Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה עקרונית - מה תעשו אם יציעו לכם קידום שאתם לא באמת מעוניינים בו?


pooh-bear
 שיתוף
עוקבים 14

פוסטים מומלצים

השאלה שלך כלל לא פשוטה ואין פה תשובה נכונה או לא נכונה.

 

קודם כל אתה צריך לשאות את עצמך אם בגיל 65 עדיין תוכל לבצע את העבודה הטכנית שאתה עושה עכשיו (פיזית, מנטלית, כישורים מקצועיים וכו'). אם התש/ובה שלילית אז אין כאן בכלל שאלה ואפשר לדלג ישר ללקפוץ על ההזדמנות.

 

לגבי כישורים ניהוליים, היה לי נהג שצמח למנהל שיווק, עובדים כלליים שצמחו להיות בעלי מקצוע וגם הנדסאים שהפכו להיות עובדי ייצור. סמוך על הבוסים שלך שהם יודעים מה הם מחפשים וכנראה זיהו בך דברים שאתה לא יודע שיש בך או שנחוצים לתפקיד המוצע.

 

לגבי עניין אתה מדבר על שינוי פאזה ואתה עוד לא יודע אם אתה אוהב את זה או לא עד שתתנסה. הרי לא סתם הלכת ללמוד את תחומי הניהול דווקא ולא את תחומי ההנדסה או התחומים הטכניים.

 

אני לא יודע מה טיב היחסים שלך עם הבוסים אבל מה עם לשבת לדבר איתם ופשוט להעלות את מה שכתבת כאן?

בסופו של דבר הם רוצים שתצליח בתפקיד ושתישאר אצלהם. הם מכירים אותך ומכירים את העבודה ואני בטוח שיענו לך תשובות אמיתיות מתוך רצון אמיתי שתצליח ושיהיה לך טוב כי הצלחה שלך זו הצלחה של הארגון.

 

ולגבי הגיל, העובד המבוגר ביותר שקלטתי היה בן 78. לילד בן 55 יש עוד 12 שנים עד הפנסיה, המון ניסיון והרבה מה לתרום.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

באופן מאוד לא שגרתי (לא באמת), אני אחלוק עם כל מי שהגיב פה עד כה. כל המרדף הזה אחרי "להיות מנהל" של השנים האחרונות הוא אידיוטי ומזנה לחלוטין את משרות הניהול ה"אמיתיות". העוזרת שהפה ל"מנהלת משק בי

יש לי חבר, כנראה בפוזיציה דומה לשלך, בחברת ענק, קודם/הועבר מתפקיד טכני שמאוד אהב לתפקיד ניהולי יותר. זה מעניין, הוא אומר דברים דומים לשלך. שיש משהו מפתה בקידום, מצד שני כן יש את המחשבה שצריך להסכ

איזו דרך חתחתים, הצילו, תזכיר לי איפה זה קרה?😜    וברצינות - הובלה טכנית זה נושא חמקמק, אני מכיר ctos שכל היום עוסקים ב-hands on ומנגד כאלה שמבצעים כל מיני "עבודות מנהלתיות", נקרא לזה ככה, פ

לפני כשעה, pooh-bear כתב:

ולהסבר בסוף: המצב הנוכחי שלנו הוא שהצוות גדל משמעותית (ולא במקום הנכון, לצערי), והמנהל סוג של "מבקש" שאני אקח על עצמי חלק מהעבודה (הקצת שחורה) שלו. 

 

זו שאלה בסגנון של "השלם את המשפט: __, אני טיפש". אם תגיד "כן", אתה משחק לתוך מה שתכננו אותך מלמעלה, לא משהו שאתה חפץ בו אבל שייתן לך דברים אחרים. אם תגיד "לא"... תיתפס כסוג של סרבן\TROUBLEMAKER וזה עשוי לגרום לך לבעיות במקום הנוכחי, מה שאומר שבהחלט ייתכן ותצטרך לחפש לעצמך מקום חדש.

הבנתי למה אתה לא מעוניין.

תציב תנאי שכר משמעותי לכניסה לתפקיד המקודם וזהו. ככה ייראה שזה לא שאתה "לא רוצה" ועדיין ייתכן שההצעה תפוג מהצד השני. במקרה הגרוע, השכר הגבוה יפצה על הבאסה של השיעמום. 

spacer.png

1 כח סוס = 131.2 כח ברווז!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

"An empty vessel makes the most noise".

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, ברווז כתב:

פבל, אתה מניח פה הרבה מאד הנחות שייתכן שכל קשר בינם לבין מצבו של פות"ש מקרי בהחלט. 

אפילו סוף דבריך," לו אתה היית המנהל שלו"- הם הנחה, במיוחד לאור מה שכתבת כמה פסקאות לפני כן לגבי מצב רוב המנהלים והקידומים היום.

אני לא מכיר לא אותו (מעבר למפגש של כמה שעות בודדות) ולא את האנשים שעובדים איתו, הן בצוות בפרט והן בחברה בכלל. ואני חושב שדווקא נמנעתי מספיק טוב מהנחת הנחות בזכות זה שהייתי רחב וכללי יחסית במה שכתבתי.  

 

לפני 3 שעות, ברווז כתב:

הבחור שאל מ"נקודת מבט אישית", ונתת לו תשובה של "סקר המצב הקיים ברוב החברות"...

כאמור, בגלל שאני לא מכיר את המצב ואת הנפשות הפועלות, נתתי הסבר כללי יותר. וגם אולי, יכול להיות, יש מצב, שאני חופר רצח אז קשה לי להימנע מטקסטים ארוכים באופן כללי 😅

לפני 3 שעות, locus כתב:

וכתגובה לפיסקה הראשונה של פבל - על החתום, סמנכל שיווק של חברת מזון גדולה (שליח פיצה של דומינוס)😁

רק שיווק? עקצו אותך. יש לי חבר במשרה דומה בפיצה האט, הוא סמנכ"ל שיווק והפצה

מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, discoTD5 כתב:

כל מי שהגיב כאן, הגיב מעולמות התוכן שלו.

לדעתי אין לך באמת ברירה אלא להסכים לקחת על עצמך את התפקיד, מהמון סיבות.

אני מאמין שזה גם יתרום לך המון ברמה האישית. 

 

בהצלחה!

אני מסכים שזה כנראה המצב, למרות שזה לא לגמרי נכון שאין פה ברירה (זה לא שיש לנו יותר מדי עובדים ופחות מדי משימות), אבל זו כנראה ברירה פחות מוצלחת.

 

לפני כשעה, Night Driver כתב:

השאלה שלך כלל לא פשוטה ואין פה תשובה נכונה או לא נכונה.

 

קודם כל אתה צריך לשאות את עצמך אם בגיל 65 עדיין תוכל לבצע את העבודה הטכנית שאתה עושה עכשיו (פיזית, מנטלית, כישורים מקצועיים וכו'). אם התש/ובה שלילית אז אין כאן בכלל שאלה ואפשר לדלג ישר ללקפוץ על ההזדמנות.

 

לגבי כישורים ניהוליים, היה לי נהג שצמח למנהל שיווק, עובדים כלליים שצמחו להיות בעלי מקצוע וגם הנדסאים שהפכו להיות עובדי ייצור. סמוך על הבוסים שלך שהם יודעים מה הם מחפשים וכנראה זיהו בך דברים שאתה לא יודע שיש בך או שנחוצים לתפקיד המוצע.

 

לגבי עניין אתה מדבר על שינוי פאזה ואתה עוד לא יודע אם אתה אוהב את זה או לא עד שתתנסה. הרי לא סתם הלכת ללמוד את תחומי הניהול דווקא ולא את תחומי ההנדסה או התחומים הטכניים.

 

אני לא יודע מה טיב היחסים שלך עם הבוסים אבל מה עם לשבת לדבר איתם ופשוט להעלות את מה שכתבת כאן?

בסופו של דבר הם רוצים שתצליח בתפקיד ושתישאר אצלהם. הם מכירים אותך ומכירים את העבודה ואני בטוח שיענו לך תשובות אמיתיות מתוך רצון אמיתי שתצליח ושיהיה לך טוב כי הצלחה שלך זו הצלחה של הארגון.

 

ולגבי הגיל, העובד המבוגר ביותר שקלטתי היה בן 78. לילד בן 55 יש עוד 12 שנים עד הפנסיה, המון ניסיון והרבה מה לתרום.

רק להבהיר: תואר ראשון במדמ"ח + MBA (עם התמחות דווקא במימון, ככה זה כשיותר קל לך עם מספרים). את ה-MBA אפשר פחות או יותר לייחס לשטויות שאתה עושה כשאתה צעיר וטיפש.

אני לא בטוח שאתה דוגמה מייצגת לקליטה של עובדים מבוגרים.

 

לפני 32 דקות, ברווז כתב:

זו שאלה בסגנון של "השלם את המשפט: __, אני טיפש". אם תגיד "כן", אתה משחק לתוך מה שתכננו אותך מלמעלה, לא משהו שאתה חפץ בו אבל שייתן לך דברים אחרים. אם תגיד "לא"... תיתפס כסוג של סרבן\TROUBLEMAKER וזה עשוי לגרום לך לבעיות במקום הנוכחי, מה שאומר שבהחלט ייתכן ותצטרך לחפש לעצמך מקום חדש.

הבנתי למה אתה לא מעוניין.

תציב תנאי שכר משמעותי לכניסה לתפקיד המקודם וזהו. ככה ייראה שזה לא שאתה "לא רוצה" ועדיין ייתכן שההצעה תפוג מהצד השני. במקרה הגרוע, השכר הגבוה יפצה על הבאסה של השיעמום.

זו צורה מאוד מסויימת להסתכל על הסיטואציה, אני לא מסכים איתה.

המצב לא "תוכנן" או "הונדס" מלמעלה - הוא קרה. אולי אפשר היה לחשוב עליו מלכתחילה, אבל את זה אפשר להגיד על עוד הרבה דברים שקורים אצלינו. אני בוודאי לא חושב שמנסים לעשות לי דווקא עם ההצעה הזו, אפילו די להיפך. אני גם לא חושב שאם אני אגיד לא התשובה תהיה שאני צריך לחפש לעצמי מקום עבודה חדש, הנושא עלה כמה וכמה פעמים והובהר לגמרי, אבל כן, זה משליך על אפשרויות בעתיד.

 

אני לא מעוניין בדיוק מהסיבות שפורטו קודם - אני לא כל כך אוהב לעשות את זה. שום דבר מסתורי מעבר. לא אוהב לעבור על באגים בג'ירה ולתעדף אותם, לא אוהב לשבת בישיבות להסביר בפעם החמישית למה משהו לא עובד, מעדיף להתווכח עם הקומפיילר מאשר עם ראש צוות QA. אין פה שום אג'נדה נסתרת.

 

לגבי העלאה - בוא, קורונה, לחץ, מה לא. זה באמת יהיה גול עצמי. אם אתה מקבל על עצמך תפקיד חדש, קודם תוכיח שאתה טוב בו, אח"כ תבקש כסף.

 

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

"קרה" שהציעו לך קידום? למה לי זה לא קורה? :lol: (ת'כלס, קרה פעם אחת. בשבוע הראשון שלי בתפקיד :classic_happy:)

נוצר מצב מסויים, כן. 

הדרך ל"פתירה" שלו לא קרתה, אלא תוכננה. אתה נבחרת להיות חלק מהפתרון.

אמרתי שאולי תצטרך לחפש משהו חדש, לא באופן מוחלט. אני לא מכיר את הנפשות בסיפור הזה.

 

מה שאני מנסה להגיד- אל תחסום לעצמך את העתיד כי אתה לא יודע מה הוא יהיה.

כמו שכתבתי קודם, דלתות נטרקות מבריזה קלה. בשביל לפתוח דלת סגורה, צריך לקנות כלים ולהשקיע זמן ואנרגייה.

פתחו לך אחת, תיכנס ותגיד שלום לכל הפחות...

 

נשמע שדי החלטת, בכל מקרה. 

לך תטיל מטבע ותוודא את זה. אתה תמצא את עצמך מעדיף אפשרות אחת על פני האחרת (הלוואי ש...) בזמן הטלת המטבע, והנה- יש לך החלטה רגשית שאתה רק צריך להפנים ולהשכיל להשלים איתה.

1 כח סוס = 131.2 כח ברווז!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

"An empty vessel makes the most noise".

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, pooh-bear כתב:

ולהסבר בסוף: המצב הנוכחי שלנו הוא שהצוות גדל משמעותית (ולא במקום הנכון, לצערי), והמנהל סוג של "מבקש" שאני אקח על עצמי חלק מהעבודה (הקצת שחורה) שלו. להגיד לא באופן מוחלט יכול (להבנתי, אולי אני טועה) להתפס כסוג של הקטנת ראש גורפת. זה די סוגר אפשרויות עתידיות, ובכלל, נתפס קצת פחות טוב. זה אולי מאיר את השאלה באור קצת שונה מאשר שאלה כללית של "להמשיך לעשות עבודה טכנית או לנסות להתקדם לתפקידי ניהול".

 

זה מה שנקרא puts a spanner in the works. 

זה לא שהציעו לך תפקיד ניהולי ואתה שוקל אם לקחת אותו או להישאר בתפקיד שלך, יש לך בוס שמחפש להפיל עליך חלק מהדברים שלא בא לו לעשות. 

במקומך הייתי בודק טוב מאוד את מערכת היחסים שלך איתו ומנתח כל אינטראקציה שלך איתו וכל מה ואיך שהוא אומר לך כדי לנסות להבין את המוטיבציה מאוחרי ה"הצעה" הזאת. הסיבה היא שהצעה כזו יכולה לבוא מכמה מניעים:

1. האופטימי: הוא מכין אותך להחליף אותו. הוא רוצה שתהיה יותר זמן לידו, תלמד את רזי המקצוע, תשמע אותו מדבר על חברי הצוות האחרים ולאט לאט הוא יעביר לך עוד ועוד אחריויות ולבסוף תחליף אותו. 

2. הפסימי: הוא רואה שאתה yes-man (אני לא יודע אם אתה באמת כזה) שלא נעים לו לסרב והוא פשוט מפיל עליך את כל הג'אנק שלא ב*** שלו לעשות. זה כמובן לא טוב בשום צורה כי כל האשמה של דברים שלא מצליחים תיפול עליך ולא תקבל שום תגמול על זה, ואם מתישהו תחליט שאתה לא רוצה, יעשו לך את המוות - או יותר גרוע - ישלחו אותך הביתה. 

3. ה"לא חשבתי על זה": סתם יש עליו יותר לחץ מהרגיל והוא סומך עליך שתוכל לשחרר חלק ממנו. זה יכול לבוא עם או בלי תגמול, אבל העתיד של זה הוא שהלחץ יירד ואתה כנראה תחזור לתפקיד הנוכחי שלך.

 

לכל אחד מהתרחישים האלה יש כמובן תוצאות שונות אם תגיד כן ואם תגיד לא, אבל קודם כל חשוב לנסות ככל האפשר להבין מה המניע של הבקשה. 

מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, ברווז כתב:

"קרה" שהציעו לך קידום? למה לי זה לא קורה? :lol: (ת'כלס, קרה פעם אחת. בשבוע הראשון שלי בתפקיד :classic_happy:)

מקרה קאלסי של "אלוהים נותן אגוזים למי שאין שיניים".

 

לפני 4 דקות, ברווז כתב:

מה שאני מנסה להגיד- אל תחסום לעצמך את העתיד כי אתה לא יודע מה הוא יהיה.

כמו שכתבתי קודם, דלתות נטרקות מבריזה קלה. בשביל לפתוח דלת סגורה, צריך לקנות כלים ולהשקיע זמן ואנרגייה.

פתחו לך אחת, תיכנס ותגיד שלום לכל הפחות...

אני אגיד שוב, עלות אלטרנטיבית וכו'. אני רוצה לפחות לחשוב שאנחנו גם סוג של משפיעים על העתיד שלנו, כל בחירה מובילה למקום טיפה שונה.

 

לפני 3 דקות, פבל כתב:

זה מה שנקרא puts a spanner in the works. 

זה לא שהציעו לך תפקיד ניהולי ואתה שוקל אם לקחת אותו או להישאר בתפקיד שלך, יש לך בוס שמחפש להפיל עליך חלק מהדברים שלא בא לו לעשות. 

במקומך הייתי בודק טוב מאוד את מערכת היחסים שלך איתו ומנתח כל אינטראקציה שלך איתו וכל מה ואיך שהוא אומר לך כדי לנסות להבין את המוטיבציה מאוחרי ה"הצעה" הזאת. הסיבה היא שהצעה כזו יכולה לבוא מכמה מניעים:

1. האופטימי: הוא מכין אותך להחליף אותו. הוא רוצה שתהיה יותר זמן לידו, תלמד את רזי המקצוע, תשמע אותו מדבר על חברי הצוות האחרים ולאט לאט הוא יעביר לך עוד ועוד אחריויות ולבסוף תחליף אותו. 

2. הפסימי: הוא רואה שאתה yes-man (אני לא יודע אם אתה באמת כזה) שלא נעים לו לסרב והוא פשוט מפיל עליך את כל הג'אנק שלא ב*** שלו לעשות. זה כמובן לא טוב בשום צורה כי כל האשמה של דברים שלא מצליחים תיפול עליך ולא תקבל שום תגמול על זה, ואם מתישהו תחליט שאתה לא רוצה, יעשו לך את המוות - או יותר גרוע - ישלחו אותך הביתה. 

3. ה"לא חשבתי על זה": סתם יש עליו יותר לחץ מהרגיל והוא סומך עליך שתוכל לשחרר חלק ממנו. זה יכול לבוא עם או בלי תגמול, אבל העתיד של זה הוא שהלחץ יירד ואתה כנראה תחזור לתפקיד הנוכחי שלך.

 

לכל אחד מהתרחישים האלה יש כמובן תוצאות שונות אם תגיד כן ואם תגיד לא, אבל קודם כל חשוב לנסות ככל האפשר להבין מה המניע של הבקשה. 

לקחת את זה מאוד רחוק.

 

מה שקרה זה שמצוות של 3 אנשים + 2 בחצי משרה + אף לקוח אמיתי באופק הפכנו לצוות של 3 + 2 בחצי משרה + משרה פתוחה (או שתיים) + 5 ב-offshore + שניים וחצי לקוחות פוטנציאליים די מעכשיו לעכשיו, אבל כל הבעיות שהיו לנו עד עכשיו נשארו. הוא לא מנסה להפיל עלי מה שלא בא לו לעשות, הוא באמת לא מגיע להרבה דברים, ורואים את זה. הוא גם לא מחפש מחליף (למיטב ידיעתי). אין לי גם באמת בעיה לחזור לתפקיד הנוכחי שלי, אני כאמור די מרוצה ממנו בלא מעט אספקטים.

 

ההצעה, ד"א, היא חצי פתוחה - תגדיר מה אתה רוצה לקחת על עצמך ונראה מה אפשר לעשות עם זה. לא בסגנון אולטימטום של "אני צריך שתוריד לי את הזבל או שאני אפטר אותך".

 

אני באמת לא חושב שמדובר פה באיזה ניסיון לפגוע בי. בסה"כ אנחנו די עמוסים, תמיד יש יותר מדי מה לעשות, ואף אחד לא מנסה לפטר אף אחד (ואם כן, זה כבר לא ממש משנה).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • אחראי פורום
לפני 2 שעות, pooh-bear כתב:

ולהסבר בסוף: המצב הנוכחי שלנו הוא שהצוות גדל משמעותית (ולא במקום הנכון, לצערי), והמנהל סוג של "מבקש" שאני אקח על עצמי חלק מהעבודה (הקצת שחורה) שלו. להגיד לא באופן מוחלט יכול (להבנתי, אולי אני טועה) להתפס כסוג של הקטנת ראש גורפת. זה די סוגר אפשרויות עתידיות, ובכלל, נתפס קצת פחות טוב. זה אולי מאיר את השאלה באור קצת שונה מאשר שאלה כללית של "להמשיך לעשות עבודה טכנית או לנסות להתקדם לתפקידי ניהול".

אז ברור עכשיו למה התמצית מדבריך היא שאתה לא רוצה.

אם אני במקומך וכשאתה מתאר את זה ככה, חושב שלא הייתי לוקח את הצ'אנס שאני עלול להיפגע קדימה ומסכים לעניין.

מה שכן, זוכר ומבין שזה הונחת עליך מטעמים חיוביים, אחרת פשוט לא תתפקד כראוי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה קטנה - מתוך זה שאתה מכיר את עצמך כמה עשורים - אתה חש שאתה בנוי לניהול?

 

מזכיר לי מכרז שהיה במקום עבודה שלי, וניגשו אליו שני מעמדים מצויינים. נבחר המועמד החיצוני כוון ש"יש בו להט לנהל". במקרה זה מדובר בניהול שהוא גם הובלה מקצועית וגם עניינים מנהלתיים, כספיים וכו'. 

 

אני למשל, לא הייתי לוקח על עצמי שום תפקיד ניהולי. ברור לי שזה מתכון לכשלון, כי מטבעי אני לא מנהל. אתה מכיר את עצמך ויודע האם אתה בכלל מסוגל לעשות את העבודה.

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מסוגל - יכול להיות, לפחות ברמה סבירה (ולא מצטיינת), בקנה מידה קטן. רוצה - ככה ככה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 דקות, pooh-bear כתב:

לקחת את זה מאוד רחוק.

לא לקחתי את זה רחוק כמו שניסיתי לכסות את כל האפשרויות שאני יכול לחשוב עליהן, או לפחות את הטווח של האופציות. וכדי לחשוב על טווח של אופציות, צריך להציג את מקרי הקצה. כמובן שהסיבה האמיתית להצעה הזו יכולה להיות כל שילוב אפשרי של אחד מהדברים שכתבתי, או משהו אחר שנמצא איפשהו בין לבין. 

 

לפני 15 דקות, pooh-bear כתב:

ההצעה, ד"א, היא חצי פתוחה - תגדיר מה אתה רוצה לקחת על עצמך ונראה מה אפשר לעשות עם זה. לא בסגנון אולטימטום של "אני צריך שתוריד לי את הזבל או שאני אפטר אותך".

 

זה כבר משהו אחר לחלוטין. אם זו הצעה שמגיעה בפתיחות יחסית תו"כ דיון ושימת הדברים על השולחן. "זה המצב, אני רוצה שנהיה יותר יעילים, ובשביל זה אני אשמח אם תוכל לעזור לי. מה לדעתך תוכל לעשות?" ולא הנחתה של דברים עליך בקטע של "תגיד להוא שיעשה ככה", אני לא רואה סיבה אמיתית שלא להסכים לה תוך הגדרת קווים אדומים כמו אי הארכת שעות עבודה (מסיבית, לא חצי שעה פה ושעה שם. על זה אף אחד לא מתחשבן) או תגמול אם כן יתארכו, תקופת זמן מוגבלת שלאחריה אתם יושבים שוב ורואים אם העזרה שלך עדיין נדרשת ואם כן, דנים בתגמול (בהינתן שנגמרה הקורונה והמצב התייצב).

מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנסיון שלי יותר מועט אך עדיין עם מספיק שנים ומצבים דומים.

 

בכמה מקרים בקריירה שלי ניסו לדחוף אותי מתפקיד טכני לתפקיד ניהולי יותר מבחינת הכיוון. חלק גדול מזה בגלל שהsoft skills שלי גם יחסית חזקים בנוסף לחלק הטכני.

פעם הראשונה ממש שמו לי רגליים לעבור לתפקיד טכני אחר לטובת ניסיון ״לגדל״ אותי לתוך תפקיד ניהולי.

עזבתי את המקום ועברתי לתפקיד טכני שרציתי שהייתה התקדמות לכיוון אחר שהיתה נחוצה לי משמעותית.

 

בפעם השניה ״נוצר מצב״ כמו שאתה אומר שצוות גדל מ3 אנשים ל10 , ואח״כ גם נוצר מצב שהיו שני צוותים שניהלתי את שניהם. אני הייתי דיי אומלל במצב הזה ודיברתי עם המנכ״ל והCTO ודאגתי לכוון את עצמי חזרה לתפקיד הובלה טכני בלבד.

העניין הוא שאחרי שכבר הייתי בצד הזה (ואפילו שגייסתי 2 מנהלים שיחליפו את החלק הניהולי שעשיתי שגדל הרבה יותר מהר מהמצופה) - הבקשות והציפיות של האחריות הניהולית מול הטכנית חזרו כל כמה זמן.

בתפקיד האחרון שוב הסכמתי (מבקשה, מאינטרס החברה, ממחשבה שזה עדיין ישאר טכני ברובו... שילוב של הנ״ל) לקחת דבר יותר ניהולי / עבודה מול צוותים שלא הייתי שלם איתה ב100% - ומצאתי את עצמי מתפקיד טכני עושה תפקיד שמעל 50% מהזמן הוא לא - ועברתי לחברה הנוכחית שלי.

אין לי טענות לגבי המצבים שקרו או שהגעתי אליהם.

 

חלק לא קטן מהמעבר מחברה קטנה לחברה גדולה היתה הידיעה שאני יכול להמשיך להתפתח בתפקידים טכנים - שהחלק של לא ״hands on״ הוא עדיין טכני מאוד - בכמה דרגות מעל הרמה שנכנסתי (לפחות 3 דרגות למעלה - שזה הופך כבר לתפקידים מ א ו ד בכירים).

לצערי נראה שבהרבה מקומות קושרים התקדמות לניהול - למזלי יש הרבה מקומות שלא (והרבה מקומות שבהם האנשים הטכנים מתחת למנהל גם יכולים להרוויח יותר ממנו - אז זה אפילו לא עניין של שכר ״להתקדם לניהול״)

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עמדתי באותה סיטואציה לפני שנה וחצי, ומלכתחילה החלטתי ללכת על זה בעיקר בשביל שיהיה רשום לי בקורות החיים שמילאתי משרה ניהולית. לא באמת הייתי מעוניין בזה. התפקיד היה הובלה טכנית-ניהולית.

בפועל, בתור בן אדם שעניין בטכנולוגיה הוא הדבר העיקרי שמניע את ההתפתחות המקצועית שלי, אחרי כמה חודשים הרגשתי שאני מתחיל להחליד ולאבד את ה"כשרון" האמיתי שלי - העולם הטכני.

הפכתי להיות זונת פרויקטים, ניירת, ניהול לו"ז, ניהול אנשים ומשימות. את הדברים המעניינים באמת הייתי צריך להשאיר לחברי הצוות.

לא יצא לי לגעת בדברים טכניים מלבד בזמני הפרטי (וגם הוא היה מועט כי המשרה הייתה מאד תובענית). שמתי לב איך התחלתי לדעוך עם הזמן, מבן אדם שמח להגיע למשרד כל בוקר הפכתי להיות טרוד בבעיות אנושיות, אדמיניסטרטיביות, משחקי כח ואגו וכו'.

בשורה התחתונה הצלחתי למלא את התפקיד בצורה טובה, אבל הרגשתי שדעכתי מבחינה רגשית ונהייתי חלוד מבחינה מקצועית.

אחרי שנה וחצי שאלתי את עצמי איפה אני רוצה לראות את עצמי בחיים- יש לי עוד הרבה שנות קריירה לפניי (אני בן 25) והחלטתי שבתור ראש צוות לא אצליח לשווק את עצמי ולהתקדם בקריירה באמת, גם כי אין לי עניין בזה וגם כי סט הכישורים שלי הוא ממוקד טכנולוגיה, ולא ממוקד ניהולית.

התפטרתי ממש לפני תחילת תקופת הקורונה ועברתי לחברה אחרת, משרה טכנית בתחום חדשני שתמיד רציתי להיות חלק ממנו. ויתרתי קצת על תנאי שכר אבל מצד שני, הידע בתחום הזה הוא זה שיאפשר לי להחזיק קריירה רבת שנים בתחום תובעני מאד, לא שום טייטל של "ראש צוות" (שכבר יש לי ואני מרגיש הוא מיותר לחלוטין).

 

עוד דבר שנזכרתי בו, חבר טוב שלי נמצא בהייטק גם כן, בדרג ניהול בינוני (מנהל תחתיו שלושה ראשי צוותים, חלקם בחו"ל).

יש לו ניסיון של 7 שנים בהובלת אנשים ופרויקטים, אין ידע מקצועי טכני כמובן, עבר הרבה זמן מאז שהוא נגע במקלדת.

הוא לא מרוצה וכבר שנה בערך שהוא פשוט לא מוצא משרה אחרת בתחום. קשה מאד למצוא משרות בדרג ניהולי גבוה יותר, בהרבה מקומות פשוט לא צריך או שיש יותר מדי אנשים על פחות מדי משרות.

כמות הצעות העבודה שקיבלתי אני בתפקידים טכניים באותה שנה (מבלי להיות מעוניין) היו לא הגיוניות. השנה האחרונה (עד הקורונה) הייתה מטורפת מבחינת היצע משרות טכניות בהייטק.

 

עריכה אחרונה על ידי Shay_u
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 דקות, Shay_u כתב:

התפקיד היה הובלה טכנית-ניהולית.

הנקודה העיקרית שלי זה שאין דבר כזה.

יש הובלה טכנית - ויש הובלה ניהולית. וגם הראשון - קשה להיצמד אילו בלי מערך תומך מסודר.

 

גילית את זה (כמוני) על בשרך.

smart move

ובמאמר מוסגר - בהרבה מקרים - זה לא בא על חשבון שכר.

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 דקות, Liviur כתב:

 

ובמאמר מוסגר - בהרבה מקרים - זה לא בא על חשבון שכר.

 

מסכים, אבל החברה הקודמת הייתה ידועה בנדיבותה הרבה (ברמת policy - משכורות גבוהות משמעותית משווי השוק, בונוסים יוצאי דופן ).

החברה הנוכחית היא חברת תוכנה ענקית ש״צמודה למדד״  בענייני שכר והטבות משלימות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • Create New...