Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אנחנו אלימים על הכביש


לירון .ה.
 שיתוף
עוקבים 35

פוסטים מומלצים

לפני 14 שעות, yogev20 כתב:

ומה הם אמורים לעשות שאין חניות באזור, ובדיוק מתפנה חנייה, לא לחכות.

מעט סבלנות במקרה זה לא מזיקה.

אם אין חניה אז אין. לא חסר מקומות חניה באיזור אז מקסימום אפשר ללכת דקה וחצי מהחניה הקרובה במקום לחסום חצי כביש. 

אם ממש מולך מתפנה אז ברור, אבל יש מלא שפשוט מחכים אפילו כמה דקות..

עריכה אחרונה על ידי ProRules
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

מהנסיון שלי  רב העצבים בכביש מתנקזים ל3 דברים: התמהמהות שמתחלף לירוק נסיעה על הנתיב השמאלי  מריבות על חניה מי שיקפיד להימנע מה ה3 האלה, הסיכוי שנהגים יתעצבו עליו בכביש יורד משמעותי

אנחנו לא אלימים על הכביש, אנחנו אלימים בכל מקום. הפשע חוגג, החוק לא נאכף והציבור לאט לאט מבין שכל ד'אלים גבר. הכביש הוא פשוט תמונה רחבה של התרבות.

מקרה טרי טרי,אני במשה דיין בימני(על 80,יודע איפה המצלמות) בן אדם בשמאלי על 50-60 אני מתקרב לעקוף אותו שנייה אחרי שובר ימינה והייתי צריך לבלום דיי חזק.(הבן זוחל בשמאלי+עבר נתיב בלי לטרוח להסתכל במ

בתאריך 24.2.2021 בשעה 14:48, Ido12 כתב:

מקרה טרי טרי,אני במשה דיין בימני(על 80,יודע איפה המצלמות)

בן אדם בשמאלי על 50-60 אני מתקרב לעקוף אותו שנייה אחרי שובר ימינה והייתי צריך לבלום דיי חזק.(הבן זוחל בשמאלי+עבר נתיב בלי לטרוח להסתכל במראה) 

לא תתעצבן? 

 

אחרי זה,השארתי אותו עם טראומה קלה. מעבר מהיר לשמאלי,עקיפה וחזירה לימין שהוא ממש קרוב לצריך לבלום,להראות לו איך זה נראה. 

נכון,גם אני לא בסדר בזה שמנסה להוכיח משהו בכביש,אבל נשבר מנהגים כאלה.

הנה כל הסיפור בקליפת אגוז, כל אחד מאתנו משוכנע שהוא גם צודק וגם חייב להראות לשני את זה. כל כך מיותר, אבל צריך להכיר בצרוף  התכונה המובנית של הטבע האנושי ( משותפת גם עם בעלי חיים ) שכמעט מחייבת לשמור על הבכורה בעימותים כאלו, עם התחושה המוגנת יחסית בתוך כלי רכב, צרוף שהופך "עימות" שכזה להרבה יותר נפוץ מאשר כשהוא לא על הכביש והתחושה הסובייקטיבית חשופה יותר. מעריך בזהירות שאם הצד השני, זה ש"הראית" לו, היה נוהג במשאית כבדה או ב X6 להבדיל ( אז גם מצטרף לסיפור איום פוטנציאלי בפעולת גמול לא מידתית ) היית קצת יותר מתון, אפילו די ממהר לסלוח.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 25.2.2021 בשעה 11:16, ProRules כתב:

אותי הכי מרגיז אלו שחוסמים נתיב שלם בכביש דו-סיטרי חד נתיבי לכל כיוון, כי בא להם לחכות לחניה.

במקרה פחות טוב הם אפילו לא מחכים אלא משאירים את הרכב באמצע הכביש.

יש איזורים שזה קורה על בסיס קבוע ואף שוטר לא אוכף...

בתאריך 23.2.2021 בשעה 19:33, motior כתב:

כשגרתי בארה"ב שמתי לב שחוסר הסבלנות והאגרסיביות של הנהגים עולה ביחס ישר לצפיפות המכוניות על הכביש... זה לא מסביר הכל אבל אני חושב שזה גם תורם

זה נכון לגבי אלימות וחוסר סבלנות בכל מקום.

אנחנו צריכים מדינה מרווחת עם כבישים רחבים, עם יותר חניות, או לחלופים עם תח"ץ יעילה שעובדת 24/7.

המצב בארץ פשוט בלתי נסבל ואת המחיר כולנו משלמים.

 

אפשרות אחרת היא להתרבות פחות. גם הציבור החילוני עושה 3-4 ילדים וזה דופק את אותו דור העתיד (וגם אותנו יחד איתו).

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 23.2.2021 בשעה 19:33, motior כתב:

כשגרתי בארה"ב שמתי לב שחוסר הסבלנות והאגרסיביות של הנהגים עולה ביחס ישר לצפיפות המכוניות על הכביש... זה לא מסביר הכל אבל אני חושב שזה גם תורם

 

לגמרי הגיוני.

יצא לי לנהוג גם בזמן הסגר וגם אחרי.

איך שהסגר הסתיים התחלתי לקבל צפירות באור צהוב.

זה עדיין לא מסביר את לקות החשיבה של האנשים שצופרים בצהוב או אנשים שמשתמשים באור גבוה בנתיב השמאלי כשרואים שבנאדם נמצא בעקיפה או שיש רכבים לפניו או אפילו אם הבנאדם קצת מעופף (לא אומר את זה כי שמים לי אורות גבוהים אלא כי זה מה שאני רואה בכביש שנהגים עושים לאחרים).

 

דבר נוסף שראוי לציין לטובת חלק מהמדינות בארהב שאפשר לפנות ימינה באור אדום כשהצומת פנוי. אף פעם לא הבנתי למה דבר כל כך טריוויאלי לא נמצא בשימוש בכל העולם

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע מה פשר הדבר לאפשר לנהגים בישראל לעבור באור אדום? זה רק אפשרי במקום בו לחוקים בכביש יש משמעות, לנהגים יש כבוד לאחר, לרכושו וגם קצת סבלנות, לא משהו שכדאי ליישם כאן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 דקות, Mikelt89 כתב:

אתה יודע מה פשר הדבר לאפשר לנהגים בישראל לעבור באור אדום? זה רק אפשרי במקום בו לחוקים בכביש יש משמעות, לנהגים יש כבוד לאחר, לרכושו וגם קצת סבלנות, לא משהו שכדאי ליישם כאן.

 

לא מסכים חבר

דיון בפני עצמו

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בישראל מצאו פתרון - פניה ימינה בנתיב נפרד (עם תמרור "תן זכות קדימה" משולש). המנגנון הזה נפוץ ביותר, כך שהדיון הוא, לכל היותר, על מספר קטן של צמתים.

 

 

במדינות בהן מותרת פניה ימינה באדום יש על כך מגבלות  - בחלקן נדרש תמרור או רמזור נוסף לצד הרמזור הראשי, בחלקן מותקן תמרור במקום בו יש איסור לפנות ימינה באדום, וההתיחסות היא כאל תמרור "עצור ותן זכות קדימה" מתומן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, Mikelt89 כתב:

אתה יודע מה פשר הדבר לאפשר לנהגים בישראל לעבור באור אדום? זה רק אפשרי במקום בו לחוקים בכביש יש משמעות, לנהגים יש כבוד לאחר, לרכושו וגם קצת סבלנות, לא משהו שכדאי ליישם כאן.

להיפך, זו אחת הסיבות בשלהן נהגים במדינות בהן מותרת פניה כזו מקפידים מאוד על איתות, בלעדיו הקטסטרופה בפניות כאלו בלתי נמנעת. וכשמתרגלים לאותת במקומות בהם האיתות חיוני, מאותתים גם במקומות אחרים. זו אגב גם הסיבה בשלה נהגים מתרגלים להתחשב בנהגים אחרים וכוונותיהם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הבעיה הכי גדולה בסופו של דבר, זה יוקר המחיה, הסטרס והלחץ הבלתי פוסק, ועומס רב של רכבים בשילוב של כבישים צרים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, רועי5 כתב:

[התרת פניה ימינה ברמזור אדום בארצות הברית היא] אחת הסיבות בגללן נהגים במדינות בהן מותרת פניה כזו מקפידים מאוד על איתות, [...] זו אגב גם הסיבה בגללה נהגים מתרגלים להתחשב בנהגים אחרים וכוונותיהם.

 

כאן אתה מניח (או מציע את האבחנה שלך) שבארצות הברית נוהגים יותר טוב מישראל. רק שההנחה הזו כלל לא מגובה בנתונים.

 

לידיעה, מדד הקטלניות של כבישי ארצות הברית הוא 12.4. 1

 

של ישראל? 4.2  1- שליש מארצות הברית! לא בטוח שיש לישראל מה ללמוד מארצות הברית בכל הנוגע לתחבורה.

________________

1 "Road Traffic Deaths: Data by Country", World Health Organization, 6 May 2020.

 

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנהיגה בארצות הברית במדינות עם התרה לפנות ימינה הייתה תענוג רצוף ולא קטלנית אף לרגע

 

אתם חייבים לבוא עם המספרים והמחקרים שלכם ולהרוס הכל

  • מצחיק 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כי החוויה האישית שלך או שלי אינה דוגמה מייצגת לכלום ושום דבר.

 

כל הזמן אנשים באים עם דוגמאות ממדינות אחרות - רמזורים עם פניה-חופשית ימינה בארצות הברית, צמתי ״כל-הקודם-זוכה״ בקנדה, כבישים עם מגבלת מהירות פתוחה בגרמניה - ואני שואל שאלה נורא פשוטה: האם אלו בהכרח דוגמאות ששווה לאמץ, או שהן סתם בבחינת הדשא של השכן ירוק יותר?

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^^לא אצלנו יותר טוב הרי, צומת מרומזר פנייה ימינה מתחלפת לירוק והמעבר חצייה בדיוק בפניה הופך לירוק כמו-כן, גאוני. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 47 דקות, Mikelt89 כתב:

^^לא אצלנו יותר טוב הרי, צומת מרומזר פנייה ימינה מתחלפת לירוק והמעבר חצייה בדיוק בפניה הופך לירוק כמו-כן, גאוני. 

ואם זה משהו שקשה להתמודד איתו, חושב שכדאי לאפשר פניה באדומים?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...