Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308, סליחה שהמלצתי (ספויילר: בסוף לא הלך מנוע, זה היה מיכל דלק תקול)


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 314 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי 2 רכבים אירופאיים שסיימו עם מנוע גמור בגלל בעיות סדרתיות אני מזמין טסלה. אין המלצות יצרן לטיפול ואין יבואן שלא אגיד מה אני חושב עליו. עשיתי חישוב ROI ועל ה-208 הנבלה הזאת הוצאתי הרבה יותר מאשר תאורטית יעלה להחזיק רכב חשמלי בכזה מחיר. 😎

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.5 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז אתה בונה על זה שאין המלצות יצרן לטיפול ואין יבואן להתנהל מולו - שזה יביא את הברכה ?

רק הצבעה ברגליים יזיזו את היבואנים פה.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, חולגי כתב:

אז אתה בונה על זה שאין המלצות יצרן לטיפול ואין יבואן להתנהל מולו - שזה יביא את הברכה ?

רק הצבעה ברגליים יזיזו את היבואנים פה.

בונה על יותר כסף בחשבון הבנק למרות התשלום הראשוני הגבוה. בשאיפה גם פחות בזבוזי זמן וכאבי ראש.

 

ה-208 שלי כרגע רכב יחיד. המנוע גמור ואני לא מתכוון לתקן. עכשיו זמן פציעות ולגרד כמה כסף שאפשר מהרצפה... אם בסוף אצטרך לשכור רכב זה בכלל יהיה אסון כלכלי.

דוגמא מקסימה למה שזול עולה בסוף הרבה (מאוד) 

עריכה אחרונה על ידי galbh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני הייתי סגור שאני קונה או קקטוס או C3 לרעייתי, קניתי בסוף פיקנטו - היא מתבאסת (גם אני בהתחלה) אבל לאור השרשור הזה אני מתחיל לחשוב שאולי כן עשיתי בחוכמה...

  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@galbh

בחרת בחשמל ועשיתה מכל רכב בנזין זבל בגלל בעיית הרצועה של PSA?, מחשבה יצירתית, חייב להגיד.

 

@מלטבשי

אם טיפול כל 10K והחלפת הרצועה כל 3 שנים יפתור את הבעיה, אני מוכן לחיות עם זה, השאלה אם זה באמת כך, מזכיר לך שזה קורה גם במנועים האטמוספריים, שם יש בכלל דילול דלק עם הזמן?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, llaavvii כתב:

ואני הייתי סגור שאני קונה או קקטוס או C3 לרעייתי, קניתי בסוף פיקנטו - היא מתבאסת (גם אני בהתחלה) אבל לאור השרשור הזה אני מתחיל לחשוב שאולי כן עשיתי בחוכמה...

יש לנו גם יפנית בבית, ספייס סטאר.

אמינה, אבל לא הייתי מחליף אותה בקקטוס או את הפיקנטו.

 

אני מציע לראות את רצועות דןר 2, לפני שפוסלים

לגמרי.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, galbh כתב:

אחרי 2 רכבים אירופאיים שסיימו עם מנוע גמור בגלל בעיות סדרתיות אני מזמין טסלה. אין המלצות יצרן לטיפול ואין יבואן שלא אגיד מה אני חושב עליו. עשיתי חישוב ROI ועל ה-208 הנבלה הזאת הוצאתי הרבה יותר מאשר תאורטית יעלה להחזיק רכב חשמלי בכזה מחיר. 😎

וזאת הסיבה למה אנחנו במכירות שיא בתחום הרכב, 

 

אנשים מתבאסים לשלם 2000 ש"ח במוסך על רכב ישן ובוחרים לשלם כל חודש 1500 ש"ח על רכב חדש בנוסף ל700/900 ש"ח על טיפול שנתי ומספרים לעצמם שהם ישנים בשקט בלילה.

" זה שווה את זה". 

 

כנראה נראה ממך שרשור מתישהו בעוד 5-6 שנים שאף אחד לא מוכן לשלם מחירון על המודל 3 המיושן שלך ואיזה שוק קשה. 

 

אתה מפחד לסכן 9 אלף על החלפת מנוע אבל אין לך בעיה לשים 200K על ירידת ערך. 

למקרה שאתה לא מבין, דוגמא פשטנית יותר,

אתה מוכן לקנות היום אייפון 9 חדש כשיש כבר 13?

עריכה אחרונה על ידי rev-Match
  • רעיון טוב! 3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, wildlands2019 כתב:

@galbh

בחרת בחשמל ועשיתה מכל רכב בנזין זבל בגלל בעיית הרצועה של PSA?, מחשבה יצירתית, חייב להגיד.

זה לא מה שהתכוונתי. יש זבל יותר ויש פחות ואפילו יש כאלה שבכלל לא זבל. מבחינת חיסכון בהוצאות חשמלי לוקח.

 

רשמתי את טסלה ספציפית בתור דוגמא (לטוב ולרע) לרכישה ישירות מהחברה בלי ייבואן בדרך ובלי דרישה לטיפולים תקופתיים.

לפני 21 דקות, rev-Match כתב:

כנראה נראה ממך שרשור מתישהו בעוד 5-6 שנים שאף אחד לא מוכן לשלם מחירון על המודל 3 המיושן שלך ואיזה שוק קשה. 

 

אתה מפחד לסכן 9 אלף על החלפת מנוע אבל אין לך בעיה לשים 200K על ירידת ערך. 

למקרה שאתה לא מבין, דוגמא פשטנית יותר,

אתה מוכן לקנות היום אייפון 9 חדש כשיש כבר 13?

לגבי הנקודה הראשונה - החיסכון בדלק, אגרה וטיפולים משמעותי מאוד ולפי החישובים שלי שווה גם לפי שווי מכירה תאורטי שמתאים לנביאי זעם. אם תרצה אראה לך כמה עלתה לי ה-208 ב-3 שנים.

מיושן - למי שיש תקציב ורצון לחדש יקנה חדש, השאר יקנו מה שיש..


על אותו משקל, אם אקנה מאזדה עכשיו (הקניה הכי קלה. יש מלאי ואולי יש טרייד אין. וגם אחלה אוטו) מה אגיד עוד 5-6 שנים כשהרבה אנשים לא ירצו לשמוע בכלל על רכב 100% בנזין?

לגבי הנקודה השניה - אם הייתי יודע שב 9k יש לי רכב תקין ונוסע אולי השיקול היה אחר. אבל לא, זה מחיר למנוע + עבודה בלבד ואומרים לך מראש שכל דבר שיגלו שצריך להחליף (על פי הוראות יצרן) זה בנוסף. אם אחליט ללכת לכיוון הזה אני שבוי בענק בידיים של לובינסקי ו-9k זה רק המינימום. תוסיף תושבות, משאבות, אולי איזה טורבו וכו.. גם אם ייצא נוסע מהמוסך האחריות רק למנוע. תדלק תקלה על נזק היקפי אחר אחרי שבוע וההוצאות ימשיכו.   את סיפורי ה-״זה לא קשור למנוע שהחלפנו״ אני מכיר כבר..

 

וזה עוד בתמורה לחתימה על כך שאין לי שום טענות נגדם, ״מכה בכנף״ לאגו.

עריכה אחרונה על ידי galbh
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, rev-Match כתב:

וזאת הסיבה למה אנחנו במכירות שיא בתחום הרכב, 

 

אנשים מתבאסים לשלם 2000 ש"ח במוסך על רכב ישן ובוחרים לשלם כל חודש 1500 ש"ח על רכב חדש בנוסף ל700/900 ש"ח על טיפול שנתי ומספרים לעצמם שהם ישנים בשקט בלילה.

" זה שווה את זה". 

 

כנראה נראה ממך שרשור מתישהו בעוד 5-6 שנים שאף אחד לא מוכן לשלם מחירון על המודל 3 המיושן שלך ואיזה שוק קשה. 

 

אתה מפחד לסכן 9 אלף על החלפת מנוע אבל אין לך בעיה לשים 200K על ירידת ערך. 

למקרה שאתה לא מבין, דוגמא פשטנית יותר,

אתה מוכן לקנות היום אייפון 9 חדש כשיש כבר 13?

 1. מתבאסים לשלם 2000 או 10,000?

2. זאת התקלה האחרונה?

3. ברכב של 50  אין ירידת ערך?

 

תשקלל ירידת ערך ברכב ישן + תקלות ובלאי, תגיע לסכום לא מבוטל

 

אם בתוספת קטנה יחסית (ואני לא מתכוון לטסלה כרגע  כי אז יש לשקלל פנימה גם דלק) אתה יכול לרכוש רכב חדש שבו ירידת הערך תהיה גדולה יותר אך הבלאי יהיה נמוך יותר  אני לא רואה סיבה לא לעשות זאת

 

כל מקרה לגופו

 

  • לא הבנתי... 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכדאיות בחדש זה רק ברכבים חשמליים כאשר יש עמדת טעינה ביתית, כי אז באמת מתחילים לצמצם בהוצאות השנתיות שמסתכלים על הכל יחד, וטסלה כניראה לא תאבד ערך כל כך מהר, הם רק ממשיכים להיתעדכן ולהשיתפר עם השנים, זה רכבי הICE עם גירים ומנועים טורבו שמחליפים כמו גרביים שהולכים להישחט ביד2 לאחר שנצא ממחסור הצ'יפים.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • אהבתי 1

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא מבין את אלה שקונים רכב חשמלי,

אם היה לי איפה להטעין כנראה שגם אני לא הייתי מתלבט כל כך,

זה ללא ספק יתן חופש מהמוסכים ותחנות הדלק, 

מסכים שלמי שמנסה לחסוך זה ממש לא הכיוון כרגע, אך למי שרוצה מקסימום שקט, יכול להיות שכן, למרות שאולי קצת מוקדם להחליט, ובכלל מכירת רכבים חשמליים עתידית בסימן שאלה גדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, galbh כתב:

שבוי בענק בידיים של לובינסקי

אולי פספסתי, אתה מקבל מנוע חדש ב-9K? זה כולל טורבו או לא? משאבת שמן או לא? 

לא ברורה לי הטענה של אחריות רק על מנוע. אם יוחלפו עוד חלקים, הרי שהם חדשים ובאחריות. 

 

אם נניח שזמן החיים של המנוע הוא כ-50K, בנסועה שנתית ממוצעת של 17.5K נקבל כמעט 3 שנים של שימוש, בממוצע. תחת ההנחה (הסבירה יש לציין) ששאר הרכב סובל מבלאי סביר, הרי שההגיון הכלכלי תומך בהחלפת המנוע.

מה שיתן לך עוד זמן עם הרכב הנוכחי כך שהשוק של החשמליות יהיה רווי יותר, עם אופציות טעינה רבות יותר ובעיקר אימוץ נרחב יותר על ידי האוכלוסיה.

עריכה אחרונה על ידי Gosser1860
  • רעיון טוב! 2
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

@hwgeek

שום דבר לא הולך להישחט, תהיה רגוע, רוב הנהגים בארץ אין להם חניה פרטית ואין להם אפשרות לסמוך על רכב חשמלי, ואני בטוח שזה יישאר לפחות עוד כ10 שנים,
נחיה ונראה, לי יש הרגשה דווקא שרכבים חשמליים הולכים להישחט אחרי כמה שנים מהסיבה הפשוטה שאחרי X שנים הסוללה תהיה כבר עם חצי רגל החוצה, אף אחד לא יעז להתקרב על רכב שעלות תיקון הסוללה היא כמו רכב חדש, ועוד לא הגענו לירידה בתועלת שלה, כמו כל מכשיר חשמלי שנשחט במחיר,
שוב, הימים יגידו.

ולא כל מנוע טורבו הוא בעייתי, כך לדוגמא המנועים הקטנים של VAG, מחזיקים יפה מאות אלפי קילומטרים,

אני גם יודע שיש טסלה שהגיעו לקילומטראג' מכובד, אך אתה מוזמן כמה תקלות היו להם בדרך, ספוילר, ממש לא מעט, תחפש ברשת אתה תמצא, מה שכן גם כך כולם אומרים שעם הזמן עם משתפרים, אך עדיין, אין מנוס מהתעייפות הסוללה.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Gosser1860 כתב:

אולי פספסתי, אתה מקבל מנוע חדש ב-9K? זה כולל טורבו או לא? משאבת שמן או לא? 

לא ברורה לי הטענה של אחריות רק על מנוע. אם יוחלפו עוד חלקים, הרי שהם חדשים ובאחריות. 

יותר מ 9k ואתה מקבל מנוע עם טיימינג וראש בלבד. לא יודע על משאבת שמן. כל השאר עובר (טורבו וכו..). אם יוחלפו עוד חלקים אני אשלם. אם יש נזק היקפי למשהו ואחרי שבועיים הוא יתקלקל יגידו לי שזה לא קשור למנוע שהוחלף ועליו יש אחריות, ואני אשלם. 

לא תודה שילכו ל....... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 314 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...