Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קטנוע חשמלי למישהו רחוק מהתחום - כיצד להתחיל?


vadim6385
שימו לב! השרשור הזה בן 561 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שילוב מנצח לדעתי זה רכב ובבגאז אופניים חשמליים או קורקינט. חונים רחוק וממשיכים בקורקינט. אני הרגשתי שזה לא פייר לשלם ביטוחים כפולים וטסט כפול כשהחזקתי אופנוע ורכב עם נהג יחיד בכל כלי.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא קראתי כל התגובות,אבל כמה נקודות. 

היה לי קורקינט אינוקים ox משודרג(שישמש לכלי תחבורה לחצי שנה)נסע 60 קמש לפי וויז. 

היום?הייתי מטומטם אז,מספיק נפילה אחת ולהצטער על זה כל החיים. 

לא עולה על אופניים/קורקינט חשמלי בחיים יותר. 

 

בדיעבד אני הבנתי(טוב הייתי אז ילד בן 16-17)שאשכרה אין לקורקינט ביטוח,פשוט מזלזלים בזה. 

נפילה קצת מורכבת,ואתה בבעיה רצינית. 

 

בקטנוע עם ביטוח,נפילת מורכבת?אתה מכוסה מכל כיוון אפשרי+פיצויים בשמיים,מיליונים זה לא נדיר. 

נפילה כואבת שבר ביד+קרסול?300 אלף בקלות....וזה מנסיון לצערי. 

אני באמת מושבת חודשיים+גבס עדיין כי השברים במקומות מורכבים,ואני אזכור אותם עוד שנים קדימה. 

משלמים לי כל שקל כאילו אני עובד,כי באמת לא יכל לחזור לעבוד כרגע. 

רק מעלה את הנקודה הזאת,אין ביטוח על קורקינט ואי אפשר לזלזל בזה. 

 

אחרי שלקחת את זה בחשבון,בהצלחה. 

הייתי עושה רישיון a1,קונה גויירד 200,וסוגר סיפור. 

מהר מאוד הוא יהפוך לכלי תחבורה עיקרי. 

רכב זה סיוט,בתור אחד עם אהבה ענקית לרכבים לא יכל לדמיין התניידות עם רכב יום יומית יותר. 

אין חנייה יותר,אין פקקים,עלות דלק אפסית,איכות חיים אחרת למי שגר במרכז. 

 

נכון לשלם ביטוח חובה 5000 אלף זה לא כיף גדול,אבל במקרה וחלילה פציעה קטנה או גדולה,אתה מוגן גם פיזית וגם כלכלית. 

זה לגמרי שווה את זה.

ונסיעה בקטנוע הרבה יותר בטוחה מאופניים/קורקינט. 

 

עריכה:רק עכשיו ראיתי שרשמת רק קטנוע חשמלי בלבד,הם לא בשלים עדיין בעליל.

עריכה אחרונה על ידי Ido12
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, אורח לרגע כתב:

לא ממש.

אני מחזיק גם רכב (ספארק) וגם קטנוע (125).

ביום יום בעיר נוסע רק עם הקטנוע. החסכון בדלק לעומת האוטו מתקזז עם עלויות הביטוח ועוד משאיר ספייר.

אגרת רישוי שנתית זה איזה 300₪ (אגרה +טסט).

....

תחזוקה- מטפל בשניהם בעצמי ובסכ"ה לא יקר בכלל.

לא ממש - כי כנראה שהנסועה השנתית שלך קטנה ולא בהכרח מצדיקה כלי עם רישוי.

יחס הטיפולים של רכב מול קטנועי 125 הוא לרוב 1:3 לרעת הקטנוע (טיפול נעשה אחת ל 5,000).

הצמיגים יקרים מאוד ואורח חייהם קצר ביחס לרכב (ביחוד אחורי).

החיסכון בדלק ובאגרת הרישוי לא מצדיקים תחזוקה צפופה שכזו בטח לא למי שמטפל במוסך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאתה מגזים קצת...

קטנוע קטן שנוסע בעיקר בעיר יצטרך טיפול שמן פעם בשנה, עלות של כ-200 שח בהגזמה,

הצמיגים של ה-125ים הקטנים זולים יחסית, ויחזיקו לפחות שנתיים-שלוש

ובכל מקרה - העלות של הצמיגים והבלמים לא תהיה שונה משל קטנוע חשמלי.

תוסיף את המרכיב של זמן ושל חנייה - והכף נוטה חד משמעית לקטנוע.

 

ואז שוב חוזרים לשאלה מרכזית - עם רישוי או בלי, ואם כן - אז חשמלי או בנזין.

כלכלית ברור שכלי ללא רישוי עדיף משמעותית.

טכנית ובטיחותית - ברור שהכלים המרושיינים עדיפים על מיני הקורקינטים והאופניים החשמליים,

ואת דעתי על קטנוע חשמלי מול בנזין בהקשר של פות"ש כבר אמרתי קודם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לאחרונה עברתי לקטנוע והרכב עומד רוב הזמן בבית
אני קניתי בנזין 350 סמק שיוצא עם צריכת דלק ממוצעת של 1ל 30 
אם כבר אתה מוציא רישיון תוציא A1 לדעתי זה אותה כמות שיעורים מבחינת גודל שלה קטנועים החשמליים הרוב שראיתי יחסית קטנים בגודל 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, BoazB11 כתב:

נראה לי שאתה מגזים קצת...

קטנוע קטן שנוסע בעיקר בעיר יצטרך טיפול שמן פעם בשנה, עלות של כ-200 שח בהגזמה,

הצמיגים של ה-125ים הקטנים זולים יחסית, ויחזיקו לפחות שנתיים-שלוש

ובכל מקרה - העלות של הצמיגים והבלמים לא תהיה שונה משל קטנוע חשמלי.

תוסיף את המרכיב של זמן ושל חנייה - והכף נוטה חד משמעית לקטנוע.

 

ואז שוב חוזרים לשאלה מרכזית - עם רישוי או בלי, ואם כן - אז חשמלי או בנזין.

כלכלית ברור שכלי ללא רישוי עדיף משמעותית.

טכנית ובטיחותית - ברור שהכלים המרושיינים עדיפים על מיני הקורקינטים והאופניים החשמליים,

ואת דעתי על קטנוע חשמלי מול בנזין בהקשר של פות"ש כבר אמרתי קודם

לא חושב שאתה צודק.

טיפול שנתי במוסך ממוצע רחוק מלהסתכם בטיפול שמן, גם אם זה כל מה שהיה צריך לעשות.

עלות ממוצעת של טיפול כזה נעה בין 500~800  שקלים, תלוי קטנוע.

לקטנועים זולים יש חלפים זולים ולקטנועי פרימיום יש חלפים יקרים.

ואנחנו מדברים על טווח זעום של 5,000 ק"מ או שנה.

 

שנתיים שלוש הוא זמן ממוצע להחליף צמיגים בדו גלגלי גם אם הם עדיין לא נשחקו, כאשר הצמיג האחורי נשחק מהר יותר מהצמיג הקדמי.

סט צמיגים סביר לקטנוע 125 או 300, שאלה בעצם אותם הקטנועים רק בנפחים שונים נע בין  600~800 שקלים - תלוי צמיג.

ביחס לרכב פרטי זה מחיר שלא יבייש סט של 4 צמיגי רכב מתוצרת סבירה עם אורח חיים גבוהה יותר.

 

במידה ואתה רוכב בשנה 5,000 ק"מ ומטה אין ממש טעם להחזיק קטנוע ביחוד אם הנסיעות הן בתוך העיר.

בטיחותית אין להם שום יתרון מלבד כוח זמין, אבל מי שיש מעט שכל יוכל להסתדר גם בלעדיו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.10.2022 בשעה 10:07, אורח לרגע כתב:

לא ממש.

אני מחזיק גם רכב (ספארק) וגם קטנוע (125).

ביום יום בעיר נוסע רק עם הקטנוע. החסכון בדלק לעומת האוטו מתקזז עם עלויות הביטוח ועוד משאיר ספייר.

אגרת רישוי שנתית זה איזה 300₪ (אגרה +טסט).

דוחות חנייה- אין. תשלום על חנייה- אין.

בזבוז זמן ואיחורים למקומות- אין.

תחזוקה- מטפל בשניהם בעצמי ובסכ"ה לא יקר בכלל

הנסועה השנתית שלי זה משהו כמו 15 אק"מ בלחץ.

 

שיקול הדלק הוא די זניח מבחינתי, אני ממלא טנק פעם בשבועיים בערך, וזה במאזדה 3 2.0.

 

אגרת רישוי לרכב אני אשלם כך או כך. גם אם הרישוי של אופנוע יהיה זול, וצריכת דלק תהיה כלום, זה עדיין לא יחסוך לי יותר מדי.

אם אקנה קטנוע, זה בטח יהיה משהו 250-300 סמ"ק, כנראה שיהיה יותר יקר לאחזקה.

 

השיקול העיקרי זה אכן פקקים וחניה, אבל במקרה שלי זה לא בתוך העיר, אלא מחוץ לעיר.

 

בכל מקרה, נכון לעכשיו ההבדל לא עד כדי כך אקוטי בשבילי כרגע, בטח לא ברמה שמצדיקה להחזיק כלי נוסף עם רישוי.

לפני 15 שעות, tribel כתב:

שנתיים שלוש הוא זמן ממוצע להחליף צמיגים בדו גלגלי גם אם הם עדיין לא נשחקו, כאשר הצמיג האחורי נשחק מהר יותר מהצמיג הקדמי.

סט צמיגים סביר לקטנוע 125 או 300, שאלה בעצם אותם הקטנועים רק בנפחים שונים נע בין  600~800 שקלים - תלוי צמיג.

ביחס לרכב פרטי זה מחיר שלא יבייש סט של 4 צמיגי רכב מתוצרת סבירה עם אורח חיים גבוהה יותר.

גם צמיגים לרכב מחזיקים בערך 3 ומשהו שנים.

 

להשוואה - רביעיית פאלקן למאזדה 3 עלו לי 2200 ש"ח.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסדר, אפשר גם למצוא סט נורמלי  ב 1,200₪ ובקטנוע אי אפשר לעשות רוטציה.

כך שבהשוואה פר ק"מ בין קטנוע למאזדה 3 הקטנוע תמיד יפסיד במחירי הטיפולים.

אגב 2,200₪ זה מחיר ממוצע של זוג צמיגים לאופנוע.  רק שכאן אתה מקבל רביעיה במחיר של זוג.

עריכה אחרונה על ידי tribel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, tribel כתב:

בסדר, אפשר גם למצוא סט נורמלי  ב 1,200₪ ובקטנוע אי אפשר לעשות רוטציה.

כך שבהשוואה פר ק"מ בין קטנוע למאזדה 3 הקטנוע תמיד יפסיד במחירי הטיפולים.

אגב 2,200₪ זה מחיר ממוצע של זוג צמיגים לאופנוע.  רק שכאן אתה מקבל רביעיה במחיר של זוג.

 

 

התאפקתי לא להגיב להודעות קודמות.... 

אתה עושה מתחזוקת קטנוע קטן כאילו זה מרצדס. 

 

אני עם הxadv שזה הקטנוע/אופנוע של הונדה שיש לו מומנט של חזיר יבלות,יוצא מרמזור בפול גז עם עישון צמיגים אחוריים מידי פעם ויד ימין עצבנית 24/7 וצמיג אחורי מחזיק לי 15-20 אלף קמ. 

אז בקטנוע עם 25% מומנט יחזיק 20 אלף?אחורי יחזיק 40 בכיף,קידמי מעל 50. 

2200 זה לזוג צמיגים ספורטיבים לימאאה r1. 

לקטנוע?אולי 700 למותג פרימיום לזוג. 

 

טיפולים?זה והטי מקס הקטנועים הכי יקרים שיש. וטיפול כל 12 אלף בהונדה. 

טיפול קטן 400,גדול 2000 עם החלפת גגשים ושרשרת.(ושוב כי אני חזיר גז,רוכב נוראמלי יוציא משרשרת וגגשים גם 50-60 אלף קמ בכיף) 

 

ליפני הxadv היה לי פורזה 350,טיפולים גרושים. 

ועשיתי איתו מעל 100 אלף קמ במשלוחים,סופר זול. 

טיפול קטן כל 12 אלף קמ,גדול כל 12 אחריו וחוזר חלילה. 

קטן עולה 300,גדול 1500-1600. 

רפידות קידמיות פעם ב20 אלף קמ ב120 שקל,התקנה לבד ולוקח פחות מ2 דק על השעון. 

 

אם קונים פורזה 250 בן שנתיים,מלבד הביטוח שיעלה 5000 מלא או 3500 עם השתתפות עצמית,התחזוקה זה שקלים בקמ הזה. 

ברגע שיהיה לך קטנוע כמו פורזה 250,לא יהיה שימוש ברכב. 

העדפתי לקחת פורזה 350 מאשר מיאטה לנסיעות רגילות,זה קורה לכולם,אולי למעט מי שקונה קטנוע 125 שזה לא נעים לרכב עליו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Ido12 כתב:

אם קונים פורזה 250 בן שנתיים,

סליחה על הבורות, מה זה פורזה? זה הונדה?

https://hondabike.co.il/models/scooter/big-scooter/forza-250/

 

ואם הוא בן שנתיים, איך אפשר לדעת שלא טחנו אותו בוולט?

 

שנתיים זה לא מלא בשביל קטנוע? הרי זה לא כמו אוטו בן שנתיים.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנתיים זה כלום.

רוב הקטנועים בני שנתיים בשימוש פרטי מרגישים חדשים.

הונדה במיוחד.

וולט?! אלה סתם משתינים על חוקי התנועה.

קטנוע בשימוש של שליח 'אמיתי' יהיה עם ק"מ גבוה

ועם בלאי חיצוני ניכר בד"כ בגלל נפילות פה ושם.

 

גם אני כמו Ido12  מחזיק XADV750, ואני מסכים איתו לגבי התחזוקה.

לבן שלי יש הונדה פורזה 250 2019 (בן 3 שנים) פרטי עם 23K ק"מ

והוא מרגיש ונראה מעולה, וגם התחזוקה שלו לא יקרה בכלל.

 

למעשה ביטוח החובה הוא ההוצאה הכבדה בדו"ג שהוא לא ספורט (כביש או שטח)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, vadim6385 כתב:

סליחה על הבורות, מה זה פורזה? זה הונדה?

https://hondabike.co.il/models/scooter/big-scooter/forza-250/

 

ואם הוא בן שנתיים, איך אפשר לדעת שלא טחנו אותו בוולט?

 

שנתיים זה לא מלא בשביל קטנוע? הרי זה לא כמו אוטו בן שנתיים.

 

כן זה הונדה,שנתיים לקטנוע של הונדה זה כלום,עוד לא התחיל את חייו. 

הפורזה שהיה עם 110-120 אלף קמ היה במצב סביר,כן המייסבי היגוי בידיוק מתי ששחרתי אותו התחילו קצת להרגיש אותם,אבל חוץ מזה לא היה כלום. ושוב,זה קטנוע שעבדתי איתו בוולט ואני נוסע 90% מהגז כל הזמן. 

 

תחפש אחד עם קמ נמוך עד 20 אלף,וזה קטנוע שלא עבד במשלוחים. 

אם כבר נפח 250,רק הונדה,מרגישים מעולה גם אחרי 5 שנים. 

פורזה 250 זה הקטנוע הכי כלכלי ואמין שיש. 

ובתור אחד שעובד שנתיים בוולט....אני רואה מעולה איזה קטנועים נשארים במשלוחים אחרי ה100 אלף קמ,וזה הפורזה וכולם מרוצים. 

שלא יבלבלו אותך,חוץ מביטוח להחזיק קטנוע 250 זה שקלים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

 

אם אקנה קטנוע, זה בטח יהיה משהו 250-300 סמ"ק, כנראה שיהיה יותר יקר לאחזקה.

לא בהכרח  הרבה יותר יקר.

הביטוח (אאל"ט) יקר יותר ב300. 

ההבדל בטיפול גדול (לפי הנסועה שלך זה פעם בשנה בערך) הוא עוד כ500 שקל. לא רציני.

 

 

לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

גם צמיגים לרכב מחזיקים בערך 3 ומשהו שנים.

 

 

כן, אבל בדו גלגלי הצמיג שורד משהו בן 8 ל 15 אלף. תלוי בכלי, תלוי ברוכב, תלוי בצמיג.

זוג צמיגים נורמליים (מיטאס לדוגמא) למידות של קטנוע 125 יעלה כ500 שח. גם לא רציני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, אורח לרגע כתב:

לא בהכרח  הרבה יותר יקר.

הביטוח (אאל"ט) יקר יותר ב300. 

ההבדל בטיפול גדול (לפי הנסועה שלך זה פעם בשנה בערך) הוא עוד כ500 שקל. לא רציני.

 

 

כן, אבל בדו גלגלי הצמיג שורד משהו בן 8 ל 15 אלף. תלוי בכלי, תלוי ברוכב, תלוי בצמיג.

זוג צמיגים נורמליים (מיטאס לדוגמא) למידות של קטנוע 125 יעלה כ500 שח. גם לא רציני.

 

למה סתם להפחיד? 

8 אלף קמ לצמיג בכביש ציבורי?אולי לרוכב על סופר ספורט,עם רוכב שיש לו רצון למות בנשמה. 

ויוצא בלאנצ מהרמזור בכל הזדמנות. 

 

הרבה רושמים את זה כי אופנועי ליטר(בעיקר האמטי/זדים)שורפים צמיגים במקום ואז בוכים שהלך הצמיג תוך שבוע. 

אולי מפה מגיע הדבר הזה שצמיגים באופנועים עשויים מסוכר? 

צמיג על אופנוע ליטר אלים עושה 15 אלף קמ על צמיג,ובלי להיות פחדן על הגז. 

 

פותח אשכול:תקנה פורזה 250,ותחזוקה אפסית.  

החלפת צמיגים פעם ב30 אלף קמ,קידמי מחזיק יותר. 

טיפולים קטנים ב200-300 שקל,כל פעם שמגיעים לקפיצה של 24 אלף קמ(24,48,וכן הלאה)מחליפים רצועה+טיפול לוויראידטור בעלות 1500-2000 במוסך מורשה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, Ido12 כתב:

 

למה סתם להפחיד? 8 אלף קמ לצמיג בכביש ציבורי?

כן, תתפלא. יש כאלה שגומרים צמיג של מובי תוך 10. 

אני לא. אולי גם אתה לא. אבל יש.

 

גילוי נאות- לצערי או לשמחתי- אני עושה את זה למחייתי. כל יום, כל היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 561 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...