Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נוזל קירור עבור קיה חדשה - מה בעצם נכון?


TheExplorer
מעבר לפיתרון נפתר ע"י מרק10,
שימו לב! השרשור הזה בן 327 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

הרכב הוא קיה סטוניק 2023, מנוע 1.4 אטמוספרי.

 

כשקיבלתי את הרכב בתחילת השנה, מפלס נוזל הקירור היה בדיוק במרכז בין הקו העליון לקו התחתון, לפני כמה ימים עשיתי לרכב טיפול 15,000 וראיתי שמפלס נוזל הקירור ירד בערך בסנטימטר מאז. במוסך אמרו שזה תקין ברכבים חדשים ושמפה זה כבר לא אמור לרדת ורצו להוסיף נוזל קירור, שמתי לב שנוזל הקירור שמוסיפים במוסך (של קיה) הוא לא הנוזל המקורי אלא משהו גנרי, העדפתי לא לערבב עם מה שכבר יש ברכב.

 

העניין הוא שהם אמרו שזה מה שהם משתמשים בו ואין משהו אחר.

 

בקיה הקודמת שהייתה לי (ריו 2015) קניתי נוזל קירור ירוק של "Mobis" וכשהייתי צריך להוסיף פעם בכמה זמן, הייתי משתמש בו. מכיוון שמוביס עדיין מיצרים חלקים עבור קיה-יונדאי, רציתי לשאול, האם איכנשהו בארץ ניתן להשיג נוזל קירור מקורי עבור הרכב החדש שלי (צבע הנוזל ברכב הוא אדום, אם זה משנה משהו) האם זה לא משונה שבמוסך של קיה לא משתמשים בנוזל המקורי?

 

בנוסף, האם אכן ירידה של ס"מ היא תקינה ברכב חדש? יש לציין כי גם בקיה הקודמת שלי, בין טיפול לטיפול הייתי מוסיף 100-200 מ"ל של נוזל קירור מוכן.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון עם I10  וקונה  המפלס יורד באיטיות ונעצר קרוב לקו המינימום.

בשני הרכבים אצלי יש מדבקה ליד פקק המילוי שאומרת  "יש למלא בנוזל מקורי בלבד" .

סיבה אחת לפחות להוסיף נוזל מתאים בצבע המקורי היא לשמור על צלילות הנוזל, לצורך זיהוי תקלות בעתיד.

(צבע שונה יגרום לעכירות)

 

לגבי רכישת נוזל קירור מקורי, נסה לבדוק  אצל  "יונדאי-שופ"  ת"א

 

מסי זה לא רק כדורגל,אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון
לפני 8 שעות, TheExplorer כתב:

בקיה הקודמת שהייתה לי (ריו 2015) קניתי נוזל קירור ירוק של "Mobis" וכשהייתי צריך להוסיף פעם בכמה זמן, הייתי משתמש בו. מכיוון שמוביס עדיין מיצרים חלקים עבור קיה-יונדאי, רציתי לשאול, האם איכנשהו בארץ ניתן להשיג נוזל קירור מקורי עבור הרכב החדש שלי (צבע הנוזל ברכב הוא אדום, אם זה משנה משהו) האם זה לא משונה שבמוסך של קיה לא משתמשים בנוזל המקורי? - לא מפתיע. השאלה האם הנוזל שממלאים במוסך שווה ערך בתכונות שלו לנוזל המקורי של קיה.

 

בנוסף, האם אכן ירידה של ס"מ היא תקינה ברכב חדש? יש לציין כי גם בקיה הקודמת שלי, בין טיפול לטיפול הייתי מוסיף 100-200 מ"ל של נוזל קירור מוכן.- תקין

 

תודה.

 

רצוי למלא נוזל קירור מקורי או שווה ערך למקורי.

בקישור תוכל לרכוש נוזל מקורי עבור יונדאי/קיה.


https://www.justmotor.co.il/product/נוזל-קירור-יונדאי-מקורי-2-ליטר-צבע-אדום

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מהייצרנים ממליצים למהול במי שתיה וחלק במים מזוקקים.

לא רואה בעיה למהול את הנוזל המקורי של יונדאי במים קרי 50/50.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, TheExplorer כתב:

כשקיבלתי את הרכב בתחילת השנה, מפלס נוזל הקירור היה בדיוק במרכז בין הקו העליון לקו התחתון, לפני כמה ימים עשיתי לרכב טיפול 15,000 וראיתי שמפלס נוזל הקירור ירד בערך בסנטימטר מאז.

הנוזל נמצא עדין בין המינימום למקסימום כשהמנוע קר?

עזוב את זה בשקט. תעקוב אחרי המפלס אם אתה מודאג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה טבעי שירד קצת המפלס בכמה אלפי קילומטרים הראשונים אבל קצת ושזה יפסיק אחרי.

זה תוצאה של קצת אוויר במערכת הקירור (כמות קטנה מאוד ולא מזיקה).

 

כל עוד הנוזל הוא בתקן אתה יכול לשים, תהיה בטוח שקיה לא מייצרת לעצמה את הנוזל קירור אלה קבלן שעובד בתקן. בטח כתוב אותו בספר רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, TheExplorer כתב:

בנוסף, האם אכן ירידה של ס"מ היא תקינה ברכב חדש? יש לציין כי גם בקיה הקודמת שלי, בין טיפול לטיפול הייתי מוסיף 100-200 מ"ל של נוזל קירור מוכן.

 

ריו 2014 1.2 כמו שהייתה לך וריו 2019 1.4 כמו המנוע שיש לך בסוניק, בשתיהן מאז שהיו חדשות קיימת ירידה כזאת במפלס נוזל קירור. 

 

במערכת קירור עם מיכל עודפים (בשונה ממערכת עם מיכל עיבוי) סביר שיש ירידה קלה כזאת במפלס כיוון שמכיל עודפים לא אטום הרמטית. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 7 שעות, מרק10 כתב:

חלק מהייצרנים ממליצים למהול במי שתיה וחלק במים מזוקקים.

לא רואה בעיה למהול את הנוזל המקורי של יונדאי במים קרי 50/50.

 

מי שתיה = מים מהברז? אבל אבנית וזה...

 

הנוזל אכן נמצא בין המינימום למקסימום כשהמנוע קר (אבל קרוב מאוד למינימום).

תודה לכולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביונדאי וקיה נוזל הקירור המקורי צריך להימהל ביחס של 50/50 עם מים מזוקקים (לא מים רגילים!!)
מוכרים נוזל מקורי של יונדאי בחנויות חלפים, אבל אם חסר מעט, לא הייתי קונה, אלא מוסיף מים מזוקקים.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר גם יחס שונה, ובהתאמה, אפשר אולי להשלים מה שחסר עם מעט מים מזוקקים אם לצאת מנקודת הנחה שכעת היחס הוא לפחות 50/50.

מתוך ספר הנהג (עמ' 451):

image.thumb.png.7e17e662cb19bd554737bee140e0e535.png

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, Tom_22 כתב:

אפשר אולי להשלים מה שחסר עם מעט מים מזוקקים

כמו שכתבתי, במערכת הזו צריך להוסיף כל שנה בערך 200CC.

אז פעם אחת הוספת מים אין בעיה, גם פעמיים אין בעיה אבל אחרי מספר שנים אתה כבר מגיע לאחוז גבוה של מים במערכת.לפי הוראות היצרן החלפת נוזל קירור פעם ראשונה היא אחרי 10 שנים, לכן בשביל להישאר באחוזי ריכוז נכונים אני ממליץ לקנות נוזל מקורי בתרכיז 2 ליטר, למהול במים 50/50 (תמיד השתמשתי במים מזוקקים בשביל להרגיע את ה OCD, לא אומר שמים רגילים זה לא טוב) ולהוסיף למערכת בהתאם לצורך. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, TheExplorer כתב:

 

 

מי שתיה = מים מהברז? אבל אבנית וזה...

 

הנוזל אכן נמצא בין המינימום למקסימום כשהמנוע קר (אבל קרוב מאוד למינימום).

תודה לכולם.

 

1. כן. ברוב הנוזלים קיימים תוספים המבטלים את ההשפעה הרעה של מינרליים הגורמים לאבנית ופגיעה במערכת הקירור. אל דאגה, אני משתמש במי ברז+נוזל קירור מקורי לרכבי קונצרן VAG כבר יותר מ-30 שנה ושום נזק לא נגרם למערכת הקירור.

2. לא ראיתי אי פעם שבמוסך מורשה הייבואן או מוסך אחר אשר מערבב את הנוזל הקירור המקורי במים מזוקקים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 327 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...