Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: Xpeng P7 Performace - מעולם לא היה כל-כך קל לאבד את רישיון הנהיגה


discoTD5

פוסטים מומלצים

העניין הוא שגם מחיר פרימיום הוא מאוד נתון לפרשנות. 

 

אנחנו מדברים כאן על כמה? 270 אלף שקלים לרכב עם כמעט 500 כוחות סוס, טווח נסיעה שהוא לחלוטין במובנים של מנוע בנזין (ועוד עם כוחות כאלו - אפילו הרבה יותר), מראה של מטוס קרב מבחוץ וסלון באמת יוקרתי מבפנים עם אבזור FULLY LOADED? 

 

זה מחירים של SUV משפחתי פרימיום שלא מתקרב לא לביצועים האלו ולא לאבזור הזה - זה לא מחירים של גמרניה פרימיום בהרבה מהמקרים זה שליש, חצי ואף רבע מהמחיר. 

 

ואז בוא לרגע אחד נשנה את הקיבעון המחשבתי שלנו וננסה להבין שמי ששולט היום בשוק החשמליות - הם דווקא הסינים. 

דווקא המערבים הם אלה שעדיין לא ממש מצליחים לבלוע את הצפרדע ומחזיקים שוק שלם של בעירה פנימית. 

 

BYD הרי מקימים עכשיו את המפעל הראשון בעולם לייצור סוללות נתרן וכנראה שגם בהמשך יכנסו סוללות הסוליד סטייט. זה שוק שמוכתב ע"י הסינים - באופן מסויים אני שואל את עצמי אם אני לא אמור להרים גבה בכלל במחשבה לקנות רכב חשמלי - מערבי? 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הסינים נטלו את ההובלה בחשמל, זה די ברור בכל צורה או זוית שניתן לבחון. אבל... ותמיד יש אבלֿ מסורת של מצויינות,איכות ועוד כמה דברים עוד אין להם. 

מסורת זה לא דבר שקונים ופחות מ 5 שנים של ייצור דגמי רכב שונים זו עדיין לא מסורת. 

 

אז נכון, צריך לצאת מהקיבעון המחשבתי, אבל עדיין צריך לשמור על פרופורציות.  יצרנים מערביים מריצים דגמים על פני זמן ארוך ומסלולים בדרגות קושי שונות, בוחנים מנועים על פני עשרות אלפי קילומטרים ומטייבים את הביצוע עד שמחליטים לשחרר גירסא לשוק (לא תמיד מוצלחת, ראה מנועי הפיורטק או בטורבו+סופרצ׳רגר של vag) . לסינים חלק גדול מזה נחסך על ידי השימוש בהנעה חשמלית.  אבל גם זו מפתיעה בכשלים אקראיים פה ושם בדגמים שונים, של מערכת הטעינה למשל. (כבר נתקלו חברים בקיצור משמעותי של הטווח שהתגלה כתקלה במערכת טעינה מהירה, אחרי שימוש בכמה עמדות שונות) , כמו שאנחנו כבר יודעים - qaזה לא תמיד הצד החזק שלהם.

 

כמו שאומרים שהזמן ירפא, גם כאן, עם הזמן ניראה איך הרכבים האלה מזדקנים. האם איכות החומרים היא כזו שהשמש לא פוגעת בהם לאורך זמן, או המתלים והשיכוך לא יפגם מהמשקל הרב של הרכב. 

כנאמר - עוד חזון למועד. 

  • אהבתי 6

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, lanosforce כתב:

העניין הוא שגם מחיר פרימיום הוא מאוד נתון לפרשנות. 

 

אנחנו מדברים כאן על כמה? 270 אלף שקלים לרכב עם כמעט 500 כוחות סוס, טווח נסיעה שהוא לחלוטין במובנים של מנוע בנזין (ועוד עם כוחות כאלו - אפילו הרבה יותר), מראה של מטוס קרב מבחוץ וסלון באמת יוקרתי מבפנים עם אבזור FULLY LOADED? 

 

 

 

גם אוטובוס מרצדס זה מרצדס 2 דלתות שעולה יותר ממיליון ש"ח. 

 

יש איכויות שצריך לייצור, אם האנשים חושבים שפיצ'רים זה יוקרה אז צר לי לאכזב, זה לא. 

 

יוקרה היא התחושה ברכב שגורמת לך להרגיש נעים, שהכל מסביבך מרגיש כאילו הוא יצוק מבטון ועדיין נעים למגע. 

זו התחושה המשכרת שאתה חווה שאתה לא צריך להוכיח כלום לאף אחד ואתה מרגיש מבודד מן העולם שמחוץ לזכוכית. 

זה לשייט בכביש ולהרגיש שאתה מלך העולם, ושום האצה ל 100 לא תשנה את זה. 

 

לדוגמה, פולקסווגן פייתון נושאת סמל עממי, אך היא רכב יוקרה לכל דבר, היא נועדה לתת את חווית הרוך והעוצמה השקטה. 

זה רכב שיכול לנסוע במהירות 300 קמ"ש מבלי שתרגיש שיש רעש כלשהו. 

 

אז בבקשה אל תתלהבו מפיצר'ים כאלה ואחרים, היום טווח נסיעה נחשב ליוקרה כאשר אתה משלם בזמן קצוב כדי לטעון יותר. 

דווקא במדינה כמו שלנו, וראינו לצערי, כי רכב על סוללה הוא לא תמיד אפשרות בר קיימא ויכול לעלות בחיי אדם. 

אז אם היוקרה של היום זה רכב על בטריות עם קצת עור וכמה אורות מנצנצים ברכב, ברכותיי, הפסדנו כחובבי רכב ואיכות. 

 

אני צריך לשנות את שם המשתמש שלי מ חולה רכב לחולה איכות ויוקרה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוקרה זה מכלול של דברים.
מושבי עור מחוממים או מאווררים ושלל גימיקים לא מקרבים אף סיני ליוקרה עם מסורת כמו רולס רויס,בנטלי,אסטון מרטין, וגם לא של מרצדס s class או סדרה 7 של bmw.

 

אכן, הסינים מביאים חומרים טובים יותר וגימור מהודק יותר לחבילה בעלות שהיום היא סבירה - פחות מ 300 אלף שקל (כבר לא אלף שקל לכ״ס) אבל זה רחוק מיוקרה, זה עם סממנים של יוקרה. 

הונגצ׳י עדיין לא מדיחה את רולס רויס ממעמדה גם אם הרכב מנסה להראות ככה ותוכנן ״בהשראת״ הרכבים הבריטים.

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, חולה רכב#1 כתב:

דווקא במדינה כמו שלנו, וראינו לצערי, כי רכב על סוללה הוא לא תמיד אפשרות בר קיימא ויכול לעלות בחיי אדם.

לא הבנתי למה הכוונה?

לדעתי דווקא במדינה קטנטנה וצפופה כמו שלנו, כמעט בלי שטחים פתוחים, רכב חשמלי הוא אידיאלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל אחד והפרשנות שלו ל"יוקרה" או ל"פרימיום" - הגענו משרשור על "רכב סיני" לדבר על אסטון מרטין ורולס רוייס רק בשביל לשלול עמדה. 

 

נייס. 

 

 

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה 'מה זה פרימיום?' היא שאלה מורכבת מאוד, והתשובה חמקמקה. זה מתחיל בתדמית, עובר דרך אולם  המכירה, דרך המוצר עצמו, ועד רמת השירות אחרי המכירה. 

יש מכוניות עם סמלי פרימיום מובהקים, שהם ברמת המוצר הכי 'לא פרימיום', אבל הם נמכרים באולם פרימיום, במחיר פרימיום, ובחווית לקוח פרימיום. האם הם פרימיום? 

 

יש מי שצועק בקול גדול 'אני פרימיום' זה לא הופך אותו לפרימיום אלא למישהו שעושה הרבה רעש. בדיוק כמו האדם שתקע לעצמו נוצות טווס בתחת וצעק שהוא טווס. לא, הוא לא טווס. הוא אדם עם נוצות טווס בתחת.

 

ויש XpengP7Performance. אולם התצוגה הוא לא פרימיום. באולם עצמו פגשתי עובדת במקום שאם אני הייתי מנהל המקום הייתי מעביר אותה באותו הרגע לאולם של דאצ'יה, ואוסר עליה להתקרב לאולם בו מוכרים מכוניות החל מ 200.0 אש"ח. שילוב של רעש וטיפשות.

על חווית הרכישה אני לא יודע לומר, גם לא על חווית השירות.

על המוצר אני יודע לומר, על הביצוע, האיכות, החומרים, הביצועים, התחושה והתוצאה הכוללת. כאן לדעתי ה P7 מעידה על עצמה הכי טוב. היא לגמרי שם.   

 

האם הייתי קונה אותה? אם היה לי כסף וזה הסגמנט שאני מחפש - לחלוטין כן. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, discoTD5 כתב:

ש מי שצועק בקול גדול 'אני פרימיום' זה לא הופך אותו לפרימיום אלא למישהו שעושה הרבה רעש. בדיוק כמו האדם שתקע לעצמו נוצות טווס בתחת וצעק שהוא טווס. לא, הוא לא טווס. הוא אדם עם נוצות טווס בתחת.

למה ככה?!? לפחות דאגתי שיהיה לזה קיבוע ושישב טוב. 

 

לפני שעה, discoTD5 כתב:

על המוצר אני יודע לומר, על הביצוע, האיכות, החומרים, הביצועים, התחושה והתוצאה הכוללת. כאן לדעתי ה P7 מעידה על עצמה הכי טוב. היא לגמרי שם. 

זה בהחלט מה שאני הרגשתי מהרגע הראשון. 

 

אוסיף ואומר שחבר אישי, שמחזיק חברה שמייצרת חבילת פתרונות למותג רכב חשמלי מסויים - הגיע אליי הביתה עם רכב הקונספט שלו אחרי שהסלון עבר שדרוג לריפודי עור מאוד משובחים של סדנא מאוד מוכרת בארץ. 

ועוד כל מיני פיצ'עפעאס שלאמר את האמת אני ממש לא התחברתי אליהם - אבל זה באמת לקח את הסלון למקום שהרכב עד כמה שחשבתי שנמצא בו - הוא לא. 

 

הXPENG מהרגע הראשון - רק טרקתי את הדלת - הרגיש לי כמו כל רכב מערבי אחר שהייתי מצפה ממנו לכזו תמורה. 

 

ויצא לי גם לשבת באסטון מרטין וגם לחוות התנעה של אחת - ודווקא באסטון מרטין הזו, היו פגמים בריפודים שהיו נראים לעין - זה ממש לא כיף לראות קונסולה מרכזית עם בליטה קטנה איפשהו בעור - זה קופץ לעין כמו נזם באף חזיר. כן ברור, זו עדיין אסטון מרטין. 

 

בסופו של דבר לי הרכב הזה הרגיש כמו משהו שאמר לי - וואלה, אני מוכן סוף סוף להתמודד עם השכנים שלי על עמדת טעינה. מבלי שאצטרך ללכת למחוזות יקרים בהרבה. 

 

בהחלט רוצה אחת בחניה - ולא, לא הפרפורמנס. 

 

 

  • מצחיק 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, lanosforce כתב:

כל אחד והפרשנות שלו ל"יוקרה" או ל"פרימיום" - הגענו משרשור על "רכב סיני" לדבר על אסטון מרטין ורולס רוייס רק בשביל לשלול עמדה. 

 

נייס. 

 

 

כן. 

כי צריך להודות באמת. 

לא כל מי שצובעת את השיער שלה לבלונד נהיית קלאודיה שייפר. 

 

היום טיפה עור ופיצ'רים נחשבים ליוקרה 🙄

עריכה אחרונה על ידי חולה רכב#1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, חולה רכב#1 כתב:

כי צריך להודות באמת.

נסכים שהאמת שלנו שונה. 

 

לפני כשעה, PriceDevil כתב:

אני הייתי מוותר על האקספנג כי לצערי מניסיון כואב השירות של היבואן (כנראה) יהיה גרוע.

 

מסוג הדברים שבאמת מורידים ועושה רושם שגם פותח השרשור הצביע לכוון. 

 

מנסיון עבר שלי עם היבואן הקודם - בכלל מנסיון עבר, הרבה פעמים הבעיה היא באנשים ובגישות שלהם. לפחות אצלי הגישה היא רך עם האנשים, קשה עם הבעיה. 

 

כשהבן אדם מולי נהיה הבעיה, אני נהיה קשה איתו (או עם זה שמעליו). 

 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשיית הרכב שונה לחלוטין מאותו מקום שגדלנו עליו והפכנו לחולי רכב...

 

הבעיה שלי עם התוצרת הסינית אינה קשורה לאיכויות שעלו כאן. כמו שנכתב נכון כאן גם לתוצרת הגרמנית המפוארת יש פאשלות למכביר.

אבל, יש מן ציפיה שלא תמיד מתממשת  שיש אבא ואמא, שיש מותג שיעשה משהו כדי לשמור על ערכו. זה מרכיב האמון שלא יכול להבנות ביום אחד.

 

לסינים אין את זה עדיין מבחינתי.

 

והבעיה הגדולה היא שבגלל שליטת המחשוב בכל אלמנט ברכב היום, המחוייבות של היצרן להמשך תמיכה ופתרון בעייות הוא קריטי הרבה יותר מרכבי העולם הישן.

זה כבר לא מספיק שיש מוסכניק מוכשר עם ניסיון, צריך פה מערכת שלמה שמחוייבת למוצר לאורך זמן.

 

עד כמה שהתאורים פה מפתים והתמורה למחיר מדהימה, לא הבנתי למה אין  אפל קארפליי? יוקרה? זה דבר הכי בסיסי בעולם... מה עוד חסר שם?

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...