Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נראים החיים עם רכב ספורטיבי בישראל?


farkash7

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, O.R. כתב:

 

הגבתי באדום.

משתנה אחד שאנשים שוכחים הוא שמירת הערך: רכבים כמו ברז / מיאטה כמעט ולא מאבדים מערכם.

בהסתכלות על אחזקה של שלוש שנים מול משפחתית מקבילה, אתה תוציא פחות כסף להחזיק ברז ממאזדה 3 כי המאזדה תאבד ערך בעשרות אלפי שקלים יותר מהברז.

 

 

 

אולי רכב חדש כמעט ולא מאבד. משומש לא רק שלא מאבד כלל, אלא גם עולה. המיאטה שלי עלתה בכ-30% במהלך שמונה השנים האחרונות. ועלויות הטיפול אכן לא שונות ממזדה 3 עם מנוע 2 ליטר. ואם עושים את הדברים הבסיסיים לבד, אז בכלל המחיר ברצפה. הביטוח הוא אכן הדבר הכי בעייתי פה (במיוחד במיאטה, שאף אחד לא מוכן לבטח).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מרגיש שאני מקריב כדי לנהוג ב308, ההיפך כשאני נכנס למשפחתומטית ליסינג אני מתבאס ומרגיש שפשוט לא כיף לי.

אז כן היא קצת פחות נוחה מרכב משפחתי, והיא כנראה יקרה יותר לאחזקה (בעיקר משטר טיפולים תובעני יותר) אבל בינתיים היא לחלוטין שווה את זה.

 

איך החיים איתה? קלי קלות, בעיני הרבה יותר נוחה מה206 שהיא החליפה, בתוספת דלתות אמיתיות ובגאז' נורמלי. מבחינתי זה שדרוג עצום לרכב דיילי שלי.
מה עושים עם זה? רוב הזמן בפקקים גז ברקס קלאץ וחוזר חלילה. אבל ברגע שהפקק משתחרר ויש סיבוב באופק, או סתם יום שישי \ שבת והכביש פנוי הכיף מתחיל.
האם הוא לא ב97% מהזמן מתפקד כ"סתם" רכב לא נוח מדי שלוקח אותך מA לB? אצלי הוא סתם רכב מA לB, והוא כנראה פחות נוח מכל משפחתית אחרת, אבל לי הוא מספיק נוח ואני מגיע מ A ל B עם חיוך.
זה משהו שלדעתכם לגיטימי להחזיק גם אם אתה חובב רכב פשוט שלא קורע מסלולים? מבחינתי מאוד לגיטימי
זה לדעתכם שווה את זה? כספית? ברור שלא... לנפש? לא חושב שהייתי יכול לנהוג במשהו משעמם ורגיל כדיילי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי פליקס
  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, menir1 כתב:

החיסרון הגדול של הוט האץ' לרוב, בהשוואה למיאטה/BRZ, הוא שצריך לנהוג במהירויות פסיכיות כדי לנהוג על המגבלות, ולהפיק ריגושים. 

 

צמד היפניות (המיאטה יותר) ההארדקוריסטיות מנפקות הנאה במהירויות הרבה יותר שפויות. 

 

לדעתי, אם הספורטיבית היא מכונית שנייה/שלישית, אז כדאי ללכת על BRZ שתהייה הרבה יותר מהנה מכל הוט האץ'. 

אם מדובר במכונית עיקרית, אז ברור שהוט האץ' טובה היא הפשרה הרלוונטית. 

 

מה עם הוט-האץ' זקנות יותר?

עם פחות כוח וטכנולוגיה ויותר חיבור פשוט ואנלוגי למכונה?

אולי משהו כמו קליאו 203 או אפילו 172?

ברור שנכנס כאן מערך שיקולים שונה לחלוטין (בטיחות, אמינות וכו'). אני מתייחס כרגע לעצם היותו רכב סופ"ש מהנה שקל לו לרגש.

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, Froyne כתב:

מה עם הוט-האץ' זקנות יותר?

אתה חוזר לימי ה-306/וולקן....

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמישהו שכעת במיאטה השנייה שלו (בדיוק מוכר אותה עקב הרחבת משפחה , כיסא תינוק אחד היא סוחבת אבל 2 אין מקום ), עשיתי לפחות 120 אלף ק״מ על 2 המיאטות שלי

הנה הרשמים של מכונית ספורט ביום יום:

 

עלות כללית:

1. עלות אחזקה של מיאטה בעיקר אם יש לך ידע לטיפולים בסיסיים לבד + הזמנת חלק מהאינטרנט היא כמו כל משפחתית רגילה, זה אחד הדברים הכי יפים , יש גם המון המון ספקים לחלקים

2. עלות דלק 1 ל 11 ממוצע ( ואני עושה הרבה פקקים ) 

 

יום יום:

על מתלי Coilover  אכן קצת קשה , אבל לדעתי שווה את זה בתנהגות שאתה מקבל, זאת התנהגות שאפשר לנצל אותה כמעט בכל פניה קטנה ,כמעט בכל כיכר... לדעתי פשרה שהיא שווה.

אני חושב שהיופי של המיאטה לעומת רכבים אחרים שהיו לי , שאפשר להוציא ממנה כיף גם בנסיעה רגילה, גם בזריקת טוסיק קטנה וחצופה וגם בצליל המנוע המעולה (אגזוז קוברה עושה פלאים, ממליץ בחום) , לעומת רכבים אחרים, כל המטרה שלה היא כיף ... 

 

שיש קצת אוויר טוב , לפתוח גג , אין לזה כמעט תחליף ( לא שאני מצאתי למעט אופנוע , שגם זה היו לי כמה :-)

 

לכן ביום יום - כן היא נוקשה , נמוכה, לא בטיחותית ( נמוכה מאד ) אבל ... היא גורמת לך לחייך וזול להחזיק אותה ( כמו רכב רגיל)

 

זאת המכונית שהכי עצוב לי למכור מכל מכונית שהייתה לי אי פעם , לדעתי זאת הנקודה לסיכום האם ״אפשר TO DAILY״ מכונית ספורט בישראל, אז כן ... אפשר , ורצוי :-) ( וגם פרצוף עצוב כי אני מבין שתהיה לי הפסקה מהמיאטה לתקופה ) 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, RedR כתב:

על מתלי Coilover  אכן קצת קשה , אבל לדעתי שווה את זה בתנהגות שאתה מקבל, זאת התנהגות שאפשר לנצל אותה כמעט בכל פניה קטנה ,כמעט בכל כיכר... לדעתי פשרה שהיא שווה

 

אולי קצת off-topic, אבל על מתלי ה-Bilstein המקוריים המיאטה נוחה יותר ממרבית המשפחתיות שנסעתי בהן (ומכל מיני/סופר-מיני חוץ מאולי C3). ואם אתה מעוניין בעיקר להרגיש את הגבולות של האוטו (ולא בתחרות מי מגיע לגבולות האלה במהירות גבוהה יותר), אז הם עושים את העבודה מצויין, ועם פחות סיכון לך מבחינת דו"ח מהירות :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, chrono כתב:

 

אולי קצת off-topic, אבל על מתלי ה-Bilstein המקוריים המיאטה נוחה יותר ממרבית המשפחתיות שנסעתי בהן (ומכל מיני/סופר-מיני חוץ מאולי C3). ואם אתה מעוניין בעיקר להרגיש את הגבולות של האוטו (ולא בתחרות מי מגיע לגבולות האלה במהירות גבוהה יותר), אז הם עושים את העבודה מצויין, ועם פחות סיכון לך מבחינת דו"ח מהירות :)

 

אם מדובר ב B6/B8 (הצהובים) אז הם מכוונים לנקודה די טובה בין נוחות להתנהגות בעיני - אחרי שהתקנתי אצלי הנוחות לא נפגעה בכלל.
יש רכבי ספורט נוחים מהמפעל והברז למשל הרגישה לי יותר נוחה בבאמפרים גם ביחס ל DS.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, chrono כתב:

 

אולי קצת off-topic, אבל על מתלי ה-Bilstein המקוריים המיאטה נוחה יותר ממרבית המשפחתיות שנסעתי בהן (ומכל מיני/סופר-מיני חוץ מאולי C3). ואם אתה מעוניין בעיקר להרגיש את הגבולות של האוטו (ולא בתחרות מי מגיע לגבולות האלה במהירות גבוהה יותר), אז הם עושים את העבודה מצויין, ועם פחות סיכון לך מבחינת דו"ח מהירות :)

כן , אבל ה rollover מטורף עם המקוריים, וזה מאד מפריע ״לזריקת זנב שמחה וקטנה״ ,אבל אכן עם המתלים המקוריים זה אחת המכוניות הנוחות ( באופן מפתיע מאד ) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, menir1 כתב:

החיסרון הגדול של הוט האץ' לרוב, בהשוואה למיאטה/BRZ, הוא שצריך לנהוג במהירויות פסיכיות כדי לנהוג על המגבלות, ולהפיק ריגושים. 

למה בעצם? מה מנע מפיג'ו לכייל 208/308 לכיף כמו שסובארו עשו עם ה brz?
הרי פעם ב 306/205 gti לא היה צריך כנראה את אותן מהירויות גבוהות כדי להנות מהנהיגה.

 

לפני 3 שעות, Froyne כתב:

 

מה עם הוט-האץ' זקנות יותר?

עם פחות כוח וטכנולוגיה ויותר חיבור פשוט ואנלוגי למכונה?

אולי משהו כמו קליאו 203 או אפילו 172?

ברור שנכנס כאן מערך שיקולים שונה לחלוטין (בטיחות, אמינות וכו'). אני מתייחס כרגע לעצם היותו רכב סופ"ש מהנה שקל לו לרגש.

ניסיתי במשך שנים למצוא קליאו. בכל הזמן שעקבתי מצאתי רק אחת שעל הנייר נשמעה טוב, התקשרתי מספר שעות אחרי שפורסמה וכבר היה מאוחר מידי.

לא סגור לגבי מספר הקליאו אבל סיוויק EP3 נדמה לי שיש כ 14 ולא בטוח שכולן במצב מזהיר.
כשהתייאשתי מחיפוש EP3 הלכתי לראות FN2 שהיתה יד 9, בלי היסטוריית טיפולים, המוכר אמר שהיא אוכלת שמן,

היה צריך לצבוע חלקים ממנה והמחיר המבוקש היה באיזור ה 80 (לא זוכר בדיוק).

בקיצור, אחרי שרואים כל מיני סרטונים ביוטיוב על המשומשות הספורטיביות באנגליה\ ארה"ב מבינים באיזה מצב עגום אנחנו נמצאים.

 

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi
  • רעיון טוב! 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שצריך לנהוג במהירויות פסיכיות ב308 כדי להנות (בניגוד לקבוצת וואג למשל).

מספיק לעזוב גז בכיכר ויש לך אחלה כיף וריגוש.

אבל, ביחס לרכבים ישנים כמעט כל רכב מודרני ירגיש פחות כיפי ומרגש במהירות נמוכה.

עניין של אחיזה שרק הלכה ועלתה עם השנים (ה205 וה306 השתמשו בג'אנט 15 אאל"ט וצמיגים ברוחב 195 שהיום לכל פיקנטו יש צמיגים כאלה), בידוד חומרים טוב יותר שמנתק אותך מהסביבה ופוגם בהנאה, תוספת משקל וכ"ו, הגה חשמלי ועוד ועוד דברים שהקידמה הביאה אלינו.

 

המיאטה והברז זה סיפור שונה כי הן הנעה אחורית וחלוקת משקל מעולה. וגם שם אם תיקח ותשווה אותן לאסקורט RS אני בטוח שבאסקורט אפשר להוציא הרבה יותר כיף במהירות נמוכה יותר מהברז והמיאטה.(ולא נהגתי על אף אחת מהן, סתם השערה שלי).

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 2

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלא מעט מהמיאטות שראיתי הותקנו קוילאוברים. redR מדבר גם על אגזוז אחר. אבל אף אחד לא התיייחס לנושא הטסט, שזה עד היום מה שמונע ממני לעלות מעבר ל stage 1או לשחק עם מכלולים אחרים למעט הבלמים המשודרגים.

 האם המיאטות האלה עוברות חלק או זקוקות לעזרה?

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כמעט ולא מכיר מיאטה שלא זקוקה לעזרה בטסט.

אבל זה כבר שגרתי וחלק מהרוטינה.

אנחנו נכשלים בד''כ על זיהום, אם בא להם הם גם יעירו על גובה הרכב והקויילאוברים.

לפני המיאטה הייתה לי כמה שנים טובות וולקן 2.0 ידנית, רכב נהדר, גם הוא לא הצריך לייצר מהירות בשביל להעלות חיוך, היה מאוד פרקטי ונוח בטירוף הודות לכיול הצרפתי והמושבים הנהדרים והמקוריים של הוולקן.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...