Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     


Koner
שימו לב! השרשור הזה בן 1395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן

 

מתלבט ברכישת רכב חדש בין שלושת הדגמים - סקאלה, ארונה או פוקוס.

 

מבחינת שימוש, מדובר ברכב שני בבית, נערכים לתאומים אז מעדיפים רכב עם תא מטען בגודל נוח. אני מניח שאם לא יהיו בעיות מיוחדות, רוצה להחזיק את הרכב 5-7 שנים אצלי. בגדול השימוש הוא נסיעה לעבודה כל יום מודיעין-ירושלים (לפעמים מודיעין ת״א) + קצת סידורים בתוך מודיעין.

 

1. האם כדאי ב-0 ק״מ? ראיתי במקרה של פוקוס שזה לא כדאי. מה גם שיש לי פיאסטה ועכשיו יש בפורד הטבת טרייד אין במחיר מחירון לבעלי פורד. ארונה ראיתי גרסת סטייל ב-0 ק״מ ב-100,000 ש״ח עגול. סקאלה טרם ראיתי ב-0 ק״מ, יצא לכם לראות?

 

2. מישהו נסע על שלושת הרכבים ויודע להשוות את חווית הנסיעה? יש לנו ראפיד בליסינג כיום, מניח שהראפיד והסקאלה חוויה זהה... יודעים לומר משהו על הארונה? חוויית הנסיעה בפיאסטה היא פשוט מצויינת מבחינתי, מאוד מהנה. 

 

3. פורד פומה - ראיתי בכמה מקומות שצפוי להגיע בהמשך השנה לישראל, ובחו״ל הביקורות מהללות. מכירים משהו יותר קונקרטי על מתי מגיע ומחיר צפוי? מניח שהמחיר שלו יהיה דומה לזה של הארונה...

 

אשמח לתובנות שלכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכמה זמן אתה מתכנן להחזיק את האוטו? 

לאיזו גרסה של הפוקוס אתה מכוון ? לסטיישן יהיה את תא המטען הגדול ביותר פה, ומבחינת אחזקה לפוקוס גיר אוטומטי פלנטרי מול רובוטי כפול מצמדים בסקודה ובסיאט.

לארונה יש הכי פחות מערכות בטיחות מבין השלושה שציינת , וכוללת מובילאיי בהתקנה מקומית. 

לפוקוס חסרון של פתחי מיזוג מאחור. 

אל תניח ישירות שאין שינוי בחווית הנהיגה בין הראפיד והסקאלה, יש כמה שנים ופלטפורמה בינהן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 16 דקות, Koner כתב:

אהלן

 

מתלבט ברכישת רכב חדש בין שלושת הדגמים - סקאלה, ארונה או פוקוס.

 

מבחינת שימוש, מדובר ברכב שני בבית, נערכים לתאומים אז מעדיפים רכב עם תא מטען בגודל נוח. אני מניח שאם לא יהיו בעיות מיוחדות, רוצה להחזיק את הרכב 5-7 שנים אצלי. בגדול השימוש הוא נסיעה לעבודה כל יום מודיעין-ירושלים (לפעמים מודיעין ת״א) + קצת סידורים בתוך מודיעין.

 

1. האם כדאי ב-0 ק״מ? ראיתי במקרה של פוקוס שזה לא כדאי. מה גם שיש לי פיאסטה ועכשיו יש בפורד הטבת טרייד אין במחיר מחירון לבעלי פורד. ארונה ראיתי גרסת סטייל ב-0 ק״מ ב-100,000 ש״ח עגול. סקאלה טרם ראיתי ב-0 ק״מ, יצא לכם לראות?

 

2. מישהו נסע על שלושת הרכבים ויודע להשוות את חווית הנסיעה? יש לנו ראפיד בליסינג כיום, מניח שהראפיד והסקאלה חוויה זהה... יודעים לומר משהו על הארונה? חוויית הנסיעה בפיאסטה היא פשוט מצויינת מבחינתי, מאוד מהנה. 

 

3. פורד פומה - ראיתי בכמה מקומות שצפוי להגיע בהמשך השנה לישראל, ובחו״ל הביקורות מהללות. מכירים משהו יותר קונקרטי על מתי מגיע ומחיר צפוי? מניח שהמחיר שלו יהיה דומה לזה של הארונה...

 

אשמח לתובנות שלכם

נראה לי שפוקוס סטיישן (אקטיב טורר) הכי תתאים לצרכים שלכם (תאומים), אחריה הססקאלה ואת הארונה הייתי מוריד מהרשימה בשל הממדים הקטנים ובשל היעדר תיקון סטייה מנתיב (בקרת סטייה מנתיב מכוסה עם מובילאיי בהתקנה מקומית), נראה לי שהמושב האחורי של הפוקוס רחב יותר ויהיה בו הכי פחות לא נוח למבוגר בין שני מושבי בטיחות..

 

נהגתי בפוקוס סטיישן והיא מכונית מרווחת, עוצמתית, מאובזרת ומאוד נוחה, החסרון העיקרי שלה הוא היעדר יציאות מיזוג מאחור וחוסר אפשרות להעברת הילוכים ידנית.

 

נהגתי גם בסקודה סקאלה והא מהווה קפיצת מדרגה לעומת הראפיד בכל היבט, היא מרווחת בתא המטען ובמושב האחורי, נוחה מאוד ודי חסכונית.

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, yoav911gt2 כתב:

לכמה זמן אתה מתכנן להחזיק את האוטו? 

לאיזו גרסה של הפוקוס אתה מכוון ? לסטיישן יהיה את תא המטען הגדול ביותר פה, ומבחינת אחזקה לפוקוס גיר אוטומטי פלנטרי מול רובוטי כפול מצמדים בסקודה ובסיאט.

לארונה יש הכי פחות מערכות בטיחות מבין השלושה שציינת , וכוללת מובילאיי בהתקנה מקומית. 

לפוקוס חסרון של פתחי מיזוג מאחור. 

אל תניח ישירות שאין שינוי בחווית הנהיגה בין הראפיד והסקאלה, יש כמה שנים ופלטפורמה בינהן. 

5-7 שנים

פוקוס - טרם החלטתי איזו גרסה

אדגיש שאני מחפש רכב שני בבית, הרכב העיקרי הוא הראפיד (שיוחלף כנראה בקרוב לסקודה סקאלה)

ועל הסיאט האמת שמעתי בעיקר שהיא מרגישה אומללה בתא הנוסעים... ובאופן כללי לא אוהב רכבים גבוהים

אבל זה גם מתורגם למחיר משמעותית זול יותר ותא המטען הוא 460 ליטר לפי הנתונים הרשמיים - שזה לא רע

לפני 22 דקות, mottis כתב:

 

נראה לי שפוקוס סטיישן (אקטיב טורר) הכי תתאים לצרכים שלכם (תאומים), אחריה הססקאלה ואת הארונה הייתי מוריד מהרשימה בשל הממדים הקטנים ובשל היעדר תיקון סטייה מנתיב (בקרת סטייה מנתיב מכוסה עם מובילאיי בהתקנה מקומית), נראה לי שהמושב האחורי של הפוקוס רחב יותר ויהיה בו הכי פחות לא נוח למבוגר בין שני מושבי בטיחות..

 

נהגתי בפוקוס סטיישן והיא מכונית מרווחת, עוצמתית, מאובזרת ומאוד נוחה, החסרון העיקרי שלה הוא היעדר יציאות מיזוג מאחור וחוסר אפשרות להעברת הילוכים ידנית.

 

נהגתי גם בסקודה סקאלה והא מהווה קפיצת מדרגה לעומת הראפיד בכל היבט, היא מרווחת בתא המטען ובמושב האחורי, נוחה מאוד ודי חסכונית.

 

בהצלחה

תודה

מבין שתיהן - מי לדעתך מספקת חווית נהיגה טובה יותר?

לפחות כשאני משווה את הראפיד שיש לי לפיאסטה שלי, אין ספק שהפיאסטה הרבה יותר מוצלחת לנהיגה (וזה עוד עם הגיר הידוע לשמצה)

עריכה אחרונה על ידי Koner
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, Koner כתב:

5-7 שנים

פוקוס - טרם החלטתי איזו גרסה

אדגיש שאני מחפש רכב שני בבית, הרכב העיקרי הוא הראפיד (שיוחלף כנראה בקרוב לסקודה סקאלה)

ועל הסיאט האמת שמעתי בעיקר שהיא מרגישה אומללה בתא הנוסעים... ובאופן כללי לא אוהב רכבים גבוהים

אבל זה גם מתורגם למחיר משמעותית זול יותר ותא המטען הוא 460 ליטר לפי הנתונים הרשמיים - שזה לא רע

תודה

מבין שתיהן - מי לדעתך מספקת חווית נהיגה טובה יותר?

לפחות כשאני משווה את הראפיד שיש לי לפיאסטה שלי, אין ספק שהפיאסטה הרבה יותר מוצלחת לנהיגה (וזה עוד עם הגיר הידוע לשמצה)

הפוקוס, ללא כל ספק!

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים



תודה
אבל זה גם מתורגם למחיר משמעותית זול יותר ותא המטען הוא 460 ליטר לפי הנתונים הרשמיים - שזה לא רע


לדעתי בארונה נפח תא מטען הוא 401 ליטר. בסקאלה משהו כמו 430. בפוקוס החדשה לדעתי הנפח לא עובר את ה 400 ליטר.

באותו סדר גודל יש גם c3 aircross מאובזרת להפליא, או קרוסאובר במחיר טיפה יותר יקר אבל עם מנוע 1.4 טורבו שנשמע מבטיח.

בדקת את MG ZS? יש לה קרוב ל 460 ליטר נפח בתא מטען ובערך באותן מידות אם לא פחות משל סקאלה. רק שאין את כל האבזור של מע' בטיחות כמו בסקודה או סיטרואן. וגם המנוע דיי חלש. מצד שני גם המחיר בהתאם.

קרוסאובר, C3 ו MG כולם עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית רגילה.

Sent from my G8441 using Tapatalk

Subaru DL 1982 1.3 Manual | Owning: 1999-2000

Ford Fiesta 1989 1.1 5dr Manual | Owning: 2001-2003

Mazda 323 1996 1.6 Manual | Owning: 2003-2010

Subaru Impreza 2008 1.5R | Automatic Owning: 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, 323BG כתב:


 

 


לדעתי בארונה נפח תא מטען הוא 401 ליטר. בסקאלה משהו כמו 430. בפוקוס החדשה לדעתי הנפח לא עובר את ה 400 ליטר.

באותו סדר גודל יש גם c3 aircross מאובזרת להפליא, או קרוסאובר במחיר טיפה יותר יקר אבל עם מנוע 1.4 טורבו שנשמע מבטיח.

בדקת את MG ZS? יש לה קרוב ל 460 ליטר נפח בתא מטען ובערך באותן מידות אם לא פחות משל סקאלה. רק שאין את כל האבזור של מע' בטיחות כמו בסקודה או סיטרואן. וגם המנוע דיי חלש. מצד שני גם המחיר בהתאם.

קרוסאובר, C3 ו MG כולם עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית רגילה.

Sent from my G8441 using Tapatalk
 

 

בסיס הגלגלים של הסקאלה גדול בכמעט 10 ס"מ מאוד משמעותיים לעומת הארונה, הסקאלה גם ארוכה ב-20 ס"מ וזה אומר שהמרווח במושב האחורי טוב יותר.

 

בפוקוס האצבק נפח תא המטען הוא 341 ובסטיישן 575 ליטר, היא בקטגוריה גבוהה יותר ועם בסיס גלגלים של 270 ס"מ - מציע מרווח פנים משופר שמתאים להרכב המשפחתי.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, 323BG כתב:


 

 


לדעתי בארונה נפח תא מטען הוא 401 ליטר. בסקאלה משהו כמו 430. בפוקוס החדשה לדעתי הנפח לא עובר את ה 400 ליטר.
 

 

בנתונים הרשמיים כותבים שתא המטען כולל הרצפה הכפולה מגיע ל-460

בפוקוס טורר ובסדאן תאים גדולים ומרשימים - הגרסאות האחרות של הפוקוס אכן לא רלוונטיות לצרכים שלנו

(למרות שיש לנו זוג חברים שהצליחו לדחוס גידול תאומים ביאריס כרכב ראשי!)

 

קרוסראובר - תג המחיר גבוה שלא בצדק. C3 - פחות מתחבר לעיצוב אני חייב להודות כך שלא שקלתי אפילו, ו-MG אני האמת לא יודע עליהם כלום... עלויות טיפול, ערך שוק, התנהגות כביש... יודע לפרט קצת על MG?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנתונים הרשמיים כותבים שתא המטען כולל הרצפה הכפולה מגיע ל-460
בפוקוס טורר ובסדאן תאים גדולים ומרשימים - הגרסאות האחרות של הפוקוס אכן לא רלוונטיות לצרכים שלנו
(למרות שיש לנו זוג חברים שהצליחו לדחוס גידול תאומים ביאריס כרכב ראשי!)
 
קרוסראובר - תג המחיר גבוה שלא בצדק. C3 - פחות מתחבר לעיצוב אני חייב להודות כך שלא שקלתי אפילו, ו-MG אני האמת לא יודע עליהם כלום... עלויות טיפול, ערך שוק, התנהגות כביש... יודע לפרט קצת על MG?
ראיתי את ארונה ולא הבנתי איפה מחביאים שם בדיוק עוד 60 ליטר. הבגאז' של קרוסאובר נראה הרבה יותר פרקטי ומכיל. אמת, המחיר מעט גבוה ביחס לתמורה ועם זאת, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, בקרי מיזוג אוויר (מפוצל) מכניים ולא דרך מסך, מנוע חזק עם מומנט מכובד, כנראה שהם יודעים מה הם עושים היפנים. אולי עלויות אחזקה נמוכות? אמינות? גיר אוטומטי פלנטרי. בחיים אי אפשר לקבל הכל, איפשהו כנראה צריך להתגמש. כל אחד וסדר העדיפויות שלו.
ב c3 aircross תקבל אפילו מע' עזר לחניה אוטומטית בניצב ובמקביל. אז מה איך נראה האוטו מבחוץ. אתה נוסע מבפנים. יש לו אפילו מושב אחורי שניתן להזיז קדימה אחורה ולהגדיל בכך את נפח תא המטען.
לגבי MG לא יודע להגיד יותר מדי. על הנייר אני חושב שהוא שווה ערך לרכבים משפחתיים שנמכרו לפני עשור, רק בתצורת ג'יפון עם כל מיני תוספות דאווין כמו גג פנורמי, חלונות כהים והנעה ללא מפתח. אין לו מע' בטיחות למעט מובילאיי בהתקנה מקומית. בפנים הוא דיי מרווח אבל המנוע צנוע עם מומנט של 16 קגמ בלבד לעומת 22 של קרוסאובר או 20 של aircross וזה משהו שתרגיש מרגע ראשון בנסיעה.

Sent from my G8441 using Tapatalk

אגב, MG כבר חשפו דגם חדש ל ZS עם מנוע 1300 ומע' בטיחות כמו ב EV רק שהיבואן כנראה לא ממהר להביא את הדגם החדש לארץ עד שלא ימכור את כל המלאי הקיים... ועקב קורונה כנראה שלא חסר ממנו.

Sent from my G8441 using Tapatalk

  • אהבתי 1

Subaru DL 1982 1.3 Manual | Owning: 1999-2000

Ford Fiesta 1989 1.1 5dr Manual | Owning: 2001-2003

Mazda 323 1996 1.6 Manual | Owning: 2003-2010

Subaru Impreza 2008 1.5R | Automatic Owning: 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...