Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
מעניין איך זה משפיע על רמות הזיהום אוויר בסין...

התפרסמו כמה כתבות בנושא, זה מרתק. פליטות המזהמים הופחתו ברמה מדהימה, ובשיא ההשבתה כמות הפיח במרכזי התעשיה הגדולים ירדה לפחות משליש מיום רגיל.

https://www.cnbc.com/2020/02/24/coronavirus-chinas-air-pollution-levels-smog-show-hit-to-the-economy.html

 

 

מציע לך לחבור לסוקלי מוגנסן. הוא בדיוק מקים חברת תעופה חדשה, במקום ש-WOW שלו שקרסה.

בכל, אני רומה להזכר לך שבשנתים האחרונות קרסו לפחות תריסר חברותתעופה (אאל"ט מדובר על אירופה בלבד) - לפני שהפנגולין פגש את העטלף.

אם תבדוק היטב, תראה שהרוב המוחלט של חברות שקרסו, קרסו באירופה. יש לזה סיבות טובות מאוד, שים לב שכולן קרסו איפושהו בין ספטמבר לנובמבר, אחרי הפיק של הקיץ.

ומצד שני, WIZZ מכירה את הסיבה הזו היטב, ולכן היא מתחזקת שורת יעדי post peak ואפילו תקופות חלשות, בשביל לשמור את תזרים המזומנים יציב גם בזמנים חלשים.

התוצאה? הרוב קורסים, הם (ואיזיג'ט) די חוגגים עם רווחים גדולים.

פורסם

מיום ליום אני פחות ופחות מבין את הפניקה.

הקולות השפויים שמסבירים שאנחנו לא ב-1348 והקורונה זו לא המגפה השחורה החדשה פשוט לא מעניינים אף אחד.

שמעתי שטראמפ מופיע באיזו מסיבת עיתונאים היום. יאללה שישקר שמחר יש חיסון נגד המחלה ויהיה בסדר.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

זה לא המוות השחור או סארס, אבל זה גם לא שפעת.

 

מדובר בוירוס מאוד מדבק עם אחוז תמותה יחסית גבוה שמתפשט בכל רחבי העולם. האם הפאניקה העולמית מוצדקת? לא יודע. מצד אחד זה שאנשים פשוטים נכנסים לפאניקה זה מובן, מצד שני אם אין סיבה לחשוש למה רשויות בכל רחבי העולם מגיבות לוירוס בצורה כל כך אגרסיבית?

 

בינתיים דיווחים מרחבי העולם:

 

איראן - הוירוס כנראה בוער חזק מאוד בתוך איראן אפילו שר הבריאות האיראני חטף את הקורונה ופיתח סימפטומים מול המצלמות. אם אדם כל כך בכיר חטף את הוירוס אפשר רק לחשוב מה לכל הרוחות הולך על פני השטח במדינה ענייה וצפופה כמו איראן.

 

ארה"ב - המבנה של מערכת הבריאות האמריקאית הולך לפגוע חזק מאוד בציבור האמריקאי. אזרח אמריקאי חזר מסין והלך להיבדק אם יש לו וירוס. בית החולים הגיש לו חשבון על $3,500. חברת הביטוח שלו סירבה לפצות אותו. מפחיד לחשוב כמה אנשים בארה"ב בכלל לא ילכו לרופאים ויפיצו את הוירוס כי הם יחששו לחטוף חשבונות שהם לא יצליחו לשלם.

 

https://www.businessinsider.com/miami-man-doesnt-have-coronavirus-but-could-now-owe-thousands-2020-2

 

דרום קוריאה - מתחילות לזרום תמונות של אנשים מתמוטטים ברחובות. תמונות דומות זרמו מסין, אבל לא נלקחו ברצינות במערב טענו שמדובר בכל מיני שיכורים או אנשים שחטפו התקף לב.

 

יפן - מספר הנדבקים מקרב נוסעי הספינה עבר את ה-700 וממשיך לעלות מה שמוכיח שיש לוירוס תקופת דגירה מאוד ארוכה ומדובר בוירוס מדבק ביותר.

 

עכשיו משרד הבריאות ממליץ/אסר על נסיעות לחו"ל.

חשבתי לטוס בפסח אבל בעיה כרגע להזמין.

 

תזמין רק אם מתחשק לך לשבת 14-21 ימים בהסגר. זה עניין של שבוע - שבועיים עד שיכריזו על סגר לכל מי שחוזר מחו"ל.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)
עכשיו משרד הבריאות ממליץ/אסר על נסיעות לחו"ל.

חשבתי לטוס בפסח אבל בעיה כרגע להזמין.

 

אין שום בעיה להזמין טיסות עם אל על , הם הכריזו עכשיו על מבצע - מי שמזמין כרטיסים עד מחר 28/2 (לא משנה תאריך הטיסה).

ניתן לבטל את הטיסה עד 6 שעות לפני הטיסה ללא עלות.

 

לצעירים שביננו אין הרבה מה לדאוג.

עד גיל 60 בערך מדובר בשפעת קלה/קשה, לא משהו מהותי

ילדים עד גיל 19 אפילו לא מרגישים שהם חולים.

אחוזי התמותה עד גיל 60 נמוכים בערך כמו שפעת רגילה.

 

אבל : בני 60 פלוס שיחטפו - מדובר על 20% תמותה, מכיוון שהוירוס די מדבק, אז סביר להניח ש 50% ידבקו עד שהוירוס יעלם.

תספרו את המבוגרים (הזקנים שמסביב), תגיעו ל-10 , 5 מהם ידבקו - אחד מהם ימות.

במספרים של מדינת ישראל.

יש בערך 20% שהם 1.5 מיליון מבוגרים .

750,000 ידבקו מהם, ו 150,000 לא ישרדו.

 

עכשיו לתקוות :

התקווה היא שאחוזי ההדבקה ירדו משמעותית עקב עלייה בטמפרטורות.

כלומר בסביבות אפריל מאי נתחיל לראות ירידות באחוזי ההדבקה.

 

הנדבקים מכפילים את עצמם כל 5-7 ימים , מה זה אומר?

אם נצליח לעכב את ההדבקה בארץ בשבוע , נציל חצי מהחולים בשבוע האחרון.

 

מה שמדהים הוא שממש לא התשנה כלום ב-4 שבועות האחרונים , הוירוס מתנהג בדיוק לפי המודל המתמטי.

כל שבוע הכפלה, רואים את זה כבר הרבה זמן.

500

1000

2000

4000

ולאורך הדרך כל הזמן צוחקים, יש רק כמה מאות מחוץ לסין, רק 30 ביום נדבקים מחוץ לסין (אפילו פה)

המודל המתמטי לא השתנה, לא נראה איך אפשר לעצור את זה.

אבל פתאום שהגענו ל-3300 מחוץ לסין כולם מתחילים להילחץ.

 

הרי רק בתחילת השבוע כתבו לי פי שיש רק 1700 מחוץ לסין, והמודל המתמטי שלי שווה ל תXת.

 

למי ששרד עד פה, אנסה להסביר את מודל ה"יצוא של המחלה", פשוט לא מדברים עליו בתקשורת בארץ , אבל בעולם מנסים להסביר אותו.

 

לפעמים לא סומכים על מדינה שהיא באמת סופרת אתהחולים אצלה (סין/אירן/איטליה) כמו שצריך.

ולכן משתמשים במודל "יצוא המחלה" , המודל פותח בתקופת הסארס ונמצא אמין.

 

מה עושים?

בודקים כמה נוסעים יצאו מהאיזור הנגוע/מדינה/מחוז/עיר.

נניח טסו מהאיזור 20,000 איש בתקופה מסויימת, באיזור הזה חיים 20 מיליון תושבים.

באותה תקופה בדיוק נמצאו 10 חולים בקורונה מתוך ה 20,000 שעפו החוצה.

מכיוון שמניחים שה20,000 הם מדגם מייצג של ה 20 מיליון, כלומר נבחרו באקראי מהאוכלוסיה, ללא קורולציה למחלה.

זה אומר שיש 10,000 חולים באותו איזור , פשוט מכפילים את כמות החולים שהתגלו ביחס בין מספר הטסים החוצה לעומת האוכלוסייה המקומית.

על המספר הזה מוסיפים תיקונים.

לדוגמא: חולה מסויים - עבר כבר שבוע מאז שהוא עזב את האיזור - אז הוא מייצג 1,000 איש היו חולים לפני שבוע.

היום זה 2,000 (הכפלה כל שבוע).

 

לפי המודלים האלה מעריכים באירן יש כ-20,000 חולים , זה פשוט לא הגיוני שיש רק 141 חולים באירן והם מצליחים לייצא הרבה חולים

לקנדה , לבנון, ועוד מדינות מסביב.

כנ"ל לגבי איטליה.

וגם לגבי סין בהתחלה השתמשו באותו מודל כדי להעריך שיש 100,000 חולים בתקופה שהם דיווחו על 14,000 בלבד.

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

זה כולה שפעת מאוד מדבקת... אבל!!! שפעת קלה הרוב משתחררים די מהר.

הבעיה היא אצל מבוגרים וחולים כרונים

חלאס פאניקה

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם (נערך)

סליחה, סליחה, סליחה שפעת אמיתית ולא וירוס דמוי שפעת כמו שהרבה מאוד אנשים מבלבלים היא מחלה לא קלה כלל.

 

אני פעם חטפתי שפעת אמיתית. קודם כל הרופא שאיבחן אותי רץ באותה שנייה לשים מסכה על הפנים. אחר כך אני קדחתי במשך 7 ימים עם חום 40-41 מעלות, שיעול, הזעות בלילה, צמרמורות ועוד. כעבור 4 ימים שלחו אותי לעשות צילום בשביל לוודא שאני לא מפתח דלקת ריאות.

 

אחרי שחטפתי את זה הבנתי איך 50 מיליון בני אדם התפגרו משפעת בין 1918-1920.

 

עכשיו יש וירוס שהוא אפילו יותר מסוכן משפעת עם מקדם הדבקה דרסטית יותר גבוה R5-7 בהשוואה ל-R2 של שפעת, תקופת דגירה של 14-21 ימים והדבקה בזמן תקופת דגירה לפני הופעת סימפטומים וכנראה גם אחרי שמבריאים ממשיכים להדביק את הסביבה במשך 7 ימים.

 

אז על מה אתם מקשקשים בכלל?!

 

חס ושלום הדבר הזה יהפוך למגפה עולמית. שיסגרו את כל שדות התעופה ושכולם ישבו בארצות שלהם עד שזה עובר. אין כניסה ואין יוצא למעט סחורות ודואר.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)

תגובה ל"סולל הדרך"

 

אני מבין שאתה כנראה צעיר ונמצא בסינגפור בלי מבוגרים סביבך.

20% מהחולים בני 60 פלוס מתים מזה.. תראה לי נתון אחר?

ואל תראה לי מקרה פרטי מתוך ה 80% שעברו את זה וגילם מעל גיל 60.

כי על כל 4 בני 60 פלוס שעברו את זה יש 1 שלא עבר.

 

בדיוק כמו ערד ניר, כתבה מטומטמת בלי שום עובדות.

הוא משווה את ה 300 מתים בשנה בתאונות דרכים ל 300 מתים מהקורונה.

מתעלם מהמודל המתמטי, מתעלם מהעובדות.

 

https://www.mako.co.il/news-columns/2020_q1/Article-008df8eb6958071027.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802

אתה מבין למה אי אפשר באמת לסגור את המדינה, כי אם נסגור את המדינה ולא יגיעו לפה חולים.

אז ישר יגידו שמשרד הבריאות בפאניקה וסתם סגרו , לא הגיעו חולים.

אבל אם לא יסגרו ויגיעו חולים , אז יגידו למה לא סגרו?

היה אפשר למנוע את המוות הזה.

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

מה זה הזלזול שרק אנשים מבוגרים מתים? הלו רוב האוכלוסיה במערב היא מבוגרת.

 

אירופה - בית אבות

 

סין - בית אבות

 

יפן - בית אבות

 

צפון אמריקה - חצי בית אבות

פורסם

עכשיו קצת בציניות-

***************************

אזהרה - הומר שחור

*************************

 

150,000 מבוגרים בארץ שהולכים לעולמם 5 או 10 שנים קודם לכן.

מפנים 75,000 יחידות דיור בממוצע.

 

כלומר לא הכל שחור, אפשר יהיה לרכוש דירות בתל אביב במחיר מציאה.

וקיבלנו פיצוץ בועת הנדל"ן בדרך לא שיגרתית.

פורסם (נערך)

נתונים מסין מ-9.2.2020 (רשמתי בהודעות קודמות)

Jiangsu - חולים 468, 0 מתים.

 

נתונים מ-26.2.2020

 

Jiangsu - חולים 631 חולים, 0 מתים

 

נתונים מסין מ-9.2.2020 (רשמתי בהודעות קודמות)

Shanghai - חולים 293, 1 מת. 0.0034%.

 

נתונים מ-26.2.2020

 

Shanghai - חולים 337, מתים 3

 

נתונים מסין מ-9.2.2020 (רשמתי בהודעות קודמות)

Guangdong מחוז צמוד להונג קונג ממש גבול משותף 1,120 חולים, 1 מת.

 

נתונים מ-26.2.2020

 

Guangdong - חולים 1,347, מתים 7

 

===========================================

 

בינתיים באיטליה 453 חולים, 12 מתים כאשר ההתפרצות התחילה חזק רק ב-21 בפברואר

 

צרפת 18 חולים, 2 מתים

 

פששששש איזה מערכת חיסונית חזקה יש לסינים בהשוואה למערב. ממש ancient chinese medicine

 

כאילו מישהו עדיין מאמין לבולשיט שיוצא מסין?

 

קחו את מספר המתים הרשמי של סין ותכפילו אותו פי 5-6 לפחות.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

למה אתה ככה.

אצלנו בצבא סידרו רישום של גיוס חרדים רק בגלל תמריצים ממשלתים לעמוד ביעדים.

 

אז גם בסין , הממשל מעניק תמריצים ממשלתים למנהלי ביתי החולים , מנהלי המחוזות

וחברות הניהול של השכונות.

תמריץ יכול להיות מקל או גזר.

ופתאום.. אם מישהו מת בבית חולים של המנהל המוכשר, הוא נרשם שמת מסרטן/לחץ דם/זיקנה.

ככה בדיוק תמריצים עוזרים להפחית את כמות המתים מהוירוס.

פורסם

שאלה: איך זה משפיע על נושא הפורום שלנו- מה עם מחירי החלפים? עלו? או שעומדים לעלות כי הרוב מיוצר בסין?

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם
עכשיו קצת בציניות-

***************************

אזהרה - הומר שחור

*************************

 

150,000 מבוגרים בארץ שהולכים לעולמם 5 או 10 שנים קודם לכן.

מפנים 75,000 יחידות דיור בממוצע.

 

כלומר לא הכל שחור, אפשר יהיה לרכוש דירות בתל אביב במחיר מציאה.

וקיבלנו פיצוץ בועת הנדל"ן בדרך לא שיגרתית.

 

זה בערך מה שקרה במוות השחור באירופה.

 

המון אנשים התפגרו ונוצר מחסור קשה מאוד בידיים עובדות. האנשים שנשארו בחיים השתלטו על קרקעות של המתים, המשכורות זינקו ורמת החיים של הדורות הבאים עלתה דרסטית. בעקבות מחסור בידיים עובדות נאלצו להתחיל לפתח מכונות שיעשו עבודה של אנשים וככה נזרעו הזרעים הראשונים של המהפכה התעשייתית. בעצם המוות השחור הפך את אירופה למה שהיא היום.

 

בסין התרחש תהליך הפוך עודף ידיים עובדות גרם ליותר ויותר הסתמכות על פועלים זולים, לא היה שום תמריץ לפתח חידושים וסין בהדרגה דעכה מקיסרות חזקה ומפוארת לממלכה ענייה, מבודדת וכושלת. במאה ה-19 הבריטים בעטו בדלת וסין נכנסה ל-150 שנים של מרידות, מלחמות, השפלות בידי מערביים, פלישה יפנית, מלחמות אזרחים, מהפכה ועוד.

 

טוב גלשנו קצת מהנושא...

×
×
  • תוכן חדש...