אבא שלי בסוכנות אקספנג לראות את האקספנג p7 לונג ריינג' שאבא שלי שקל לרכוש ואספר לכם את ההתרשמות האישית שלי ממנה.

 

אז אתחיל בלב הוויכוח בשרשור הזה, לדעתי היא לא פרימיום קלאסי אלא פרימיום טק. 

 

פרימיום טק היא קטגוריה שרק לאחרונה נפל האסימון למאן דהוא להגדיר אותה, למרות שטסלה ייסדה אותה בפועל כבר לפני שנים רבות,  אבל בהעדר רכבים מתחרים נוספים לקטגורית הפרימיום טק שייכו את טסלה לקטגורית הפרימיום הקלאסית למרות שלא באמת התאימה לשם.

 

בקטגורית הפרימיום טק הדגש הוא על טכנולגיה ועיצוב מינימליסטי ופחות דגש על פאר וכן לעיתים גם כל מיני גימיקים שחלקם מטופשים.

 

על המראה החיצוני של ה- p7 עוד אפשר להגיד שהוא פרימיום קלאסי משולב עם פרימיום טק, המראה משובח בסגנון ספורט סדאן קלאסי של רכבי הנעה אחורית דלקיים, מנוע ארוך כאשר הציר הקדמי ממש בקידמת הרכב ללא סרח עודף קדמי, חלק אחורי משופע בסגנון קופה, נפיחות במקומות הנכונים בצידי הרכב אבל בתוספת גריל הייטקי חשמלי.

 

עיצוב שמייד הדליק אצלנו (למרות העדר דלק ברכב 😁) את בלוטות החשק, בייחוד בצבע הכסף שבאולם התצוגה. 

 

כשנכנסים לתוך הרכב מגלים אוירה של פרימום "טק" גנרית גרידא. זה אומר עיצוב ורמת חומרים מקובלים לסגמנט הפרימיום טק, דהיינו עיצוב בסגנון "טסלאי" מינימליסטי ללא כפתורים פיזיים, מלבד על ההגה, עם מסך גדול בלב החוויה אבל לפחות בתוספת מסך נוסף בתור לוח מחוונים, גג זכוכית גימיקי ללא כיסוי וערבוב של פלסטיקה רכה יותר ופחות וחיפויי עור סינטטי.  

 

העיצוב ורמת הוחמרים לא מתעלים לרמת מורכבות, מגוון ומיוחדות של פרימיום קלאסי לדעתי (למרות שחלק מרכבי הפרימיום הקלאסי גם לא שם בפועל) אבל כמובן שהם ברמה גבוה יותר מהמינימלסטיות והפשטות המוגזמים לדעתי בטסלה. גם מושבי עור הנאפה שמקבלים בחבילת האבזור בתוספת תשלום לא משנים את התמונה לדעתי ולא הרגשתי כמעט הבדל בינם למושבי העור הסינטטי (אבל למען האמת לא התעמקתי בהבדלים יותר מדי).

 

איכות ההרכבה מצויינת.

 

העור הסינטטי של המושבים הלא מאווררים בגירסת הבסיס מחמם את הגב, למי ששם לב לדברים האלה ואולם המושבים המאווררים בחבילה בתוספת התשלום מקררים רק את בסיס המושב ולא את הגב ואם תשאלו אותי עיקר החום נוצר דווקא בין הגב למשענת הגב. לכן מדובר לדעתי בתוספת מיותרת (העלות שלה היא 20 אלף ₪ כאשר מקבלים תמורתם גם מערכת סאונד טובה יותר ועוד דברים שאני כבר לא זוכר אבל לא מהותיים לדעתי).

 

דבר נוסף שמגלים כאשר נכנסים לתוך הרכב הוא שהגודל החיצוני נשאר בחוץ ואקספנג יישמה באדיקות יתרה את האינטימיות שלא לומר צפיפות המקובלת לסגנון הספורט סדאן קלאסי הדלקי, בתוספת קינוח בדמות ריצפת רכב גבוהה יותר מרכב דלקי עקב מארז הסוללות הגבוה מתחתיה וישיבה קרובה יותר לריצפה עקב כך.

 

אבל בעוד שהנהג יכול לסגל תנוחת נהיגה ספורטיבית "שקועה" בתוך הרכב ובסך הכל נוחה (וזאת בין היתר עקב האפשרות לכוון את זוית בסיס המושב ולהרים את חלקו הקדמי למעלה וליצור שיפוע אחורה של בסיס המושב כפי שאני אוהב, אופצית כיוון שלא קיימת בהרבה רכבים עם מושבים חשמליים), והנוסע לידו יכול להרים את המושב גם כן ובסך הכל להגיע לתנוחת ישיבה לא רעה, ליושבי המושב האחורי סתם פחות נוח מרכב דלקי.

 

זויות הרגליים שלהם פחות נוחה והמרווח לכפות הרגליים שלהם מתחת המושבים הקדמיים דחוק עד לא קיים.

 

ואולם צריך לשים לב שמדובר בתופעות שקיימות כמעט בכל הרכבים החשמליים בדור הנוכחי, לרבות קרוסאוברים מגודלים, לאור מארזי סוללות עבים שמחייבים הגבהת הריצפה.

 

המרווחים לברכיים ולראש במושב האחורי  בסדר, בערך כמו ברכב סדאן משפחתי אבל לא כמו ברכב מנהלים.

 

הקנוסולה המרכזית רחבה וגבוהה ולי היא הפריע לרגל ימין, אבל אבא שלי נמוך ורגל ימין שלו לא נגעה אפילו בקונסולה המרכזית.

 

שדה הראיה בחלון האחורי די מצומצם.

 

תא המטען בפועל גדול ועמוק אבל מבנה הסדאן כמובן פחות שימושי.

 

יוצאים לדרך לנסיעת מבחן ומייד מבחינים בשילדה משובחת ומאוזנת, הרכב מסנן מהמורות ובורות ביוב בצורה ממש מצויינת ובשקט מוחלט וללא שום רעשי בולמים, הרכב מוצק ואין תנודות גוף. להגה יש מספר דרגות קושי וברמה האמצעית הוא בעל משקל ותחושה טובים.

 

לגבי הביצועים נסעתי גם במצב נורמל וגם בספורט, הייתי מגדיר את הביצועים כחמימים, אין מכה בגב אלא עליה לינארית במהירות, אבל בסך הכל כמובן בפועל אלו ביצועים של הוט האצ' דלקית עד לא מזמן, כנראה שגם השקט מסווה את תחושת הביצועים.

 

ואז גם מגלים שאת רוב החששות לגבי הנדסת האנוש אפשר להשאיר בסוכנות זאת לאור מערכת תפעול קולי שעובדת בצורה מופלאה וללא דופי. איך שלא תדברו אליה, לא משנה המבטא, הניסוח, התחביר, רמת האנגלית, תגידו חצאי מילים, תבלעו מילים, תנבחו, תייללו או תגעגעו היא תבין הכל ומייד בפעם הראשונה ותזהה גם מי מדבר אליה ותבצע מה שהוא רוצה בלבד (למשל אם הנוסע ליד הנהג יבקש לפתוח את החלון המערכת תבין לפתוח את חלון ימין ולא שמאל). הביצוע של הפעולות לוקח כמה שניות ולא מתרחש מיידית.

 

ומה עשה אבא שלי בסוף?

 

הזמין אותה כמובן, הוא נוסע לבדו או עם בת הזוג שלו אז נוחות המושב האחורי מזיזה לו את אתם יודעים מה, לגבי החום מהעור הסינטטי במושב, אבל שלי ממילא שם מעין רשת מעוקלת על המושב שמרחיקה את הגב התחתון שלו ממנה עקב בעיות גב, יש גם תפעול מיזוג מרחוק מהאפליקציה שיכולה לסייע לפחות בתחילת הנסיעה, לגבי גג השמש הוא ישים כיסוי קבוע שקונים מעלי אקספרס וכו'.

 

הוא אוהב את סגנון רכבי המנהלים הנ"ל.

 

טווח הנסיעה גבוה מאד, אחריות ל- 7 שנים, המחיר אטרקטיבי יחסית לתמורה והוא גם לפני עליה שצפויה להתרחש כבר בשבוע הבא עקב עליית המסים כך שלמעשה הוא כאילו מקבל הנחה ויש גם התחייבות של פריזבי לרכישה חוזרת ללא חובה לבצע טרייד אין ולרכוש רכב אחר חדש מהם וזאת מהחודש השלישי ועד שנה.

 

לאור כך שמחיר הרכב החדש צפוי לעלות כאמור הרי שאם אבא שלי ירצה להחזיר אותו בתקופת ההתחייבות לרכישה חוזרת, מחיר המחירון של הרכב כמשומש יהיה בסביבות המחיר שהוא רכש אותו לפחות בחלק הראשון של התקופה וגם לאחריה ההפסד יהיה נמוך יותר עקב "ההנחה" הנ"ל.

 

בנוסף פינקו אותו בעוד דברים ללא עלות.

 

אז כמו שאומר מאט וואטסון בתוכנית שלו car wow,  האם להמנע מהרכב? האם לשקול קניה שלו? האם לקנות אותו?

 

מי שרוצה לקנות סדאן חשמלי אז הייתי אומר בוודאי לקנות אותו. 

 

דרך אגב על הדרך בדקתי גם את האקספנג g9. ומה המסקנה שלי לגביו? לא לקנות אותו ממש לא, אלא לרוץ לקנות אותו! ויפה שעה אחת קודם. אין לי כרגע כוח להרחיב לגביו, אבל במילה אחת: wow. 

 

20240126_114856.thumb.jpg.dce3a3ed15a79fb88a3cee1215181b58.jpg20240126_114837.thumb.jpg.dbd40d1808027d3f72f5ed3cd5fb0c1e.jpg20240126_114825.thumb.jpg.8c60616f1f419b4a05a3d371293aa8fb.jpg20240126_114818.thumb.jpg.5c90fdfa5862ea330ad5e0fe6824520c.jpg

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, green כתב:

רך אגב על הדרך בדקתי גם את האקספנג g9. ומה המסקנה שלי לגביו? לא לקנות אותו ממש לא, אלא לרוץ לקנות אותו! ויפה שעה אחת קודם. אין לי כרגע כוח להרחיב לגביו, אבל במילה אחת: wow. 

תודה שהזכרת לי:

XpengG9 Performance

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לקידמה, והשימוש במונח החדש ״פרימיום טק״  שמרמז שהרכב ברמה מעל הממוצע (כבר לא יודע מה הממוצע כיום) , רכב שמתומחר ב 270 אלף ומעלה שנזקק לאיבזור משלים מעלי אקספרס, צורם לי. הפלסטיקה ושאר החומרים דמוי/סינטטי לא נותנים לי הרגשה נוחה כשאני נדרש לשלם את הסכומים המבוקשים. 

 

כשטסלה הגיעה לשוק, זה היה שוק בתול ומי שרצה חדשנות שילם על זה. אבל היום שכל יצרן סיני מציע רכב ״בהשראת״ טסלה , זה צורם לי. אבל אולי זה רק אני שרוצה עור בע״ח מעובד בגוון שאני יכול לבחור וגימורים בחומרים טיבעיים (עץ ) וקרבון פיבר (לא דמוי) שיצדיקו את המחיר.

 

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בDS - היו לי שלושה פתחים מריפוד הגג הפנימי לזכוכית של הגג הפנורמי - ולכל פתח כזה היה סוכח מבד שחור.

 

עד כמה שהזכוכית היתה מושחרת.

עד כמה שהבד הזה היה חסם UV. 

 

החום בקיץ הצליח לעבור דרך זה ולקח לרכב הרבה זמן להתקרר בעיקר בגלל זה. 

 

והדברים האלה קיימים גם ברכבים אחרים - כמו למשל אוודי A1 S-LINE ששקלתי לרכוש לפני הDS (וההיסוס גרם לזה שהיא נעלמה בפחות משבוע) 

 

ובטסלה 3 זה בדיוק אותו סיפור - הבד המקורי לא מהווה מספיק הגנה לשמש הישראלית - ההבדל הוא שלרכבים כאלו - טסלה וסינים, אתה יכול למצוא "מכסה" לפתחים האלו שכבר מהווה מספיק הגנה בעוד לרוב המערביים זה דווקא יותר קשה. 

 

דווקא בפן הזה - יש לך יותר אבזור משלים שגם נותן לך פתרונות יותר טובים - מאשר אין בכלל. 

 

ולDS באופן פרטני זה בכלל היה קשה מאוד למצוא חלפים ופתרונות - לא יודע, למדתי להעריך את ההמוניות עוד יותר אחרי זה אבל מבין לגמרי את הנקודת מבט הזו - וכן לגבי לשלם על חלקים שהם חיקויים של חומר טבעי ונחשק יותר - מסכים שזה באמת מוריד לקבל פלסטיקה במקום מתכת או עץ או פולימר מורכב כמו קרבון

 

ואז נגעתי בידית של הדלת ביום חם... (אלומיניום חשוף בלאט). 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, lanosforce כתב:

החום בקיץ הצליח לעבור דרך זה ולקח לרכב הרבה זמן להתקרר בעיקר בגלל זה. 

 

 

אני תוהה אם אני סתם בר-מזל, או מה...

 

עברתי כבר 3 קייצים תל-אביביים מהבילים ללא סוכך פנימי מתחת לגג הפנורמי ב I-Pace, ואין שום בעייה של התחממות יתר מוגזמת ובטח לא משהו שמזגן מודרני לא פותר תוך 30 שניות, ואת האוורור במושב הפעלתי אולי פעם אחת. לא מבין את החשש מגגות פנורמיים נטולי סוכך.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא שותף לחוויה הזו.

כשהרכב חנה בעבודה בתת קרקעי סבבה, יוצא מהחניון עם רכב מקורר והכל טוב.

 

בבית איפה שהחניות שלי לא מקורות, ביום חם זה זוועה. מזגן תקין לקח לרכב ההוא 15 דקות עד שהסלון הפסיק להבליח חום. ידיות מתכתיות שאי אפשר לגעת בהן. רכב שחור עם גג זכוכית שחור.

 

Nope

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, zaf כתב:

עם כל הכבוד לקידמה, והשימוש במונח החדש ״פרימיום טק״  שמרמז שהרכב ברמה מעל הממוצע (כבר לא יודע מה הממוצע כיום) , רכב שמתומחר ב 270 אלף ומעלה שנזקק לאיבזור משלים מעלי אקספרס, צורם לי. הפלסטיקה ושאר החומרים דמוי/סינטטי לא נותנים לי הרגשה נוחה כשאני נדרש לשלם את הסכומים המבוקשים. 

 

כשטסלה הגיעה לשוק, זה היה שוק בתול ומי שרצה חדשנות שילם על זה. אבל היום שכל יצרן סיני מציע רכב ״בהשראת״ טסלה , זה צורם לי. אבל אולי זה רק אני שרוצה עור בע״ח מעובד בגוון שאני יכול לבחור וגימורים בחומרים טיבעיים (עץ ) וקרבון פיבר (לא דמוי) שיצדיקו את המחיר.

 

 

האקספנג p7 מתחילה רק ב- 200 אלף ₪, כך שהתמורה למחיר שמקבלים במדד "הפרימיום" מכל סוגיו וצורתיו נאותה ואף למעלה מכך.

 

דגמי סדאן של מרצדס, במוו ואאודי מסגמנט d, שזה הגודל החיצוני התואם לאקספנג p7, מתחילים במחיר של כ- 500 אלף ₪ להזכירכם.

 

נושא הגג הפנורמי בלי כיסוי וגם השימוש הנרחב במסך המגע שהועתקו מטסלה, באמת לוקים בחסר, אבל זה הסגנון של קטגורית הפרימיום טק ומדובר ברכבים שבאמת שמים דגש רב יותר על שימוש בטכנולוגיה. לעיתים טכנולוגית יתר.

 

באקספנג לפחות יש סייעת קולית מצויינת וגם כפתורים בהגה לשליטה במזגן ובעוד פונקציות שמאד נוחים לשימוש.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...