Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קרבון קלינינג - חרטא או לא?


motek
 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

ראיתי לא מעט פרסומים על טיפולי "קרבון קלינינג" שאמורים לנקות פיח ובוצה מהמנוע, "להבריא" את הרכב, לשפר ביצועים ולשפר צריכת דלק.

מאוד מעניין אותי האם הדבר הזה באמת יעיל או לא, או שבכלל מדובר בהונאה עם ביקורות מזוייפות בכל רחבי הרשת.

הדעות על זה מאוד חלוקות, הרבה ביקורות של אנשים שטוענים שזה עשה פלאים וגם לא מעט כאלה שטוענים ההפך.

אשמח לקבל דעות מבוססות מחכמי הפורום בעניין. גם אם היעילות של זה מוטלת בספק, עלות הטיפול לא כלכך גבוהה (500 ש"ח בערך), האם זה לדעתכם כדאי לרכבים שעברו הרבה ק"מ והתחילו "להתעייף" ?

עריכה אחרונה על ידי motek
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פיח ובוצה לא נמצאים באותו אזור - שני טיפולים שונים.

מנוע תקין לא מייצר כמות פיח שמהווה בעיה ואין צורך לנקות אותו.

לגבי להבריא את הרכב -  זה נעשה עם חלפים חדשים במקום הישנים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טעות שלי. אין שום אזכור לגבי בוצה באתר שלהם. מישום מה זכרתי את זה מאיפשהו.

מה כן יכול להשפיע לטובה על מנוע שעבר 200 אלף ק"מ? האם יש משהו יעיל שניתן לעשות בלי לקרוע את הכיס?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אין סימנים של ירידה בביצועים בעקבות פיח - זה חסר טעם.
אם יש סימנים כאלה - צריך לעשות ניקוי פיח מסודר, שכולל פירוק סעפת היניקה וניקוי בעזרת התזת שבבי אגוז (כמו ניקוי עם חול, אבל עם חומר שיכול להישרף במקרה ויכנס לצילינדרים).

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. יש לך הערכה כמה דבר כזה יכול לעלות במוסך?

ועוד שאלה, האם תוספי שמן ו/או דלק כאלו ואחרים שמיועדים לניקוי מזרקים גם יכולים לתרום להחייאת המנוע ולהערת סוסים ישנים? משהו ספציפי שכדאי לחפש?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי היא שכל עוד המנוע תקין, צריך לשים בו רק את הנוזלים שעומדים בתקן ולטפל בצורה סדירה.
לגבי עלות, ממליץ לבדוק במוסכים שמתמחים בסוג הרכב שלך. ציין דגם, מנוע ושנה וידעו להמליץ כאן אולי גם לגבי שגרת הטיפולים הרצויה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש טעם לניקוי פיח בעיקר במנועי הזרקה ישירה שבהם הדלק אינו מנקה את שסתומי היניקה. יש סרטון אנגלי מעולה ביוטיוב שחבר פורום פירסם בנושא ומסביר את ההבדלים. תעשה חיפוש.

אבל הדרך הנכונה לעשות את זה היא על ידי פירוק סעפת היניקה ועבודה עם התזת קליפות אגוזים.

אם לא תרכוש את הציוד והידע בעצמך, אני לא מכיר מקום שעושה את השירות הזה בארץ.

הניקוי שמשווק בארץ שעושים לך קסם בביקור קצר, זה חרטא בפיתה.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 דקות, amosbmw כתב:

אני לא מכיר מקום שעושה את השירות הזה בארץ.

אני מכיר כמה אנשים שניקו את ה THP156 שלהם אצל גבע בשיטה הזו. אנחש שמי שעושה את השירות הזה אלה מוסכים שמתמחים ברכבים עם מנועים שידועים בירידה בביצועים בעקבות פיח (מנועי THP ישנים, חלק ממנועי וואג, ואני מניח שיש עוד).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים. אין לי את הכלים הנדרשים ולא את הידע והביטחון לעשות את זה.

בינתיים אנסה תוספי דלק ושמן למינהם. אולי אנסה את קרבון קלינינג האלה, מניח שנזק זה לא יכול לעשות.

אם יש עוד משהו שאני יכול לעשות (לא בעצמי) כדי להחיות מנוע ישן אני אשמח לעצות.

אגב, אני מתייעץ קודם פה מהסיבה שאם הייתי מתייעץ במוסך, קרוב לוודאי שהיו שותים לי את הכיס ובמקרה הפחות טוב גם לא עוזרים לי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חבל על ה500 שח שלך.

וגם תוספים זה מיותר לחלוטין.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אולי שווה לבדוק עם מוסכים בכל זאת אם מישהו עושה "התזת קליפות אגוזים"? חחח יחשבו אני מסתלבט עליהם בטח.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי ערמות של סרטונים כאלה. לרוב כמו פה יש הבדל קטן, לא משמעותי אבל זה כן עשה משהו. חוץ מזה, הבנתי שיש כל מיניי סוגים של מכונות קרבון קלינינג שעובדות בצורות שונות, אולי זה גם פאקטור משמעותי.

אגב, הוא נראה כמו ניקי לאודה.

עריכה אחרונה על ידי motek
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 35 דקות, motek כתב:

תודה חברים. אין לי את הכלים הנדרשים ולא את הידע והביטחון לעשות את זה.

בינתיים אנסה תוספי דלק ושמן למינהם. אולי אנסה את קרבון קלינינג האלה, מניח שנזק זה לא יכול לעשות.

אם יש עוד משהו שאני יכול לעשות (לא בעצמי) כדי להחיות מנוע ישן אני אשמח לעצות.

אגב, אני מתייעץ קודם פה מהסיבה שאם הייתי מתייעץ במוסך, קרוב לוודאי שהיו שותים לי את הכיס ובמקרה הפחות טוב גם לא עוזרים לי.

איזה רכב יש לך? האם אתה מרגיש ירידה בביצועים או בבריאות המנוע, ואם כן כיצד זה מתבטא?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...