Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנחנו אלימים על הכביש


לירון .ה.
 שיתוף
עוקבים 35

פוסטים מומלצים

לפני 6 שעות, חן ג. כתב:

 

כאן אתה מניח (או מציע את האבחנה שלך) שבארצות הברית נוהגים יותר טוב מישראל. רק שההנחה הזו כלל לא מגובה בנתונים.

 

לידיעה, מדד הקטלניות של כבישי ארצות הברית הוא 12.4. 1

 

של ישראל? 4.2  1- שליש מארצות הברית! לא בטוח שיש לישראל מה ללמוד מארצות הברית בכל הנוגע לתחבורה.

________________

1 "Road Traffic Deaths: Data by Country", World Health Organization, 6 May 2020.

 

לא הצעתי כלום, כל שאני אומר הוא שרעה חולה בארץ היא סלידה מאיתות, סלידה שאינה קיימת במקומות בהם איתות הוא ענין חיוני כמו זה הנדרש בפניות מול תנועה חוצה הנוסעת בירוק. אין בכך קשר  לשאלה היכן נוהגים טוב יותר, שגם לה לא נדרשתי. 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

מהנסיון שלי  רב העצבים בכביש מתנקזים ל3 דברים: התמהמהות שמתחלף לירוק נסיעה על הנתיב השמאלי  מריבות על חניה מי שיקפיד להימנע מה ה3 האלה, הסיכוי שנהגים יתעצבו עליו בכביש יורד משמעותי

אנחנו לא אלימים על הכביש, אנחנו אלימים בכל מקום. הפשע חוגג, החוק לא נאכף והציבור לאט לאט מבין שכל ד'אלים גבר. הכביש הוא פשוט תמונה רחבה של התרבות.

מקרה טרי טרי,אני במשה דיין בימני(על 80,יודע איפה המצלמות) בן אדם בשמאלי על 50-60 אני מתקרב לעקוף אותו שנייה אחרי שובר ימינה והייתי צריך לבלום דיי חזק.(הבן זוחל בשמאלי+עבר נתיב בלי לטרוח להסתכל במ

לפני 3 שעות, חן ג. כתב:

כן, כי החוויה האישית שלך או שלי אינה דוגמה מייצגת לכלום ושום דבר.

 

כל הזמן אנשים באים עם דוגמאות ממדינות אחרות - רמזורים עם פניה-חופשית ימינה בארצות הברית, צמתי ״כל-הקודם-זוכה״ בקנדה, כבישים עם מגבלת מהירות פתוחה בגרמניה - ואני שואל שאלה נורא פשוטה: האם אלו בהכרח דוגמאות ששווה לאמץ, או שהן סתם בבחינת הדשא של השכן ירוק יותר?

אתה חוזר למספר ההרוגים בכל פעם כשמשווים אותנו לחול.

זה לא עובד ככה.

רק לצורך הדוגמא: יכול להיות שבמדינת טולולולו יש כל יום 100000000000 תאונות, אבל יש להם משקה פלא שמציל נפגעים בתאונות ומשאיר אותם בחיים, ואילו במדינת לולולולו יש 5 תאונות ביום אבל בכל תאונה מישהו מת כי אין שירותי רפואת חירום.

  • מעניין 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 23 שעות, Mikelt89 כתב:

אתה יודע מה פשר הדבר לאפשר לנהגים בישראל לעבור באור אדום? זה רק אפשרי במקום בו לחוקים בכביש יש משמעות, לנהגים יש כבוד לאחר, לרכושו וגם קצת סבלנות, לא משהו שכדאי ליישם כאן.

 

באותן מדינות גם מותר לפנות שמאלה אם יש לך ירוק לנסיעה ישר ואין תנועה ממול.

 

וגם ללמוד נהיגה עם אבא ברכב המשפחתי, ואז לגשת לתיאוריה + טסט ביום הולדת ה16.

 

קשור למנטליות של אנשים באותה מדינה. לדעתי אם יישמו דברים כאלה בארץ, יהיה לך מציאות פוסט אפוקליפטית בכבישים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, חן ג. כתב:

כן, כי החוויה האישית שלך או שלי אינה דוגמה מייצגת לכלום ושום דבר.

 

כל הזמן אנשים באים עם דוגמאות ממדינות אחרות - רמזורים עם פניה-חופשית ימינה בארצות הברית, צמתי ״כל-הקודם-זוכה״ בקנדה, כבישים עם מגבלת מהירות פתוחה בגרמניה - ואני שואל שאלה נורא פשוטה: האם אלו בהכרח דוגמאות ששווה לאמץ, או שהן סתם בבחינת הדשא של השכן ירוק יותר?

 

בסופו של דבר העומס של הרכבים בכבישים עולה

וזו הבעיה האמיתית

להוסיף לזה את העליה בלחץ החיים

זה לא הפניה ימינה באדום שמסוכנת אלא כמות הנהגים המעופפים שמעורבים בתאונות

יותר חוקים לא עוזר להוריד את הלחץ אלא מוסיף

אולי הרכב האוטונומי יפתור את זה אבל עד שנגיע לשם... נמשיך לציית לחוקים מעצבנים בגלל סטטיסטיקות שאין להן שום קשר לצמתים אלא לנהגים שחוצים אותם

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זו רק היתה נקודה למחשבה.

 

כדי לקבוע האם פניה ימינה ברמזור אדום זה צעד כדאי צריך לצלול לתוך מחקרים (או אולי לבצע מחקרים חדשים) ברמה שאני לא מתיימר לעשות כאן ועכשיו.

 

העניין היותר כללי הוא שרק בגלל שבמדינה אחרת עושים משהו, לא בהכרח אומר שזה דבר טוב שכדאי מיד לאמץ. בינתיים, נראה לי שזה הכל לגמרי בבחינת "הדשא של השכן ירוק יותר."

 

כל האמריגופיליה ויורופיליה בפורום לפעמים קצת עולה עד גדותיה...

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, ProRules כתב:

לדעתי הבעיה הכי גדולה בסופו של דבר, זה יוקר המחיה, הסטרס והלחץ הבלתי פוסק, ועומס רב של רכבים בשילוב של כבישים צרים.

האם לדעתך גם כבישים חדשים בארץ הם צרים ביחס לגודל האופטימלי?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, Gorpi כתב:

האם לדעתך גם כבישים חדשים בארץ הם צרים ביחס לגודל האופטימלי?

לדעתי כבישים עירוניים מאוד צרים כן. זה יוצר מצב של אי רוגע קבוע בשעות העומס מאחר ומאוד פשוט לשפשף אוטו אחר. מספיק שאוטו בחניה בולט אל הנתיב בקצת וזה כבר עלול ליצור בעיה בתנועה דו נתיבית בעומס.

  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, ProRules כתב:

לדעתי כבישים עירוניים מאוד צרים כן. זה יוצר מצב של אי רוגע קבוע בשעות העומס מאחר ומאוד פשוט לשפשף אוטו אחר. מספיק שאוטו בחניה בולט אל הנתיב בקצת וזה כבר עלול ליצור בעיה בתנועה דו נתיבית בעומס.

 

רכבים חונים בצד הדרך אכן מפגע אם לקחת בחשבון שהמידות של המכוניות רק גדלות כל הזמן

התניידות בדרכים עירוניות קרובה לבלתי אפשרית

 

לזה תוסיף משפחה ממוצעת עם 3 רכבים בבית שכל הרכבים האלה נמצאים בשימוש מדי בוקר

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא חניה בצידי הדרך היא אחלה שיטה למתן תנועה ולהכריח את כולם לנסוע קצת יותר לאט בעיר.

נהיגה בעיר זה תמיד חרא. אבל הפתרון הסביר היחידי לזה הוא פחות נהיגה ופחות מכוניות בערים.

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 דקות, יבגניפ כתב:

הפתרון הסביר היחידי לזה הוא פחות נהיגה ופחות מכוניות בערים.

 

 

 

מה תעשה עם ערים ותיקות שמשלבות מסחר עסקים ומגורים ביחד?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

אנשים יבואו למסחר בתחבורה ציבורית.

 

  • רעיון טוב! 2

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 23 דקות, SlowRide כתב:

אנשים יבואו למסחר בתחבורה ציבורית.

 

לא שולל

יש עוד הרבה על מה לעבוד

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה למדינות אחרות לא כ"כ נכונה ומתאימה לדעתי, מדובר על תרבויות עם יחס בין-אישי שונות לחלוטין (שלא לדבר על נהלי עבודה בכל תחום שהם לרוב שונים לחלוטין משלנו).

אפשר לקחת "איזורים" רעים מכל מקום בעולם ולהשליך אותם עלינו ועל איזורים "צפופים" מבחינה תחבורתית ששם רואים וחווים יותר את מה שדיברתם עליו (צפצופים, חוסר סבלנות, צפיפות וכו) - לנהוג בנאפולי לדוגמא זה סיוט לא מהעולם הזה. - תמיד נוכל לקחת דוגמאות מהחוץ ולהגיד "שם יותר טוב! למה זה לא כאן".

 

אישית, אני חושב שהכל מתחיל ונגמר בחינוך, מה שרואים בבית זה מה שמכירים ואת זה צריך לשנות.
זה מתחיל בצפצופים איך שהרמזור מתחלף וממשיך באנשים שמרוקנים מאפרה לאספלט בפקק (הרי זה ברור שלזבל את המדינה שלך זה חלק מהבעת האהבה שלך אליה) ואלו שמסכנים את החיים של כולנו כשהם טועים בדרך במהלך נהיגה וממש "חייבים" לתקן בכל מחיר - אין לנו את המחשבה הבסיסית של "איך הפעולה שלי משפיעה על האחר" כי זה "פחות" בחינוך/תרבות שלנו.

תרבות העבודה החאפרית שאנחנו כבר רגילים אליה בנורמה ("יהיה בסדר") - היא גם חלק מחוסר הסבלנות בכבישים, כמו משאיות שעפר או מלט נופל מהן ולא נקנסות, עבודות תשתית שלא מתוחמות/מנוהלות כמו שצריך ויש עוד הרבה דוגמאות.

אני לא אוהב להציף בעיות שאי אפשר להוציא מהן איזשהו "action item", אבל אני לא מצליח לראות איך אפשר לבצע שינוי כ"כ עמוק שברור לכולנו שאנחנו צריכים אותו.
אישית, אני מנסה לחיות כמו שאני מצפה מאחרים ולהשפיע על הסביבה הקרובה שלי אם אני רואה משהו שמפריע לי.
לצפצף כבר מזמן הפסקתי, זה לא עוזר וסתם ממריץ את הבעיה.

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 41 דקות, Eric כתב:

מה תעשה עם ערים ותיקות שמשלבות מסחר עסקים ומגורים ביחד?

דווקא בערים עתיקות או וותיקות בעולם (או לפחות בעולם המערבי) כבר יש פחות תלות ברכב פרטי, ומלכתחילה בחלק גדול מהמקרים יש אפשרות מאוד סבירה להתנייד לכל מקום ברגל, מכיוון שהפרדת השימושים שקיימת בערים ושכונות חדשות יותר לא היתה מוכרת בעבר הלא מאוד רחוק.

 

בהחלט הדרך לשם ארוכה, הנה כתבה אחת מן הרבות שמספרת איך מנסים להגיע לשם בפריז, ברצלונה, לונדון ועוד.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר האלמנטרי זה לסמן נתיבים של תחבורה ציבורית

 

פס צהוב ותמרור קטן בכניסה זה נחמד אבל זה לא מה שימנע מרכבים אפילו ללא כוונה להיכנס לשם

 

כמובן שהתקנת מצלמות בנתיבים זה ערך עליון

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...